bemun osto!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaappi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 163
    • Turku

    bemun osto!

    Moi!

    Saisko sellasen hyvän bemarin ostoinfo paketin et mitä pitää ottaa huomioon ku oon ostamassa 300-sarjan bemaria, malli on 318is tai 320 ja vuosihaarukka on n. 93-98! Ostan sen joko suomesta tai saksasta.

    Eli mitä kannattaa katsoa kun ostaa, tyypillisimmät viat ja huomiokohdat! Onko malleissa paljon eroa ja entä vuosimalleissa?

    Mitäs kun ostaa saksaauton tai hakee saksasta auton, mitäs sillon kannattaa ottaa huomioon?

    Kiitos
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    #2
    Tuossa yläpuolella on tuollainen Search nappi et käytä sitä, tästäkin aiheesta sivutolkulla tekstiä täällä
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

    Comment

    • Rossifumi
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1030
      • Hamina

      #3
      Tuodaan tähän nyt omana mielipiteenä, että osta mielummin tuo 320.

      noi kutos koneet on ainakin paremman maineen omaavia koneita kun bemun neloset.

      Asiantuntijat lisätkööt faktoja.
      Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

      On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

      Comment

      • Stargazer
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1666
        • Haapajärvi

        #4
        Originally posted by Rossifumi
        Tuodaan tähän nyt omana mielipiteenä, että osta mielummin tuo 320.

        noi kutos koneet on ainakin paremman maineen omaavia koneita kun bemun neloset.

        Asiantuntijat lisätkööt faktoja.
        Joo mutta kannattaako välttämättä ottaa 320, aikalailla samat on kulutukset kuitenkin 320:ssä sekä 325:ssa. Itsekin ensin mietin jotain 318is tai 320i, mutta kuitenkin päädyin 325:een ja tyytyväinen olen ollut..
        ex. E39 535i V8, E36 325i coupé

        © Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni!
        © No matter, try again, fail again, fail better!

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Onko bemun m50 kutoskoneella parempi maine kuin esim.318is:n M44B moottorilla?
          En tiennytkään tuota...

          Comment

          • Rossifumi
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1030
            • Hamina

            #6
            Originally posted by Hemi
            Onko bemun m50 kutoskoneella parempi maine kuin esim.318is:n M44B moottorilla?
            En tiennytkään tuota...
            vertaa mielummiin m44 ja m52. Ne on sentään samaa ikäluokkaa.
            Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

            On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Kyllä, kyllä mutta sitten pitää tosiaan myös muistuttaa siitä että jos valinta osuu parilitraiseen kutoseen, niin ehdottomasti M52 mylly. Tosin M44 konetta siltikin ainakin ammattipiireissä pidetään yhtenä bemun luotettavimmista ja tehon/polttoaineenkulutuksen suhteessa järkevimmästä koneista/tekniikasta.
              Tuo ikähaitari 93-98 tarjoaa jo variantteja jonkin verran, mutta jos raha on rajallista niin mielummin se pienempi kone jos samalla saa uudemman tyypin.
              Itse tavoittelisin 323(2.5l)M52 koneista yksilöä jos rahat ei riitä 328:iin. Jos rahat ei riitä 323:een, niin ehdottomasti M44 koneinen 318is.
              Muuthan voi toki olla sitä mieltä mikä nyt sattuu kulloinkin pihassa seisomaan...
              Last edited by Hemi; 01-03-2005, 11:59.

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #8
                koneet

                Jos rahat ei riitä 323:een, niin ehdottomasti M44 koneinen 318is
                Tuohon väliin on kyllä pakko vielä listä M50B25TU, ei paljoa jää ominaisuuksiltaan M52:sta, mutta saa "reilusti" halvemmalla.

                Vanhemmat is ja 325 näyttävät olevan about samanhintaisia.

                Comment

                • kaappi
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 163
                  • Turku

                  #9
                  Mikäs siinä 318is:ssä on sit vikana ku jotkut sitä karttaa??? Onks kummosia tyyppivikoja??
                  Oon nyt tosissaan ostamassa sellasta -94 150tkm ajettua saksasta! MItä kannattaa kattoo autosta ku ostaa??

