Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Neste Oil -moottoriöljyistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    Kokemuksia Neste Oil -moottoriöljyistä?

    Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on Neste Oil -moottoriöljyistä.
    Saatavuus on hyvä, ja nopeasti jotain speksejä kun vertailin niin vaikuttaisivat paperilla ihan hyviltä.

    Miten on, onko joku kokeillut?

    - Antti -
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16422
    • Asikkala

    #2
    Saatavuus hyvä, onko tuo muka jokin erikoisominaisuus vai mitä en nyt tajua ? Kaikkia muitakin merkkejä saa kaupasta.
    Ja ei, ei tule nesteen öljy ekana mieleen kun merkkiä valitsen.

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Saatavuus hyvä, onko tuo muka jokin erikoisominaisuus vai mitä en nyt tajua ? Kaikkia muitakin merkkejä saa kaupasta.
      Ja ei, ei tule nesteen öljy ekana mieleen kun merkkiä valitsen.
      Tarkoitin lähinnä sitä, että jos nyt haluaisi juurikin Neste Oilin öljyjä käyttää, niin ei tarvitse kiven alta kaivaa. Niin oliko sinulla niitä kokemuksia?

      Comment

      • juhomo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2007
        • 637
        • Kempele

        #4
        Kerran oon Nesteen koulutuksessa istunu. Paljon tuli asiaa mutta päällimmäisenä jäi mieleen:

        1. Aikalailla kotimainen toimija

        2 Oikeasti iso toimija. Ihan sama mitä siinä öljypurkin kyljessä lukee, niin se voi olla nesteen jalostamolla valmistettua. Kuulemma Mailman jokaisessa maassa törmää nesteen tekemiin öljyihin.

        Ja edellämainitut asiat sitten jäivät nesteen myyntimiehen kertomista asioista mieleen, jotenka en mene valalle pitävätkö ne 100% paikkansa.

        Castrollia oon ite käyttäny bmw:n moottoreissa mutta periaatteessa uskaltasin kyllä ainakin omiin autoihini laittaa Nesteen öljyä.
        Automyynti, Korjaamo, Rengasmyynti, Hinaus yms:

        www.jsautomoto.fi

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Kun ostin Z4 edellinen omistaja oli käyttänyt sen pienemmällä korjaamolla inspection 2 huollossa. Öljyksi oli laitettu Neste City Pro LL 5W-30.



          Sen suurempia kokemuksia ei ole mitä nyt sillä n. 500km ajelin oston jälkeen, öljyt pysy koneessa ja käynti oli ihan ok. Luultavasti ihan toimivaa tavaraa.
          Olen yleensä castrolin magnateccia tai edgeä käyttänyt, mutta voisihan zetaan seuraavaksi myös nuo nesteen öljyt valutella jos tarvii vaihdella kesällä.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            #6
            Työkoneissa paljonkin kokemusta, ihan yhtä hyvää kuin muutkin. Käyttänyt myös Bemarin koneissa ilman ongelmia. Mitä ongelmaa niissä voisi olla? Mihin moottoriin ja mitä öljyä?


            .
            Last edited by Bmw Master; 09-02-2015, 07:38.

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              #7
              Kiitos kommenteista.

              Arvelin jos laittaisi seuraavassa öljynvaihdossa Neste Oil 5w-50 S85:een. Nyt on Mobil1 5w-50 ja hyrrää ihan kivasti ja pehmeästi, mutta tekisi mieli kokeilla ihan muuten vaan. 10w-60 en pistä enää. Liian jäykkää (käynnistyksessä) jos/kun viileämmillä keleilläkin ajelee.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Anzafin View Post
                Neste Oil 5w-50
                En löytänyt HTHS enkä sinkki/ZDDP arvoja tuoteselosteesta. Aspasta kysymällä ehkä antavat. Mobilissa on ihan ok HTHS joten laakerit säästyy, toki matalampikin käy jos ei kierrättele.

