En ainakaan searchilla suoraan löytänyt aiheesta kovin paljoa keskustelua. Yleinen vakuutus-topic toki oli, mutta vähän eri tarkoitukseen. Mikäli en vain osannut etsiä, niin laitettakoon lukkoon tämä
Kiinnostaisi siis sellainen vakuutustuote kuin harrasteajoneuvon vakuutus. Näemmä joillakin yhtiöillä sellaisia on nuoremmille kuin museoajoneuvoille (15-20 vuodesta ylöspäin). Uhkakuvana on, että mikäli nykyiset autoni lunastukseen menisivät, niin lienee turha elätellä 10 000 tai yli korvaussummia normaalilla kaskolla. "Jaahas vanha e30-raato -> 2500 € ja teinicoupe e36 -> 1500 €."
Oikeastaan kysymyksiä on useita. Mitkä ovat foorumilaisten kokemukset harrasteauton arvonmäärityksestä normaalin kaskon tapauksessa? Tuleeko harrastekaskon hinnoittelu edullisemmaksi vai kalliimmaksi, kun otetaan huomioon se että niissä ideana on kai pitää autoa liikennekäytössä vain puolet vuodesta (mutta niin toimin nykyisinkin)? Ainakin Lähitapiolan ehdoissa todettiin, että auto on "talvisäilytyksessä" ajokauden ulkopuolisen ajan - mitenkäs jos haluaisin vaikka tuolla iX:llä ajaa nimenomaan sydäntalvella?
No joo, varmaan vakuutusyhtiöstä saa vastauksen noihin kahteen jälkimmäiseen, mutta oikeastaan tuo ensimmäinen kysymys on se oleellisin sen suhteen että kannattaako tuollaisia ratkaisuja edes miettiä Olen yrittänyt vakuutusyhtiöstä tuota tiedustella, mutta mitään riittävän spesifiä vastausta en ole saanut ja pieni pelko on, että arvonmääritys on mielivaltaa.
Kiinnostaisi siis sellainen vakuutustuote kuin harrasteajoneuvon vakuutus. Näemmä joillakin yhtiöillä sellaisia on nuoremmille kuin museoajoneuvoille (15-20 vuodesta ylöspäin). Uhkakuvana on, että mikäli nykyiset autoni lunastukseen menisivät, niin lienee turha elätellä 10 000 tai yli korvaussummia normaalilla kaskolla. "Jaahas vanha e30-raato -> 2500 € ja teinicoupe e36 -> 1500 €."
Oikeastaan kysymyksiä on useita. Mitkä ovat foorumilaisten kokemukset harrasteauton arvonmäärityksestä normaalin kaskon tapauksessa? Tuleeko harrastekaskon hinnoittelu edullisemmaksi vai kalliimmaksi, kun otetaan huomioon se että niissä ideana on kai pitää autoa liikennekäytössä vain puolet vuodesta (mutta niin toimin nykyisinkin)? Ainakin Lähitapiolan ehdoissa todettiin, että auto on "talvisäilytyksessä" ajokauden ulkopuolisen ajan - mitenkäs jos haluaisin vaikka tuolla iX:llä ajaa nimenomaan sydäntalvella?
No joo, varmaan vakuutusyhtiöstä saa vastauksen noihin kahteen jälkimmäiseen, mutta oikeastaan tuo ensimmäinen kysymys on se oleellisin sen suhteen että kannattaako tuollaisia ratkaisuja edes miettiä Olen yrittänyt vakuutusyhtiöstä tuota tiedustella, mutta mitään riittävän spesifiä vastausta en ole saanut ja pieni pelko on, että arvonmääritys on mielivaltaa.
Comment