Announcement

Collapse
No announcement yet.

4K€ - 6K€ Auto Saksasta. Kannattaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mitza
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 158
    • Mäntsälä

    4K€ - 6K€ Auto Saksasta. Kannattaako?

    Noita autoja on tullut tässä neljän vuoden aikana jo muutamia haettua ja jokaista (paitsi yhtä) yhdistää se että olen noin ½v - 1v päästä saanut autosta vielä myymällä vähintäänkin omat takaisin.
    Nyt ei ole tullut haettua autoa yli vuoteen, ja jotain on tapahtunut hinnoille.

    Saksan hintataso on jotain ihan käsittämäntöntä. Tai sitten lama puskee päälle, ja porukka polkee hintoja Suomessa.
    Olen yleensä tuonut E46 avo / 330D Touringin. Nyt hyvin varustelluista toukista nahkasisustoineen ja M-sportteineen saa maksaa reippaasti yli 5000 euroa saksasta ja Suomesta niitä rupeaa saaamaan jo noin 7000 euroon.

    Olen nyt tätä kirjoittaessa viikon päästä lähdössä Saksaan viikon kestävälle "kokousmatakalle" jota siis ei itse tarvitse maksaa. Ajattelin että tulen takaisin jonkin auton kanssa, joka säilyttäisi edes hetken nimellisen arvonsa. Takakontti tietty täynnä tuliaisia, niin ne kompensoivat vähän paluumatkasta muodostuvia kustannuksia, sillä ostaisin kumminkin juomat Suomesta sitten kalliimmalla.

    Itse kysymys on: Mitä suosittelisitte tuotavaksi? Tuolla 6K eurolla saisi juuri ja juuri E91 karvalakin, mutta kuka sellaista haluaisi? Pysyisin siis edelleen mieluiten E46 ja 3.0l touringissa. E39 vaikuttaa taas jo "vanhahtavalta".

    Toisaalta kun harmittelin juuri noiden bemareiden vähyyttä, törmäsin samalla hyvään tarjontaan Mersuista.. mutta tuskinpa tällä foorumilla sentään kiroilla kandee vai?
    Vai ostaisko vaan jonkun Rupusen E36 mallia mahdollisimman halpa, lastaisi täyteen alkoholia ja ajaisi tyytyväisenä kotiin pikkujoulujen viettoon?
    Lennän siis berliiniin, mutta junat kulkevat Saksassa, joten sijainti ei ole ongelma. Ehkä sekava postaus, mutta alkoholilla ei ole tässä tänään asiaa.
    Last edited by Mitza; 14-11-2014, 22:03.
  • jakeluvesimies
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2010
    • 2726
    • On the road @ Laplandia

    #2
    50tkm ajettu original e30 316i tarkalla historialla

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Originally posted by jakeluvesimies View Post
      50tkm ajettu original e30 316i tarkalla historialla
      Jos on oikeasti 50tkm ajettu ja dokumentit kunnossa, saattaa just ja just mennä kyseiseen hintahaarukkaan, ellei vähän ylikin.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • leksii
        BTCF Member
        • May 2012
        • 1034
        • Turku

        #4
        Ootko e60 kattellu? eikö niitä mahda tohon haarukkaan saada jo sieltä?
        e28 535i Touring
        e28 m535i + s38
        e34 535i --> ?


        Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

        Comment

        • Mitza
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 158
          • Mäntsälä

          #5
          Originally posted by leksii View Post
          Ootko e60 kattellu? eikö niitä mahda tohon haarukkaan saada jo sieltä?
          E60 olikin hyvä idea! Näköjään juuri rupee saamaan 5k€:lla niitä, joten vähän paremmilla varusteilla voisi saada 6k€ tuntumaan.

          Comment

          • huotski
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 126
            • Nurmijärvi

            #6
            Miten olisi e65? Tommoisesta ite haaveillu ja näköjään niitä tuohon hintaan saisi.
            e65 730d lci
            ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

            Comment

            • Tompd
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 130
              • Ylöjärvi

              #7
              Ei kai täällä Suomen maalla liikaa ole vähän ajettuja e39 M-Sportteja? Eipä ajossa tunnu yhtään vanhahtavalta kun vertaa vaikka isä paadren reilusti uudenpaan E mersuun.
              Audi R8 V8
              BMW G12 740Le M-Sport

              Comment

              • -Jopi-
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 148
                • Joensuu / Jyväskylä

                #8
                Kaikki autot, jotka itse olen tuonut Saksasta menivät tuohon budjettiin ja jokaisesta on tarvittaessa päässyt eroon ilman tappiota (pitempään omistuksessa olleissa tietenkin normaali käytöstä johtuva hinnanalenema). Moneen vuoteen ei ole Saksasta tultu ilman autoa pois.

                Noihin mobilen/autoscoutin halvemman pään malleihin suhtautuisin varauksella ihan samalla tavalla kuin nettiautossa myytäviin. Yleensä ne ovat jostain syystä halvempia kuin muut vastaavat.

                Eli auto vaan alle ja kontti täyteen virvokkeita
                Nyt:
                BMW E34 525i -90

                Exät:
                BWM E46 320i -01
                BMW E46 316i -99

                Comment

                • Smack
                  BTCF Member
                  • May 2005
                  • 320
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Mitza View Post
                  Noita autoja on tullut tässä neljän vuoden aikana jo muutamia haettua ja jokaista (paitsi yhtä) yhdistää se että olen noin ½v - 1v päästä saanut autosta vielä myymällä vähintäänkin omat takaisin.
                  Nyt ei ole tullut haettua autoa yli vuoteen, ja jotain on tapahtunut hinnoille.

