Itse lähdin vetään valtatie 2:lla, leppijärven motellilta kohti poria. Ensiksi kiihdytin n. 80km/h ja sitten pienempää kehiin ja ei kun odottamaan. Sain 4:lla n. 170-180km/h ja sitten isompaa ja odotetaan lisää, sieltä se 200km/h raja meni rikki ja aikaa meni varmaan semmoisen 1min luokkaa. Mutta tässä on esimerkki että e28 520 menee sen 2markkaa ja laite on aivan vakio. Tie oli mitä nää suomen tiet on, eli eikä mitään tasaista. olo oli kuin linnanmäen vuoristoradassa.
100km/h-->200km/h
Collapse
X
-
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
-
-
primerap10gtr -
Juurikin näin. Ja mitä olen kuullut, ämfemmalla voi olla suuriakin ongelmia pidon kanssa, mitä 4x4 kossulla tuskin on.Originally posted by petrolhead View PostErot vääntökäyrän "muodossa", omapainossa, otsapinta-ala x ilmanvast.kertoimessa, ja välityksissä saa ihmeitä aikaan.. Kiihtyvyys on ihmeellinen asia. Kyllähän tommonen viriKosanderi vetää kuin metsäsika kunhan on urpo( :(=) ) saatu ensin vinkumaan. Ja 500-BMW:hän ei ole kevyt eikä kompakti.. :roll:
EDIT: Cossu kerb weight 1220 kg, M5 kerb weight 1700kg.
Ihan vertailun vuoksi noista kiihtyvyyksistä..
Volvo s60 T5 -01 250hp 1580kg 0-100km/h 6,8s
Audi S4 -99 265hp 1640kg 0-100km/h 5,6s
Vaikka tehoissa ei ole suurta eroa, on kiihtyvyydessä verrattain kohtuu suuri ero. Aina ei tosissaan kannata katsoa sitä maksimitehoa..(vaan myös vääntökäyrän profiili, aerodynamiikka jne..) Jos haluaa nopeasti paikaltaan irtoavan menopelin, itse kyllä lähtisin siitä että jokainen pyörä vetää.
Edit: ja niin ettei menis kokonaan off topiciks, 245 dsl volvo -79 huiput taitaa jäädä 140 kieppeille.. Kyllä on nauru kaukana kun joutuu joka vaihteen käyttämään 60km/h saavuttamiseksi
Last edited by zaci; 25-05-2007, 11:10.BMW F20 120xDa 2016 140kW
Comment
-
e36 318is 100-200km/h noin 35s ja 100-220km/h noin 59s.Porsche 911S/Powerkit/Pccb, f10 M5 "kauppakassi III"
ex:e93 M3 convertible "kauppakassi II", Porsche Boxster S 986, e46 M3 coupe "kauppakassi"
"perheenjäsen e60 530ia", e36/7 z3 2.8i,e36/7 z3 1.9i, e30 325i convertible US , e30 327i ,e28 520ia, e34 525iT, e34 525i , e36 318iS Class II, e28 520i, e28 520i R.I.P., e28 518i, e34 520ia
Comment
-
Nostetaas tää kiihdyttely topiikki taas pystyyn kun on ollut vähän hiljasta viime aikoina...
Perjantaina olis tarkotus mennä ihan huvin ja urheilun vuoksi ajamaan varttimaili tolla porsaalla ja kävin tänään ottamassa pari harjoitus lähtöä. Pientä viilausta vielä niin kyllä se siitä.
Tässä pikku video pätkä (lisäsin km/h videoon että saa jotain tolkkua vauhdista kun tossa porsaassa on vähän eri välitykset kuin esim. M3:ssa...)
Varttimaili pitäs taittua matalaan 12s aikaan (semi slickseillä mutkarata renkailla ovat ajaneet 11.8-11.9s aikoja). Jos tosta videosta katselee niin pitäs ihan mahdollista olla. Täytyy vaan vielä reenata tota lähtöä ennen perjantaita. Mutta sittepä sen näkee!
Right click & Save as:
http://m3supercar.1g.fi/Videos/GT3/GT3-accel.wmvLast edited by Balle; 10-09-2007, 06:09.Possuja ja Bemareita
Comment
-
Oli kyllä hiton eleetön tuo lähtö.Originally posted by Balle View PostTäytyy vaan vielä reenata tota lähtöä ennen perjantaita. Mutta sittepä sen näkee!
Kuitenkin tehoa melko mukavasti varmaan jo noilla 3500-4000 rpm kiekoilla mistä lähetät mutta ei mitään turhaa sutimista tms. tapahdu vaan auto vain kiihtyy. Takamoottori ei varmaankaan ole huono valinta varttimailille.
