Nyt kun täällä keskustellaan kerta E39, niin täytyy mainostaa omaakin. On joo ”kallis” ja ”loppuunajettu”, mutta silti todella siisti ja ajolleen loistava auto. Muuten en edes luopuisi, mutta on sen verran kertynyt kalustoa ja jotenkin puskee X5 kuumetta päälle että jostain pitäisi luopua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXVIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eihän tässä ole kysymys e39:n hyvyydestä, koska sehän on oikeasti erinomainen auto ja olisin ostanut itsekin sellaisen pari vuotta sitten perheen kakkosautoksi, jos olisi ollut tarjolla hyväkuntoinen yksilö järkevään hintaan. Eipä vain löytynyt ja piti ostaa ihan muun merkkinen auto.
Kysymys on elämän realiteeteista. Bemareita myydään Bemariporukalle ja e39:n ensisijainen ostaja on nuori Bemaristi, jolla ei ole varaa uudempaan. Jos e39:n pyynti on 5 k€, niin nuori Bemaristi huomaa hyvin äkkiä, että samalla rahalla alkaa saamaan e60 ja e90 malleja. Siispä unohdetaan ne pappamallit ja mennään suoraan oman porukan ravintoketjun huipulle.
Ja koska noita myydään Bemariporukalle, niin sieltä saattaa hyvällä tuurilla löytyä joku, joka arvostaa hyvän e39:n käyttöarvoa 5 k€:n verran, mutta muiden merkkien piireissä tuollaiset käyttöarvohinnat 20 vuotta vanhalle autolle nauretaan pihalle.
5 k€:n e39:n ostajakunta on häviävän pieni osuus kokonaisuudesta.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostMaksaa kuka haluaa sen 12 k€. Minä en maksa ja aika moni muukaan ei sitä tee. Ostajia ei luonnollisestikaan tarvita kuin yksi, mutta löytyykö jokaiselle 5 k€:n pyynnillä olevalle e39:lle se yksi ostaja, joka haluaa juuri sellaisen myynnissä olevan yksilön?
Ei tunnu löytyvän.
Mä olen samaa mieltä noista hintapyynneistä. Mun 2000 vuoden A6 on jossain määrin parempikin kuin e39, vaikka sopivan yksilön kohdalla e39 olisi mun valinta noiden välillä silti. Mutta nettiautoa pari vuotta kohta jo sellanneena on vain vahvistunut mielikuva siitä, että e39:t elää jossain rinnakkaistodellisuudessa, jossa ei päde sama maalaisjärki kuin muiden 20 vuotta vanhojen autojen kohdalla.
Mutta maksaahan jotkut tonneja muumimukeistakin.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Se on totta että hinnat noissa on välillä älyttömiä. Mut aika usein e39 ostava on jonkin sortin bemari harrastaja ja kyseinen korimalli on vaan lähellä sydäntä. Tuskin näitä enää ketään muu ostaa käyttö autoksi, edes just kortin saaneet nuoret.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Originally posted by lj123 View PostMutta nettiautoa pari vuotta kohta jo sellanneena on vain vahvistunut mielikuva siitä, että e39:t elää jossain rinnakkaistodellisuudessa, jossa ei päde sama maalaisjärki kuin muiden 20 vuotta vanhojen autojen kohdalla.
Mutta maksaahan jotkut tonneja muumimukeistakin.
Tässä on tullut neljännesvuosisata ajeltua bemareilla ja saman verran roikuttua netin palstoilla, ensin news-ryhmissä ja sittemmin näillä keskustelupalstoilla. Jäsenenäkin on tullut oltua kolmessa eri BMW-kerhossa, ja olen vuosien varrella tehnyt sellaisen havainnon, että nettikansa nostaa aina sen pari sukupolvea vanhan korimallin jumaloivalle jalustalle. Sitä kumarrellaan ja ylistetään maasta taivaaseen ...
Olen vähän ihmetellyt mistä tämä johtuu, koska oikeastihan tehdas on aina korvannut vanhan paremmalla. Jos se vanha oikeasti olisi parempi kuin uusi, niin mikään ei estäisi tehdasta ottamasta sitä uudelleen tuotantoon. Ikinä yksikään tehdas ei kuitenkaan ole todennut, että perkele kyllä tuli suunniteltua 90-luvulla parempia autoja, ryhdytäänpä tekemään taas sellaisia.
Olen miettinyt mistä tämä vanhojen mallien jumalointi johtuu. Olen tullut siihen tulokseen, että keskimääräinen foorumilainen on samanlainen persaukinen duunari kuin itsekin. Massi ei riitä mihinkään muuhun kuin siihen 20v 400tkm ajettuun eXX:n romuun, jota huonon itsetunnon kurimuksessa kehumme maasta taivaaseen jotta joku luulisi että kyseinen auto tuli valittua jumalallisen mahtavuutensa vuoksi eikä tyhjän lompakon asettamien rajoitteiden takia. No, hyväksytään tämä, jos se itsetunnon pönkittämiseksi on tarpeen
Ps. Mutta minulla kyllä on e36 ihan pelkästään siksi, että se on ehdottomasti tyylikkäin ja luotettavin ja paras avo mitä bemari on ikinä tehnyt. Sai aikanaan törmäystestissäkin yhden tähden. Mitään muuta en hyväksyisi, enkä harkitsisi. Ja yhtään en ole kateellinen naapurille e93:sta vaikka hampaani narskahtavatkin ja vitutus läikähtää mielessä hänen ajaessaan ohi. S..tanan porvari. Varmaan lainarahalla ostettukin.