                  Saksan hintataso on jotain ihan käsittämäntöntä. Tai sitten lama puskee päälle, ja porukka polkee hintoja Suomessa.
                  Olen yleensä tuonut E46 avo / 330D Touringin. Nyt hyvin varustelluista toukista nahkasisustoineen ja M-sportteineen saa maksaa reippaasti yli 5000 euroa saksasta ja Suomesta niitä rupeaa saaamaan jo noin 7000 euroon.

                  Olen nyt tätä kirjoittaessa viikon päästä lähdössä Saksaan viikon kestävälle "kokousmatakalle" jota siis ei itse tarvitse maksaa. Ajattelin että tulen takaisin jonkin auton kanssa, joka säilyttäisi edes hetken nimellisen arvonsa. Takakontti tietty täynnä tuliaisia, niin ne kompensoivat vähän paluumatkasta muodostuvia kustannuksia, sillä ostaisin kumminkin juomat Suomesta sitten kalliimmalla.

                  Itse kysymys on: Mitä suosittelisitte tuotavaksi? Tuolla 6K eurolla saisi juuri ja juuri E91 karvalakin, mutta kuka sellaista haluaisi? Pysyisin siis edelleen mieluiten E46 ja 3.0l touringissa. E39 vaikuttaa taas jo "vanhahtavalta".

                  Toisaalta kun harmittelin juuri noiden bemareiden vähyyttä, törmäsin samalla hyvään tarjontaan Mersuista.. mutta tuskinpa tällä foorumilla sentään kiroilla kandee vai?
                  Vai ostaisko vaan jonkun Rupusen E36 mallia mahdollisimman halpa, lastaisi täyteen alkoholia ja ajaisi tyytyväisenä kotiin pikkujoulujen viettoon?
                  Lennän siis berliiniin, mutta junat kulkevat Saksassa, joten sijainti ei ole ongelma. Ehkä sekava postaus, mutta alkoholilla ei ole tässä tänään asiaa.
                  Osta E46 6-koneinen varusteltu bensa m-sport. Dieseleitä on nettiautot täynnä kun niitä on tuotu pää märkänä jo vuosia saksasta - minäkin aikoinaan. Vaan eipä löydy 6-koneisia kohtuullisesti ajettuja hyviä m-sportteja montaa nettiautosta. Onneksi ite löysin yhen, yllättäin melko vasta saksasta tuodun Ei niihin ole verokaan paljoa kun niin vanha jo.

                  Voiton saaminen vuoden päästä kyllä voi olla vaikeaa toipa minkä toi, mutta josko omat saisi pois jos ei kovin paljon tuu korjauskustannuksia. Ei huono.

                  Comment

                  • kani
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 699
                    • Espoo

                    #10
                    Nods, hyvät varusteet ja ei hopeinen, tummat värit ja sisustat maukkain varustein, niitä ei näytä olevan yhtään liikaa.
                    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                    Comment

                    • Hastra
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 545
                      • Espoo

                      #11
                      Tuo 316g, jos on joko halpa tai helmi niin mulle voi laittaa viestiä ennenku laitat julkisesti myyntiin. Tai miksei 518g. :think
                      Audi A3 GTRON
                      EX: BMW 325D Coupe -07
                      EX: BMW 320ia -08

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by huotski View Post
                        Miten olisi e65? Tommoisesta ite haaveillu ja näköjään niitä tuohon hintaan saisi.
                        Voin kohtuullisella varmuudella sanoa, että 4-6k€ arvoinen E65 tulee olemaan aikamoinen rytöläjä. Ellei sitten etsi karvalakkia pienimmällä koneella, alkupään vuosimallia ja isoilla kilometreillä. Vähänkin asiallisemmat E65:t ovat hintatasoltaan kympin haarukassa.

                        Comment

                        • Aksuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 294
                          • Rauma

                          #13
                          Ite oon painiskellu oman pääni kanssa samasta aiheesta. Opiskelen tällä hetkellä Aschaffenburgissa ja miettiny lujaa, että jos tois mukanaan jonkulaise mörskän kotio täältä. Tällä hetkellä ei ole autoa ja sellainen tarvis jossai vaihees kuitenki hankkii. :think

                          Hankinta kuitenkin olisi ajankohtainen vasta ens kesänä, koska koulu kestää heinäkuun loppuun. e39 tai e46 pyöriny mielessä ja samaa hintaluokkaa kuin topicin alottajalla. Kannattaako täältä hankkia vai tyytyä nettiauton tarjontaan kesällä?
                          I4 e40 Msport
                          Kia Rio 1.2 -21
                          ex. 520d F11 LCI -16
                          ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                          ex. 320d E90 -06
                          ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                          ex. 320i E36 Coupe -95

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            #14
                            Ilman muuta kahtelet sieltä ajan kanssa

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 345
                              • Kausala

                              #15
                              Originally posted by Aksuuu View Post
                              Ite oon painiskellu oman pääni kanssa samasta aiheesta. Opiskelen tällä hetkellä Aschaffenburgissa ja miettiny lujaa, että jos tois mukanaan jonkulaise mörskän kotio täältä. Tällä hetkellä ei ole autoa ja sellainen tarvis jossai vaihees kuitenki hankkii. :think

                              Hankinta kuitenkin olisi ajankohtainen vasta ens kesänä, koska koulu kestää heinäkuun loppuun. e39 tai e46 pyöriny mielessä ja samaa hintaluokkaa kuin topicin alottajalla. Kannattaako täältä hankkia vai tyytyä nettiauton tarjontaan kesällä?
                              Muista sitten että muuttoauto pitää olla puoli vuotta omassa käytössä jos siitä aikoo verotuksessa hyötyä.
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