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Lähdössä varmaan vielä hieman suuremmilla kierroksilla pystyy lähtemään. Pieni sutiminen lähdössä ei varmaan ole pahitteeksi GT3:n tapauksessa, missä moottori on korkeaviritteinen ja taka-akselin pito tautinen kiihdytyksissä. Esim. http://youtube.com/watch?v=86fV6zCxwIo saa jotain osviittaa, miten GT3:n pikku sutimisen kera saa jättämämään F430:n launch control-moodillakin aika selvästi. Kohtuullisen hyvällä lähdöllä mun veikkaus on 12.2-12.3 @ 185-190 km/h
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
Antzan kanssa samoilla linjoilla. Itsekin sain katurenkailla parhaan varttimailin ja loppunopeuden hieman tahallaan sutien. Vielä paremman olisin saanut kunnolla kusettamalla, mutta oma kytkin ei siitä tykkää.Originally posted by Antza View PostLähdössä varmaan vielä hieman suuremmilla kierroksilla pystyy lähtemään. Pieni sutiminen lähdössä ei varmaan ole pahitteeksi GT3:n tapauksessa, missä moottori on korkeaviritteinen ja taka-akselin pito tautinen kiihdytyksissä. Esim. http://youtube.com/watch?v=86fV6zCxwIo saa jotain osviittaa, miten GT3:n pikku sutimisen kera saa jättämämään F430:n launch control-moodillakin aika selvästi. Kohtuullisen hyvällä lähdöllä mun veikkaus on 12.2-12.3 @ 185-190 km/h
Ihan puhdas veikkaus Ballelle 12.6 s @ 187 km/h ellet saa 60 jalkaa sitten taittumaan todella hyvin, jolloin saisit nopeamman ajan suurinpiirtein samalla loppunopeudella.Porsche 911/996 GT3 Mk II
Porsche 911/997 Turbo MK I
BMW M Coupe DS Motorsport
BMW F20 120iM -16
____________________________
Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
Ex. BMW E30 318i -88
"Er ist kein wollte gern, er ist gern"
Comment
-
Mitäs aikoja sait zetalla ajettua vartilla?Originally posted by DONNERWETTER View PostAntzan kanssa samoilla linjoilla. Itsekin sain katurenkailla parhaan varttimailin ja loppunopeuden hieman tahallaan sutien. Vielä paremman olisin saanut kunnolla kusettamalla, mutta oma kytkin ei siitä tykkää.
loppunopeudella.
Comment
-
13.69 s @ 171.0 km/h (60 ft 2.25 s)Originally posted by sipi View PostMitäs aikoja sait zetalla ajettua vartilla?
Eli tuosta saa pois aikaa lähtöä parantamalla, mutta loppunopeudelle ei paljon tehtävissä. 3:ssä vedossa 4:stä oli kaikissa sama loppunopeus (+/-0.3 km/h).
Kun sain 0.1 s pois 60 jalasta, niin loppunopeus oli sama, mutta aika parani noin 0.3 s tms. Tiedän kyllä, että tuo 60 jalan saa alle 2.0 s (toinen kytkin, liimaa ja sliksit), mutta ei kiinnosta rikkoa vehkeitä, koska auto on tehty lähinnä kadulle ja radalle.Porsche 911/996 GT3 Mk II
Porsche 911/997 Turbo MK I
BMW M Coupe DS Motorsport
BMW F20 120iM -16
____________________________
Ex. BMW E36 325iM Coupe -94
Ex. BMW E30 318i -88
"Er ist kein wollte gern, er ist gern"
Comment
-
primerap10gtr
Pitempi veto +10 asteen lämmössä Völvöllä.
0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,4 s
0-30 km/h: 2,1 s
0-40 km/h: 2,8 s
0-50 km/h: 3,6 s
0-60 km/h: 4,3 s
0-70 km/h: 5,0 s
0-80 km/h: 5,6 s
0-90 km/h: 6,5 s
0-100 km/h: 7,4 s
0-110 km/h: 8,1 s
0-120 km/h: 8,9 s
0-130 km/h: 9,7 s
0-140 km/h: 10,8 s
0-150 km/h: 12,3 s
0-160 km/h: 13,5 s
0-170 km/h: 14,7 s
0-180 km/h: 16,2 s
0-190 km/h: 17,9 s
0-200 km/h: 20,5 s
0-210 km/h: 22,8 s
0-220 km/h: 25,4 s
0-230 km/h: 28,7 s
0-100 m: 7,1 s
0-200 m: 10,2 s
0-300 m: 12,7 s
0-400 m: 14,9 s
0-500 m: 16,9 s
0-600 m: 18,8 s
0-700 m: 20,6 s
0-800 m: 22,3 s
0-900 m: 24,0 s
0-1000 m: 25,7 s
0-1100 m: 27,3 s
0-1200 m: 28,8 s
0-100 km/h: 107 m
0-110 km/h: 129 m
0-120 km/h: 153 m
0-130 km/h: 183 m
0-140 km/h: 224 m
0-150 km/h: 284 m
0-160 km/h: 335 m
0-170 km/h: 393 m
0-180 km/h: 464 m
0-190 km/h: 550 m
0-200 km/h: 694 m
0-210 km/h: 825 m
0-220 km/h: 986 m
0-230 km/h: 1192 m
0-100 m: 96,6 km/h
0-200 m: 134,2 km/h
0-300 m: 153,1 km/h
0-400 m: 171,0 km/h
0-500 m: 184,5 km/h
0-600 m: 194,7 km/h
0-700 m: 200,4 km/h
0-800 m: 208,1 km/h
0-900 m: 214,6 km/h
0-1000 m: 220,8 km/h
0-1100 m: 224,8 km/h
0-1200 m: 230,3 km/h
0-60 mph: 7,1 s
0-1/4 mi: 14,9 s
0-1/4 mi: 171,3 km/h
0-1/4 mi: 106,4 mph
Comment
Comment