Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysäyttikö poliisi? Saitko sakot? II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zmuli
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 1048
    • Pori

Minkä ihmeen takia te oletatte että muut varottais teitä? :think Mä en itse vilkauta edes valoja jos vastaantulevalla on unohtunut ne omat valot laittaa päälle. Ei se mun asiani ole jos joku muu saa sakkoja, päinvastoin, se ois ihan hyvä vaan
    -Pori Connection-

Comment

• WilleK
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 503
      • Oulu

Originally posted by Zmuli View Post
      Minkä ihmeen takia te oletatte että muut varottais teitä? :think Mä en itse vilkauta edes valoja jos vastaantulevalla on unohtunut ne omat valot laittaa päälle. Ei se mun asiani ole jos joku muu saa sakkoja, päinvastoin, se ois ihan hyvä vaan

Tuohan nyt on jo melko kusipäinen asenne. Siis että oikein toivot muille sakkoja.
      Mites se meni? Suomalainen on ainoa ihminen joka on valmis maksamaan satasen siitä, ettei naapuri saa viiskymppistä...

Ymmärrän jos et halua varoittaa liikennevalvonnasta, mutta esimerkkisi valottomasta vastaantulijasta voisi kääntää muotoon: ei se sinun asia ole jos joku kanssa-autoilija heittää henkensä kun kääntyy valottoman vastaantulijan eteen risteyksessä tms.

Järki taas käteen näissä mielipiteissä, vaikka jokaisella on omansa niin tietyt asiat on hyvä pitää itsellään. Varsinkin typerät.
      e30 325iA Cabrio -87, E36/5 323ti -99

Comment

• Zmuli
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 1048
        • Pori

Mä pidän peukkuja teille muiden varoittelijoille pystyssä, että saatte joskus sakot siitä varottelusta. Se kun onneksi on myös laitonta ja rangaistava teko

En aio tämänkään lukemisen jälkeen muuttaa käytöstapojani ja alkaa jeesustelemaan liikenteessä yhtään sen enempää kuin on tarve.
        -Pori Connection-

Comment

• rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

Täh? Ai että ratsioista varoittaminen olisi lainsäädännöllä kielletty?

Comment

• WilleK
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 503
            • Oulu

Originally posted by rizzo View Post
            Täh? Ai että ratsioista varoittaminen olisi lainsäädännöllä kielletty?
            Mulla on sellainen kutina että ratsiasta varoittaminen on kiellettyä, mutta valoitta ajavan vastaantulijan herätteleminen jopa olisi jopa suotavaa liikenneturvallisuuden puitteissa.

Comment

• fore
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2012
              • 986
              • Espoo

Turha pitkien/hätärejen/torven käyttö on kielletty. Poliisi määrittelee tienpäällä milloin on ja milloin ei

Ja aikaisempaan, mullakin on tulot vajaa kymppitonni vuodessa koska opiskelija. Joten korotettiin. Näillä tuloilla ainut mistä oikeesti joutuu maksamaan päiväsakkoja liikenteessä ovat törkeä vaarantaminen ja rattijuopumus. Törkeä piittiskin menee muistaakseni rikesakolla. Itsellä yksi törkyvaarantaminen kolmen vuoden takaa, 3kk hyllyllä + 40 päiväsakkoa.

Ja vielä, lohjan tunneleissa on AINA 100 km/h rajoitus.
              Last edited by fore; 09-06-2016, 11:42.
              e34 535i -88
              f30 328i -12
              VW 1302 -71
              Originally posted by axu100
              jotain häikkää rajottimessa rajoittaa aika hitaasti se vaa on fuuuuuuuufuuuuuufuuuuuuu ku sen pitäs olla fututtututurururutututututruutpox...

Comment

• WilleK
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 503
                • Oulu

Mä pidän peukkuja teille muiden varoittelijoille pystyssä, että saatte joskus sakot siitä varottelusta. Se kun onneksi on myös laitonta ja rangaistava teko

En aio tämänkään lukemisen jälkeen muuttaa käytöstapojani ja alkaa jeesustelemaan liikenteessä yhtään sen enempää kuin on tarve.
                Pakko jauhaa kun viesti ei mene perille.

Sulla jäi varmaan tuo pointti lukematta aiemmasta vastauksesta tai sua ei kiinnosta oma/muiden hyvinvointi:
                "Ymmärrän jos et halua varoittaa liikennevalvonnasta, mutta esimerkkisi valottomasta vastaantulijasta voisi kääntää muotoon: ei se sinun asia ole jos joku kanssa-autoilija heittää henkensä kun kääntyy valottoman vastaantulijan eteen risteyksessä tms."

