Originally posted by Hebbu ///M3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW ja caravaani
Collapse
X
-
E61 530da -05 ja 1100kg hobbyä(1200kg kok massa) tuli vedettyä etelästä joskus talvella lappiin ja takas sekä jotain lyhempiä matkoja. Ja takavedolla pärjää hyvin talvellakin kun vähän miettii mihin pysäyttää, nelivetopakkopuheet on etuvetovolvomiesten propagandaa.. Ilmaperästä plussaa vetohommissa, varmaan ilmankin pärjää hyvin, mutta ainakin e9x kannattaa tosiaan vähän aisapainoo kontrolloida jos pystyy. Auton perä painuu suht helposti. 97kmh tolla vedin vakkarilla mittarinopeutta ja välillä ohittelinkin ihan reilusti n.10,5-12l oli kulutus. Kaksiakselinen vaunu varmaan tulisi vielä tasasemmin perässä vaikka oli tuossa meidänkin hobbyssä se kitkavetopää. Kyllä ne prookaravaanarit nostaa lapaa vaikka pemarillakin vetää vastaan
Comment
-
-
Originally posted by tommipommi View PostE61 530da -05 ja 1100kg hobbyä(1200kg kok massa) tuli vedettyä etelästä joskus talvella lappiin ja takas sekä jotain lyhempiä matkoja. Ja takavedolla pärjää hyvin talvellakin kun vähän miettii mihin pysäyttää, nelivetopakkopuheet on etuvetovolvomiesten propagandaa.. Ilmaperästä plussaa vetohommissa, varmaan ilmankin pärjää hyvin, mutta ainakin e9x kannattaa tosiaan vähän aisapainoo kontrolloida jos pystyy. Auton perä painuu suht helposti. 97kmh tolla vedin vakkarilla mittarinopeutta ja välillä ohittelinkin ihan reilusti n.10,5-12l oli kulutus. Kaksiakselinen vaunu varmaan tulisi vielä tasasemmin perässä vaikka oli tuossa meidänkin hobbyssä se kitkavetopää. Kyllä ne prookaravaanarit nostaa lapaa vaikka pemarillakin vetää vastaan
Comment
-
-
Juu ja onhan se neliveto epäilemättä yliveto talvella vetohommissa. joidenkin mukaan vaan kun kaksivedolla ei talvella mitään voi vetää eikä yhtään(ei siis täällä törmätty vaan siviilissä) niin siitä lievä puolustuskantat
Tsemppiä vaan reisuihin!! Ja tässähän tulee itellekin taas vaunukuume, kyllä se on mukavaa kun on jotain heittää koukkuun ja saapi morjestrlla vastaantuleville koppiporukoille ja pysähtyä p-paikalle vaunuun kaffille ja kinkkuvoileivälle. Ja sitten bemarikuskina voi aina vähän leikkiä antikaravaanaria ja ajaa ohituskaistalla kaikista ohi tukkaputkella puoltatoistasattaa Ei siis kannata kyllä!!!
Comment
-
-
Herätellään tätä aihetta. Vaunun hankinta kovasti mielessä mutta taloudesta puuttuu diesel ajoneuvo. Millaisia ajatuksia tulee muilla mieleen hyvin satunnaiseen vaunuiluun kun käytössä olisi M54B30 koneella ja stepillä varustettu E60. Onko järkeä? Dieselin hommaaminen ainoastaan tämän takia hieman vieroksuttaa. Vuositasolla ajot jää nykyisellään n. 10tkm, jopa alle. En tiedä lisääntyisikö ne erityisemmin tuon vaunun hankinnan myötä.
Vaunu ei tule olemaan iso. Todennäköisesti 1 akselinen ja yhdistelmän kokonaispaino tulee jäämään alle 3500kg ihan vaan koska ei huvita tämän takia myöskään ajokorttia päivittää
1 aiempi retkikokemus pienen vaunun kanssa ja tällöin oli vetoautona m54b25 koneella E39 touring Stepillä. Bensankulutus tuplaantui, muutenhan se siellä perässä kulki ihan normaalistiLast edited by Haju69; 02-06-2019, 10:22.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostHerätellään tätä aihetta. Vaunun hankinta kovasti mielessä mutta taloudesta puuttuu diesel ajoneuvo. Millaisia ajatuksia tulee muilla mieleen hyvin satunnaiseen vaunuiluun kun käytössä olisi M54B30 koneella ja stepillä varustettu E60. Onko järkeä? Dieselin hommaaminen ainoastaan tämän takia hieman vieroksuttaa. Vuositasolla ajot jää nykyisellään n. 10tkm, jopa alle. En tiedä lisääntyisikö ne erityisemmin tuon vaunun hankinnan myötä.
Vaunu ei tule olemaan iso. Todennäköisesti 1 akselinen ja yhdistelmän kokonaispaino tulee jäämään alle 3500kg ihan vaan koska ei huvita tämän takia myöskään ajokorttia päivittää
1 aiempi retkikokemus pienen vaunun kanssa ja tällöin oli vetoautona m54b25 koneella E39 touring Stepillä. Bensankulutus tuplaantui, muutenhan se siellä perässä kulki ihan normaalisti
Comment
-
-
Käy koe vetelee jotaki homekoppia, jos käypi nii että laatikko arpoo kokoajan mitä tekee, vakkari päällä,niin pian käy että keksii vaan tekosyitä ettei vaunua tarvii mukaan ottaa.
Manuaali 528,hetkellisesti kuivaa 500 soliferia n.12l/100km ja aika kusisukassa ajoa,yöaikaan.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostHerätellään tätä aihetta. Vaunun hankinta kovasti mielessä mutta taloudesta puuttuu diesel ajoneuvo. Millaisia ajatuksia tulee muilla mieleen hyvin satunnaiseen vaunuiluun kun käytössä olisi M54B30 koneella ja stepillä varustettu E60. Onko järkeä? Dieselin hommaaminen ainoastaan tämän takia hieman vieroksuttaa. Vuositasolla ajot jää nykyisellään n. 10tkm, jopa alle. En tiedä lisääntyisikö ne erityisemmin tuon vaunun hankinnan myötä.
Vaunu ei tule olemaan iso. Todennäköisesti 1 akselinen ja yhdistelmän kokonaispaino tulee jäämään alle 3500kg ihan vaan koska ei huvita tämän takia myöskään ajokorttia päivittää
1 aiempi retkikokemus pienen vaunun kanssa ja tällöin oli vetoautona m54b25 koneella E39 touring Stepillä. Bensankulutus tuplaantui, muutenhan se siellä perässä kulki ihan normaalisti
Eikun meille ostoksille, jos hankinta kiinnostaa. Saat meiltä pelin alle huollettuna ja takuulla
Comment
-
-
Parinviikon päästä olisi tarkoitus lähteä e91 kiskomaan kokeeksi yksi reissu uutta vaunua. Ostettiin nykyinen vaunu sillä ajatuksella että myös tuolla emännän kauppakassilla voi reissuun lähteä. Eli e91 m47+manuaali softattuna ja autossa on tehtaan m paketti eli myös m alusta silloin. Takapään iskarit ja jouset tuli viimevuonna uusittua kun perä painui jo pelkästä tyhjästä peräkärrystä.
Vaununa on hobby 545 kmf ja kallein yö vielä nukkumatta elikkäs uusi vaunu kysessä.
Nyt on tullut joku ihmeen kuume m550d farkkua kohti ja kauppa sellainen täytyy hakea jos kuume ei mene ohi. Nyt oikein kivasti pärjätty vanhalla v70 d5 volvolla mutta jostain tuo m550d on nyt alkanut polttelemaan. Kukkaroon kun katsoo niin hankinta menee kyllä varmaan ensi kevääseen mikäli kuume silloin o vielä voimissaan. Tokihan se m550d kanssa voisi olla ihan kiva tuota kioskia vedellä.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
samankokoisia Hobbyja vedin omalla E91 330d ja hyvin kulkevat perässä. M-Sport alustalla oli omakin. Ainoa mitä sai varoa on että aisapaino on mahdollisimman kevyt (muttei liian keveä tai nolla) koska se lisäsi takarenkaiden kulutusta reilusti. yhdet ajoin rikki ennekuin asian hoksasin kunnolla mutta silloin oli telivaunukin josta ei saanut ainsapainoa oikein kohdalleen. Muutenhan varsinkin 330d manuaali oli täysin tunnoton vetäjä ja ohi pääsi vaikka joku edessä alkoi hidastellakin
Laitoin takajousiin pienet kumet kierteiden väliin jotka esti kovat pohjaanlyönnit heitoissa niin jopa oli hyvä vetää ja renkaissa ei mitään kulumista 3000km Ruotsin kierroksellakaan.-TT-
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by TeemuT View Postsamankokoisia Hobbyja vedin omalla E91 330d ja hyvin kulkevat perässä. M-Sport alustalla oli omakin. Ainoa mitä sai varoa on että aisapaino on mahdollisimman kevyt (muttei liian keveä tai nolla) koska se lisäsi takarenkaiden kulutusta reilusti. yhdet ajoin rikki ennekuin asian hoksasin kunnolla mutta silloin oli telivaunukin josta ei saanut ainsapainoa oikein kohdalleen. Muutenhan varsinkin 330d manuaali oli täysin tunnoton vetäjä ja ohi pääsi vaikka joku edessä alkoi hidastellakin
Laitoin takajousiin pienet kumet kierteiden väliin jotka esti kovat pohjaanlyönnit heitoissa niin jopa oli hyvä vetää ja renkaissa ei mitään kulumista 3000km Ruotsin kierroksellakaan.
Kyllä aisapainoa on aina oltava se vähintäin 75kg kun vaunua vedetään. Väitän että jos tuosta painosta perä painuu maahan on jouset kuolleentuneet. Omaani ne vaihdoin uusiin kun tosiaan perä painui helposti. Mutta kohta tuo nähdään miten menee. Toisena autona meillä on v70 d5 manuaali ja sen perässä tulee ainakin tosi hienosti.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostKyllä aisapainoa on aina oltava se vähintäin 75kg kun vaunua vedetään. Väitän että jos tuosta painosta perä painuu maahan on jouset kuolleentuneet. Omaani ne vaihdoin uusiin kun tosiaan perä painui helposti. Mutta kohta tuo nähdään miten menee. Toisena autona meillä on v70 d5 manuaali ja sen perässä tulee ainakin tosi hienosti.
Comment
-
-
Joo
Näppituntumalla pidin painoa n 30-40kg koska muuten takarenkaan sisäreuna kyllä saa kipeää jos perä painuu liiaksi.Yhdet renkaat menikin romuksi.
Toki riippuu auton muusta kuormasta , meillä oli 3h ja vähän tavaraa takalaatikossa.
Kyllä sen sitten huomaa vetäessä jos on liian keveä aisapaino. Kitka vetopää auttoi kovasti kun oli välillä joku vanhempi vaunu ilman sitä.-TT-
F30 320d
Comment
-
Comment