Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikoiden öljystä ja sen huuhteluvaihdosta PALAUTE LUKEKAA...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    Automaattilaatikoiden öljystä ja sen huuhteluvaihdosta PALAUTE LUKEKAA...

    Terve

    Täällä kun kaikki keskustelee vapaasti ja oma käsitykseni perustuu autoalan osaamiseen ja en tuo julki kuin faktaa tai asian jonka kyseenalaistan ja tämä em. on juuri sellainen...Jatkakaa keskustelua..
    sain seuraavan viestin privaan:

    Terve!
    Olen öljypisteellä töissä ja minua häiritsee tekstisi mitä olet kirjoittanut Automaattiöljynvaihdosta koneellisesti. Muuten se on OK, mutta olet linkittänyt meidän sivut siihen ja tekstisi on täynnä asiavirheitä.
    1. Laite ei käytä ATF 220 öljyä (kyseisessä öljyssä eivät riitä luokitukset kuin vanhempiin automaatteihin. Laite käyttää BG universal syntetic ATF öljyä jossa on luokituksia eri autoihin n.3 A4 sivua. Ja öljyä ei tietenkään käytetä autoihin joihin ei luokitusta löydy. Toki siinä voidaan käyttää mitä öljyä vaan mutta tuossa öljyssä on eniten luokituksia ja siksi käytämme sitä.
    2.Todellinen jäämä riippuu todella paljon automaatista. Jotkut automaatit tulevat tyhjäksi ilman laitetta (mersut missä turbiinin tyhjennys) ja toisista ei saa pois kuin 3 litraa kokonaistilavuuden ollessa yli 8 litraa.
    3.Me vaihdamme tietysti suodattimen kun asiakas niin haluaa. Tietysti se maksaa lisää, mutta öljyä ei välttämättä mene yhtään lisää jos puhtaan öljyn pystyy ottamaan talteen. Yhtiössämme on suositus että suodatin vaihdetaan jos suodattimella on ajettu yli 100tkm. normaalisti vaihdettava keskimäärin 60tkm. Olemme tutkineet paljon huuhdeltuja suodattimia kun niitä on vaihdettu.
    4.Huuhtelussa vanhan öljyn sekaan lisätään puhdistusaine ja laitteessa olevan "silmän" kautta voit seurata kuinka öljy oikeasti vaihtaa väriä ja lika irtoaa. Ja öljy myös vaihtuu 100% koska se kulkee toisesta letkusta laatikkoon ja toisesta letkusta imee vanhan pois.

    Joten jos viitsit poistaa linkityksen meidän sivuille tai korjata virheellisen tekstisi.

    Tämä ei ole minun tilini mutta kirjoitan tätä kautta

    Janne Koljonen Kymen Öljypiste Yksikönjohtaja
    Last edited by 325E; 19-12-2014, 01:57.
  • *Kaide
    Moderator
    • Nov 2002
    • 3226
    • HELLsinki

    #2
    Laita nyt vielä linkki alkuperäiseen keskusteluun ja omaan postaukseesi.
    E9, E21, E46/5, G01

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6168
      • Helsinki

      #3
      Tuossa on jotain höpinää, post #4
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=306925

      Ps, jos tää häritsee jotain, niin voi poistaa...Ajattelin vain ajankuluksi auttaa
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3500
        • Raisio

        #4
        Missä/merkeissä malleissa nykyautoissa automaattivaihteiston öljynvaihtoväli vaivaiset 60tkm tai alle koska firman johtaja puhuu keskimääräisestä vaihtovälissä.

        Jää vaan mieleen ajatus, onkohan noilla riittävää tietotaitoa kaiken merkkisten oikeatyyliseen vaihto-operaatioon:think
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • N54
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2012
          • 526
          • Satakunta

          #5
          Originally posted by ritariässä View Post
          Missä/merkeissä malleissa nykyautoissa automaattivaihteiston öljynvaihtoväli vaivaiset 60tkm tai alle koska firman johtaja puhuu keskimääräisestä vaihtovälissä.

          Jää vaan mieleen ajatus, onkohan noilla riittävää tietotaitoa kaiken merkkisten oikeatyyliseen vaihto-operaatioon:think
          Esim. märillä kytkimillä varustetuissa DSG vaihteistoissa, tosin kyseessä kaksoiskytkinvaihteisto eikä perinteinen automaatti. Myös Mersuissa vaihdetaan kerran 60 tkm kohdalla, mutta ei tämän jälkeen, tosin näissä on vaihteistotyypistä riippuen eroja. Muistan myös kuulleeni että taksi-Volvoihin vaihdettaisiin 60 tkm välein, mutta tästä en ole varma. Yhtä 430 tkm ajettua 5-vaihteista D5 geartoniccia olen ajanut johon oli vaihteistoöljyt vaihdettu aina 60 tkm välein ja laatikko toimi kuin uusi.

