Niin mitä kaikkea näissä N62 koneissa piti varoa, ainakin öljyvuotoja siellä sun täällä, venttiilinvarrenkumit ja sitten se jäähdytysputki yms? Öljyvuodot nyt näkee jos pääsee auton alle, mutta onko noihin muihin mitään ennakoivaa huoltoa tai mitään mistä saisi vähän varoitusmerkkejä vai tuleeko ihan puskista :think Joka tapauksessa jos tuommoiseen sekaantuu saa varata heti alkuun muutaman touhutonnin ainakin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nettiautosta bongailtua XXIX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin mitä kaikkea näissä N62 koneissa piti varoa, ainakin öljyvuotoja siellä sun täällä, venttiilinvarrenkumit ja sitten se jäähdytysputki yms? Öljyvuodot nyt näkee jos pääsee auton alle, mutta onko noihin muihin mitään ennakoivaa huoltoa tai mitään mistä saisi vähän varoitusmerkkejä vai tuleeko ihan puskista :think Joka tapauksessa jos tuommoiseen sekaantuu saa varata heti alkuun muutaman touhutonnin ainakin?
-
-
Tätä autoa ajelin katsomaan reilu 400km suuntaansa. Ei myyjä voinut sitte puhelimessa paljastaa vikoja mitä autossa oli vaikka pari päivää soittelin. Vähän kaivamalla sain infoa mm. Kontinluukun johtosarjan viasta vaikka ensin sanottiin kaiken toimivan hienosti. Eli takakonttia ei saanut auki ollenkaan.
Pyysin että auto olisi pesty ja vähän puhdistettu että olisi helpompi kuntoa tutkia vaikka myyjä sanoi että ei autossa mitään ihmeellistä ole. No paikanpäällä paljastuu 2cm rapakerros, jonka arvelin olevan peittämässä maalipinnsn virheitä. Kiertelin autoa ja heti huomasin apparin takalokarin saaneen kunnon laahaavan osuman ja kaari oli painunut hieman sisään ja maalit oli lohjenneet sisäkaaresta. No kysyin myyjältä että mikäs tämä on niin kuulema ollut ostohetkellä jo. Ei kuitenkaan voitu siitä mainita kun erikseen pyysin kuvausta auton maalipinnasta etc. No pieniä ja isoja naarmuja löytyi 10min tutkinnalla erittäin paljon ja nämä olivat naarmuja aina pohjamaaliin asti. En jaksanu enempää pyyhki kuraa pois vaan testiajolle.
Range oli sopivasti luokkaa 20km eli tankki tyhjä. 2min ajon jälkeen paljastuikin jo että laatikko on paskana. 80kmh nopeudessa kierrokset humppasivat noin 500rpm verran ja meno oli nykivää. Tästä myyjältä kysymään että mitä vittua niin kuulema emäntä ajaa autolla niin ei ole itse huomannut. Hyvä vaan kun moneen kertaan tästäkin asiasta kyselin kuten myös maksamattomista veroista joista oli tullut maksumuistutuksia yms. No hintaa ei voinut tinkiä kun pätkää on juuri tuon myyntihinnan verran joten sepä olikin sitten siinä. Ja ennen kuin autoa menin katsomaan niin myyjä tinki hintaa 9500€ mutta muutti kuitenkin hinnan 9940€ kun sen verran oli kuulema rästiä.
Jonkin verran patti kasvoi otsaa. Tiedä mitä kaikkea muuta paskaa autosta olisi löytynyt, mutta ei jaksanut tutkia lisää.Last edited by Soiled; 16-11-2018, 20:49.Mystinen.Fi @ FB
IG @tarmohanninen
http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.
Comment
-
-
Eikös samaa hienomekaanista venttiiliohjausta kuin N4x koneet mutta osiltaan ja kuluiltaan vähintäänkin kaksinkertaisia touhutonneilla varauduttava.
