Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apuja asiaan: Vanteet puutteellisesti merkityn tietyön takia soikeana.*RATKAISTU #29*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • H3NE
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 146
    • Pohjois- Karjala

    Apuja asiaan: Vanteet puutteellisesti merkityn tietyön takia soikeana.*RATKAISTU #29*

    Elikkäs tämmösessä asiassa olisi avustukselle tarvetta joltakin joka ymmärtää näiden tietyömaiden lainsäädännöllisistä asioista hieman enemmän kuin itse.
    Tulen kyllä ottamaan itsekkin selvää mahdollisimman pitkälle, kun vain jostain löydän tarpeeksi vapaa aikaa.

    Selostus tapahtuneesta:

    Elikkäs ajelin tänään, 16.7.2015 aikalailla tarkaleen kello 13.27 täällä paikkakunnallani olevaan tietyömaa-alueella mielestäni todella puutteellisesti merkattuun asfaltin jyrsimisestä aiheutuneeseen reunukseen.

    Tietyömaa on siis tie 73, lieksantien ensimmäisessä liikenneympyrässä ((tässä google mapsiin linkki, josta näkee tietyömaan sijainnin suurpiirteisesti.) josta on jyrsitty asfalttia vähän sieltätäältä.

    Sinällään lieksasta päin tullessa, ennen liikenneympyrää kaikki varoitukset ja kyltit ovat ihan fiksusti sijoitettuja. Mutta kun lähdetään ympyrästä ajamaan joensuuhun päin, tulee tuossa kartassakin näkyvän junaradan tälläpuolella NAURETTAVAN PUUTTEELLISESTI merkitty alue, josta on jyrsitty asfalttia siten, että ns. junaradan ylitysrungon terävä 90' teräskulma on suoraan jyrsityn asfaltin jälkeen (tässä siis n. 4-5 cm korkeusheitto jyrsityn pinnan ja tukiraudan välissä, rullamitalla mitattuna). Ennen tätä heittoa on n.50-70m päässä "töyssyjä tiellä" (kansankielellä ehkä paremmin tunnetaan; rintava nainen selällään)liikennemerkki, ja sitä ennen 50km/h nopeusrajoituskyltti. Tulet näkemään alla olevista kuvista itsekkin, kuinka idioottimaisesti tuommoinen pieni, pakkasen ja pikipaskan raiskaama 50vuotta vanha 40cm korkea liikennekartio on sijoitettu junaradan turvakaiteen ja puomin taakse, ja että se on mahdollista nähdä mikäli keskittyy 200%:ttisesti tiehen, n. metri ennen tätä todellista vanteentappaja reunusta. Tässä vaiheessahan ei enää kannata jarruun koskea vaan pistää silmät kiinni, puristaa perkeleen kovasti ratista, toivoa ettei auto karkaa käsistä ja ettei pyöränripustukset repeä paskaksi eikä vanteesta karkaa ilmat halkeamisen johdosta..
    Ajoin tähän kohtaan siis tänään n.40km/h tuntinopeudella ja tuntui todellakin siltä että a4 b6 avantti audin iskaritolpat tulee kurkistamaan konepellin ja takapenkin verhouksen läpi että mitäs helv..tin perkelettä täällä oikein rakennellaan..

    Tästä ajaneena huokaisin helpoitukseta että selvisin hengissä, eikä tullut pahempia vahinkoja.. Kirosin tässävaiheessa todella puutteellista suunnittelua kyseisen työmaan alueella, kunnes huomasin että 19" matalanprofiilin renkailla varustetut vanteet alkoivat vatkata kuin mummo kananmunia ja sokeria manuaalimallisella puuvartisella vispilällä, että saisi lastenlapsilleen paistettua illaksi kuivakakun..(Jeps, en taas todellakaan tiedä miksi piti tämmöinen todella idioottihuumorilla varustettu välikommentti tähän nyt nakata.. Noh, jospa se motivoisi sinua lukemaan loppuun paremmin..)

