Tuolla nyt tietystikään mitään asian kanssa tekemistä... Halvin auto minkä olen tähän mennessä Saksasta tuonut maksoi 508€. Erittäin hyvä hankinta, indeed.
Romutuspalkkiot ovat romuttaneet satoja tuhansia mahdollisia halpisostokohteita Saksassa...
Last edited by nullzwei; 23-11-2014, 20:30.
Reason: Typo
Tuolla nyt tietystikään mitään asian kanssa tekemistä... Halvin auto minkä olen tähän mennessä Saksasta tuonut maksoi 508€. Erittäin hyvä hankinta, indeed.
Romutuspalkkiot ovat romuttaneet satoja tuhansia mahdollisia halpisostokohteita Saksassa...
Ai olet vaihtanut puolta autoveron poiston suhteen?
Kyllähän tuo romutuspalkkio on suurin kusetus ikinä. Jos autovero poistuisi ja autot olisivat halvempia, olisi ihmisillä varaa ostaa uudempia autoja. Jopa täysin uusiin olisi useammalla varaa. Romutuspalkkiosta huolimatta ei tavallisella tossunkuluttajalla ole varaa ostaa uutta autoa, jollei mitään pikku kauppakassia lasketa.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mä olen pitänyt sua fiksuna tyyppinä mutta nyt on pakko kirjoittaa että ei sulla kyllä hissi vintille asti tässä asiassa mene.
Ihan miten haluat asian ymmärtää. Toki se kateutta vaan lisäisi, jos samat jäärät edelleen vajaisi vanhoilla E30:llä tai tojotilla, kun nykyään E60:llä ajavat vaihtaisi autoveron poiston jälkeen F10:iin. Taas halusit vaan väkisin ymmärtää väärin.
Käänsit asian ihan täysin toiseen aiheeseen, mitä ihmettä joku romutuspalkkio tai romujen tuonti saksasta liittyi muuttoautoverotukseen, autoveron poistoon, tai yleensäkään tuohon kateus asiaan.
Tottakai halpakin auto saksasta voi olla hyvä ostos, miksi ei?
Kyllähän tuo romutuspalkkio on suurin kusetus ikinä. Jos autovero poistuisi ja autot olisivat halvempia, olisi ihmisillä varaa ostaa uudempia autoja. Jopa täysin uusiin olisi useammalla varaa. Romutuspalkkiosta huolimatta ei tavallisella tossunkuluttajalla ole varaa ostaa uutta autoa, jollei mitään pikku kauppakassia lasketa.
Joo, en ole itsekään ymmärtänyt romutuspalkkion ideaa, varsinkaan Suomessa. Syy on juuri siinä, että harvemmin parin tonnin autolla ajava kurvaa suoraan autoliikkeen eteen ja ostaa sieltä uuden auton. Ja nekin, jotka ovat vaihtaneet vanhasta romusta uuteen autoon, luultavasti ovat saaneet tuon alennuksen jo ihan sillä, jos eivät ole tyrkyttäneet vanhaa autoa vaihdossa.
Kyllähän tuo romutuspalkkio on suurin kusetus ikinä. Jos autovero poistuisi ja autot olisivat halvempia, olisi ihmisillä varaa ostaa uudempia autoja. Jopa täysin uusiin olisi useammalla varaa. Romutuspalkkiosta huolimatta ei tavallisella tossunkuluttajalla ole varaa ostaa uutta autoa, jollei mitään pikku kauppakassia lasketa.
Juuri näin. Romutuspalkkio Suomessa on ihan täyttä paskaa, Saksassa se vei halvat autot ennenaikaiseen hautaan.
Autoveron poisto antaisi pontentiaaliset toimintamahdollisuudet sadoille tai jopa tuhansille innovatiivisille suomalaisille nykyisille alvinolla-"autotalliyrittäjille", yrittäjille joita Suomi todella kaipaa. Energiaverotuksen vapauttaminen lisäisi näitten "yritysten" menestysmahdollisuuksia moninkertaisesti, muussakin kuin pontikankeitossa.
Eikä siinä vielä kaikki. Yritysverotuksen yksinkertaistamisen (Viron malliin) myötä sadat ellei tuhannet "alvinollayritykset" maksaisivat varsin mielellään veroa toiminnastaan. Toisin kuin nykyään... kuntulos menee virkamiesten elintason kehittämiseen.
Comment