[/off-topic ja kieli poskessa]Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Tuskinpa se vanha malli ketään niin paljon kuumottaisi että haluaisi siitä uuden auton hinnan maksaa. Eikä sen vanhan tuotanto varmaan ihan niin helposti kävisikään. Korin turvarakenteet ja päästömääräykset ovat tiukentuneet siinä määrin paljon, että tuskin 15-vuotiaasta autosta monikaan nippeli sellaisenaan sopisi mikäli autoja meinaisi saattaa kilpiinkin asti.
Mielestäni bemarilla ja vagilla oli luotettavimmat pannut tuossa viitisentoista vuotta sitten. Sen jälkeen alko hullut päivät ja kulutuksista on niistetty kestävyyden kustannuksella. Ja kaikista isommista vioista on tullut kertaluokkaa tai kahta kalliimpia. Toki bensapelit kulkevat tätänykyä paljon säästeliäämmin, mutta dieseleissä ei ole tapahtunut samanlaista ilmiötä. Toisaalta nykyään saa 50% enempi hevonkaakkeja samalla kulutuksella, niin onhan niissäkin edistystä tapahtunut. Ehkä aika on vaan kullannut muistot...Last edited by protoni; 09-09-2018, 08:29.
Comment
-
-
Pojalle pitäisi ostaa ensimmäinen Auto. Käytiin eilen katsomassa tätä:
Auto on Latvian tuonti. VIN-numeron (WBANE71010CM05973) perusteella faxvin.com väittää että:
Odometer: Actual
Odometer: Tampering Verified
Odometer: Exempt from Odometer Disclosure
Odometer: Exceeds Mechanical Limits
Odometer: May be Altered
Odometer: Replaced
Odometer: Reading at Time of Renewal
Odometer: Discrepancy
Odometer: Call Title Division
Odometer: Exceeds Mechanical Limits Rectified
Näyttää siltä, että matala kilometrilukema on vain mittaristossa.
Edit: Todellinen kilometrilukema VIN-kooderin mukaan: Odometer readings: 328192 kmLast edited by murjaani; 09-09-2018, 10:02.Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
Typos by iPhone
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostSe onkin hölmö, joka menee antamaan sen 200tkm ajetun e39 535:n 2000€:lla pois
Tollaisen auton käyttöarvo on aika pirun paljon enemmän kuin 2000€. Ajattele niin, että mistä saisit vastaavan tasoisen auton 2000€:lla.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostIhmisten pitää käydä siellä uudemmissa ymmärtääkseen e39:n hyvyyden. Lopulta sitä oppii arvostamaan toimivuutta ja selkeyttä... ja hiljaisuutta.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Originally posted by murjaani View PostPojalle pitäisi ostaa ensimmäinen Auto. Käytiin eilen katsomassa tätä:
Auto on Latvian tuonti. VIN-numeron (WBANE71010CM05973) perusteella faxvin.com väittää että:
Odometer: Actual
Odometer: Tampering Verified
Odometer: Exempt from Odometer Disclosure
Odometer: Exceeds Mechanical Limits
Odometer: May be Altered
Odometer: Replaced
Odometer: Reading at Time of Renewal
Odometer: Discrepancy
Odometer: Call Title Division
Odometer: Exceeds Mechanical Limits Rectified
Näyttää siltä, että matala kilometrilukema on vain mittaristossa.
Edit: Todellinen kilometrilukema VIN-kooderin mukaan: Odometer readings: 328192 km
Comment
-
-
Originally posted by murjaani View PostPojalle pitäisi ostaa ensimmäinen Auto. Käytiin eilen katsomassa tätä:
Auto on Latvian tuonti. VIN-numeron (WBANE71010CM05973) perusteella faxvin.com väittää että:
Odometer: Actual
Odometer: Tampering Verified
Odometer: Exempt from Odometer Disclosure
Odometer: Exceeds Mechanical Limits
Odometer: May be Altered
Odometer: Replaced
Odometer: Reading at Time of Renewal
Odometer: Discrepancy
Odometer: Call Title Division
Odometer: Exceeds Mechanical Limits Rectified
Näyttää siltä, että matala kilometrilukema on vain mittaristossa.
Edit: Todellinen kilometrilukema VIN-kooderin mukaan: Odometer readings: 328192 km
Turhake: https://www.nettiauto.com/bmw/325/9870330#Ilmastoahdistus
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostNo eihän se paljon heitä jos myydään 39000km ajettua jossa lukemat 328192km
Myyjän mukaan ”vaimon käytössä ollut kakkosauto, siksi vähän ajettu”...Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
Typos by iPhone
Comment
-
-
Originally posted by Mäkki View PostOstaisit sinäkin pojallesi semmoisen sämpylän jota tässä on nyt vatvottu viimeset kolme sivua. Onhan se sentään Parempi ajettavakin, sinkkikorikaan ei ruostu
Turhake: https://www.nettiauto.com/bmw/325/9870330Alla: 440i F33 Cabriolet A M Sport -17, Twilight Purple
Ex: M3 E93 Cabriolet DCT -08
Typos by iPhone
Comment
-
-
Originally posted by Mäkki View PostOstaisit sinäkin pojallesi semmoisen sämpylän jota tässä on nyt vatvottu viimeset kolme sivua. Onhan se sentään Parempi ajettavakin, sinkkikorikaan ei ruostu
Turhake: https://www.nettiauto.com/bmw/325/9870330Last edited by mikae34; 21-10-2018, 21:13.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Comment