Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autolle.com kokemuksia?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttiboy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 258
    • Alajärvi

Autolle.com kokemuksia?

Onko kenelläkään kokemuksia autolle.com? Soittivat ja halusivat ottaa myyntitiliinsä autoni. Homma menee siis niin, että tekevät sen maksutta ja ottavat oman myyntikatteensa autosta. Autoni olisi myyntitilissä 6vk, enkä voisi sitä itse kaupitella pois. Paketti lähtisi purkautumaan, että käyttäisin autoni kuntotarkastuksessa A-Katsastuksessa ja sen jälkeen se menisi heidän listoille. Puhuivat noin 9vrk myyntiajasta.

Kokemukset kiinnostavat, onko tämän palvelun kanssa joku toiminut?
    Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
    Ex: Porsche 911 "GT3RS"
    Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
    Ex: E71 X6 40d Titangrau
    EX: F07 530d Carbonschwarz
    Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
    Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
    Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
    Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
    Ex: E38 730d Biarritzblau
    Ex: E65 730d White
    Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
    Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
    Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
    Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5202
    • Stadi

Originally posted by anttiboy View Post
    Onko kenelläkään kokemuksia autolle.com? Soittivat ja halusivat ottaa myyntitiliinsä autoni. Homma menee siis niin, että tekevät sen maksutta ja ottavat oman myyntikatteensa autosta. Autoni olisi myyntitilissä 6vk, enkä voisi sitä itse kaupitella pois. Paketti lähtisi purkautumaan, että käyttäisin autoni kuntotarkastuksessa A-Katsastuksessa ja sen jälkeen se menisi heidän listoille. Puhuivat noin 9vrk myyntiajasta.

Toimii, tästä oli jossain toisessa topikissa juttua. Äksä meni n 2 viikossa kaupaksi
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• j-a
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2005
      • 1522
      • PohojosPohojammaa

Itsellä oli muutama vuosi sitten F11 sitä kautta myynnissä. Eivät saaneet kaupaksi, vaikka oli edullisimmasta päästä nettiautossa ja hyvillä varusteilla. Myin itse 3pv sen jälkeen kun laitoin ilmoituksen sopparin loputtua heidän kanssaan. Ei sinällään valittamista silti firmasta, ihan asiallista toimintaa kaikin puolin. Kaveri myi tässä alkuvuonna oman autonsa sitä kautta, kouraan jäi 500€ vähemmän kuin alunperin aiottua, mutta meni kuitenkin kaupaksi kohtuuajassa ja kaiketi loppujenlopuksi ihan kohtuulliseen hintaan.

Lyhyesti: Ei valittamista, muttei varsinaisia kehujakaan.
      Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

Ylimääräisenä tarjolla:

E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

Tuttu myi viime kesänä -08 Volvo xc70:n, sai suunnilleen mitä halusi ja homma meni muutenkin ok.

Comment

• spock
          Bimmer Rookie
          • Jun 2009
          • 78
          • Lappeenranta

Myin kaksi autoa heidän kauttaan ja ostin viimeisimmän myös heiltä. Mielestäni sain autot myytyä hyvään hintaan ja prosessi meni todella jouhevasti. Kaikki hoitui sähköpostilla/puhelimella ja A-katsastukseen vain auton luovutun kun kauppa ok. Rahat tulivat muistaakseni viikossa tilille. Olikohan autojen myyntiajat 2vko tai 3vko, eli suht nopeasti.

Ostaminen yhtä helposti, toivat auton työpaikalle ja sain koeajaa, sekä tutkia auton ennen ostoa. Tuossa kohtaa olisi voinut vielä kieltäytyä, mutta hyvä kun oli niin heitin vain kuskin juna-asemalle lopuksi.

Pääosin positiivinen kokemus
          2010 Skoda Octavia Combi
          EX 2006 Skoda Octavia RS
          EX 2001 E39 520IA
          Ex E30 320I

Comment

• mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1900
            • Vantaa

Ei ole henk.koht kokemusta mutta yksi e92 roikkui pitkään nettiautossa jonka jälkeen oli myynnissä max tuon 9vrk autolle.com:illa ja näkyi kadonneen nettiautosta.

Paljonko on tuo myyntikate jonka ottavat kaupan toteutuessa?

Comment

• kuisma
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 48
              • Helsinki

Itse bongasin nykyisen F11 jo syksyllä yksityiseltä myynnistä ja ainakin kuukauden ehti olla kyseisellä puljullakin nettiautossa. Hieman epäilytti miksei ollut mennyt, koska oli halvin LCI M-sport ja vielä kohtalaisilla kilometreilla ja todella hyvillä varusteilla. Kaikki vaikutti melkein liian hyvältä ollakseen totta. Hinta oli lopulta vielä melkein pari tonnia halvempi kuin alkuperäinen yksityisen pyynti oli ollut eli sen perusteella heidän siivunsa ei järin suuri ole.

