Announcement

Collapse
No announcement yet.

Harrasteauton vakuutukset vs normikaskon arvonmääritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3083

    #16
    mulla 635csi:ssä kasko IF:stä. Saa kaskon maks 40-vuotta vanhaan autoon. Tietenkin jos tuohon alkaa rahaa syytämään enemmälti niin sitten syytä päivittää varmaan enempi harrastusautokaskotyyppiseen.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • irppa85
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 224
      • Jyväskylä, Finland

      #17
      Mihin hintoihin on harrastevakuutukset asettuneet E39M5:n kohdalla? Ketään tuoreinta tietoa asiasta?
      Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
      Kesäkäytössä: E39 M5 -02

      Aiemmin:
      @TZ
      Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
      Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
      @FIN
      E39 530dA M-Sport -02
      Fiat Croma 2.0ie 8v -92

      Comment

      • lj123
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2015
        • 1215
        • Lohja

        #18
        Originally posted by irppa85 View Post
        Mihin hintoihin on harrastevakuutukset asettuneet E39M5:n kohdalla? Ketään tuoreinta tietoa asiasta?
        Itse ajattelin lähiaikoina tehdä tuosta kyselyn yhtiöihin. Kun auto on 6-8 pois käytöstä niin jos sillä saisi jotain vaihtoehtoja.
        E39 M5 -99
        F11 530d Xdrive -14

        Comment

        • irppa85
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 224
          • Jyväskylä, Finland

          #19
          Originally posted by lj123 View Post
          Itse ajattelin lähiaikoina tehdä tuosta kyselyn yhtiöihin. Kun auto on 6-8 pois käytöstä niin jos sillä saisi jotain vaihtoehtoja.
          OK. Pistätkö vaikka privaa millaisia hintoja sait? Voin laittaa sitten takaisin kun ehdin kilpailuttamaan nuo omani. Tullaan 4. kesäkuuta Suomeen niin auto lähtee silloin FIN siirtokilvillä ajoon. Edessä kolme viikkoa kasin laulua.
          Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
          Kesäkäytössä: E39 M5 -02

          Aiemmin:
          @TZ
          Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
          Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
          @FIN
          E39 530dA M-Sport -02
          Fiat Croma 2.0ie 8v -92

          Comment

          • Aadolf
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 285

            #20
            Jos erikoisempien tai vanhempien autojen arvonmääritys vakuutusyhtiötä varten aiheuttaa ongelmia, niin suosittelen kokeilemaan tuollaista: www.classicdata.fi. Monet vakuutusyhtiöt edellyttävät jo nyt arvokkaampien harrasteautojen arvonmääritystä, ja kun virallinen dokumentti on olemassa, ei vakuutusyhtiö nikottele korvaustilanteessa.
            Z4 Coupe 3.0Si '07 320iA Touring '13
            Ex-list: 9xPorsche, 2xGolf Cabriolet, 1xZ3 Roadster 1.8, 1xZ3 Coupé 2.8, 1xZ4 Roadster 3.0i, 320d '07

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11040
              • Oulu

              #21
              Minullakin on e30:ssä pohjolassa harrasteautovakuutus. Arvona 15k€ ja hintaa muistaakseni ~700€/vuosi, mistä maksan ehkä puolet, koska on seisonnassa suuren osan vuodesta. Muovissa on kasko saman verran, vaikka auton markkina-arvo on ehkä puolet e30:n arvosta. Eli tosiaan äkkiä ajateltuna tolla harrasteautovakuutuksella säästää kuluissa. Mut muistaakseni tolle e30:lle ei ollu Pohjolalla edes tarjota normi kaskoa. Pelkästään liikennevakuutus.

              Mielenkiintoista ois nähdä, et maksaako ne oikeesti tuon 15k€ jos auto menee lunariin. :think Mieluitenhan tuon auton pitös ehjänä, mut ei sitä ikinä tiedä millon esim. joku ajaa kännissä tuon kylkeen...

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6151
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Mut muistaakseni tolle e30:lle ei ollu Pohjolalla edes tarjota normi kaskoa. Pelkästään liikennevakuutus.
                Itse juuri otin e30 vakuutusta pohjolasta, niin kaskoa ei saa yli 25 vuotta vanha auto, harraste vakuutus on hyvä, mutta huono mulla kun ajan autolla kokoajan, kun siinä on ehtona se että seisoo vuodesta suurimman osan ja juuri talven.
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

                  #23
                  Vasta Pohjolasta saanut vastauksen itse. Harrasteauton vakuutuksen saa Pohjolasta vain 20 vuotiaaseen ja vanhempaan autoon, eli 3 vuotta pitäisi odotella.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

                  Comment

                  • TeemuM
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 233
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by Sädde View Post
                    Itse juuri otin e30 vakuutusta pohjolasta, niin kaskoa ei saa yli 25 vuotta vanha auto, harraste vakuutus on hyvä, mutta huono mulla kun ajan autolla kokoajan, kun siinä on ehtona se että seisoo vuodesta suurimman osan ja juuri talven.
                    Ei tuossa pohjolan harrasteajoneuvo vakuutuksessa ole määrätty seisonta-aikoja.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #25
                      sekin kannattaa ottaa huomioon että liikennevakuutuksen päivät ehtii täyttyä jotta saa kerrytettyä bonuksia
                      eri yhtiöillä on eri vaatimuksia.

