Ymmärrän pointin. Uskon vain, että "maasturin" hommaamiselle on 99% tapauksista todella vähän järkiperäisiä perusteita. Se ostetaan tila-auton tai perusfarkun sijaan "imagomielessä" ja perustellaan jälkikäteen, että "kyllä sitä nelivetoa mökkitiellä tarvitsee". Ja tämän ymmärrän sitten, jos auto on hieno (esim. bemareista x6). Jos oikeasti tarvitsee mennä metsään, niin siihen on sitten muilla merkeillä ihan oikeat vehkeet olemassa.
Mutta ei hätää, kyllä CR-V, Kuga ja X3 kaikki päihittävät esim. tämän ulkonäkökisassa.
(Ja oma 2cnt vielä noista kolmesta, Kuga on noista vähiten hirveä. Mites Q5, se on mielestäni muotoilultaan onnistuneempi tuossa luokassa..?)
Tuo sigun 4wd hiace on talvella juuri nelivedon takia mukava käyttää. Jatkuva neliveto, Isot renkaat, normaalia korkeampi maavara ja kunnon lisävalot keulalla, niin kyllä pääsee eikä tarvi jännittää. Ja kun istuu normaali henkilöautoa korkeammalla, havainnointi liikenteessä on selkeää.
Omien käyttökokemusten perusteella tämä rav4 on ihan onneton. Japseista nämät uudemmat Subaru Foresterit on jo ihan eri maata raviin verrattuna.
Myös minusta Audin Q5 olisi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin Kyga, CR-V tai X3.
Mitä taas RAV4 tulee, minusta Kuga ja CR-V on vähintään yhtä onnettomia. Tästä kolmikosta jos olisi pakko valita, niin se olisi sitten varmaan pienimpänä pahana se RAVi. Subarun Ridge olisi kyllä japseista asiallinen vaihtoehto, jos ei ulkonäkö pistä liikaa hanttiin.
BMW G31 540iA xDrive B58 -18
Polestar 2 LRDM -21 Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
Myös minusta Audin Q5 olisi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin Kyga, CR-V tai X3.
Mitä taas RAV4 tulee, minusta Kuga ja CR-V on vähintään yhtä onnettomia. Tästä kolmikosta jos olisi pakko valita, niin se olisi sitten varmaan pienimpänä pahana se RAVi. Subarun Ridge olisi kyllä japseista asiallinen vaihtoehto, jos ei ulkonäkö pistä liikaa hanttiin.
Ensinnäkään minä korkeintaan kusen vag-konsernin tuotteisiin päin, ja toiseksi q5 hinta käytettynä? Nettiauton halvin n.24k€. Ei olla nyt ihan siinä budjetissa minkä hintaisista laitoin tuolla aiemmin linkkejä.
Onko sulla käytännön kokemusta näistä kolmesta, cr-v, kuga ja rav4? Itselle näistä tuo kuga on täysin tuntematon tapaus. Täytyisi siis käydä alustavasti koeajamassa sellainen tässä lähistöllä autoliikkeessä, jotta osaisi sanoa onko sellainen edes vaihtoehto.
Ensinnäkään minä korkeintaan kusen vag-konsernin tuotteisiin päin, ja toiseksi q5 hinta käytettynä? Nettiauton halvin n.24k€. Ei olla nyt ihan siinä budjetissa minkä hintaisista laitoin tuolla aiemmin linkkejä.
Onko sulla käytännön kokemusta näistä kolmesta, cr-v, kuga ja rav4? Itselle näistä tuo kuga on täysin tuntematon tapaus. Täytyisi siis käydä alustavasti koeajamassa sellainen tässä lähistöllä autoliikkeessä, jotta osaisi sanoa onko sellainen edes vaihtoehto.
Joo, epäilinkin että Q5 saattaa olla kalliimpi kuin nuo, kunhan komppasin edellistä kirjoittajaa tutkimatta hintoja tarkemmin.
Olen ajanut CR-V:llä, Kugalla ja RAV4:llä. CR-V:n neliveto ei miellyttänyt minua ollenkaan, itse en voisi kuvitellakkaan ostavani sellaista. Kuga ja RAV4 tuntuvat nelivedon osalta aika samanlaisilta omaan rukkaseen. Itse vain luotan Toyotan laatuun huomattavasti enemmän kuin Fordin. Muita ominaisuuksia, kuten takaluukun tiloja en osaa näin ulkomuistista arvioida.
Joo, epäilinkin että Q5 saattaa olla kalliimpi kuin nuo, kunhan komppasin edellistä kirjoittajaa tutkimatta hintoja tarkemmin.