                Comment

                • *Kaide
                  Moderator
                  • Nov 2002
                  • 3228
                  • HELLsinki

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Mobilissa on ihan ok HTHS joten laakerit säästyy, toki matalampikin käy jos ei kierrättele.
                  Kerrotko vielä mitä HTHS tarkoittaa, ei jaksaisi googlata...?
                  E9, E21, E46/5, G01

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16422
                    • Asikkala

                    #10
                    Jos minä sitten http://www.drivenracingoil.com/news/...eptember-2012/

                    Comment

                    • Anzafin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 3747
                      • Kajaani

                      #11
                      Mobil1 5W-50
                      - HTHS 4,4 mPas
                      - zddp n. 1000 ppe

                      Neste Oil 5W-50
                      -HTHS 4,5 mPas
                      - zddp n. 1000 ppe

                      - Antti -

                      Comment

                      • GameOver
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3026
                        • Sjundeå

                        #12
                        Noiden HTHS-juttujen kanssa kannattaa muistaa että siinä mitataan viskositeettia 150C lämpötilassa (!!!)

                        Ei vissiin ihan jokapäiväistä kuitenkaan vaikka rataa tahkoaisikin.

                        Kun moniasteöljyn kuumapääviskositeetti ilmoitetaan -50, on niiden HTHS-viskositeetti joka tapauksessa vaaditun yli. Ja tarpeeksi kauan kun alastaroa tahkoaa 150C lämpimillä öljyillä, tapahtuu sitä leikkautumista väistämättä. Eli pois lähtiessä ne 5W-50 öljyt on muuttuneet tyyliin 5W-40 tai 5W-35 öljyiksi.

                        Ja ZDDP:n määrää arvostaa tyyliin 30-vuotiaalla autolla ajava enemmän kuin max 10-vuotiaalla. Se on totta että suojaa laakereita ynnä muita mutta uudempien autojen kanssa toimiessa esim. suurempi fosforimäärä tuottaa enemmän tuhkaa tukkien saastelaitteita....
                        -22 Lexus ES300h
                        -08 Subaru Impreza

                        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Originally posted by GameOver View Post
                          Kun moniasteöljyn kuumapääviskositeetti ilmoitetaan -50, on niiden HTHS-viskositeetti joka tapauksessa vaaditun yli.


                          Ja ZDDP:n määrää arvostaa tyyliin 30-vuotiaalla autolla ajava enemmän kuin max 10-vuotiaalla. Se on totta että suojaa laakereita ynnä muita mutta uudempien autojen kanssa toimiessa esim. suurempi fosforimäärä tuottaa enemmän tuhkaa tukkien saastelaitteita....
                          Ylivaaditun, riippuu kuka vaatii ja mitä?

                          Sinkki ja ennenkaikkea sinkkidialkyyliditiofosfaatti yhdiste on merkittävin kulumisen suoja-aine öljyssä. Nyky säästemääräyksien vuoksi sen määrää on pienennetty eikä nyky moottorit sitä juurikaan kaipaa, mutta onko järkevää laittaa Motorsporttiin alle 1000ppm pitoisuuden öljyä?

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3026
                            • Sjundeå

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Ylivaaditun, riippuu kuka vaatii ja mitä?
                            Society of Automotive Engineers. Eli se samainen SAE joka nuo viskositeettiluokat määrittelee. -50 ja-60 öljyille HTHS arvon tulee olla min. 3.7cP.

                            Normaali kuumaviskositeetti kun mitataan 100C lämpötilassa ja siinä on jo jonkin verran eroja -40, -50 ja -60 öljyjen välillä...

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Sinkki ja ennenkaikkea sinkkidialkyyliditiofosfaatti yhdiste on merkittävin kulumisen suoja-aine öljyssä. Nyky säästemääräyksien vuoksi sen määrää on pienennetty eikä nyky moottorit sitä juurikaan kaipaa, mutta onko järkevää laittaa Motorsporttiin alle 1000ppm pitoisuuden öljyä?
                            Se varmaan jää jokaisen oman harkinnan varaan. Kyllä varmaan itsekin miettisin laakeriherkän koneen kanssa moista asiaa.
                            -22 Lexus ES300h
                            -08 Subaru Impreza

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #15
                              Originally posted by GameOver View Post
                              Society of Automotive Engineers. Eli se samainen SAE joka nuo viskositeettiluokat määrittelee. -50 ja-60 öljyille HTHS arvon tulee olla min. 3.7cP.
                              Niinpä niin, SAE ei varmaan maksa yhtään laakeriremonttia joten parempi ostaa öljyä jossa tuo arvo on mahdollisimman suuri.

                              Aiemmin mainitussa Nesteen öljyssä 4.5, joten onhan se selkeästi korkeampi kuin minimi vaadittu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