Originally posted by Dualfun
View Post
Kokeillu kyll kaikenlaisia nykykinnereitä, mutta jos tekniikan tavoite on tehdä ajosta turvallista, vähäpäästöistä ja siirtymistä paikasta a -> paikkaan b niin anti olla - "PITÄKÄÄ TUNKKINNE!"
Arvostan nopeaa reagointia, vaihdelaatikkoa, perstuntumaa tiehen, takavetoa, tehoa, räppäämistä mutkaisilla sorateillä, 6-koneen raakaa voimaa yli 4kr, eikä mitään automatiikka sotkemassa (esim. ilman ABS pysähtyy tehokkaammin). Auton täytyy olla yksinkertainen tykki, kevyt koppa, iso kone, pienet liikkuvat massat pyörien akselistoissa, tehokkaat jarrut, suora vetolinja taakse ja perhe sisään!. - juu ja koko ikäni ajannu ylinopeutta eli ihan pelkkä "Liikennerikollinen!" - kiitos Teille muille kun ajatte aikasta kiltisti ja parannette mun ja muiden into Wanhojen Bimmeristien mainetta!
BMW E28 historiani:
- Arki Suomi 1984 518 1984 vsta 1989 - 2005 (välissä WV 6v) 350 000km tehoton, mutta reagoi äkisti ja pikkuteillä makein!
- Arki Saksa 1983 528i vsta 2005 - 2007 45 000 km ehkä parhaiten tohon koppaan sopiva kone!
- Arki Ranska 1985 528i 2007 - 2017 300 000 km, svap 535i koneella, pirun kova soralla ja takaveto antaa anteeksi...
- Arki Saksa uudelleen käyttiksenä... aiettä makee tänäänkin töistä lähtiessä jomekoista valoista pidon rajalla ja motarin rampin vedossa!
- USA M5 1988 ehkä n 30 000 km, ei sovellu matka-ajoon kun kierrokset nousee välitysten takia... mut muuten kiva räpätä!
Kolme edelleen pihassa ja yks harrasteauto.
Comment