memebuy23buy

Autoliikkeen vastuu ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pera8x
    Bimmer Rookie
    • Jan 2015
    • 158
    • tampere

Originally posted by Micce///M View Post
    Olisiko mielestäsi kohtuullista että myyjäliike korjaa ikivanhan mersun ilmastoinnin ilmaiseksi kun se ei ensimmäisen talven jälkeen toimikkaan? Ehkä se olikin täytetty ja kokeiltu että toimii, mutta vuotanut aineet pihalle päivien päästä.

Olisiko kuitenkin ennemminkin aiheellista kehua myyjäliikettä, kun olisi antanut alennusta osista vian korjaukseen liittyen? Harva tuollaiseen edes lähtee, kun ostotapahtumasta on jo aikaa ja kyseessä vanha auto.
    no sieltähän se autoliikkeen kaveri jo ilmottautuukin näköjään.

ihan yhtä kohtuullista korjata ilmatteeksi tai tulla edes vastaan korjauksessa, oli se sitten ikivanha mersu, mikä on myyty mulle ehjänä ja huollettuna ilmastoinnin osalta, kun että jos kyseessä olis ikivanha pemari, tai ikiuusminkä tahansa merkkinen auto. jos auto liike vakuuttaa, että on huollettu ja on huollettu, niin luulis mehujen pysyvän sisässä enemmänkin, kun kolme kuukautta.

mutta mitäpä näistä. kukapa sitä nyt ei kieltäytyis maksamasta, jos siihen on mahdollisuus. aina voi vedota johonkin syyhyn. eikä se nyt konkurssiin mun elämää vienyt ja muutenkin menneen talven lumia. sanoinpahan vaan, niin tietää seuraava siellä asioiva kysellä asiat vähän tarkemmin.

Comment

• suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4048
      • Turku

Originally posted by Spetke View Post
      Alkuperäiseen kysymykseen ei taida olla mitään yksiselitteistä vastausta...
      Mutta ainakin Kamux on hoitanut asiat erittäin mallikkaasti, joten sitä ainakin uskaltaa suositella
      Oliko tämä sarkasmia? Jos tekis kaks jonoa missä toisessa on asiallisesti hoidetut reklamaatiot ja toisessa ne joihin ei oteta mitään kantaa niin arvaa kumpi ylettyy Mäntsälään?
      sigpic
      P:0409699000

JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

Comment

• suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4048
        • Turku

Ikävä kyllä yhdelläkään automyyjällä ei ole kristallipalloa joilla ennustaa monen kuukauden päästä alkavat viat varsinkin jonkun ilmastoinnin osalta.

Originally posted by pera8x View Post

ihan yhtä kohtuullista korjata ilmatteeksi tai tulla edes vastaan korjauksessa, oli se sitten ikivanha mersu, mikä on myyty mulle ehjänä ja huollettuna ilmastoinnin osalta, kun että jos kyseessä olis ikivanha pemari, tai ikiuusminkä tahansa merkkinen auto. jos auto liike vakuuttaa, että on huollettu ja on huollettu, niin luulis mehujen pysyvän sisässä enemmänkin, kun kolme kuukautta.

mutta mitäpä näistä. kukapa sitä nyt ei kieltäytyis maksamasta, jos siihen on mahdollisuus. aina voi vedota johonkin syyhyn. eikä se nyt konkurssiin mun elämää vienyt ja muutenkin menneen talven lumia. sanoinpahan vaan, niin tietää seuraava siellä asioiva kysellä asiat vähän tarkemmin.
        sigpic

huollot/korjaukset!

BMW E&F sarjaan.
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!

Comment

• pera8x
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 158
          • tampere

Originally posted by suppari View Post
          Ikävä kyllä yhdelläkään automyyjällä ei ole kristallipalloa joilla ennustaa monen kuukauden päästä alkavat viat varsinkin jonkun ilmastoinnin osalta.
          ei ole ei.

jos ostaisit auton ja se myytäisiin sulle moottori huollettuna ja tarksitettuna ja kuukauden päästä siitä puhkee mäntä. niin kysytkö liikkeestä mitään vai nieletkö tappiosi? käsittääkseni autoliikkeillä on jonkin sortin vastuu myymistään laitteista. oli se sitten uudempi, tai vanhempi.

ei tietenkään vanhoissa peleissä korvaa yleensä juuri mitään 100%, mutta ainakin jälkimarkkinoinnin takia mielestäni olis kohtuullista tehdä jonkinnäkönen vastaan tuleminen.

vai sekö tässä nyt mättää, kun kyseessä oli mersu, eikä pemari?

