Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suositelkaa peräkärryä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BaierWaier#
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 212
    • Kempele

    Suositelkaa peräkärryä

    Tarjontaa on mutta missä kohtaa parhaiten hinta-laatusuhde?
    IKH:n kärryä mietin mutta kaveri tuumasi että perus kärry ei kestä kuormaa.
    Käyttö johon tulossa:
    -kelkan vetoa(puolipitkä,ehkä joskus pitkä)
    -mp:n vetoa
    -satunnaista puukorman vetoa
    -yms. muuta perus käyttöä

    Eli perusominaisuudet jotka täytyttävä:
    -kuumasinkitty
    -kippi
    -kuomu(Jaxal?)
    -pituus min.350cm?

    Telikärry vai pärjääkö ilman?
    Budjetti noin 2500€
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16474
    • Asikkala

    #2
    Telikärry jos perse kestää maksaa sen, ihan erilainen vetää kuin 1-aks. pompotin.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11707
      • Kouvola

      #3
      Respon 3,5m 1 aks. kuomukärry on meillä ollut käytössä jo about 5 vuotta eikä ole menny miksikään käytössä. Juuri mahtuu 155" matolla kelkka kyytiin. Kuskattu isoja tiili- ja puukuormia ja tulee silti kuin juna perässä. Voi suositella lämpimästi!

      Comment

      • TeemuT
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 329
        • Muhos

        #4
        käsittääkseni tuo IKH = Majava (?)

        Itselläni on Majava 3500X1400 ja korkealla kuomulla. ollut 3v vuotta ja kelkkaa on vedetty ympäri Lappia ja pohjois Ruotsia. Yksi talo on tehty ja välillä saattoi olla kuormaa enempikin kuin olisi saanut...
        Kärry on lehtijousilla , ei pompota yhtään ja on kestänyt tähän asti hyvin.
        Tuo on niin iso lava että kun tekee kuormaa pitää vähän katsoa mitä tulee painoksi, kestää kuitenkin vetää sen minkä otteessa luavataa mutta hajoaa jos 1t lyö kyytiin niinkuin näkee välillä tehtävän...
        -TT-
        F30 320d

        Comment

        • huilailee
          Newbiemmer
          • Jul 2003
          • 7
          • Pirkanmaa

          #5
          JsV Trailer Ylihärmästä.



          Tuolta on kaksi kärryä haettu ja ei ongelmia. Kärryt on kasattu hitsaamalla, ei pulttiliitoksilla.

          Hinnat oli ainakin viime syksynä kilpailukykyiset. Kannattaa varmistaa hintoja tiedustellessa, että kuuluuko rekisteröinti hintaan. Rekisteröintikatsastus ja tarvittavat asiakirjat kun maksaa yli 100 euroa, niin myyjä jättää tämän mielellään asiakkaan hoidettavaksi, jolloin kärryn hinta näyttää halvemmalta.

          Näissä kevytkärryissä teli syö mielestäni vain kantavuutta, kun nykyaikainen lehtijousilla varustettu kärry ei pompi yhtään edes tyhjänä.

          Comment

          • Rauno*
            BTCF Member
            • May 2013
            • 43
            • Kannus

            #6
            Itsellä Karhu 330 kärry lehtijousilla ,ei pompi ja tuntuu laadukkaaltakin
            Bmw E46 M3 -02 Titan-d`argento
            Bmw E30 325 -86 Diamantschwarts-metallic turbo project
            Toyota D-Cat -07

            Ex:,Audi 100-86 Audi 200T-92,Audi 100-84

            Comment

            • hcaape
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2009
              • 837
              • hyvinkää

              #7
              majava ilman muuta
              sDrive23i A E89 Roadster -10

              ex E92 325i -09

              ex E65 735i -02
              ex E38 730d -98 ;(

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Esko View Post
                Respon 3,5m 1 aks. kuomukärry on meillä ollut käytössä jo about 5 vuotta eikä ole menny miksikään käytössä. Juuri mahtuu 155" matolla kelkka kyytiin. Kuskattu isoja tiili- ja puukuormia ja tulee silti kuin juna perässä. Voi suositella lämpimästi!

                http://www.trailerman.fi/fi/perakarryt/jarruttomat.html
                Tätä voin kyllä itsekin suositella. Todella jämäkkä kärry, mutta hinta kohtuullinen. Ainut miinus kohtuu pieni kantavuus jarruttomana versiona, koska kärryn omapaino aika iso. Runko sama kuin jarrullisessa kärryssä eli kestää kyllä isoakin ylikuormaa.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • #BaierWaier#
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 212
                  • Kempele

                  #9
                  Asiallisia kommentteja.
                  Onko Muulin pro 970xl kokemuksia?