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #6
            Tuota minäkin epäilin...

            Tuota samaa minäkin epäilin ei kovin vakuuttavaa huolto toimenpidettä ja öljynvaihtoväli liian lyhyt ollakseen pätevä toimenpide, se on tuolla spekseillä faktaa. Kun automaattilaatikon pohjan ottaa irti se kuuluu aina vaihtaa koska suodatin ja pohja integroitu toisiinsa ainakin E60:ssä. Tuntuu, että joku on keksinut taas markkinatalouden raon johon aina kaiken kansan yrittäjiä löytyy...ahneus silmissä. Oletteko samaa mieltä?.


            QUOTE=ritariässä;3463969]Missä/merkeissä malleissa nykyautoissa automaattivaihteiston öljynvaihtoväli vaivaiset 60tkm tai alle koska firman johtaja puhuu keskimääräisestä vaihtovälissä.

            Jää vaan mieleen ajatus, onkohan noilla riittävää tietotaitoa kaiken merkkisten oikeatyyliseen vaihto-operaatioon:think[/QUOTE]

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              On kyllä aika sekavasti kirjoitettua tavaraa, mutta tuosta huuhtelusta vähän. Kyllä siinä koko laatikon sisältö vaihtuu. Esimerkiksi omaan mersuun meni 14L öljyä, kun se vaihdettiin huuhtomalla Veholla. Auto oli käynyt 1,5h ja siihen oli tullut 1km kilometrejä huollon aikana. Samalla vaihtui suodatinkin ja tämä homma tehdään n.60-80tkm välein ainakin Mersun automaatteihin. Kuului ainakin 203 korisen C:n huolto-ohjelmaan. Ei tässä mitään markkinointikikkaa ole keksitty, nuo huuhtelevat öljynvaihtolaitteet ovat vaan yleistyneet ja nyt niitä alkaa löytymään pienemmistäkin korjaamoista. Mun mielestä tuo on ainoa oikea tapa vaihtaa öljyt automaattilaatikkoon. Tuota suodattimen vaihtamattomuutta en vain oikein ymmärrä. Kyllä kai se vaihtaa pitäisi samalla kuin öljytkin.

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Entäs sitten kun

                Kun noi huuhtelu firmat käyttää omia huuhteluaineita ja laittavat tuon huuhtelusysteemin omia öljyjä jotka voivat olla useimmiten jenkkiöljyjä ja sehän ei ole oikein esim bemarin öljyluokituksen suhteen. Minä en jenkkiöjlyjä laita bemariin ja nyt ei voi verrata 70-luvun jenkkiautoihin jolloin heidän 50-luvun osaamisensa em. oli hyvä ja nykyautot on todella herkkiä öljyn suhteen.



                Originally posted by Juppe View Post
                On kyllä aika sekavasti kirjoitettua tavaraa, mutta tuosta huuhtelusta vähän. Kyllä siinä koko laatikon sisältö vaihtuu. Esimerkiksi omaan mersuun meni 14L öljyä, kun se vaihdettiin huuhtomalla Veholla. Auto oli käynyt 1,5h ja siihen oli tullut 1km kilometrejä huollon aikana. Samalla vaihtui suodatinkin ja tämä homma tehdään n.60-80tkm välein ainakin Mersun automaatteihin. Kuului ainakin 203 korisen C:n huolto-ohjelmaan. Ei tässä mitään markkinointikikkaa ole keksitty, nuo huuhtelevat öljynvaihtolaitteet ovat vaan yleistyneet ja nyt niitä alkaa löytymään pienemmistäkin korjaamoista. Mun mielestä tuo on ainoa oikea tapa vaihtaa öljyt automaattilaatikkoon. Tuota suodattimen vaihtamattomuutta en vain oikein ymmärrä. Kyllä kai se vaihtaa pitäisi samalla kuin öljytkin.