                  Comment

                  • JanneT
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2002
                    • 622
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by kaappi
                    Oon nyt tosissaan ostamassa sellasta -94 150tkm ajettua saksasta! MItä kannattaa kattoo autosta ku ostaa??
                    Ikä suhteessa kilometreihin, eli kannattaa selvitellä ajomäärän luotettavuutta. Päällepäin sitä ei kyllä välttämättä näe onko ajettu 100 vai 200 eli selvitä dokumentit perusteellisesti! Jos löytyy huoltokirja ja auto on ollut yhdellä tai kahdella omistajalla niin hyvä, muutoin kannattaa varautua siihen että ei ihan tiedä mitä saa.
                    Power DZL

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      #11
                      318is

                      Mikäs siinä 318is:ssä on sit vikana ku jotkut sitä karttaa??
                      Ei siinä oo mitään vikaa. Varmaan ihan mukava ja aika taloudellinen rassi, jonka myllyä on mukava vähän kierrättääkin. Mutta jos vertaa sitä about samanhintaisiin 325:iin niin ei se kyllä liiku mihinkään.... Ero on iso, mutta jos sillä ei ole niin väliä niin kait se on hyvä valinta. Itsellä on tässä myös vähän hakusessa e36 väliltä 316-325 tapauksen mukaan... Ja tietysit 318is - 325 kiinnostaa eniten.

                      Comment

                      • Jussi90
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 47
                        • Joensuu

                        #12
                        kannattaako maksaa?

                        Kannattaako maksaa 2600€ 6 vuotta sitten saksasta maahan tuodusta bmw:stä (325i vm 1991) jolla ajettu 278tkm (korilla siis) kone vaihdettu 100tkm kohdalla uuten, ja 258tkm kohdalla tehty täydellinen kansiremontti aiemman kannen haljettua vesipumppuvian vuoksi. Koneen vaihdosta kertova kuitti tuhoutunut lukkosulapurkin rikkouduttua papereiden päälle, kone vaikutti käyvän nätisti ja ei ollut sivuääniä. Korissa muutama ruostepaikka jo korjattu + juuri maalaamoon menossa puskurien kylkien osalta (samalla muutama ruostepaikka pois) pohja vaikutti hyvältä. Auton ratti vipatti hieman 80 vauhdissa (kovempaa kun ajoi niin ei mitään vikaa) taakse vaihdettu uudet iskarit ja puslat. Ja tuo 3/4 auton maalaaminen sisältyi hintaan ja auto on katastettu kesäkuus eli ei ihan heti katastus remontti edessä. Jos joku tietävä pistäs YV:llä suuntaa antavaa juttua (kokemuksia saksan tuonneista). Auto ollut 35v miehellä, eli ei teinin ensilelu...
                        When it comes to carbon footprint, bigger is better.

                        E39 530D M-sport manu 405/780 #mörkö#

                        ex: Taxi E30 M50B25 turbo: 393/480...

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1770
                          • Honkajoki

                          #13
                          Onko kyseessä E36-malli? Jos ratti vipottaa tuossa nopeudessa, niin saattaa olla hammastanko kulunut. Kätevä seppä vaihtaa sen kyllä muutamassa tunnissa. Nuo alkupään e36:t on helposti happanevaa mallia. Eli olis hyvä tuntea halpa hitsari, tai omata hitsaus/maalaustaidot itse. Itse en ostais alle -95 mallin kolkutosta pitoautoksi. Ja vaikka se suomessa on ollu aikuisella miehellä, on tuonikäinen jo saksassa ollu monen teinin ja turkkilaisen huorattavana
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • dumppi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 4351
                            • sotkamo

                            #14
                            topicin aloittajalle: osta 323 mieluummin ku se 320.. (318is:stä ei kokemuksia). itselläni ollu käyttöautona jo yli vuoden vm.95 323i ja on mielestäni tosi miellyttävä/vääntävä (noin niinku peruskäyttöön) moottori ajaa.. e36:n alustaa moni haukkuu huonoksi ajettavaksi mut ite tykkään ku alusta vaan on kunnossa eikä mikään pusla tms. ole väljänä.. sillon menee huonoksi ajettavaksi.. ajan n. 85km päivässä lähes puhasta matkaajoa ja en oo vielä jalkoihin jääny vaikka ns. "välimalli" tuo monen mielestä onkin mutta kun vertaa ex 325i:n ei kyllä yhtään häpeä väännöiltään ja tehoiltaan sille.. ehkä jopa paremmin vääntää aianki alhaalta:think.. toisin ku 320i

                            ps: itsellänihän olis tuo ko. 323i mahdollisesti myynnissä
                            Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                            e36 325i coupé R.I.P
                            e30 316 2d
                            e36 318is coupé
                            e36 323i 4d ac schnitzer replica


                            Käyttis: e39 523i 4d
                            Originally posted by rizzo
                            Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                            |Sotkamo Connection|

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8974
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by dumppi View Post
                              topicin aloittajalle:
                              Et katsonut päivämäärää, eiköhän aloittaja ole jo auton löytänyt
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X