                  Comment

                  • leksii
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 1034
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by markok View Post
                    Runko sama kuin jarrullisessa kärryssä eli kestää kyllä isoakin ylikuormaa.
                    Kuvastaa hyvin suomalaisten asennetta peräkärryjutuissa miksei vaan samantien osta sitä jarrullista kärryä jos tulee jotain vähän painavampaa kuljetettua, kuitenki melkeen kaikki (puutavarat/kivet/hiekka/multa) menee aina yli sen kantavuuden, eihä noissa taida kantavuutta olla kun sen 300-400kg maks
                    e28 535i Touring
                    e28 m535i + s38
                    e34 535i --> ?


                    Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11707
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by leksii View Post
                      Kuvastaa hyvin suomalaisten asennetta peräkärryjutuissa miksei vaan samantien osta sitä jarrullista kärryä jos tulee jotain vähän painavampaa kuljetettua, kuitenki melkeen kaikki (puutavarat/kivet/hiekka/multa) menee aina yli sen kantavuuden, eihä noissa taida kantavuutta olla kun sen 300-400kg maks
                      No mutta tuossahan tulee heti vastaan se perisuomalainen nuukuus ja asioiden vaikeus, kun pitäisi katsastaa kärry joka toinen vuosi sillä vajaan 40€ hinnalla

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17534
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Esko View Post
                        No mutta tuossahan tulee heti vastaan se perisuomalainen nuukuus ja asioiden vaikeus, kun pitäisi katsastaa kärry joka toinen vuosi sillä vajaan 40€ hinnalla
                        Ja jarrut ovat aina käyttämättömyyttään tai vähäisestä käytöstä johtuen jumissa
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #13
                          Tarvii pikku e:n korttiin kun kärrystä katsotaan aina kokonais massa, oli sitten kilo tai tonni kyydissä.
                          Kortti (e) maksaa ja ei viitti ajaa kun on kortti voimassa vielä 35v, jos nyt uusin sen niin saa uusia 5v välein.
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Pekumie
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 243
                            • -

                            #14
                            Originally posted by Tonton View Post
                            Tarvii pikku e:n korttiin kun kärrystä katsotaan aina kokonais massa, oli sitten kilo tai tonni kyydissä.
                            Kortti (e) maksaa ja ei viitti ajaa kun on kortti voimassa vielä 35v, jos nyt uusin sen niin saa uusia 5v välein.
                            Itseasiassa kaikkien korttien voimassaolo päättyy viimeistään 18.1.2033, vaikka kortti olisi voimassa kauemminkin (kuten itselläkin). Tässä uutinen aiheeseen.

                            Itse aiheeseen:

                            Jos olisi itsellä käyttöä kärrille, ottaisin ehdottomasti Respon. Hinta-laatu suhde kohdillaan.

                            Comment

                            • khor
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 572
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Tonton View Post
                              Tarvii pikku e:n korttiin kun kärrystä katsotaan aina kokonais massa, oli sitten kilo tai tonni kyydissä.
                              Kortti (e) maksaa ja ei viitti ajaa kun on kortti voimassa vielä 35v, jos nyt uusin sen niin saa uusia 5v välein.
                              Kaikki kortit vanhenee viimeistään 1/2033 vaikka kortissa olis myöhäsempi päivämäärä. Tuo 5 vuoden välein uusiminen koskee 2-luokan kortteja eli C1(E) ja siitä isompia.
                              E36 328i Cabriolet M-Sport -96
                              E39 530iA M-Sport -01
                              E36 318i Touring -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