Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blocketista / Ruotsista bongailtua vol 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Jone
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 1289
    • HKI

Päivän bongaus 135i+DKG, muuten kyllä iha höpöhöpö varusteilla. Xenonitki puuttuu.

BMW:t vuodesta 2009:
    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

Comment

• Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

Tällanen kelpais, vaikka onkin vähän tylsällä sisävärillä:

Ehkä joku päivä vielä...
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

Comment

• Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

Siitä hyvin säilynyt perhemallin e30 :think
        Originally posted by _nixu_ View Post
        Toki osa svedupettereistä ei meinaa uskaltaa myydä ulkomaille.
        Juu pätee varsinkin vähän kalliimpien autojen kohdalla!
        Kaverille ollaan hommaamassa 100-130tkr Volvoa, kaksi ensimmäistä myyjää kieltäytyi heti myymästä Suomeen ja nyt hierotaan kauppaa kolmannesta mutta senkin myyjä vaikuttaa hieman omituiselta
        Last edited by Jube; 05-02-2015, 21:57.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

Comment

• Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

Noi kilpihommat on vähän kinkkiset siinä mielessä, että joskus niiden paluu ruotsiin takkuaa melkoisesti. Kaveri jätti konttorille ruotsin kilvet ja ajatteli, että kyllä se siitä hoituu. Konttori lupasi hoitaa ne ruotsiin. Myyjä oli pikkusen hiilenä kivittänyt sitä, kun 2kk jälkeen ne olivat edelleen jossain A-katsastuksen kaapissa kateissa. Myyjä ei saanut millään katki vakuutuksia Ruotsissa sen takia. Näitä juttuja kun alkaa vähän kiertämään myyjien joukossa, ei ihme etteivät mielellään myy ulkomaille. Liikkeestä ostettaessa on kyllä helpointa, jos on joku tuttu Ruotsissa, jonka kautta paperit voi kierrättää. Transportstyrelsen ei raapaise uutta rekkaria kuin Ruotsalaiselle. Ilmeisesti jotkut vientiä harjoittava autoliikkeet saavat paperihommat hoitumaan, mutta pääsääntöisesti ongelmia on tiedossa liikkeen kanssa. Mä oon muutamat autot ja motskarin ostanut Ruotsista ja palautanut kilvet kirjattuna kirjeenä myyjälle. Pikkuisen ovat kyllä epäileviä kilpien lainaamisen suhteen.

Comment

• Mäki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 370
            • Vaasa

Originally posted by Juppe View Post
            Noi kilpihommat on vähän kinkkiset siinä mielessä, että joskus niiden paluu ruotsiin takkuaa melkoisesti. Kaveri jätti konttorille ruotsin kilvet ja ajatteli, että kyllä se siitä hoituu. Konttori lupasi hoitaa ne ruotsiin. Myyjä oli pikkusen hiilenä kivittänyt sitä, kun 2kk jälkeen ne olivat edelleen jossain A-katsastuksen kaapissa kateissa. Myyjä ei saanut millään katki vakuutuksia Ruotsissa sen takia. Näitä juttuja kun alkaa vähän kiertämään myyjien joukossa, ei ihme etteivät mielellään myy ulkomaille. Liikkeestä ostettaessa on kyllä helpointa, jos on joku tuttu Ruotsissa, jonka kautta paperit voi kierrättää. Transportstyrelsen ei raapaise uutta rekkaria kuin Ruotsalaiselle. Ilmeisesti jotkut vientiä harjoittava autoliikkeet saavat paperihommat hoitumaan, mutta pääsääntöisesti ongelmia on tiedossa liikkeen kanssa. Mä oon muutamat autot ja motskarin ostanut Ruotsista ja palautanut kilvet kirjattuna kirjeenä myyjälle. Pikkuisen ovat kyllä epäileviä kilpien lainaamisen suhteen.
            Samat sanat, viime kerralla lähetin suoraan Transportstyrelsenille kilvet, mukana lyhyt kirje miksi ne sinne lähetän, ja kopio tullin paperista ja rek. katsatuksesta. Auto poistui ruotsin systeemistä n viikossa siitä ku lähetin.
            Harley Davidson Sportster 1200
            Mercedes-Benz C 200 CDI S204

Comment

• Timelord
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 504
              • Loimaa

Juu, eipä munkaan sigun auton myyjä ollut halukas myymään ulkomaille/ suomeen kun kuullut kaikkea maan ja taivaan väliltä mahdollisista ongelmista. Onneksi oli välikäsi ruotsissa jonka kautta homma hoitui...

Kelpais:
              W201 2,5D
              W123 280ce
              E21 316
              ex-E60 530ia
              ex-E53 4,4i
              ex-E39 523i
              ex-E34 520ia
              ex-E21 318i

Comment

• Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

Mä oon vähän tätä funtsinut. Onko todella niin, että M-sporttia on saanut nahoilla. En oo koskaan semmoseen vielä törmännyt.

Comment

• Kangas
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 166
                  • Hämeenlinna

Mä oon vähän tätä funtsinut. Onko todella niin, että M-sporttia on saanut nahoilla. En oo koskaan semmoseen vielä törmännyt.

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_...5.htm?ca=3&w=3
                  Onhan sitä saanut, itsellä oli kesällä e46 330 coupe myös täysnahoilla, aito m-sport.

