Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Briteistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    Auto Briteistä

    Onko kellään kokemuksia viime ajoilta?

    Taking your car out of the UK - when VAT is not payable on a car you're exporting, procedures, registration and vehicle tax.


    Tollasen löysin + jotain turinaa internjetistä mutta vuosien takaa:think

    Vakuutus Suomen päästä ja täyttää tuon "permanent export" osion ja pistää postiin (tai onnistunee nykyään jo netissä).

    MoT:ti tietysti voimassa jos ajamalla meinaa tuoda.

    Jotain muuta? Vai onko tuo muka noin yksinkertaista?
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having
  • nokonzok
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2013
    • 826
    • Espoo

    #2
    Ei se vaikeaa ole, mutta kannattaa noin muuten miettiä kahteen kertaan tuodako saarilta yhtikäs mitään.

    Comment

    • saki
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 247

      #3
      Joo juuri näin ainakin toimin itse syksyllä.

      Aamulla kun oli lento Lontooseen ehti auton oston jälkeen suhaamaan hyvän matkaa Belgiaan jo yöksi.
      BMW i3 REX

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by nokonzok View Post
        Ei se vaikeaa ole, mutta kannattaa noin muuten miettiä kahteen kertaan tuodako saarilta yhtikäs mitään.
        Mitenkäs niin? Tuollahan on vaikka ja mitä mielenkiintoista. Oletko tuonut sieltä jotain?
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • nokonzok
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2013
          • 826
          • Espoo

          #5
          Originally posted by T3 View Post
          Mitenkäs niin? Tuollahan on vaikka ja mitä mielenkiintoista. Oletko tuonut sieltä jotain?
          Olen tuonut useammankin auton. Ongelma on se, että autot ovat tavallisesti olleet huonolla pidolla ja ilmasto on aika armoton. Tästä syystä erityisesti ruoste on iso ongelma. En itse edes harkitsisi mitään muuta kuin jotain oikeasti keräilyautoa, jota on säilytetty ja käytetty sen mukaisesti.

          Suomen RHD-markkinoilla UK-historia tarkoittaa heti -20% hintaa, jos riittääkään. Eikä todella syyttä.

          Comment

          • mikkod
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 5202
            • Stadi

            #6
            Näinpä, tuolta(kin) puolivakavissani katsellut GT-R34:sia...
            Helkama S3000
            Myydään kutosen alustaosia
            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

            Comment

            • Janza182
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4988
              • 013

              #7
              Ruoste tuntuu olevan ongelma mitä nähnyt näitä vehkeitä. Erikoisempia vain itse katselisin ja nekin tarkemmalla syynnillä

              Caterham aikanaan tuli briteistä ja helposti hoitu hommat. Auto sommersetistä satamaan, siitä paattiin ja turussa pihalle. Englannissa yks jannu hoiti hommat ja toinen suomessa.
              Tuossa vehkeessä ei ollut negatiivisia ylläreitä. Positiivisia vain (vakio osia mukana mistä ei ollut puhetta ja toinen vannesarja katuslickseillä)

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #8
                Itse olen ostanut Briteistä useamman E30M3:n. Niissä ei tietysti tuota RHD-ongelmaa ole alentamassa arvoa ja ainakin nuo kaikki tuomani ovat olleet erinomaisessa, tai hyvässä kunnossa. Eli en itse ainakaan tuomitse suoralta kädeltä kaikkia tuolla olevia autoja. Britit ovat autohullua kansaa ja hyvin moni siellä olevista erikoisautoista on sinne jälkikäteen tuotu. Eli eivät välttämättä ole viettäneet koko elämäänsä siellä. Irlantilaiset nyt toki ovat kauppakumppaneina jotensakin poikkeavia, mutta ainakin englantilaiset ja skotit ovat kokemukseni mukaan soppelia porukkaa. Kyllä sieltä auton uskaltaa ostaa, kun katsoo mitä ostaa. Ruostevikaisia on täällä Suomessakin yllinkyllin, turha niitä on saarivaltakunnista lisää tänne roudata.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • nokonzok
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2013
                  • 826
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by T3 View Post
                  Niissä ei tietysti tuota RHD-ongelmaa ole alentamassa arvoa
                  RHD-autojen keskuudessakin UK-historia on sen minimi 20% hintaa alentava tekijä, käytännössä siis japanilaisiin verrattuna. Sellaiset tavallisen kuolevaisen hintaluokassa olevat harrasteautot ovat aika järjestäen aika karmivassa kunnossa, vaikka toki poikkeuksia löytyykin.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    Toi ruostejuttu on kyllä totta. Mä tilasin yhden ducatin koneen ja alumiinilohkot oli siinä sellaisessa kunnossa, että öljy hikoili niistä läpi, kun oli mennyt niin pehkaksi. Kaikki maali kuorinu ajat sitten pois ja valkoista hapettumaa joka paikka täynnä.

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5266
                      • Pirkkala

                      #11
                      Originally posted by Juppe View Post
                      Toi ruostejuttu on kyllä totta. Mä tilasin yhden ducatin koneen ja alumiinilohkot oli siinä sellaisessa kunnossa, että öljy hikoili niistä läpi, kun oli mennyt niin pehkaksi. Kaikki maali kuorinu ajat sitten pois ja valkoista hapettumaa joka paikka täynnä.

                      Mun etuvanteessa oli sentään simpukoita. Oli maannu vissiin hetken merenpohjassa
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • Attekun
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1407
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Pari moottoripyörää aikoinaan ajettiin Briteistä Suomeen. Myyjän kanssa täyteltiin paprut ja mukaan sai jonkun pienen punaisen, postikortin kokoisen paperin jolla sitten homma hoitui Suomen päässä. En muista tarkkaan kun menivät liikkeelle. Pyörät ainakin olivat siistissä kunnossa ja tuolloin edullisia.
                        Toyota Alphard MS
                        Peugeot e-2008
                        ex:E39 530d - 01 E38 735i - 96--köyhän miehen kasikone ,E39 520i - 98 "pappa", E30 316

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