Näköjään siirtolupakäytäntö on muuttunut,
aiemmin siirtoluvan käytön ehtona pohjoismaissa oli matkan alkaminen Suomesta,
nyt sellaista ehtoa ei ole:
"Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki."
Lähtöpaikka on suhteellinen käsite. Eli jos ajat Saksan keltapäisillä Tanskan rajalle ja vaihdat siellä tarrat niin kaikki on kunnossa...
Joskus pohtinut:
- milloin -tarkasti- tämä "uudistus" toteutettiin?
- mitkä olivat "uudistuksen" -kirjalliset- perusteet?
- miksi "uudistusta" ei toteutettu aiemmin?
Mahtaako hydraulikäsijarru olla hyväksyttynä Ruotsalaisessa katsastuksessa? Toisaalta vaikka olisikin, niin Suomessa se on käsittääkseni kuitenkin kielletty, vai kuinka? Menisikö tämä kilpien väliin sillä, että hoitaa vakuutus & autovero -asiat kuntoon, ottaa katsastusta varten hydraulikäsijarrun pois, laittaa bägiratin ja vakiopenkit paikoilleen?
Myöhemmin sitten muutoskatsastus kaksipaikkaiseksi & kaaritetuksi
Mahtaako hydraulikäsijarru olla hyväksyttynä Ruotsalaisessa katsastuksessa? Toisaalta vaikka olisikin, niin Suomessa se on käsittääkseni kuitenkin kielletty, vai kuinka? Menisikö tämä kilpien väliin sillä, että hoitaa vakuutus & autovero -asiat kuntoon, ottaa katsastusta varten hydraulikäsijarrun pois, laittaa bägiratin ja vakiopenkit paikoilleen?
Myöhemmin sitten muutoskatsastus kaksipaikkaiseksi & kaaritetuksi
Saatan olla väärässä, mutta on sellainen kuva että se hydraulinen kässäri saa olla kunhan on säilytetty tuo alkuperäinen myös. :think
Toyota Alphard MS
Peugeot e-2008
ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316
Itselleni vastaten: Myyjä olisi kyllä mielellään myynyt auton Suomeen, mutta saamistani lisäkuvista paljastui niin suuret ruostevauriot, että luovuin kaupanteosta. Myynti-ilmoituksessa ei ruostetta luonnollisesti näkynyt, vaikka lopulta autosta paljastui useampikin läpiruostunut kohta. Jatkan siis parempikuntoisen yksilön etsintää.
Itselleni vastaten: Myyjä olisi kyllä mielellään myynyt auton Suomeen, mutta saamistani lisäkuvista paljastui niin suuret ruostevauriot, että luovuin kaupanteosta. Myynti-ilmoituksessa ei ruostetta luonnollisesti näkynyt, vaikka lopulta autosta paljastui useampikin läpiruostunut kohta. Jatkan siis parempikuntoisen yksilön etsintää.
Joo, ruotsalaiset harvemmin mainitsee ruosteesta mitään näissä vanhemmissa, koska sen katsotaan olevan normaalia jos autolla on ikää 10 v tai enemmän. Tai mainitaan ainoastaan silloin jos sitä ei ole, koska se on poikkeuksellista! Suomalaiset pitää kymmenvuotiasta autoa vielä lähes uutena ja odotukset on sen mukaiset
Comment