Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joka kymmenennellä tuontiautolla kierretty veroja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-a
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1522
    • PohojosPohojammaa

    #46
    Originally posted by OEM View Post
    ^ Kuulostaa kyllä aika mutkat suoriksi ajattelulta, en tiedä sitten kuinka vähemmistöä esim. itse olen, mutta tällä hetkellä kertyy omaan bensa autoon n. 6 tkm vuodessa, ja työdiisseliin kahden vuoden aikana kelattu n. 25 tkm.. :think

    Ei kai kaikki aja Tre-Hki-Tre työmatkoja jokapäivä?
    Jep, samansuuntaista täällä, sigun dieseliin on tässä noin kolmessa vuodessa tullut yhteensä reilut 30tkm, eli ei "ihan" tuota mainittua tahtia. Toki tuossa ensi vuoden puolella loppuu meidän perheessä dieselautoilu osittain juuri tästä syystä. Raskii ne mökkimatkojen polttoaineet maksaa sitten bensanakin...
    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

    Ylimääräisenä tarjolla:

    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      #47
      Originally posted by Newbie View Post
      alle vuodenikäisten, alle 20 tkm ajettujen autojen kohdalla. Niissä voi ola useiden kymmenien tuhansien lisävarusteet, jotka jäävät huomioimatta verotusarvoa määritettäessä, kun niitä ei ilmoiteta tai ymmärretä,
      Verottaja ei huomioi varusteiden arvoa käytetyissä autoissa (yli 6kk ikäinen ja/tai yli 6000km ajettu). Siitä olen samaa mieltä, että verottaja saisi helposti näistä tuloja jos ne huomioitaisiin. Mutta parempi näin, jos verottajan monipoli koskisi vielä varusteitakin oltaisiin me tilanteessa missä sisämarkkinat olisi hyvin suojattu.

      Mitä ajomäärään tulee niin itse ajan käyttöautolla 8-10tkm vuodessa, bensa.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #48
        Originally posted by Dualfun View Post
        Tarkoitin siis nimenomaan tilannetta missä tuontiauto on myyty ulkomailla pienemmillä kilsoilla kuin se todellisuudessa on ja auto on verotettu saman kilometrilukeman mukaisesti. Veikkaan että näitä tapauksia on aika paljon.

        Jos joka kymmenennellä tuontiautolla on kierretty veroja niin
        • onko 5/10 tuontiautosta maksettu liikaa veroja koska mittarilukemaa on pienennetty ulkomailla?
        • jolloin 4/10 autosta on verotettu oikein.

        Aika diippiä kamaa ja kertoo jälleen synkkää tarinaa kuinka epätasa-arvoinen koko autoverotusjärjestelmä on, kun verotusperusteena on mikään muu muuttuja kuin ostohinta ulkomailla.
        Etenkin ja juurikin noin.

        Saksassa mittarimanipuloidusta autoista arvioidaan puuttuvan keskimäärin 100 000 ajokilometriä.



        Jokainen voi tullin sivuilla tehdä empiirisen kokeen mikä on noin sadan tuhannen enemmän ajetun kilometrin vaikutus ajoneuvon(sa) verotusarvoon.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