Olen ajanut CR-V:llä, Kugalla ja RAV4:llä. CR-V:n neliveto ei miellyttänyt minua ollenkaan, itse en voisi kuvitellakkaan ostavani sellaista. Kuga ja RAV4 tuntuvat nelivedon osalta aika samanlaisilta omaan rukkaseen. Itse vain luotan Toyotan laatuun huomattavasti enemmän kuin Fordin. Muita ominaisuuksia, kuten takaluukun tiloja en osaa näin ulkomuistista arvioida.
Q5 menee jo itseasiassa seuraavaan segmenttiin jo kokonsa puolesta. Vag vastine tuolle Kugallehan on Volkkarin Tiguan. Tosin siinähän on neliveto valitettavasti haldexilla. Itsellä noita vag-tuotteita on ollut pitkä rivi ja pari lyhyttä hairahdusta on käynyt tuolla Ford ja Toyota (Lexus) leirissä ja voin omakohtaisesti todeta, että niiden tuotteista pysyn kyllä sen kusenkantaman vähintään etäällä. Jostain syystä olen kuitenkin autovuokraamon muroihin kussut, kun sieltä tulee jostain kumman syystä huollon ajaksi joku helvetin Mondeo...
Model 3
Ex X5 40d
Ex 330d
Ex Z4m coupé ESS525
Ex Z3 coupé Vf engineering 309
Toyotan jakoketjulliset D4D -dieselit kiertäkää kaukaa. Kansipahvit palaa kaikista, korjaustoimenpiteenä uusi moottori, koska alumiinilohko. TODELLA kallis paukku, jos ei ole takuuta jäljellä. Muistaakseni 7 vuotta/180 tkm, edellyttää täyttä merkkiliikkeen huoltokirjaa. Muutenkin järjettömän kalliita varaosat. Nämä siis omia kokemuksia, mutta googlettelu antaa lisää kivaa juttua.
Nissan X-Trailin dieselissäkin on moottorivikoja, mutta se ei taida olla edes vaihtoehtona.
Haldex-nelikkojahan nuo CRV:t ja Kugatkin on. CRV:llä en muista ajaneeni. Kuga oli jämäkkä ja aika henkilöautomainen, ihan kiva. Rengaskoko oli aika outo(?), mutta tuskin vaikuttanee ostopäätökseen.
Kannattaa harkita myös Land Rover Freelanderia.. Kerran koeajanut ja sellainen muistikuva jäi, että en muita alkaisi katselemaan.
Toyotan jakoketjulliset D4D -dieselit kiertäkää kaukaa. Kansipahvit palaa kaikista, korjaustoimenpiteenä uusi moottori, koska alumiinilohko. TODELLA kallis paukku, jos ei ole takuuta jäljellä. Muistaakseni 7 vuotta/180 tkm, edellyttää täyttä merkkiliikkeen huoltokirjaa. Muutenkin järjettömän kalliita varaosat. Nämä siis omia kokemuksia, mutta googlettelu antaa lisää kivaa juttua.
Nissan X-Trailin dieselissäkin on moottorivikoja, mutta se ei taida olla edes vaihtoehtona.
Haldex-nelikkojahan nuo CRV:t ja Kugatkin on. CRV:llä en muista ajaneeni. Kuga oli jämäkkä ja aika henkilöautomainen, ihan kiva. Rengaskoko oli aika outo(?), mutta tuskin vaikuttanee ostopäätökseen.
Kannattaa harkita myös Land Rover Freelanderia.. Kerran koeajanut ja sellainen muistikuva jäi, että en muita alkaisi katselemaan.
Niin kyllähän kai Lantikka on yksiä harvoista merkeistä jotka osaavat "maasturin" tehdä! Minun mielestäni nämä saksalaisten tekeleet ovat täysin turhanpäiväisiä autoja joilla ei tehdä kuin korkeintaan naapuri kateelliseksi. Eipä tarvi kovin kummoinen kinos olla kun kaikenmaailman X kuskit ovat ihmeissään kun auto ei tiedä mitä tehdä ja takaa tulee vaikkapa Disco2 penkan kautta ohi.
Jenkkimalli ja tehototon, mutta siipi ja sisusta, GT:stä?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Äitimuorille oli auto hakusessa vuosi sitten, useampia tuli kokeiltua / katsottua. Rav 4 takaluukku onnettoman pieni + todella paljon tekniikkapuolella ongelmia ( lähinnä sähköissä ), muutenkin aika onneton ajettava. Lopulta muorille tuli x3. Tosin x3 takakontti on myös aika onnettoman pieni verrattuna esim kuga / cr-v mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee. X3 taas noista vaihtoehdoista selvästi paras ajettava vaikeammissakin olosuhteissa. Koeajot siis suoritettiin talvella, alueella missä ei todellakaan tunneta käsitystä teiden auraamisesta.
Comment