Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nettiautosta bongailtua XXIX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -TPI-
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 195
    • JNS

    TM:n testin autoissa:

    BMW - Bridgestone Potenza S001 Run Flat
    KIA - Continental ContiSportContact 5
    VW - Pirelli P Zero Seal Inside (eli näissä on sellanen kalvo mikä ei päästä ilmoja pois vaikka naulaan ajaa)
    Last edited by -TPI-; 01-12-2018, 16:29.

    Comment

    • mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4985
      • Forssa

      Originally posted by -TPI- View Post
      TM:n testin autoissa:

      BMW - Bridgestone Potenza S001 Run Flat
      KIA - Continental ContiSportContact 5
      VW - Pirelli P Zero Seal Inside (eli näissä on sellanen kalvo mikä ei päästä ilmoja pois vaikka naulaan ajaa)
      Ja renkaista huolimatta niin onhan jotain kehitystä täytynyt tapahtua toisaalla, koska bmw jää tuon sakin hännille...
      Auto on liikkumaväline.

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 4964
        • Paimio

        Originally posted by mikae34 View Post
        Ja renkaista huolimatta niin onhan jotain kehitystä täytynyt tapahtua toisaalla, koska bmw jää tuon sakin hännille...
        Noh täytyy myös muistaa että VW voittaa tekniikan maailman testit aina ihan järjestään että kyllä siellä merkin lasit päässä on kun testaillaan...

        Muttah:

        Arteon on kyllä ihan aikuisten oikeasti hieno ja hyvä auto ajaa...sen verran mitä kaverin semmoista pääsin testailemaan. Melkeinpä vertailisin sitä enemmän 5-sarjaan kuin 4-sarjaan kyllä.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • nappe74
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 2845
          • South Carelia



          G30 530e xDrive A M-Sport -20

          ex-Bimmerit:
          F10 525dA xDrive M-Sport -13
          E21 316 -80
          E91 330xdA M-Sport -06
          E53 X5 3.0iA Sport -04
          E91 335xiA M-Sport -08
          E60 530iA M-Sport -06
          E36 320i Cabriolet M-Sport -96
          E91 320d -06
          E39 530iAT M-Sport -01
          E36 328iA -96
          E39 528iA -96
          E36 325i -92

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by mikae34 View Post
            Ja renkaista huolimatta niin onhan jotain kehitystä täytynyt tapahtua toisaalla, koska bmw jää tuon sakin hännille...
            Nopeasti jos veikkaan millä eväillä bmw tässä (kin) testissä jää hännille on hinta. Luultavasti Kia ja Wv on hintaluokassa ~55k€ ja bmw ainoana (jälleen kerran) hintaluokassa 80k€. Perinteisesti tm testeissä etsitään halvinta heidän mielestään siis parasta.

            Mitä veikkaat jos nämä laitetaan riviin ilman hintalappua. Valitaan 20 koeajokuskia, ajetaan koeajo ja kuski saa valita minkä haluaa vaihtoehdoista itselleen, mikä mahtaisi olla haluttavuus mallien suhteen ?

            Miten kävisi valinnassa tämän foorumin kirjoittelijoilla, jäisikö Gran Coupe ruutuun kuinka monelta noista vaihtoehdoista ?
            Last edited by BMW525Xda; 02-12-2018, 06:49.

            Comment

            • touring39
              BTCF Member
              • May 2005
              • 3901
              • Kaarina

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Nopeasti jos veikkaan millä eväillä bmw tässä (kin) testissä jää hännille on hinta. Luultavasti Kia ja Wv on hintaluokassa ~55k€ ja bmw ainoana (jälleen kerran) hintaluokassa 80k€. Perinteisesti tm testeissä etsitään halvinta heidän mielestään siis parasta.

              Mitä veikkaat jos nämä laitetaan riviin ilman hintalappua. Valitaan 20 koeajokuskia, ajetaan koeajo ja kuski saa valita minkä haluaa vaihtoehdoista itselleen, mikä mahtaisi olla haluttavuus mallien suhteen ?

              Miten kävisi valinnassa tämän foorumin kirjoittelijoilla, jäisikö Gran Coupe ruutuun kuinka monelta noista vaihtoehdoista ?
              BMW 68k
              Kia 56k
              VW 63k

              Penari on pienin ja tehottomin tuosta porukasta. Toiset on yli 20cm pitempiä. Ja kun tietää noi pienet jakkarat, niin saattais GC jäädä ruutuun...
              Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

              Ex:
              e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

              Comment

              • OVi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2016
                • 514
                • Oulu

                Se onkin aavistuksen erikoista, että Penariin saa kunnolliset penkit vasta vitosen kokoluokassa. Esimerkiksi Volvo V40 on 1-sarjan kanssa samaa kokoluokkaa ja siinä on vallan mainiot jakkarat.