    Eli siis kun kiihdytin tuosta 40kmh vauhdista tiellä vallitsevaan 60kmh nopeuteen alkoi ratti täristä jo huomattavasti.. Siitä edelleen 60->80kmh ja tuntui jo että kohta saa varata tekarimuotteihin ajan hammaslääkärille, koska hampaat todennäköisesti tulevat tippumaan mikäli tätä vauhtia joutuu jatkamaan pitempään.. 80kmh->100kmh, alkoi tärinä olla jo senverran tiheää ettei se enää häirinnyt niin pahasti kuin juuri tuossa 80kmh nopeudessa.. Mutta selvä vikahan tästä nyt tuli ilmi..

    Soitin välittömästi siis tienkäyttäjien linjaan ja selvitin tilanteen, tämä tienkäyttäjän linjan asiakspalvelija ei nähnyt tietokoneellaan tätä kyseistä tietyötä, ja käski minun soittaa kyseisen työmaan mahdolliselle insinöörille. Puhelun yhteydessä tuli myös ilmi että jyrsityn asfaltin reuna saa olla max. 3cm korkea.

    Noh, jostakin muistin muutama vuosi takaperin kuulleeni juttua että joku paikallinen bmw harrastaja oli saanut omaan autoonsa jopa uuden automaattilaatikon, koska oli ajanut johonkin törkeään routaheittoon mistä oli merkintä puuttunut ja madalluksesta johtuen öljypohja oli ruttaantunut paskaksi.
    Tällöin ajattelin itsekkin ottaa selvää että mitä tulee tehdä mikäli tiessä on puutteita ja sattuu tapahtumaan vaurioita, eli siis ensimmäisen tienkäyttäjien linjaan puhelu, sitten kuvia ja todistusaineistoa, tarkka aika ja paikka sekä sijainti ja mahdolliset todistajat.
    Eli menin siis suoraan takaisin ottamaan kuvia puhelimella ja sattuipa mukana olemaan rullamittakin, jolla sain mitattua kuinka korkea tuo korkeusero oli. Otin siis kuvat jokaisesta suunnasta useampaan kertaan että varmasti todistusaineistoa riittää.

    Tämän jälkeen ajoin määränpäähäni ja soitin kyseiselle insinöörille asiallisesti, ja toivoen että tien merkintöihin tehtäisiin toimenpiteitä, että kaikki välttyisivät ikäviltä vastoinkäymisiltä, eikä tietyöurakoitsijat menisi konkurssiin, kun jokaikinen kylän yli 17"vanteet omistaja soittaa korvauksia kierojen vanteidensa perään..
    Kyseinen insinööri kertoi soittavansa työtä johtavalle projektipäällikölle ja tarkastamaan tilanteen, sekä ottamaan muutaman kuvan tapahtumapaikalta.. Ja soittavansa pian takaisin.

    Soitto tuli ja kysyin myös tottakai että kuka maksaa vahingot ja miten ne todetaan, tarvitsenko esim. korjaamon lausunnon että vanteet ovat soikeat vai uskooko hän puheisiini.. Hän käski että lähetän hänen sähköpostiinsa tarkan lausunnon jossa tulee ilmi mm. paikka,aika ja tapahtumasarja sekä mahdolliset vahingot.

    Laitan tästä viestistä liitteeseen kuvan, mikäli jotakuta kiinnostaa onko siinä ollut jotain puutteita..

    Soitin tähän väliin useammalle henkilölle joiden tiesin ajaneen kyseisen kohdan yli, ja hekin olivat sitämieltä että merkintä on puutteellinen, ei siis mitään epäselvyyttä, eihän?

    Nooh, lähetin sitten sähköpostiviestiä ja odotin vastausta kuin kuutanousevaa.. Kyllähän se vastaus loppujenlopuksi saapui, ja tässä on siis lainaus sähköpostiviestistä;

    Kohteen kävi tarkastamassa työmaallamme toimiva työnjohtaja, joka otti myös kuvat kohteella olevista liikennemerkeistä, (kuvat tämän viestin liitteenä). Liitteenä on myös kuvakaappaus käyttämästämme selainpohjaisesta liikennemerkkipäiväkirjasta, joka osoittaa kohteella olevien merkkien olleen asetettu jyrsintyön aikana 16. heinäkuuta, kello 11.30.-12.00. Kohteella on 50 km/h tai alle nopeusrajoitus, sekä todettakoon kuvien perusteella kohteella olevien liikennemerkkien olevan myös tieliikennelain mukaiset.