EDIT. korjattu kirotusvihreitä

Comment

• pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

ja luulis nyt, että se myyjäkin olis vastannut mun kysymykseen suoraan, että "toimii", eikä vaan yritä antaa sellasta kuvaa, että toimii..

Comment

• suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4048
              • Turku

Moottori ja ilmastointi nyt on eri ääripäät. Kyllä tuo ilmastoinnin toimivuus olis ollu helppo koittaa ostaessakin, jälkeenpäin sitä on vähän turha harmitella. Nyt omien oletuksiesi takia lynkkaat jotain foorumilaista ja tämän tiedon valossa ihan rehtiä kauppiasta.
              sigpic

huollot/korjaukset!

BMW E&F sarjaan.

Comment

• pera8x
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 158
                • tampere

oli se ilmastointi, tai moottori, niin jos se mulle myydään ehjänä ja huollettuna, niin kyllä mun oletus on, että se toimii vielä parinkin kuukauden päästä, eikä laukea. ja jos kiertoilmaisuilla vakuutellaan laitteen toimivuutta, niin kyllä siinä alunpitäenkin on mun mielestä sillon ollu jotain mätää. rehti myyjä olis sanonu, että ei toimi. taikka jos se sillä hetkellä toimi, niin olis sitten sanonu, että toimii.

no se nyt vaan on mun kokemus ja mun mielipide asiasta, minkä tässä nyt kerroin. jos sinä, tai joku muu on eri mieltä ja pitää puljua rehtinä, niin vapaasti saa olla sitäkin mieltä. en pahota mieltäni. ja jos kokee, että kyseinen liike on hyvä ja on jollain parempia kokemuksia asiasta, niin saa olla sitäkin mieltä ja saa asioida liikkeessä. varmasti tekee myös hyviä kauppoja. ei kai täyspaskat puljut kauaa pystyssä pysy.

itse yhdessä suomen suurimmista merkkiliikkeessä 10 vuotta työskennelleenä osaan kyllä sanoa, mitä on, kun otetaan vastuu myymistään laitteista. kyllä meillä ainakin korjattiin kaikki viat, mitä niihin tuli. ja jos tuli ylitsepääsemättömiä vikoja, niin aina oli kaupan purku vaihtoehtona. sellasta se on, kun ei tartte selitellä ja peitellä mitään.

mutta, kuten sanottu, niin tässä oli vaan meikäläisen kokemus tuosta puljusta. kenenkään ei ole pakko olla samaa mieltä. ja toivottavaa onkin, ettei ole. eihän paskat kokemukset koskaan tuo kenellekkään mitään hyvää. toivotan onnea ja menestystä kyseiselle firmalle, mutta itse en siellä enää asioi. hienoja ja hyviä autoja siellä oli ainakin sillon, jos jotain positiivista pitää sanoa.

Comment

• *PexU*
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 1989
                  • Vantaa

Tästä voi jokainen lukea kuinka hyvin se "SuomenSuurin" hoitaa niitä
                  hommiaan, yrittää sen sijaan sysätä asiakkaan niskaan asiakkaan tuoman vaihtoauton laatikkovian, jota ei viedessä ollut, ja jota eivät vaivautuneet edes koeajamaan tuodessa, tämä "vikakin" löytyi vasta ~vkon päästä, tämän ajan auto oli tietenkin seissyt liikkeen pihalla eikä kukaan ollut edes koskenutkaan siihen
                  Ainut hyvä asia tuossa liikkeessa on se että eräs klubilainen joka oli ainakin tuolloin Kamuxilla myyjänä, linkitti ketjun heidän tj:lle ja tämän jälkeen alkoi vasta tapahtumaan positiivia asioita, mun suuntaani. Minullehan tämä tj ei juuri suostunut kahta lausetta enempää puhumaan

Ja noilla autoliikkeiden tarjoamilla lisätakuilla voi kyllä suoraan pyyhkiä pe****tään, meillekin tarjottiin tähän nykyiseen E61:een Fraguksen lisätakuuta vuodeksi, ja vielä myyjäliikkeen puolesta, heidän maksamamaan.
                  Takuuehdoissa luki aivan selvästi että mm vaihteistoon tuleva vika kuuluu 100% takuun piikkiin, ja kun autossa alkoi esiintymään selkeää kierrosten hummaamista sekä erittäin "hienoa" tärinää penkkiin, fragusta ei pa**an vertaakaan kiinnostellut maksaa yhtään mitään mistään

Tässä lyhyt yhteenveto vielä aiheesta..

