Originally posted by Spetke
View Post
Kevytautot ...
Collapse
X
-
Mistä tuollaista sait päähäsi, että olen väittänyt? Varmasti on kehitystä tapahtunut, kai sen nyt jokainen tajuaa ja ymmärtää. Tarkoitin, luistonestoa / ajonvakautusta, ABS jarruja, airbageja. Toki nämäkin ovat varmasti tarkkuudeltaan kehittyneet 10 vuodessa.Originally posted by Ovaali View PostIhan vakavissaan väität ettei turvavarusteiden tai koritekniikan saralla ole tapahtunut edistystä kymmenessä vuodessa?
Edelleen haluaisin tietää perusteet miksi juuri 2015vm ja siitää uudemmat, mitä sellaista tuona vuonna on tullut mitä esim 2014 autosta ei löydy? :think
Comment
-
Kyllä tuosta sun aiemman postauksen viimeisestä lauseesta vähä semmosen mielikuvan voi saada.
Sillä on kuitenkin suuri merkitys mihin koriin nuo ABSit ja ESPit on ruuvattu kiinni. Kymmenessä vuodessa ehtii kori vaihtua sen 2 kertaa, ja tuskin ainakaan heppoisempaan suuntaan.
Ja jos nyt on päätetty mennä jollain vuosimallirajauksella niin mun korvaan kuulostaa hyvältä tuo 2015.
Comment
-
Kummallista, että pitää sitten olla se 2015 vuoden auto, että kriteeriksi ei pelkästään riitä, että autossa olisi electronic stability control. :thinkOriginally posted by walde View PostVaatimuksen takana on se, että ESC on tullut pakolliseksi kaikkiin uutena myytäviin henkilöautoihin vasta 31.10.2014.
Comment
-
Olisikohan tuo vuosimalliraja tullut ihan taloudellisista syistä. Ehdoissa lukee että kulkuneuvon täytyy olla aiemmin rekisteröity henkilöautoksi Suomeen (eli ajoneuvovero on maksettu) ennenkuin se voidaan muuttaa kevytautoksi. Ja uudemmista saa tietenkin enemmän verotuloja vaikka olisi kuinka vähäpäästöistä tekniikkaa kuin 20 vuotta vanhoista pikkuautoista jos joku sellaisia alkaisi haalimaan Suomeen.
Ja saadaanhan tuolla autokauppaa vauhditettua, ehkä.
Pitää toivoa että tätä ei nyt sössitä jotenkin, kerrankin fiksua toimintaa lainsätäjän taholta vaikka itselle ei olekaan nyt seuraavaan kymmeneen vuoteen ajankohtainen asia.
Comment
-
Oliko niin, että tuo vaatimus 2015 tai uudempi, pysyy voimassa jatkossakin? Eli muutaman vuoden päästä saa muutaman vuoden vanhemman vehkeen kevytautoksi?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
Kyllä, mutta tulevaisuudessa ajoneuvo ei saa olla yli 10 v vanha.Originally posted by -Markus- View PostOliko niin, että tuo vaatimus 2015 tai uudempi, pysyy voimassa jatkossakin? Eli muutaman vuoden päästä saa muutaman vuoden vanhemman vehkeen kevytautoksi?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
2015 tai uudempi ja maks 10 vuotta vanha, eli vuonna 2016 raja on vm 2016 -> jne.
Nuorisolle jos ottaa oma vakuutuksen sen hinta on n.2 kertaa meikäläisen vakuutuksen hinta samalle autolle. esim pösö 208 mulle kaikille mausteillä 540 egeä juniorille 1100. Tästä syystä jos saisi vaikka uuden auton järkihinnalla jossa olisi vaikka huollot + vakuutukset 50 egeä kuussa vs itse maksaen se 100 euroa kuussa, ostaisin ehkä sen uuden, koska oletettavat korjauskulut jarrurempat sun muut on uudessa takuunalaisessa autossa pienemmät. Käytetyt järkevät joissa ilmastointi ja vakkari on siinä 9000 -> ja vastaava uusi on sen 13-15000. Siinäpä sitä miettimistä itsellä.
Comment
-
Lieneekö siitä vielä missään tietoa, että mitä jos vuonna 2024 rekkaan kevytautoksi 2015-vuoden auton, niin saako sillä juniori ajaa vielä 2026 vai pitääkö ostaa toinen 9-vuotias jolla saa taas vuoden ajaa?Originally posted by Tommix View PostKyllä, mutta tulevaisuudessa ajoneuvo ei saa olla yli 10 v vanha.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Tämä on hyvä juttu. En toki haluaisi olla uusien mopoautojen dealeri. Vaikea uskoa että kukaan enää noita katiskoja ostaa.
Tai sitten jos olisin uuden pikkuauton myyjä, nostaisin hintoja sen 5tuhatta ainakin.
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Originally posted by suppari View PostTämä on hyvä juttu. En toki haluaisi olla uusien mopoautojen dealeri. Vaikea uskoa että kukaan enää noita katiskoja ostaa.
Tai sitten jos olisin uuden pikkuauton myyjä, nostaisin hintoja sen 5tuhatta ainakin.
Kyllä mä tota seuraan mielenkiinnolla ja tuon sitten rekallisen jotain Smartteja kun niitä saa sopivasti tuolta maailmalta ja verotkin on inhimilliset
On tänä vuonna kummasti tarjottu todella montaa mopoautoa vaihdossa mutta on joutunut sanomaan ei kiitos
Comment
Comment