    Suosittelen Teille autonne liikennöintikuntoon saattamista pikimmiten ja mikäli kaikesta huolimatta haluatte asianne vahingonkorvauskäsittelyyn, hoidetaan korvaushakemukset virallista tietä Lapin ELY-keskuksen kautta. Ohjeet vahingonkorvaushakemuksiin ja tarvittavat lomakkeet löytyvät ELY-keskusten sivuilta osoitteesta
    http://www.ely-keskus.fi/web/ely/vahingonkorvaukset .


    Siis mitä VViittt...
    Noh, selvähän se on etteivät nämä tule myöntämään tätä ikinä, ja tämä pystytään kumoamaan sillä, että jossain hevolan pe..eessä asti on se töyssyjä tiessä merkki joka tarkoittaa käytännössä sitä että tämän merkin jälkeen ajo omalla vastuulla, jos ajat reikään tai muuhun kanjoniin joka sattuu vastaan tulemaan, syyllistä voit etsiä vaikkapa taustapeilistä, mikäli se ei ole tippunut tärinästä ja paukkeesta..

    Nyt kun katsot nuo liitteenä olevat kuvat tapahtumapaikalta, pystynet kertomaan minulle onko järkeä edes yrittää viedä asiaa eteenpäin ja hakea korvauksia?
    Nimittäin todella turhauttava tilanne, mielestäni tämä on täysin päivän selvä asia, koska 50km/h nopeusrajoitus on jo todella, todella kova vauhti tuohon töyssyyn, jota ei ole selvästi merkattu autoilijoille...:think Ymmärtäisin täysin mikäli alueella olisi ollut SELVÄT merkit tuon työssyn kohdalla, tai edes hieman näkyvämmällä paikalla tuo olematon kartio, että siihen olisi osannut varautua ennenkuin oli liian myöhäistä.. Ymmärtäisin myös mikäli alueelle olisi laitettu 30km/h nopeusrajoitus, tätä vauhtia ajaessa tuskin saisi vanteita solmuun, ja kerkeäisi myös hieman jarruttamaan mikäli huomaa tuon heiton.. Kyseisenen kohta siis näyttää vielä 20metrinkin päästä täysin samalta kuin viimesiset 10vuotta, eikä siitä pysty päättelemään onko siitä joku jyrsinyt asfaltin pois..

    Olisin todella kiitollinen jos joku on käynyt vastaavaa tilannetta läpi ja pystyy kertomaan onko korvauksia mahdollista saada, vai pitääkö tästä lähteä korkeimpaan oikeuteen taistelemaan..

    Muut asianomaiset pysykööt siis tuntemattomana. Poistin kuvista uskomattomilla kuvanmuokkaustaidoilla myös muut autoilijat mikäli niitä oli, joten eipähän kukaan vedä hernettään nenään sentakia. Tämähän on siis vain jäsenille näkyvä osasto, joten eivät ihan kaikki ohilueskelijat tätä pääse trollaamaan. Eli asiallisia viestejä ja kannanottoja kuunnellaan, turhaa paskanlänkytystä esim. siitä että olen väärän merkkistä autoa kuljettanut tapahtumahetkellä tullaan suodattamaan toisesta silmästä sisään ja persesilmästä ulos. KIITOS JO ETUKÄTEEN!
    Attached Files
    Last edited by H3NE; 10-05-2016, 07:16.
    E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
    E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
    EX. E39 528i montrealblau
    EX. E34 525 -91 calypsorot
  • jarkko520
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 253
    • Turku

    #2
    Mitään asiasta tietämättä, maalaisjärjellä ajateltuna varoituskartio on 3metriä väärässä paikassa jos sen ylipäätään oli tarkoitus varoittaa juurikin tuosta kohdasta(?) ettei vaan olisi heitetty syrjään tonne sivulle, lisäksi jos sulle on ilmoitettu että raja on 3cm niin kyllähän tuossa on "reilusti" enemmän tiputusta.
    G30 530e m-sport

    Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

    Comment

    • H3NE
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 146
      • Pohjois- Karjala

      #3
      Originally posted by jarkko520 View Post
      Mitään asiasta tietämättä, maalaisjärjellä ajateltuna varoituskartio on 3metriä väärässä paikassa jos sen ylipäätään oli tarkoitus varoittaa juurikin tuosta kohdasta(?) ettei vaan olisi heitetty syrjään tonne sivulle, lisäksi jos sulle on ilmoitettu että raja on 3cm niin kyllähän tuossa on "reilusti" enemmän tiputusta.

