Onkohan BMW:n moottoriguruilla ollut kristallipallo päässään pitäytyessään kuuluisassa rivikuutosessa? Mersu palaa takaisin rivikuutosiin perustellen tiukentuvin päästörajoihin ja kustannustekijöihin. Myös yhden sylinterin ihannetilavuus olisi n. 500 cm3, kuten Bemarillakin on todettu kauan sitten, tosin onhan tämä tiedetty jo Mersullakin. BMW kehittelee varmasti suht samanlaista uudistuvaa moottorikehitystyötä, varmasti myös jännite nostetaan 48 volttiin. Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota V6-logiikkaa. V8 ja tätä suuremmat voimalat ovat sitten toinen elämänmakuinen tarina.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Paluu rivikuutoseen
Collapse
X
-
Paluu rivikuutoseen
Onkohan BMW:n moottoriguruilla ollut kristallipallo päässään pitäytyessään kuuluisassa rivikuutosessa? Mersu palaa takaisin rivikuutosiin perustellen tiukentuvin päästörajoihin ja kustannustekijöihin. Myös yhden sylinterin ihannetilavuus olisi n. 500 cm3, kuten Bemarillakin on todettu kauan sitten, tosin onhan tämä tiedetty jo Mersullakin. BMW kehittelee varmasti suht samanlaista uudistuvaa moottorikehitystyötä, varmasti myös jännite nostetaan 48 volttiin. Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota V6-logiikkaa. V8 ja tätä suuremmat voimalat ovat sitten toinen elämänmakuinen tarina.Ein Moment bitte. Ich habe eine Frage
Mord komission IITags: None
-
-
V6 toki lyhyempnä helpottaa koko auton suunnittelua, tulipellin paikka voi olla hiukan edempänä jne.
Juuri tuo pakopuoli pitää sen sijaan olla kaksinkertaisena. Sitä ihmettelen, että mikseivät ole jo alunperin tehneet noita V-koneita siten, kuten oli jo ammoin Hondan F1-koneet. Imu sivusta ja pakopuoli keskellä. Näin pakosarjakin voisi olla yksi klöntti niin kuin rivikutosessakin. Ja turbo siihen perään.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Rivikoneiden huono puoli on pitkien akselien vääntyminen, sekä kampi-, että nokka-akselin. Tämä on teettänyt joissain tapauksissa lisätyötä jos on haluttu esim. kaikille pytyille sama nokkien ajoitus koneen kummassakin päässä. Eli joko tehdään osista niin vahvat ettei ne mene mutkalle tai nokan eri päihin luupit eri ajoituksella. Äärimmäisissä tapauksissa voidaan jakopää tehdä jopa koneen keskelle jotta ongelmaa saadaan lievitettyä.
Tosin tätä esiintyy myös V-koneissa. Esim. Maseratin kilpa V8 vuosien takaa josta myöhemmin tehtiin V6 jota käytettiin Merak:ssa ja Citroen SM:ssä. V8:ssa veto oli 4. ja 5. pyttyjen välissä ja se periytyi myös tuohon V6:seen. Josta johtuen V6:sen jakopää on vähintäänkin omituisessa paikassa.
Ideaalissa I6:ssa tehtäisiin samalla tavalla mutta käytännön syyt määrää jaon koneen etu päätyyn. Eli vääntymisestä ei välitetä kunhan se pysyy riittävän pienenä.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Minusta v6:n ääni on kamalan ruma vs. Suora kuutonen. Tosin ei mitään verrattuna veekasiin joista bmw kasi soi kaikkein kauneimmin....E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment