Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Neste Oil -moottoriöljyistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    #16
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Niinpä niin, SAE ei varmaan maksa yhtään laakeriremonttia joten parempi ostaa öljyä jossa tuo arvo on mahdollisimman suuri.

    Aiemmin mainitussa Nesteen öljyssä 4.5, joten onhan se selkeästi korkeampi kuin minimi vaadittu.
    Niinpä niin. Kuitenkin kysyit.

    Se on totta että on selkeästi korkeampi. Pointtihan mulla oli se että se arvo on kutakuinkin yhdentekevä. Toisilla varmaan öljylämmöt hilluu siellä 150 asteen tuntumilla ihan kauppareissuilla. Itselleni ei tule mieleen ihan äkkiä tilannetta jossa näin olisi käynyt. Edes 12 tunnin yhtäjaksoisen alastaron kiertämisen aikana.

    En mä kyseenalaistanutkaan sitä etteikö se nesteen öljy ylittäisi standardit niiltä osin. Vaan heitin lähinnä ilmoille sen että onko järkevää perustella öljyvalintaa tuommoisella yhdentekevällä arvolla. Sen ZDDP- asian ymmärrän kyllä. Ja mitä vanhempi auto niin aina paremmin.
    -22 Lexus ES300h
    -08 Subaru Impreza

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Korkean Hths arvon öljy suojaa laakereita paremmin myös esim. 100 asteessa kuin "huonompi" öljy. Eikä voida tietää mitä öljynlämpö on laakeripinnalla kun mittari öljykanavassa /pohjassa näyttää ~100astetta.

      Kun katsoo öljyjä esim. racing käyttöön, raskaaseen kalustoon tai moottoripyöriin niin niissä on zddp ja hths korkeampi kuin tavallisiin henkilöautoihin tarkoitetuissa öljyissä. Tuskin sattumalta.

      Comment

      • Basillicus
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 153
        • Turku

        #18
        Olen käyttänyt kummassakin bemussani Nesteen 5W-40:stä.

        Tuota vanhaa M54-koneista joutui säännöllisesti käynnistelemään täysin kylmiltään tappopakkasissakin, ja persfiiliksenä lähti selkeästi paremmin sen jälkeen kun vaihdoin Mobilit Nesteeseen.

        Nykyisen kanssa en ole muita merkkejä lähtenyt kokeilemaan turhanpäiten kun kerran paikallinen merkkihuoltokin tuota Nestettä defaulttina pistää.
        BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
        ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

        Comment

        • Joba
          BTCF Member
          • Sep 2007
          • 556

          #19
          Se suuri ZDDP:n määrä ei nyt maailman paras juttukaan ole, katteja alkaa syömään kun sinkkiä polttaa. Toki koneet pysyy sisältä kondiksessa.
          HTHS-arvokin parantaa öljyä, toki olen pyöritellyt käsissä jotain Castrolin kilpaöljypurkkia 10W-60:senä ja siinä arvo oli 3.7...

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            #20
            Originally posted by Bmw Master View Post
            Korkean Hths arvon öljy suojaa laakereita paremmin myös esim. 100 asteessa kuin "huonompi" öljy. Eikä voida tietää mitä öljynlämpö on laakeripinnalla kun mittari öljykanavassa /pohjassa näyttää ~100astetta.

            Kun katsoo öljyjä esim. racing käyttöön, raskaaseen kalustoon tai moottoripyöriin niin niissä on zddp ja hths korkeampi kuin tavallisiin henkilöautoihin tarkoitetuissa öljyissä. Tuskin sattumalta.
            Jos voitelu on kunnossa niin en usko lämpötilassa merkittävää eroa olevan laakeripinnoilla. Toki siinä kohtaa nousee kun voitelukalvo pettää ja kiinnileikkautuminen alkaa. Ei se tainnut ajatus nyt aueta mutta eipä se minulta ole pois.

            Kukin tekee tavallaan. Eipä ne formuloissakaan 10W-60 ölppää käytä. Lähempänä taitaa olla 0W-20 jos pitäisi näin maanläheisesti luokitella. Tosin vaihtavat eri öljyt aika-ajoihin ja kisoihin... Nyt kun sitä motorsporttia mukaan otetaan
            -22 Lexus ES300h
            -08 Subaru Impreza

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              #21
              No niin! Tästähän saatiin ihan kunnon debatti .
              Hyviä pointteja tullut esille puolin ja toisin. Mukava seurata kun en itse ole ihan noin syvälle vielä päässyt uppoutumaan öljyjen saloihin.

              Joka tapauksessa, toistaiseksi ei ole vielä tullut esille mielipidettä, että Nesteen öljyt ihan huonoja olisivat .

              - Antti -

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #22
                Originally posted by Joba View Post
                Se suuri ZDDP:n määrä ei nyt maailman paras juttukaan ole, katteja alkaa syömään kun sinkkiä polttaa.
                Kohtuus kaikessa, ei mulla ole katit menneet 1250ppm määrällä. Mobilin 10w-60:ssä 1300ppm ja paljon maailmalla käytetään ilman ongelmia. Ennen esim. Castrol TWS:ssä oli suurempi ZDDP ja hyvin katit kesti esim. E39 M5:ssa ja sitä öljyä Bmw siihen suositteli. Myöhemmin kulumisen esto aineiden määriä laskettiin saastesyistä.

                Originally posted by GameOver View Post

                Kukin tekee tavallaan. Eipä ne formuloissakaan 10W-60 ölppää käytä. Lähempänä taitaa olla 0W-20 jos pitäisi näin maanläheisesti luokitella. Tosin vaihtavat eri öljyt aika-ajoihin ja kisoihin... Nyt kun sitä motorsporttia mukaan otetaan
                Aivan ja niissä koneet ei aina kestä edes yhtä kisaa

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

                  #23
                  Originally posted by Anzafin View Post
                  Joka tapauksessa, toistaiseksi ei ole vielä tullut esille mielipidettä, että Nesteen öljyt ihan huonoja olisivat .

                  - Antti -
                  Juu ei ne varmasti missään nimessä huonoja ole, päinvastoin. Siitä varmaan kaikki on olleet jokseenkn yhtä mieltä

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Aivan ja niissä koneet ei aina kestä edes yhtä kisaa

                  Perhana, siinäkö syy?
                  -22 Lexus ES300h
                  -08 Subaru Impreza

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