Tämä siis viestiin 481.Last edited by ritariässä; 16-11-2018, 20:49.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/550/10021237
Niin mitä kaikkea näissä N62 koneissa piti varoa, ainakin öljyvuotoja siellä sun täällä, venttiilinvarrenkumit ja sitten se jäähdytysputki yms? Öljyvuodot nyt näkee jos pääsee auton alle, mutta onko noihin muihin mitään ennakoivaa huoltoa tai mitään mistä saisi vähän varoitusmerkkejä vai tuleeko ihan puskista :think Joka tapauksessa jos tuommoiseen sekaantuu saa varata heti alkuun muutaman touhutonnin ainakin?Last edited by mikae34; 16-11-2018, 21:25.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostVenttiilivarrenkumit pystyt toteamaan sillä, että käytät koneen lämpimäksi. Sitten annat käydä tyhjäkäynnillä pari minuuttia ja painat kunnolla kaasua. Jos kumit huonot pölläyttää tuossa kohtaa sinistä. Todennäköisesti ovat huonot tuossa iässä ja pienillä kilometreillä. Sitten tietysti se valvetronic. Sen kulumaa pystyy tunnustelemaan ainakin ajamalla aivan pienillä kierroksilla (1400kmin) ja painamalla kevyesti kaasua niin että laatikko ei vaihda pienemmälle. Mikäli tuossa kohdassa tuntuu nypytyksiä saattaa valvetronic olla kulunut ja se on kallista, minä tiedän... Myös jos kylmällä koneella paikallaan kaasuttaessa kuuluu putkesta "röpötystä" saattaa sekin viestiä valvetronic viasta.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostPääsi se valvetronic unohtumaan, sekin vielä... Paha kun nuo n62 koneiset 550 ja 650 houkuttaisi, mutta vähän pistää miettimään että kannattaako moiseen ryhtyä kun noita kalliita vikoja on vähintään riittävästi :think Pirun hieno kone olisi kyllä muuten!Jaguar XF Sportbrake R-sport.
E39 523iA Oxfordgreen
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View PostPääsi se valvetronic unohtumaan, sekin vielä... Paha kun nuo n62 koneiset 550 ja 650 houkuttaisi, mutta vähän pistää miettimään että kannattaako moiseen ryhtyä kun noita kalliita vikoja on vähintään riittävästi :think Pirun hieno kone olisi kyllä muuten!Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by mikae34 View PostTuo kone kun on täysin kunnossa, niin se on kyllä aivan upea. Suorituskykyä on hyvin mutta polttoaineenkulutus on silti yllättävän pientä.
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/550/10021237
Niin mitä kaikkea näissä N62 koneissa piti varoa, ainakin öljyvuotoja siellä sun täällä, venttiilinvarrenkumit ja sitten se jäähdytysputki yms? Öljyvuodot nyt näkee jos pääsee auton alle, mutta onko noihin muihin mitään ennakoivaa huoltoa tai mitään mistä saisi vähän varoitusmerkkejä vai tuleeko ihan puskista :think Joka tapauksessa jos tuommoiseen sekaantuu saa varata heti alkuun muutaman touhutonnin ainakin?Last edited by henka; 17-11-2018, 12:17.F30 LCI 330d M-sport -16
Comment
-
-
Originally posted by Juuzmo View Posthttps://www.nettiauto.com/bmw/550/10021237
Niin mitä kaikkea näissä N62 koneissa piti varoa, ainakin öljyvuotoja siellä sun täällä, venttiilinvarrenkumit ja sitten se jäähdytysputki yms? Öljyvuodot nyt näkee jos pääsee auton alle, mutta onko noihin muihin mitään ennakoivaa huoltoa tai mitään mistä saisi vähän varoitusmerkkejä vai tuleeko ihan puskista :think Joka tapauksessa jos tuommoiseen sekaantuu saa varata heti alkuun muutaman touhutonnin ainakin?
Siittä sais paremmatkin tiedot vissiin maksamalla rahaa, mutta ihan äkkiseltään veikkaan että lunastettu saksassa ja kasattu balteissa. Viroon rekisteröity keväällä 2018, joten...F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Rekkarin perusteella hyvä auto jollekin räppärille-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostJa mattamusta-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
-
Comment
-
Comment