                Tavallista harvinaisempi auto.
                Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by OVi View Post
                  Se onkin aavistuksen erikoista, että Penariin saa kunnolliset penkit vasta vitosen kokoluokassa.
                  Mikäs juttu tämä nyt on? Onhan noita oikeasti hyviä penkkejä saanut pienempiinkin malleihin jo vuosikymmeniä sitten.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    Originally posted by T3 View Post
                    Mikäs juttu tämä nyt on? Onhan noita oikeasti hyviä penkkejä saanut pienempiinkin malleihin jo vuosikymmeniä sitten.
                    Samaa ihmettelin? Ilmeisesti nyt tarkoitetaan, sitä että vasta viitossarjalaisesta alkaen saa comfort- penkkiä. Nelosen sporttipenkki kyllä mielestäni mainio ja siihen kookkampikin kuski mahtuu.
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by BFI18 View Post
                      Samaa ihmettelin? Ilmeisesti nyt tarkoitetaan, sitä että vasta viitossarjalaisesta alkaen saa comfort- penkkiä. Nelosen sporttipenkki kyllä mielestäni mainio ja siihen kookkampikin kuski mahtuu.
                      Usein penkkien erot on 1-2cm luokkaa suuntaansa. Normi penkit ylensä 50*50cm +/-2cm ?. Millä mitoilla tuossa testissä penkit ?.

                      Comment

                      • OVi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2016
                        • 514
                        • Oulu

                        Originally posted by T3 View Post
                        Mikäs juttu tämä nyt on? Onhan noita oikeasti hyviä penkkejä saanut pienempiinkin malleihin jo vuosikymmeniä sitten.
                        Juurikin ärsyttävän pieni koko. Vitosen sportit ovat tapeeksi väljät, jotta niillä on mukava ajaa pitkää matkaa, mutta kolmosen sportit ovat mulle aivan liian tiukat. Toki tämäkin on tottumuksista ja omista mielihaluista johtuvaa. Penkkien mallissa ei ole mitään moitittavaa, vaikka ovatkin naftin kokoiset.

                        No eipä ne pienempien Bemujen penkit kuitenkaan kaikista huonoimpia ole. Focus ST-linen penkit ovat olleet tähän mennessä kaikista surkeimmat. Jopa 2-sarjan vakiolättänät olivat huomattavasti mukavammat pitkällä matkalla. Kuitenkin V40 Volvon jakkarat ovat mennen tullen mukavammat pitkällä siivulla, kuin 2-sarjan penkit.
                        Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by OVi View Post
                          Juurikin ärsyttävän pieni koko. Vitosen sportit ovat tapeeksi väljät, jotta niillä on mukava ajaa pitkää matkaa, mutta kolmosen sportit ovat mulle aivan liian tiukat. Toki tämäkin on tottumuksista ja omista mielihaluista johtuvaa. Penkkien mallissa ei ole mitään moitittavaa, vaikka ovatkin naftin kokoiset.
                          Minkäs kokoinen sinä olitkaan? Pituus, paino? Eihän sporttipenkin kuulu olla väljä, vaan napakka ja oikeista kohdista sopivasti vartaloa tukeva. Jos esim kolmossarjan sporttipenkki on sinulle hieman ahdas, mutta jollekin toiselle todella hyvä, niin mielestäni on vähän hölmöä kirjoittaa, että Bemariin saa kunnolliset penkit vasta vitosen kokoluokassa.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • OVi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2016
                            • 514
                            • Oulu

                            Rinnanympärys 118 cm ja vyötärö 100 cm. Jos vaikkapa kolmoseen haluaa kunnollisen tilavan penkin, niin silloin se on vakiolättänä. Onko se sitten kunnollinen?

                            Ja hölmöähän se on kirjoittaa omista kokemuksistaan ja näkemyksistään. Täytynee valita jonkun muun näkemyksiä.
                            Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 4985
                              • Forssa

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Nopeasti jos veikkaan millä eväillä bmw tässä (kin) testissä jää hännille on hinta. Luultavasti Kia ja Wv on hintaluokassa ~55k€ ja bmw ainoana (jälleen kerran) hintaluokassa 80k€. Perinteisesti tm testeissä etsitään halvinta heidän mielestään siis parasta.

                              Mitä veikkaat jos nämä laitetaan riviin ilman hintalappua. Valitaan 20 koeajokuskia, ajetaan koeajo ja kuski saa valita minkä haluaa vaihtoehdoista itselleen, mikä mahtaisi olla haluttavuus mallien suhteen ?

                              Miten kävisi valinnassa tämän foorumin kirjoittelijoilla, jäisikö Gran Coupe ruutuun kuinka monelta noista vaihtoehdoista ?
                              Jos valitaan nämä 20 koeajokuskia aivan satunnaisesti/objektiivisesti myös niin en osaa sanoa sanoa. Tämän foorumin kirjoittelijoita ei varmasti voi pitää täysin objektiivisena paneelina. Lopputulos tuollaisessa tutkimuksessa voisi olla aivan toinen kuin bemarilasien läpi katsottuna voisi kuvitella.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4985
                                • Forssa

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                Samaa ihmettelin? Ilmeisesti nyt tarkoitetaan, sitä että vasta viitossarjalaisesta alkaen saa comfort- penkkiä. Nelosen sporttipenkki kyllä mielestäni mainio ja siihen kookkampikin kuski mahtuu.
                                E63:een ei saanut edes kutoseen comfortteja...
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