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  Kaipa joku pesevä huuhteluaine on ihan ok, ei kai siitä haittaakaan ole. Öljyn pitää tietysti täyttää valmistajan luokitukset. Ei kai kukaan täysjärkinen korjaamoyrittäjä sentään vääriä öljyjä laatikkoon laita. Sehän olisi lyhin tie massiivisiin ongelmiin. Meinaatko jenkkiöljyillä jotain vanhempiin museolaatikoihin tarkoitettuja öljyjä? Kyllähän jenkeissä muuten ihan hyviä öljyjä tehdään ja mulle ainakin on ihan sama onko jenkkiläistä vai eurooppalaista öljyä, kunhan luokitukset on kunnossa ja tavara työn alla olevaan autoon sopivaa.
                  Last edited by Juppe; 20-12-2014, 10:17.

                  Comment

                  • advance
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1689

                    #10
                    Originally posted by 325E View Post
                    Kun noi huuhtelu firmat käyttää omia huuhteluaineita ja laittavat tuon huuhtelusysteemin omia öljyjä jotka voivat olla useimmiten jenkkiöljyjä ja sehän ei ole oikein esim bemarin öljyluokituksen suhteen. Minä en jenkkiöjlyjä laita bemariin ja nyt ei voi verrata 70-luvun jenkkiautoihin jolloin heidän 50-luvun osaamisensa em. oli hyvä ja nykyautot on todella herkkiä öljyn suhteen.

                    "Ja öljyä ei tietenkään käytetä autoihin joihin ei luokitusta löydy. "

                    Asiallinen vastine yritykseltä mielestäni, sitä jos asiaa ei ymmärrä niin sille ei voi kukaan mitään.

                    Ei kauvaa pysyisi lappu luukulla jos laatikkohommat tehtäisiin vahvalla mutu tuntumalla sinneppäin

                    Ja se, että tuodaan omaa autoalan asiantuntemusta esille, ihan ok homma, aina voi kyseenalaistaa. Onko startti jo paikoillaan?
                    Last edited by advance; 20-12-2014, 19:26.

                    Comment

                    • pomo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2013
                      • 429
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Missä/merkeissä malleissa nykyautoissa automaattivaihteiston öljynvaihtoväli vaivaiset 60tkm tai alle koska firman johtaja puhuu keskimääräisestä vaihtovälissä.

                      Jää vaan mieleen ajatus, onkohan noilla riittävää tietotaitoa kaiken merkkisten oikeatyyliseen vaihto-operaatioon:think
                      Volvon momentinmuunnin automaatti
                      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                      E46 320 Cab

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        Originally posted by pomo View Post
                        Volvon momentinmuunnin automaatti

                        Ja vaggilaisten DSG laatikot
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • GameOver
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3026
                          • Sjundeå

                          #13
                          Originally posted by pomo View Post
                          Volvon momentinmuunnin automaatti
                          Eli siis Volvon automaatti mikä automaatti...? Mä en ihan nyt allekirjota sitä että olis huolto-ohjelmaan merkattu muuta kuin öljytason tarkastuksia. Tosin uudemmista en tiedä. Vajaa kymmenen vuotta sitten ei ollut. Suosituksena kyllä. About 60-100tkm välein.

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Ja vaggilaisten DSG laatikot
                          Ja ainakin vanhemmat multitronicit muistaakseni.
                          -22 Lexus ES300h
                          -08 Subaru Impreza

                          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                          Comment

                          • juBz
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 580
                            • Espoo

                            #14
                            Ainoat Volvot missä on huolto-ohjelmassa laatikkoöljyjen vaihto ovat powershift laatikolliset. Näissä vaihto tehdään 80tkm välein. Muissa tosiaan suositeltavaa. Uudessa 8 lovisessa kuulemma olisi ikiöljyt.
                            F20 M140i xdrive - 18 Alpinweiss 3
                            E30 318i - 88 Alpinweiss II

                            Ex F31 330d M-sport -14, E92 335i M-sport -09, E36 328i M-sport -96, E36 323ti - 98, E36 318is -94, E36 316ti x2 -99, E34 525i M-technic -90, E30 316i -89

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #15
                              2.Todellinen jäämä riippuu todella paljon automaatista. Jotkut automaatit tulevat tyhjäksi ilman laitetta (mersut missä turbiinin tyhjennys) ja toisista ei saa pois kuin 3 litraa kokonaistilavuuden ollessa yli 8 litraa.

                              Muistan että viimeiset turbiiniproput olisivat -02 malleissa, tästä eteenpäin Mb:ssä ei taida proppua olla vaan huuhdellaan aina ja vaihdetaan suodin myös.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