Itse toivon että minulle vilkutellaan jos olen liikkeellä ilman valoja.

Jeesustelua en kaipaa, järkeä vaan vähän.

Comment

• GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

Nää nyt on mielipideasioita ja menee vähän siihen kategoriaan että kääntää sellaiseksi kuin haluaa mutta... Sillä ratsiasta varottelulla voitte jopa pelastaa jonkun rattijuopon tai narkkarin päivän kun ymmärtää olla ajamatta siihen ratsiaan ja kääntyykin jonnekin muualle, vaikka sitten sinne koululle päin. Tiedetään, ehkä vähän kärjistettyä mutta pointti on ehkä siinä ettei minua ainakaan tarvitse varoitella ratsioista. Koitan ihan itse huolehtia siitä että ajamiseni "kestää tarkastelun".

Valoista on ihan ok huomauttaa väläyttämällä. Mutta se onkin eri asia.

Ja toi turunväylä on pikkasen erikoinen. Lohjan tunneleisda tosiaan on 100km/h rajoitus. Lähempänä Saloa oli ne pari tunnelia joissa oli 120km/h rajoitus mutta taasen Piihovin ABC:n viereinen tunneli on taas 100km/h rajoituksella...
                  Last edited by GameOver; 09-06-2016, 12:02.
                  -22 Lexus ES300h
                  -07 Subaru Outback

...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

Comment

• MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6202
                    • Helsinki

Tuohon valottomalle valojen vilkuttaminen auta mitään, nykyään, jos se on niin nuija, ettei tajua että valot ei ole päällä, niin on kyllä omaa urpoutta, kun näitä tarinoita on
                    -Valot korjataan sitten vasta kun on huolto, kun itse ei pysty, ei osaa jne.
                    -Ei ymmärrä että valot on pois päältä kun vilautat
                    -Toisia ei kiinnosta

Myös muistaisin että joskus jossain ohjelmassa, poliisi vinkkasi älkää vilautelko niitä valoja, niille jolla ei ole päällä, kun se voi olla rattijuoppo, se on kuulema se yleisin moka niiltä
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• Guest's Avatar

Noh, nykyautoissa kun pruukaa olla jo järkiään automaattiset valot, niin aika vähän enää näkee valottomia autoja liikenteessä. Itse olen joskus väläyttänyt pitkiä jopa poliisille kun on ajanut ilman valoja vastaan. Itsellä unohtuu valot laittaa päälle toisinaan kun ajelen cabriolla, siinä kun pitää lamput laittaa erikseen päälle nupista vetämällä, eikä aina hoksaa, varsinkaan päivällä.

Comment

• mulletti
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2587
                        • Jyväskylä - Bra | bar base beach

Originally posted by Mr.Speed View Post
                        Itsellä unohtuu valot laittaa päälle toisinaan kun ajelen cabriolla, siinä kun pitää lamput laittaa erikseen päälle nupista vetämällä, eikä aina hoksaa, varsinkaan päivällä.
                        Tämä ja auto kun sattuu olemaan vähänkin huomiota herättävä niin pitkien räpsyttely sekä keskarin näyttö on ihan yleistä vastapuolen kuskilta.
                        E28 - E30

HUNAJATA HUNAJATA

Comment

• leksii
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 1034
                          • Turku

Kai toi ratsioista vastaantulijoille "ilmottaminen" on vähentyny kun sosiaalisessa mediassa on noita ratsia seurantaryhmiä niin ihmiset sinne niistä ilmottelee
                          e28 535i Touring
                          e28 m535i + s38
                          e34 535i --> ?

Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

Comment

• Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15253
                            • Ajamisen Iloa

Mutta olet kuitenkin ammattijeesustelija jo kun muuten vilkuttelet pitkiä kaikille jotka sua ärsyttää.
                            Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

Onko todella jossain pykälässä sanottu, että ratsiasta varoittaminen esim. pitkiä räpsäyttämällä olisi rike?
                              EVERYTHING | WORKS

Comment

• BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

Originally posted by bemmeri View Post
                                Onko todella jossain pykälässä sanottu, että ratsiasta varoittaminen esim. pitkiä räpsäyttämällä olisi rike?

Esko tietää
                                Last edited by BFI18; 10-06-2016, 08:18.
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