Soitin Fragukselle heti kauppojen jälkeen, muistaakseni kolmantena pvänä kaupoista, sieltä sanottiin suoraan että soitto tuli liian nopeasti kauppojen jälkeen, osaamatta kuitenkaan vastata koska olisi ollut oikea aika soittaa
                  Pyydettiin viemään auto merkkiliikkeeseen tarkistukseen (Autokeskuksessa naurettiin lähes päin naamaa kun kerroin mistä firmast oli kyse), tarkistuksen jälkeen todettiin että laatikossa sekä turbiinissa että mekatroniikassa vikaa, ehdottettiin yllättäen uuden laatikon vaihtoa) loppujen lopuksi Fragukselta ei oltukaan sanottu että vie auto merkkiliikkeeseen vaan että vie mihin tahansa, ja tarkistustyön hinta vajaa 500e kuuluu maksaa itse (liike maksoi), lopulta liike myös korjautti laatikon omalla kustannuksellaan, yritti vielä saada Fragukselta rahojaan pois, takuuehtoihin vedoten, mutta ymmärtääkseni kys.om firma haistatteli vi***ja myös myyjälle.
                  Joten jos tässä halutaan niitä autoliikkeitä kehua jotka hoitavat jälkipuinnit täydellisesti niin GTICarCenter Jyväskylä saa kyllä ten points ja papukaijamerkn
                  Last edited by *PexU*; 08-03-2015, 09:22.
                  AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

E61 530xd M-Sport Touring -07
                  Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                  Duunissa: F11 520d x-drive -17

Comment

• MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7551
                    • Jyväshyvä

Sen verran voin kommentoidan noita "lisätakuita" eli vakuutuksia,
                    niissä yleensä myyjä vastaa 1 kk ajan autosta löytyvistä virheistä ja vasta sen jälkeen "vakuutusyhtiö". En tosin tuota Fragusta ole myynyt, mutta Finntakuuta ja Takuuvakuutusta ja heidän ehdoissaan asia on kyllä selvästi kerrottu, ei se myyjä pääse pälkähästä myymällä rikkinäisen auton ostajalle ja bundlaamalla kylkeen kuntovakuutuksen...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

Comment

• *PexU*
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 1989
                      • Vantaa

Originally posted by MajorDrake View Post
                      Sen verran voin kommentoidan noita "lisätakuita" eli vakuutuksia,
                      niissä yleensä myyjä vastaa 1 kk ajan autosta löytyvistä virheistä ja vasta sen jälkeen "vakuutusyhtiö". En tosin tuota Fragusta ole myynyt, mutta Finntakuuta ja Takuuvakuutusta ja heidän ehdoissaan asia on kyllä selvästi kerrottu, ei se myyjä pääse pälkähästä myymällä rikkinäisen auton ostajalle ja bundlaamalla kylkeen kuntovakuutuksen...
                      Ei toki, ja olihan Fraguksellakin ehtoina että auto on tarkistettu ulkopuolisen toimijan toimesta heidän ohjeittensa mukaisesti ennen kun kirjallinen takuu voidaan myöntää.

Fragukselta myös vi**uiltiin mulle tapauksen yhteydessä, ihan päin korvaa, että ei kannata ostaa käytettyjä autoja kun niissä on aina kuitenkin vikaa

He eivät myös missään vaiheessa osanneet vastata minulle että koska olisi oikea aika soittaa ja kertoa heille autossa havaitusta takuun alaisesta viasta, että tuota firmaa en todellakaan voi suositella kenellekään..
                      AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

E61 530xd M-Sport Touring -07
                      Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                      Duunissa: F11 520d x-drive -17

Comment

• Micce///M
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2008
                        • 3552
                        • Hämeenlinna

Originally posted by pera8x View Post

Ehkä myyjäliike on sen täyttänyt, todennut toimivaksi ja myöhemmin sitten vuotanut aineet pihalle.
                        Vai oletatko että myyjät kiertää kaikki rivissä olevat auton läpi viikon välein ja kokeilee vieläkö ilmastointi toimii?

Itse olet auton siinä kunnossa ostanut kun se myyntihetkellä oli, vaikka auto olisi myyty toimivalla ilmastoinnilla niin ei myyjällä ole minkäänlaista vastuuta sen toimivuudesta/toimimattomuudesta ensimmäisen talven jälkeen. Jos se on sinulle kauppaan oleellisesti vaikuttava seikka, niin luonnollisesti olet sen velvollinen kokeilemaan ennen ostopäätöstä.