Komea volkkari, http://www.blocket.se/stockholm/Volk....htm?ca=11&w=1

Comment

• _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8973
                    • Kellokoski

Originally posted by Jube View Post
                    ...mutta senkin myyjä vaikuttaa hieman omituiselta
                    Yleensä ruotsalaiset myyjät ovat todellakin omituisia, ei vastata tai jos vastataan niin yhteydenpito saattaa loppua yhtäkkiä. Tai tehdään oharit, tai mitä lie. Sanoisin että melko yleistä siellä.

Siis myyjälle periaatteessa riittää se raaputuskoodi että saa vakuutukset pois mutta nykyään ne jännittää sitä rekisteristä poistoa myös.. Vaikka se kyllä aikanaan poistuu Ruotsin rekisteristä kun se Suomeen kilvitetään.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

Pohjimmiltaan ongelma taitaa olla siinä, että ovat ihan saatanan pihejä eivätkä haluaisi maksaa päivääkään ylimääräisiä vakuutuksia/käyttömaksua. Yhdelle urpolle oli Tukholman yhden päivän tietulli kynnyskysymys. Lisäksi tuolla autoja myyvät ihmiset ovat tosi usein ihan "perusperttejä", joille hyvä auto = leimat huoltokirjassa. Vaikka kuinka kyselet puhelimessa, niin et kyllä saa kuntoa selville ennen kuin paikanpäällä. Jos mainitsevat, että on tavallista käytön jälkeä, voi kärryn jo kokolailla unohtaa. Saksasta en oo koskaan saanut tyhjää arpaa, mutta Ruotsista kolmesti. Aina se "pedantskött pärla" on ollut jotain ihan muuta.

Comment

• Kuqi
                        Moderator
                        • Sep 2002
                        • 12552
                        • Oulu

http://www.blocket.se/stockholm/BMW_...5.htm?ca=3&w=3
                        tämmöstä vuosi sitte kattelin mutta ei mistään löytyny
                        BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                        BMW CRUISE BIKE 2017
                        TREK POWERFLY 4 2021
                        @kukisenjussi instagram

Comment

• H-M
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 388

Originally posted by Kuqi View Post
                          tämmöstä vuosi sitte kattelin mutta ei mistään löytyny
                          Eikä löydy nytkään enää.. Eli olin tuosta itsekin kiinnostunut, mutta ehtinyt mennä, hintaa 117 000 SEK. Oli se kyllä uskomaton tuuri kun hain saman värisen 330i ZHP:n silloin 2013 keväällä 55 tkm ajettuna hintaan 102500 SEK. Vuosimallihan oli 2005. Once in a lifetime Siitä tuolloin verot 7000 e, toivottavasti nyt saa parisen tonnia takaisin...

Marko

Comment

• Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

Originally posted by _nixu_ View Post
                            Yleensä ruotsalaiset myyjät ovat todellakin omituisia, ei vastata tai jos vastataan niin yhteydenpito saattaa loppua yhtäkkiä. Tai tehdään oharit, tai mitä lie. Sanoisin että melko yleistä siellä.
                            Silloin homma onnistuu (tai on ainakin tähänasti onnistunut) kun itse on jo Ruotsissa, soittaa myyjälle että tulisin katsomaan autoa ja sanoo vasta paikanpäällä että auto vietäisiin Suomeen, hyvin usein on onnistunut maksaakkin euroilla!
                            Em. tosin toimii vain silloin kun on useita autoja blakkarissa pieneltä alueelta ja/tai muutakin asiaa Ruotsin puolelle :think
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

Comment

• Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

Rahanpesuseurannan takia kannattaa otta mukaan kuitti nostetuista rahoista. Moni pankki ei ota käteistä suurina summina edes vastaan. Esimerkiksi Nordea lähettää käteiset Tanskaan laskettavaksi. Mä oon yleensä kertonut tuovani auton suomeen ja samalla kertonut, että mieluusti lainaisin kilpiä kotiin pääsemiseksi. Vaihtoehdoksi olen tarjonnut sitä, että ostaja saa kilvet satamassa. Kauppakirjana olen käyttänyt Trafin luovarin ruotsinkielistä versiota. Siihen on vaan lisätty kauppahinta, kun tulli niin kovasti sitä kauppakirjaa hinkuaa. Yleensä homma on lähtenyt oikeille uomille, kun soittaa ja puhuu ruotsia. Sen jälkeen asiat sujuu sähköpostillakin, jos ovat sujuakseen. Englanniksi blocketista lähetetyt sähköpostiviestit on 99% ajanhukkaa.

Comment

• _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8973
                                • Kellokoski

No mulla taas on Ruotsissa asuva kaveri hoitanut yhteydenpidon myyjille suoraan, ja silti tulee ohareita ja kaikenmaailman säätäjiä vastaan. Vaikka ei edes aluksi puhuisi auton viennistä ulkomaille tai muutakaan erikoista.
                                Otappa noista selvä, parempi vaan asennoitua että välttämättä sitä myyjää ei juuri silloin kiinnosta myydä autoa, ainakaan ulkomaille

Viimeisinkin auto piti käyttää kaverin nimissä ensin, kun ei jörgen suostunut myymään sitä suomeen suoraan..
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