Nyt kolme viikkoa ja pari tuhatta kilometriä myöhemmin ei ole ilmennyt mitään moitittavaa autosta. Myyjä lähetti etukäteen kuntotarkastusraportin ja vielä painotti pientä kolhua takakaaressa sekä Saksan kilpien ruuvinreikiä puskurissa.

En tiennyt liikkeen toimintatavoista mitään ja kävinkin aluksi heidän Espoon myymälässään kyselemässä autoa, kunnes selvisi kuviot eli asiakkaan autoa myyvät. Olin katsellut saman hintaluokan pre-LCI malleja ja käynyt muutamaa koeajamassakin. Koko homma meinasi kaatua siihen, ettei autoa päässyt koeajamaan kuin vasta varausmaksun jälkeen kun auto pihassa vaikka ehdotin, että olisin itse ajellut Turkuun ja kaupat olisi voitu tehdä heti jos auto olisi ollut sellainen kuin sovittu. Ennakkoluuloja ei myöskään helpottanut se, että erehdyin lukemaan Suomi24 keskustelua kyseisestä liikkeestä

Kaikinpuolin siis positiiviset kokemukset. Kaikki liikkeethän ovat hyviä niin kauan kun ei ilmene mitään odottamattomia vikoja. Oman auton kanssa ainakin vielä toistaiseksi kaikki hyvin. *kopkop
              G31 540d Xdrive -17
              Ex: F11 530dA -14
              Ex: E61 530dA -04
              Ex: E36 320ci -92

Comment

• abject
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 378
                • Vähäkyrö

Muutama vuosi taaksepäin e46:tta myydessäni sain Autolle.com'ilta tarjouksen autoni myymisestä. Pyynti olis laitettu 9900e ja mulle olis jääny kaupan osuessa muistaakseni kuus ja puolikiloa siitä. Kai mä sen itsekin olisin saanu sillä rahalla myytyä? Enpä tarttunut tarjoukseen ja autokin meni kaupan - vieläpä paremmalla rahalla.

Kaipa tuo kalleimmissa autoissa helpottaa myyntiä, mutta mun hintaluokassa se kuullosti vähän siltä kun antais 3000e jollekin tuntemattomalle nettihautomon ilmoituksen laatimisesta.
                F11 525dx M-Sport ’14
                w123 240D Lang MR '81

Comment

• Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17526
                  • Turku

Myin italianihmettä nimissäni 3 kk tuloksetta. Auto ei ollut siis minun, vaan hoidin toisen puolesta myyntiä. Nettiauton halvin vm. ja km:t huomoiden. Vain pari kyselyä koko aikana, vaikka dumppasin hintaa 15-20% halvemmaksi kuin vastaava. Ajettu 53 000km ja vm. 2011.

Autolle.com tarjosi parhaan hinnan myyntitilille. Löysivät ostajan viikossa ja vaihdossa meni ilmeisesti Pathfinder. Sain ostajan yhteystiedot, sillä toimitin kuntotarkastuksessa todetut jarru- ja iskariosat ostajalle. Eipä tarvinnut itse laittaa kuntoon.

3 viikkoa sitten luovutettu auto ja ostaja sai sen seuraavana päivänä. Seuraavan viikon alussa toimitin osat ostajalle. Painostuksen ja kyselyjen jälkeen rahat tulivat vasta tällä viikolla tiistaina 20.2. eli 3 viikkoa auton luovutuksen jälkeen! Eräpäivä sopimuksessa oli 9.2. Vetosivat, että rahoitusyhtiöllä menee 2-3 vkoa asian käsittelyyn. Viestin ostajalle, että otamme auton liikennekäytöstä pe 23.2., jos rahat eivät näy. Ilmeisesti minun ja ostajan yhteisestä painostuksesta maksoivat rahat myyjälle, mutta rahoitusvelka ei ole hävinnyt tätä viestiä kirjoitettaessa.

Tämän perusteella on vaikea sanoa, voiko suositella vai ei. Kokemukset hyviä, mutta ilmeisesti firma kikkailee kassavajeen kanssa venyttämällä maksuja tulevaisuuteen...
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• JermuS
                    BTCF Member
                    • Jul 2008
                    • 4213
                    • Kaustinen

Ite ostin tuon nykysen e61 autolle.comin kautta marraskuun lopulla. Etukäteen s-postiin tuli kuntotarkastusraportti sekä kuvia virheistä ja kolhuista. Kaupat löin lukkoon ja seuraavalla viikolla auto tuotiin pihaan ja veivät ex e39:n mennessään. Käytännössä siis liike osti multa vanhan auton ja siitä luvattu summa hyvitettiin e61 kauppahinnassa. Rekisteröinnissä kesti yli sen 7vrk ja jouduinkin tekemään uuden varmenteen vanhalle autolle että saivat sen rekattua liikkeen nimiin.

