Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden uudelleen maalaus, hintaluokkaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Vanteiden uudelleen maalaus, hintaluokkaa?

    Osaako joku sanoa missä luokassa liikutaan per vanne, jos tuollaiset M5:den Style 65 vanteet korjauttaisi. Hyvin pieniä kanttarijälkiä kaikissa, enemmänkin naarmuja, ja yhdessä lakka hieman lohkeilee kynnen kokoiselta alueelta.

    Ovat siis sellaiset tummemmat, ei kromin väriset.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17477
    • Turku

    #2
    Puhallus ja pulverimaalaus paikasta riippuen 100-200€/srj. Alkuperäistä tummaa sävyä ei välttämättä löydy.

    Puhallus/maalinpoisto ja ruiskumaalaus 150-250/srj.

    Siinä noin alkuun omat näkemykseni.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

      #3
      Originally posted by Laku View Post
      Puhallus ja pulverimaalaus paikasta riippuen 100-200€/srj. Alkuperäistä tummaa sävyä ei välttämättä löydy.

      Puhallus/maalinpoisto ja ruiskumaalaus 150-250/srj.

      Siinä noin alkuun omat näkemykseni.
      Ok, kiitos. Olin pelännyt lähtöhintaa 100€ per vanne, joten tuo ei vielä ole paha. Pulverimaalattuja ymmärtääkseni ovat alunperinkin.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4984
        • Forssa

        #4
        Originally posted by lj123 View Post
        Ok, kiitos. Olin pelännyt lähtöhintaa 100€ per vanne, joten tuo ei vielä ole paha. Pulverimaalattuja ymmärtääkseni ovat alunperinkin.
        Kyllä se saattaa jossain automaalaamossa nousta sinne 100e / vannekin. Pulveripaikoissa yleensä halpaa ja muutenkin kun vanteita maalataan niin minun mielestäni pulverimaalaus on parempi vaihtoehto kestävyyden kannalta. Täällä Forssassa eräs paikallinen yritys maalasi aikanaan minulle eräät 16" vanteet 70e sarja joka sisälsi kaiken puhalluksia myöden. Halpaa kuin saippua. Vein vain rengasliikkeestä renkailta irroitetut paskaiset vanteet sinne ja hain siisteinä takaisin.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Tomson
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 251
          • Finland

          #5
          Mielenkiintoista :think Itse miettinyt näitä hintoja meinaan kanssa.

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            #6
            Jos tuohon max 200 €/sarjakin saisi, niin Etelä-Suomessa niitä pääsee itsekin vielä hyvin kuskailemaan. Forssaankin täältä ajaa aika nopeasti.
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4984
              • Forssa

              #7
              Originally posted by lj123 View Post
              Jos tuohon max 200 €/sarjakin saisi, niin Etelä-Suomessa niitä pääsee itsekin vielä hyvin kuskailemaan. Forssaankin täältä ajaa aika nopeasti.
              Mikäli päädyt Forssaan ajamaan niin olen kuullut että kyseinen firma ei enää puhalla vanteita vaan ainoastaan pulverimaalaa ne. Hinta on halpa mutta mikäli ne puhaltaa pitää niin se pitäisi ilmeisesti hoitaa muualla. En ole siis itse kysynyt heiltä sitä sen jälkeen kun itse teetin tuon oman sarjani aikoinaan mutta olen kuullut muilta että eivät enää puhaltaisi. Soittamallahan se selviää. Joka tapauksessa halvalla maalaavat.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Jsj75
                Bimmer Rookie
                • Sep 2011
                • 80
                • Hyvinkää

                #8
                Oliko kokemuksia mistä puhallusta ja pulverimaalausta kannattaisi kysellä?
                Yksi vanne setti olisi mahdollisesti pulverimaalalausta vailla.
                Ajankohtaisempi olisi yksi mopon runko ja siihen liittyvää kilkettä jotka pitäisi saada puhallettua puhtaaksi ja pulverilla valkoiseksi.
                Plussaa olisi jos olisi etelä suomen alueella.
                G21 320da M-sport -22
                e61 530da M-sport -05

                Comment

                • Cornelius
                  Newbiemmer
                  • Nov 2010
                  • 16
                  • Helsinki

                  #9
                  Mä jossain toisessa topicissa taisin mainita, mutta mainitsen uudestaan: Special Color Hollola.

