Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jokapojan vanha arkikäyttö ajobimmeri ympäri vuoden ❤️

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsbmw
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 1495
    • Ilvola

    #31
    Originally posted by Dualfun View Post
    Kaikenlaisia tarinoita, mutta topikin E28 syndroomaan totean vaan että kova ukko! Onhan E28 "hyvä auto", mutta ei itselläni riittäisi mielenkiinto kihnuttaa tuollaisella jeesuksen vanhalla laatikolla käyttöautona. Hyvä harrasteauto mutta auttamatta hyvin turvaton, epämukava ja yksinkertaisesti kaikilla teknisillä osa-alueilla huono valinta käyttöautoksi. Fiilispuolella toki tilanne muuttuu.
    Jaahas että noin lyttäät "... kaikilla teknisillä osa-alueilla huono..."
    Kokeillu kyll kaikenlaisia nykykinnereitä, mutta jos tekniikan tavoite on tehdä ajosta turvallista, vähäpäästöistä ja siirtymistä paikasta a -> paikkaan b niin anti olla - "PITÄKÄÄ TUNKKINNE!"

    Arvostan nopeaa reagointia, vaihdelaatikkoa, perstuntumaa tiehen, takavetoa, tehoa, räppäämistä mutkaisilla sorateillä, 6-koneen raakaa voimaa yli 4kr, eikä mitään automatiikka sotkemassa (esim. ilman ABS pysähtyy tehokkaammin). Auton täytyy olla yksinkertainen tykki, kevyt koppa, iso kone, pienet liikkuvat massat pyörien akselistoissa, tehokkaat jarrut, suora vetolinja taakse ja perhe sisään!. - juu ja koko ikäni ajannu ylinopeutta eli ihan pelkkä "Liikennerikollinen!" - kiitos Teille muille kun ajatte aikasta kiltisti ja parannette mun ja muiden into Wanhojen Bimmeristien mainetta!

    BMW E28 historiani:
    - Arki Suomi 1984 518 1984 vsta 1989 - 2005 (välissä WV 6v) 350 000km tehoton, mutta reagoi äkisti ja pikkuteillä makein!
    - Arki Saksa 1983 528i vsta 2005 - 2007 45 000 km ehkä parhaiten tohon koppaan sopiva kone!
    - Arki Ranska 1985 528i 2007 - 2017 300 000 km, svap 535i koneella, pirun kova soralla ja takaveto antaa anteeksi...
    - Arki Saksa uudelleen käyttiksenä... aiettä makee tänäänkin töistä lähtiessä jomekoista valoista pidon rajalla ja motarin rampin vedossa!
    - USA M5 1988 ehkä n 30 000 km, ei sovellu matka-ajoon kun kierrokset nousee välitysten takia... mut muuten kiva räpätä!
    Kolme edelleen pihassa ja yks harrasteauto.
    Attached Files
    Last edited by tsbmw; 10-02-2018, 20:45.
    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
    - E28 528i, 528i+, M5

    Comment

    • tsbmw
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 1495
      • Ilvola

      #32
      On se E28 vaan makee... tänäänkin ärhäkkä valoista 6-koneen yläsaundi!
      Talvella erityisesti tykkään ajaa sladissa kaupungissakin ihan pikkunopeuksilla kun sillee BMW on parhaiten hallittava! - onko sakkoperuste ”hallitsematon ajotyyli”? Kuullu et valmiiks risteykseen perä sivulla voi saada sakot... no tuskin kumminkaan talvella kun on Wanha takavetonen ilman luistonestoa?
      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
      - E28 528i, 528i+, M5

      Comment

      • Macke
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1134
        • Porvoo

        #33
        Se on ennemminkin silleen että kissalan poikien pitäisi antaa palkintoja niille jotka osaa sitä kulkinettansa hallitussa pikku latikaisessa viedä. En nyt meinaa lippis / pipo silmillä kahtasataa päiväkodin vieressä, mutta "fiksuissa" mestoissa "fiksusti" ajettuna. Hitto, suurin osa normikuskeista tänäpäivänä varmaan menis perse edellä puuhun mutkassa ku mutkassa tollasella E28 wanhuksella kun ollaan niin totuttu kaikkeen estoon ja vakautukseen.

        Kyllä se mullakin aika usein menee sormi nappulalle ensi töiksi kun talvella liikenteeseen tulee lähdettyä että saa kaikki ajamisen pilot pois päältä

        Comment

        • Smistik
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1130
          • Kanta-Häme

          #34
          Jostain kun sais hyvän ja halvan E24, E23...tai no E28 vois mennä myös. Hinnat vaan ei laske enää vaan päin vastoin.

          nimim. E91 320d 237tkm tullut reiluun 7 vuoteen ajettua jo
          ex E91 320d käsiaskilla
          ex E46 330dat
          japski
          ranu

          ex E30 316i 4d

          Comment

          • Slant 6
            BTCF Member
            • May 2013
            • 71
            • Satakunta

            #35
            Itsellä -82 520i ja palvelee lähinnä juurikin talviautona. Hieno ja hyvä auto ajella kelillä kuin kelillä, erittäin lämmin ja toimintavarma. Ei haittaa minua edes 4-vaihteisuus.
            3 vuotta ja ehkä 40000-50000km olen päästellyt menemään. On vielä kunnon K-jetronicilla, niin ei kiusaa sähköviat konehuoneessakaan.
            Vikoja on ollut tosi vähän. Yksi alapallonivel, kaksi pyöränlaakeria, takajarrut, syyläri ja jotain pientä on tarvinnut laittaa.
            Tällä.hetkellä laturi aiheuttaa päänvaivaa ja sijaisautona palvelevalla Vivarolla ajellessa olen kyllä pohtinut, miten joku voi kuuna kullanvalkeana kehua tuollaista etuvetoräppänää jostain kohtaa turvalliseksi? Huonoilla renkailla varustettuun e28:iin nähden kerrassaan hengenvaarallinen ajettava!:think
            Itse en ole huomannut mitään vanhuuden aiheuttamia puutteita autossa, päinvastoin vain positiivisia rakenneratkaisuita ja ominaisuuksia uudempiin nähden. Ja ei tarvita mitään 360-kameroita kun on nykyautoista poiketen jumalauta kunnon ikkunat. Jos yhden "nykyaikaisen" varustetoiveen saisin jollekin lampunhengelle kertoa, niin ehkä keskuslukitus. Ohjaustehostin kun on vakiona.
            e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
            e34 540iA Lazurblau
            EX:
            e34 525i Lazurblau
            e34 535i Lazurblau
            e36 316i Schwarz II

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