Olisi täysin eri asia jos huomaat kahden päivän päästä että ei toimikkaan, vaikka on juuri puheiden mukaan huollettu. Siinä tilanteessa varmasti moni liike voisi tullakkin vastaan.
                        Mutta että talven jälkeen luvataan osista vielä alennusta, se jos joku on hyvää palvelua eikä suinkaan huonoa.

Sinunlaistesi vänkyttäjien pitäisi kulkea bussilla, ja jättää se vanhat ei uuden veroiset autot kauppaan.

Comment

• Kanerv4
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2009
                          • 985
                          • Tampere

Ehkä myyjäliike on sen täyttänyt, todennut toimivaksi ja myöhemmin sitten vuotanut aineet pihalle.
                          Vai oletatko että myyjät kiertää kaikki rivissä olevat auton läpi viikon välein ja kokeilee vieläkö ilmastointi toimii?

Itse olet auton siinä kunnossa ostanut kun se myyntihetkellä oli, vaikka auto olisi myyty toimivalla ilmastoinnilla niin ei myyjällä ole minkäänlaista vastuuta sen toimivuudesta/toimimattomuudesta ensimmäisen talven jälkeen. Jos se on sinulle kauppaan oleellisesti vaikuttava seikka, niin luonnollisesti olet sen velvollinen kokeilemaan ennen ostopäätöstä.

Olisi täysin eri asia jos huomaat kahden päivän päästä että ei toimikkaan, vaikka on juuri puheiden mukaan huollettu. Siinä tilanteessa varmasti moni liike voisi tullakkin vastaan.
                          Mutta että talven jälkeen luvataan osista vielä alennusta, se jos joku on hyvää palvelua eikä suinkaan huonoa.

Sinunlaistesi vänkyttäjien pitäisi kulkea bussilla, ja jättää se vanhat ei uuden veroiset autot kauppaan.
                          Itsehän olen noissa osassa vanhempia kotteroita tehnyt sellaisen ratkaisun kun kaikkihan meistä on tosi kovia kavereita tinkaamaan jopa siitä suomen halvimmasta. Jos omat tavoitteet täyttyvät oon lyöny käden ja sanonut että tehdään mutta ilman takuuta. Muuten hinta on minun pyytämäni, eikä ole vieläkään kukaan perään soitellut Win- win tilanne molemmille minulle ja asiakas sai sen tingattua pussilleen sopivaksi. Kun ei noista käytetyistä koskaan tiedä :think

Comment

• hj325hml
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 728
                            • Pirkanmaa

Originally posted by Spetke View Post
                            Alkuperäiseen kysymykseen ei taida olla mitään yksiselitteistä vastausta...
                            Mutta ainakin Kamux on hoitanut asiat erittäin mallikkaasti, joten sitä ainakin uskaltaa suositella

Eipä tajunnut viime kesänä kysyä kamuxin kantaa kun heiltä talvella ostettuun autoon joutui melkein 3k hakkaan ilmastoinnin korjaamiseen heti keväällä.
                            F16 M-Sport

Comment

• Thmas
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 533
                              • HEL

Aina kun näitä topicceja tulee niin entisestään vahvistuu tunne, että ostan autoni mieluusti jatkossakin yksityisiltä liikkeitä edullisemmilla hinnoilla ja tarkistan huolellisesti mitä olen ostamassa.

Jos auto maksaa liikkeessä 20 ke ja yksityisellä samanlainen 18 ke niin sillä säästyneellä summalla saa korjata aika paljon. Eikä tarvitse vääntää vastuuasioista kenenkään kanssa.
                              Audi e-tron 55

Exiä:
                              1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

Comment

• pera8x
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2015
                                • 158
                                • tampere

kyllä tässä tulee enemmänkin sellanen kuva, että sää oot se jankuttaja kenen kuuluisi kulkea bussilla. jos sille linjalle kerta haluat lähteä.

mitä siihen jankuttamiseen tulee, niin autoliikkeen kanssa olin yhteydessä tasan kaksi kertaa. ensimmäisen kerran, kun auton ostin. ja toisen kerran puhelimitse, kun kyselin, että mitenkä toimitaan asian kanssa. ja se jäi sitten siihen. tuskin jäi autokaupalle paskanmaku suuhun meikäläisen asioinneista. mulla ei ole ollu tapana vittuilla, eikä ruikuttaa, siksi jätin sen tälläkin kertaa tekemättä autokaupan kanssa. ne pääsi autosta eroon, sai rahat. niille erittäinkin hyvä kauppa ja varmasti oli tyytyväisiä.

EDIT: eikä se auto missään rivissä ollut, vaan se autokaupan ukko ainakin omien sanojensa mukaan ajeli sillä päivittäin.

Comment

Working...
                                X