                  Itse käytin yhdet 19" siellä talvella ja 90€ puhallus ja pulverimaalaus - siis yhteensä. Alkuarvio oli 70€, mutta vanteiden muoto oli puhallukseen vähän haastava, joten aikaa paloi enemmän. Joka tapauksessa todella edullista, ja pk-seudulla saa lyödä heti 100€ lisää vähintään tohon hintaan.

                  Comment

                  • Paha Arkkitehti
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2012
                    • 836
                    • World

                    #10
                    Hinnat ovat alkaen 100€/vanne jos homma tehdään oikeasti silleen niiku se pitää tehdä. Jokainen ymmärtää että vanteiden suoruuden tarkistus, oikominen tai korjaus hionnalla, sorvauksella tai hitsaamalla, pinnoitteen poisto, vanteen puhdistus ja maalaus oikealla sävyllä ei parilla huntilla sarjalle ole mahdollista. Jokainen toki menettelee kuten haluaa ja tottakai aikaisemmin esitetyillä hinnoilla saa käsittelyjä. Lopputulos toki hinnan mukaista. Puhumattakaan mistään oikeista värisävyistä. Jos minulla olisi kunnostusta vaativat alkuperäiset ämmän vanteet (ovh. ~2700EUR), miettisin hieman pidempään veisinkö ne jonnekin teollisuuspajalle hiekkapuhallettavaksi ja pulverimaalattavaksi.
                    Last edited by Paha Arkkitehti; 20-03-2016, 22:14.

                    Comment

                    • lj123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2015
                      • 1215
                      • Lohja

                      #11
                      Sitä täältä juuri hainkin, että mitä se mahtaa maksaa. Kun itse en ymmärrä, mitä työvaiheita tuohon mahdollisesti tarvitaan. Tai mitä tarvitaan, jos kyseessä on vain kulunut lakkaus.

                      Eihän tuo 400 euroakaan per sarja paljon olekaan vanteiden hintaan nähden, kun huonoistakin sarjoista pyydetään reilusti yli tonni. Ja kyllä, haluan itse sen oikean sävyn, ja siitä olen valmis maksamaan extraa.

                      Mutta sekin olisi hyvä tietää mikä on se teollisuushalli, ja mikä on "oikea" firma. Kun se pelkkä hinta ei suoraan ole aina takuu mistään erityisen hyvästä laadusta.
                      E39 M5 -99
                      F11 530d Xdrive -14

                      Comment

                      • Paha Arkkitehti
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 836
                        • World

                        #12
                        Hyviä pointteja sulla. Toi toki helpottaa sun tapauksessa että vanteet ei vaadi hitsailua tai suurta oikomista, mikä näkyy heti hinnassakin. Oikean sävyn tai lähes oikean sävyn saaminen edellyttää kuitenkin firmaa jolla vähän isommat valikoimat pulverimaaleja jne.

                        Itselle tulossa yhdet kaksiosaiset kunnostusta vaativat vanteet tässä keväällä ja ajattelin kuskata nuo suoraan rimfixille. Muistakin paikoista olisi paljon hyviäkin kokemuksia mutta mistään muualta ei saa periaatteessa kaikkia kunnostuspalveluita saman katon alta laadukkaasti.

                        Huomion arvoista on myöskin se että ko. mesta tekee pinnanpoistot oikeita menetelmiä käyttäen, kuten alumiinioksidilla puhaltamalla.
                        Last edited by Paha Arkkitehti; 20-03-2016, 23:03.

                        Comment

                        • ea_M5
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 205
                          • Finland - Espoo/Turku

                          #13
                          E39 M5 vanteissa on oleellista muistaa että näyttävä 3-ulotteinen varjostava OEM-look ei ole suora hopeamaalaus vaan tarkkuutta vaativa monivaiheinen prosessi. Ensin vanne pohjamaalataan täysin kiiltävän mustaksi ja sen jälkeen näkyvälle puolelle hyvin ohuelti kromimaalia. Kromikerros tomutetaan/pölytetään niin ohuelti että pohjalla oleva musta sävy jää hieman kurkistamaan. Kromimaali tasoitetaan lämmittämällä uunissa. Siihen sitten vielä kestolakka päälle. Tällä prosessilla UK:n tunnetut firmat kuten Lepsons ja Bexsam Alloys entisöivät niitä. Vähänkin liian paksu kromikerros ja tulos ei ole OEM.
                          2001 Le Mans Blue ///M5
                          Black/Blue sport interior
                          Titanium Trim
                          Supersprint X-pipe

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