                      fennialla taisi olla 140pv niin 5kk pitää olla liikkeellä bonuksen takia ja kaskon takia 4kk seisoa yhden vak.kauden aikana

                      muistaakseni lähivakuutuksella oli 180pv (nyk lähitapiola)

                      jos sillä nyt jollekin on merkitystä.
                      Last edited by Tonton; 17-03-2016, 15:01.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2015
                        • Riihimäki

                        #26
                        Originally posted by Sädde View Post
                        Itse juuri otin e30 vakuutusta pohjolasta, niin kaskoa ei saa yli 25 vuotta vanha auto, harraste vakuutus on hyvä, mutta huono mulla kun ajan autolla kokoajan, kun siinä on ehtona se että seisoo vuodesta suurimman osan ja juuri talven.
                        Missäs se lukee että pitää seisoa talven? Just lueskelin ehtoja enkä sellaista nähnyt. En myöskään löytänyt seisonta-ajasta tarkempaa mainintaa kuin "suuren osan vuodesta".
                        Sulla pitäis vaan olla kaksi e30:iä. Puolen vuoden välein vaihto, molempiin kertyy bonukset...no problem...

                        Comment

                        • Osmis
                          Moderator
                          • May 2006
                          • 5271
                          • Lieksa, Middle of Nowhere

                          #27
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Minullakin on e30:ssä pohjolassa harrasteautovakuutus. Arvona 15k€ ja hintaa muistaakseni ~700€/vuosi, mistä maksan ehkä puolet, koska on seisonnassa suuren osan vuodesta. Muovissa on kasko saman verran, vaikka auton markkina-arvo on ehkä puolet e30:n arvosta. Eli tosiaan äkkiä ajateltuna tolla harrasteautovakuutuksella säästää kuluissa. Mut muistaakseni tolle e30:lle ei ollu Pohjolalla edes tarjota normi kaskoa. Pelkästään liikennevakuutus.

                          Mielenkiintoista ois nähdä, et maksaako ne oikeesti tuon 15k€ jos auto menee lunariin. :think Mieluitenhan tuon auton pitös ehjänä, mut ei sitä ikinä tiedä millon esim. joku ajaa kännissä tuon kylkeen...
                          Saiko tuon arvon heittää sinne ihan hatusta vai pitikö jotain dokumentteja esittää?

                          Jos vihdoin ja viimein omaan harrasteeseen ottas jonkun paremman vakuutuksen kuin tuon pelkän liikennevakuutuksen
                          Sawo-Karjala - connection

                          @osmis_garage

                          Harraste: E30 325i Cabriolet -86

                          Käyttis: E39 528i M-Sport -99

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2015
                            • Riihimäki

                            #28
                            Se ihmetyttää että esim. myrskyssä puun kaatuminen tai raekuuro tai ilkivalta rinnastetaan itseaiheutettuun kolariin. Eli joutuu ottamaan laajan turvan. Minä kaipaisin sellaista kohtuuhintaista vakuutusta mikä korvaa kaiken itsestä riippumattoman. Omat mokat maksaisin itse. Eipä vaan ole tarjolla.

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6151
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by TeemuM View Post
                              Ei tuossa pohjolan harrasteajoneuvo vakuutuksessa ole määrätty seisonta-aikoja.
                              https://www.pohjola.fi/loso/1016141.pdf
                              Originally posted by racing02 View Post
                              Missäs se lukee että pitää seisoa talven? Just lueskelin ehtoja enkä sellaista nähnyt. En myöskään löytänyt seisonta-ajasta tarkempaa mainintaa kuin "suuren osan vuodesta".
                              Sulla pitäis vaan olla kaksi e30:iä. Puolen vuoden välein vaihto, molempiin kertyy bonukset...no problem...
                              Näin mulle se virkailia siellä puhelimessa sano, että suuremman ajan kaudesta pitäisi seistä ja varmaan mielellään talvella, jos sillä ajalla on joku riski heidän mielestä, myös että jotain valokuvia pitää myös toimittaa, itse en ole lukenut ehtoja, kun jouduin joka tapauksessa soittaa sinne...
                              Last edited by MikeDry; 17-03-2016, 13:36. Reason: jäi kirjoittamatta selvennystä
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • TeemuM
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 233
                                • Turku

                                #30
                                Originally posted by Sädde View Post
                                Näin mulle se virkailia siellä puhelimessa sano, että suuremman ajan kaudesta pitäisi seistä ja varmaan mielellään talvella, jos sillä ajalla on joku riski heidän mielestä, myös että jotain valokuvia pitää myös toimittaa, itse en ole lukenut ehtoja, kun jouduin joka tapauksessa soittaa sinne...
                                Mulle ei vakuutusta ottaessa puhuttu mitään seisonta-ajasta, ja en sellaista pikaisesti katsoen kyllä löytäny noista vakuutusehdoistakaan. Tämä oma auto on ollut vaan kesäajat käytössä, niin sen puolesta ei varmaa tietoa ole.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