Mutta kaikin puolin hyvä maku jäi! voisin ostaa uudelleenkin auton heidän kauttaan.
                    -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                    -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                    -Volvo S60 2.4i -04
                    -LMC Munsterland LUX 495 -98

https://www.instagram.com/jermus_h/

Pohjanmaa - Connection

Kaustinen connection

Comment

• Juuzmo
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2007
                      • 339

Originally posted by abject View Post
                      Muutama vuosi taaksepäin e46:tta myydessäni sain Autolle.com'ilta tarjouksen autoni myymisestä. Pyynti olis laitettu 9900e ja mulle olis jääny kaupan osuessa muistaakseni kuus ja puolikiloa siitä. Kai mä sen itsekin olisin saanu sillä rahalla myytyä? Enpä tarttunut tarjoukseen ja autokin meni kaupan - vieläpä paremmalla rahalla.

Kaipa tuo kalleimmissa autoissa helpottaa myyntiä, mutta mun hintaluokassa se kuullosti vähän siltä kun antais 3000e jollekin tuntemattomalle nettihautomon ilmoituksen laatimisesta.
                      Samanlainen kokemus täälläkin, jätin asian sikseen kun olisivat ottaneet parin kympin autosta liki viidenneksen itselleen, sillä vajaalla neljällä tonnilla loihtii aikamoisen ilmoituksen nettiautoon ja nostaa etusivulle muutamaan kertaan Kohtuullisemmalla provisiolla olisin voinut kokeilla.

Comment

• teppo_h
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 337
                        • Finland

Originally posted by Laku View Post

3 viikkoa sitten luovutettu auto ja ostaja sai sen seuraavana päivänä. Seuraavan viikon alussa toimitin osat ostajalle. Painostuksen ja kyselyjen jälkeen rahat tulivat vasta tällä viikolla tiistaina 20.2. eli 3 viikkoa auton luovutuksen jälkeen! Eräpäivä sopimuksessa oli 9.2. Vetosivat, että rahoitusyhtiöllä menee 2-3 vkoa asian käsittelyyn. Viestin ostajalle, että otamme auton liikennekäytöstä pe 23.2., jos rahat eivät näy. Ilmeisesti minun ja ostajan yhteisestä painostuksesta maksoivat rahat myyjälle, mutta rahoitusvelka ei ole hävinnyt tätä viestiä kirjoitettaessa.

Tämän perusteella on vaikea sanoa, voiko suositella vai ei. Kokemukset hyviä, mutta ilmeisesti firma kikkailee kassavajeen kanssa venyttämällä maksuja tulevaisuuteen...
                        Täysin vastaava kokemus itselläkin Oulun autolle.comista..
                        Olen asioinut heidän kanssaan kaksi kertaa - ensimmäisen ja viimeisen - yhdellä kerralla.

Myin heidän kautta auton ja heti seuraava päivänä sain kyllä tililleni erotuksen myyntihinnan ja minun rahoituslaitoksen välisen summan.
                        Olivat myyneet sen auton seuraavalle omistajalle jo silloin seuraavana päivänä.
                        MUTTA...
                        Itse ilmoitin omaan rahoitusyhtiööni että minähän en niitä lyhennyksiä siitä enää maksa, kun on kauppakirjakin olemassa ja tämä oli ok. Sanoivat myös että ko. firma oli kysynyt summan mitä on jäljellä rahoitusta.

Taisi itselläkin mennä ainakin se 3 viikkoa, että auto oli rekkarin perusteella edelleen minun nimissä ja uusi omistaja sillä ajeli. Onko se saanut siihen vakuutksen sille silti? Olisikin mielenkiintoinen tilanne jos uus omistaja olis ajanu kameraan / kolarin..:think

Piti soittaa kolme kertaa liikkeeseen, että "mitä helevettiä!!". Sitten vihdoin maksoivat rahoitusyhtiön lainan pois ja joutuivat maksamaan vielä extraa, kun viivyttelivät. Oli ehtinyt tulla yhden lyhennyksen korot+kulut siihen päälle.

HAH! Never again!
                        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
                        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
                        EX:
                        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
                        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
                        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
                        E36 320i Coupe, E21 318i
                        MB W115 240D

Comment

• Cornelius
                          Newbiemmer
                          • Nov 2010
                          • 16
                          • Helsinki

Itselläni ei kokemuksia muuten kuin joskus nettisivuille eksyneenä, mutta eikö tämän, autoteddyn (ja muiden "välittäjien") kanssa ole se ongelma, että autoa ei osteta yritykseltä, jolloin yritys ei ole myöskään virhevastuussa autosta?

Okei, tarjoavat/myyvät lisäturvia, mutta kunhan kukin ostaja vaan tiedostaa ja miettii, että mitä kattaa ja mitä ei.

Comment

• JermuS
                            BTCF Member
                            • Jul 2008
                            • 4213
                            • Kaustinen

Kyllä minulle ainakin sanottiin että on ihan normaali liikkeen virhevastuu. :think
                            -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                            -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                            -Volvo S60 2.4i -04
                            -LMC Munsterland LUX 495 -98

https://www.instagram.com/jermus_h/

Pohjanmaa - Connection

Kaustinen connection

Comment

• mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

Kyllä äksän meiltä osti Autolle.com -> he myivät sen eteenpäin.
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