      Näinpä juuri.. Kummastelin sitä, kun sain illalla saapuneesessa sähköpostiviestissä kuvia tapahtumapaikalta, ei kuvan ottanut "projektipäällikkö" ollut siirtänyt tätä kartiota joka on mahdollisesti jonkun toimesta siirretty piiloon.. Luultavasti lienee siis heidän omilta jäljiltään..

      Kyllä, tästä maksimiheitosta pitää kaivaa konkreettinen lakipykälä jostakin.. Tuo on varmaankin se ainut seikka johon pystyn takertumaan, koska kaikki muu on kumottu epätasaisen tien kyltillä..
      E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
      E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
      EX. E39 528i montrealblau
      EX. E34 525 -91 calypsorot

      Comment

      • H3NE
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 146
        • Pohjois- Karjala

        #4
        Tästäpä hieman jonkun kirjoittamaa mielenkiintoista tarinaa siltatyömaiden jyrsinnöistä Nokia tyresin sivuilla.
        E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
        E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
        EX. E39 528i montrealblau
        EX. E34 525 -91 calypsorot

        Comment

        • H3NE
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 146
          • Pohjois- Karjala

          #5
          Laitan tähän nyt vielä kopiona viestin jonka lähetin kyseiselle insinöörille jonka mielestä maksan uudet vanteet omasta pussistani;

          Hei!

          Hmm.. Oletteko siis todella sitä mieltä että tuon järkyttävän töyssyn merkintä on ns. tieliikennelain mukainen? Luulenpa ettei tieliikennelaki välttämättä erottele tässä tapauksessa muuta kuin sen, että riittää kun tiellä on jonkun metrirajan toleranssin puitteissa asetettu "epätasaisen tien" merkki jolla saadaan kumottua kaikki vastuu merkin vaikutusalueelle pelkästään ajoneuvoa kuljettavalle henkilölle.

          Kuvitellaanpa tilanne, jossa esim. korpijärven kohdalla lieksantiellä on epätasaisen tien merkki, ja kaikki autolla ajavat käsittäisivät mitä tuo merkki tieliikennelain puitteissa tarkoittaa. Tästä seuraisi järjetön ylivarovaisuus ja suorastaan liikenneturvallisuutta vaarantava alinopeus tämän merkin vaikutusalueen alkamisen jälkeen että tästä seuraisi luultavasti useita peräänajoja ja turhia viivästyksiä ja jopa hengen menetyksiä, koska ihmiset tajuaisivat ettei kukaan tule korvaamaan mikäli ajavat esim. 3metriä syvään railoon joka ulottuu kaistojen läpi molemmille puolille.. Onko tämä järkevää? Mielestäni ei..

          Tienkäyttäjän linjan asiakaspalvelija kertoi että maksimi heitto jyrsityssä tiessä on 3cm. Miten on tämän laita kun rullamitalla henkilökohtaisesti mittaamalla tulokseksi tuli 4-5cm?

          Olen täysin sitä mieltä että merkintä on terveellä järjellä katsottuna täysin puutteellinen. Ymmärtäisin jos tiellä olisi ollut esim. 30km/h nopeusrajoitus, jolloin ajoneuvon kuljettaja kykenee reagoimaan siihen kartioon joka on asetettu junaraiteen puomin ja suojakaiteen taakse avain kuten tarkoituksenomaisesti piiloon...

          Jos kartio olisi sijoitettu vaikkapa 50cm tiehen päin, olisin luultavasti kerennyt jarruttamaan ja havainnollistamaan tiessä olevan töyssyn, sekä välttynyt tältä todella ikävältä ja kalliilta vahingolta, joka nyt teidän mielestä olisi ensisijaisesti menossa omasta, tälläkin hetkellä rajallisesta tilipussista..
          Eikö tieliikennelaki todellakaan määrää että töyssyn kohta on merkattava SELKEÄSTI, esim että tien molemmin puolin on asetettu kartiot, siten että ne voi nähdä ja voi havainnollistaa järkevän matkan päästä mahdollistaen riittävään tilannenopeuden hiljentämisen..?

          Tiedän kyllä varsin hyvin että ensisijaisesti te ette tule myöntämään mitään virhettä omalta kohdaltanne, vaikka minulla kyseisistä tilanteista ei minkäänlaista kokemusta olekkaan.. Toivoisin vain ettei tätä tarvitsisi tehdä hankalamman kaavan kautta, vaan saisin mielenrauhan siitä ettei minun tarvitse rueta itse kustantamaan uusia vanteita ja tulla siihen tulokseen että ajoneuvon kuljettaminen on nykyään täysin omalla vastuulla, eikä ole mitään väliä missä kunnossa muutenkin valmiiksi puolikuntoiset tiet täälläpäin asustellessa ovat.. Tienhoito tuntuu muutenkin näin perustallaajan silmissä olevan jotain todella rakettitieteellisen hankalaa, ettei edes perusasioita joita jokainen kykenee omalla maalaisjärjellään miettimään voi hoitaa kunnolla ja fiksusti ilman että kohta joka ikisen tietyömaan kohdalla tulee mieleen ajatus siitä, miten kohta kolisee, paukkuu ja rahapussi taas tyhjenee..

          Toivon että et ota tätä viestinä minään pään aukomisena, vaan ihan normaali ihmisen näkökulmasta ajateltuna asialta.


          Saapa nähdä saanko tähän edes vastausviestiä vai vedettiinkö sitä kuuluista palkokasvia sieraimeen..
          E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
          E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
          EX. E39 528i montrealblau
          EX. E34 525 -91 calypsorot

          Comment

          • H3NE
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 146
            • Pohjois- Karjala

            #6
            Tästä linkistä näkee tietyön merkitsemisen oppaan joka on nähtävissä tiehallinnon verkkosivujen kautta: http://alk.tiehallinto.fi/thohje/pdf...nustyomaat.pdf

            Tästä ei siis tule ilmi mitään mistään merkinnöistä jos tietä on jyrsitty ja se on epätasainen, joka on mielestäni kummallista..

            Lieneeköhän tässä tilanteessa tuo tien merkitseminen ollut täysin urakoitsian vastuulla vai onkohan se ulkoistettu esim. kaupungille tai tienhoitolaitokselle..:think

            Entiedä, pitänee huomenna rueta soittelemaan jollekkin tieasiantuntijalle ja selvittelemään pystyykö tuo merkintä olemaan mitenkään "tieliikennelain mukainen"..

            Pitänee myös käydä korjaamolla näyttämässä nuo vanteet ja pyytää lausunto, sekä ottaa kuvat tasapainotuskoneessa näkyvistä arvoista, jotka kertovat konkreettisen totuuden kieroudesta..
            E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
            E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
            EX. E39 528i montrealblau
            EX. E34 525 -91 calypsorot

            Comment

            • Veeksi
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2172
              • Kuopio

              #7
              Nuo tien jyrsinnät on kyllä todella veemäisiä kohtia. Harvoin niihin pystyy matalaprofiilikumilla ajamaan edes 30kmh. 10kmh:ssa on aika maksimi. Niinpä toivoisi, että ne olisi erittäin hyvin merkattu. Monesti niihin pikkusen hierotaan jotain pikikiveä, mutta sekin on yleensä todella mitätön määrä. Voisi ihan selkeästi enemmän käyttää sitä.
              BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
              BMW E63 630iA '05

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                #8
                Minäkin paskoin aikanaan kaksikappaletta 10,5" leveitä Vosseneita Kallansiltojen työmaalla samanmoiseen ulokkeeseen, alueella 60km/h nopeurajoitus ja tietyömerkki jossain 4km ennen rouhintoja! Etuset kesti kun oli keulassa vähän joustoa mutta pussit tyhjäksi madallettu perä ei ottanutkaan niin hyvin iskua vastaan! Molemmat vanteet halkesi lipasta lippaan kerralla, myös takakynkät meni uusiksi.

                Euroakaan en saanut tuosta, toisaalta minulla oli vauhtia n. 70km/h ja takana 285/25 kumit sekä madallettu alusta, katsastuslaillinen tosin mutta yksiselitteisesti mielikuva itse paskotusta autosta jäi asiaa selvitellessä!

                Olisi kai siitä yli päässyt 60km/h, 55 profiilisella renkaalla ja x-drive alustalla!
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • arpuC
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1377

                  #9
                  Sosiaaliseen mediaan urakoitsijan nimi, vastaava mestari, valvojan nimet ja asiallinen selostus aiheesta.

                  Ei vastaavia mestareita kiinnosta pätkääkään huolehtia liikennejärjestelyistä. Kaikki raksainssit täysin vastuuntunnottomia ja tulospalkkauksen alla olevia urpoja.
                  Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                  En löydä enää sun luo
                  Teitkö sä tän tahallaan?
                  Nyt kaikki palaa.

                  Comment

                  • H3NE
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 146
                    • Pohjois- Karjala

                    #10
                    Originally posted by arpuC View Post
                    Sosiaaliseen mediaan urakoitsijan nimi, vastaava mestari, valvojan nimet ja asiallinen selostus aiheesta.

                    Ei vastaavia mestareita kiinnosta pätkääkään huolehtia liikennejärjestelyistä. Kaikki raksainssit täysin vastuuntunnottomia ja tulospalkkauksen alla olevia urpoja.
                    Käynyt tämäkin mielessä, yritän nyt vaan vielä viedä asiaa ns. Hellävaraisesti eteenpäin sotkematta kenenkään henkilökohtaista elämää senkoommin.. täytynee lähettää tuonne ely- keskukseen viimeistään ensiviikolla oikein kattava vahinkoilmoitus ja rueta hoputtamaan puhelimitse... ei oikeen kiinnostele tuo 5kk jonotusaika kun kesääkin ois vielä jäljellä, ja tarve olis kova suorille vanteille..
                    E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                    E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                    EX. E39 528i montrealblau
                    EX. E34 525 -91 calypsorot

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16300
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by 69hene View Post
                      Käynyt tämäkin mielessä, yritän nyt vaan vielä viedä asiaa ns. Hellävaraisesti eteenpäin sotkematta kenenkään henkilökohtaista elämää senkoommin..
                      Ja luulet että tämä tyyli tuo tulosta ? Epäilen...

                      Comment

                      • tabasco
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2007
                        • 849
                        • fin

                        #12
                        Onhan tuo varsin harmillinen juttu kaikenkaikkiaan. Onhan kuitenkin niin, että matalaprofiilisilla renkailla ajaessa suuremmat rengas- ja vannekustannukset eivät muodostu pelkästään kalliimmista vanteista ja renkaiden nopeammasta kulumisesta, vaan myöskin suuremmasta tapaturmaherkkyydestä huonokuntoisilla teillä. Itsekin ajanut 19" vanteen soikeaksi moottoritien saumaan satasen alueella.

                        Pohdinta, mikä ei suoranaisesti liity alkuperäisen postaajan kieroihin vanteisiin: Kasvaako tienpitäjän vastuu jollain tavalla, kun huonolaatuisten, halkaisijaltaan suurten vanteiden osuus kasvaa liikenteessä? Standardit tienpitoon on varmaan määritelty pitkälti ajalla, kun suurin henkilöautoihin myytävä rengaskoko on ollut 16 tuumaa tai ehkä allekin.

                        Comment

                        • H3NE
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2012
                          • 146
                          • Pohjois- Karjala

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ja luulet että tämä tyyli tuo tulosta ? Epäilen...
                          Krhm.. Nojoo, mielipiteensä kullakin.. Mielestäni täysin mentaliteetiltään järkevässsä tilassa oleva ihminen ei säntää sosiaalisen median mahtipontiseen maailmaan lällättelemään ja itkemään suoraan, sekä hankkimaan itselleen jostain kunnianloukkauksesta syytettä siinä toivossa että saa kaiken mitä ikinä haluaakaan..

                          Nään lähes päivittäin näitä naurettavia tapauksia, kun joku julkaisee pienestä provosoituneessa päästään äkkipikaisia paskanjauhantoja esim. facebookkiin, ja julkaisten samalla asianomaisten ihmisten nimet, osoitteet, työpaikat jne.. ns. arkaluontoiseksi luetut asiat..

                          Koitetaan nyt kumminkin hoitaa nämä asiat aikuismaisesti, eikä sännätä suoraan tuohon (omaan korvaan) naurettavalta kuulostavan sosiaalisen median maailmaan. Ainakaan vielä tässä vaiheessa..

                          Toki tiedostan ettei sitä ole pakko lähteä julkaisemaan millään v.pää asenteella vaan siten että esim, projektissa olevien henkilöiden nimet linkkaa tekstiin pikalinkiksi, josta lukija voi ne itse sitten päätellä..


                          Originally posted by tabasco View Post
                          Onhan tuo varsin harmillinen juttu kaikenkaikkiaan. Onhan kuitenkin niin, että matalaprofiilisilla renkailla ajaessa suuremmat rengas- ja vannekustannukset eivät muodostu pelkästään kalliimmista vanteista ja renkaiden nopeammasta kulumisesta, vaan myöskin suuremmasta tapaturmaherkkyydestä huonokuntoisilla teillä. Itsekin ajanut 19" vanteen soikeaksi moottoritien saumaan satasen alueella.

                          Pohdinta, mikä ei suoranaisesti liity alkuperäisen postaajan kieroihin vanteisiin: Kasvaako tienpitäjän vastuu jollain tavalla, kun huonolaatuisten, halkaisijaltaan suurten vanteiden osuus kasvaa liikenteessä? Standardit tienpitoon on varmaan määritelty pitkälti ajalla, kun suurin henkilöautoihin myytävä rengaskoko on ollut 16 tuumaa tai ehkä allekin.
                          Näinhän se on, ja harva oikeasti jaksaa rueta taistelemaan minkään tahon kanssa, vaan mahdollisesti tyytyy siihen että ne vaikka oikaistaan omasta pussista..

                          Tuosta pohdinnasta senverran että toivotaan todella että tähän saataisiin lähivuosina uudistuksia, ennenkuin tosiaankin alkaa ihmisiltä henget lähteä mm. näiden typerästi toteutettujen tietöiden ja idioottimaisten insinöörien/projektipäälliköiden/muiden osallisten takia..
                          E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                          E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                          EX. E39 528i montrealblau
                          EX. E34 525 -91 calypsorot

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16300
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by 69hene View Post
                            Koitetaan nyt kumminkin hoitaa nämä asiat aikuismaisesti, eikä sännätä suoraan tuohon (omaan korvaan) naurettavalta kuulostavan sosiaalisen median maailmaan. Ainakaan vielä tässä vaiheessa..
                            Samaa mieltä tuosta aikuismaisuudesta, epäilyni koskee lähinnä sitä että saatko millään keinolla korvausta vanteista, ja epäilen edelleen...

                            Niin, some :think Tämä foorumi on ainoa some mitä käytän, minulla on onneksi oikeita kavereita joten niitä ei tarvitse facessa pyytää...

                            Comment

                            • H3NE
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2012
                              • 146
                              • Pohjois- Karjala

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Samaa mieltä tuosta aikuismaisuudesta, epäilyni koskee lähinnä sitä että saatko millään keinolla korvausta vanteista, ja epäilen edelleen...

                              Niin, some :think Tämä foorumi on ainoa some mitä käytän, minulla on onneksi oikeita kavereita joten niitä ei tarvitse facessa pyytää...
                              Aaivan. Noh, se jäänee nähtäväksi.. yritetään nyt ainakin.. tapaus/käsittelijäkohtaisiahan nämä korvaamiset ovat.. oikein tuurilla jos käsittelijä sattuu olemaan myötätuntoinen ja toteaa että korvaus on aiheellinen, saatan jopa saada jotain vastinetta vaivannäöstä..

                              No sehän hyvä, säästyt siis paljolta ylimääräiseltä shitiltä mikäli et ole ajautunut somen syövereihin. onnittelut myös oikeista kavereista, monella niitä ei ole..
                              E70 X5 3.0sd Alpinweiss 3
                              E39 540i 6-speed Alpinweiss 3
                              EX. E39 528i montrealblau
                              EX. E34 525 -91 calypsorot

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