On kyllä jo tapahtunut mutta Mclaren F1 hintoja muistan kun mobile.de oli alle miljoonan euron.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tulevaisuuden klassikkoautot sijoitusmielessä
Collapse
X
-
Originally posted by T3 View PostJutun kirjoittajalle tullut näppäilyvirhe. 1968 pitäisi olla 1986. Ei siinä sen kummempaa.
1) 60-luvun lopulla ei kekkosslovakiassa todellakaan eletty ilmapiirissä, jossa olisi valmistettu massatuotantona porvarillisia turhakkeita maailmalle.
2) Uudenkaupungin tehdas taisi valmistua vasta juuri -68 ja Saabien tuotanto alkoi vasta myöhemmin.
3) 900-mallisarjaa ei ollut vielä olemassakaan.
Pahoittelut sivuraiteille eksymisestä. Jotta tässä olisi edes jotain alkuperäiseen otsikkoon liittyvää, niin olisiko klassikon ainesta, tai edes arvonnousua, odotettavissa sellaisissa automalleissa, jotka ovat olleet aikoinaan teknisesti edellä aikaansa? Tällainen voisi olla esim. mikä tahansa 1980-luvun nelipyöräohjauksella varustettu auto. Jopa Mazda 626 . Taitaa kyllä olla helpompi saada vakiossa 13 oikein, kuin löytää moinen...
Comment
-
-
Ysisatku SAAB rättikatolla ja viistokeulalla on jo arvossaan. Aivan samalla tavoin kuin on viistokeulainen matalapaineturbo (900S) Nelipyöräohjauksesta tulee maksalaatikon lisäksi mieleen Honda. Saattaa olla vaikeaa löytää em. ja samalla sopiva harrastepeli, arvonnousua tuskin on odotettavissa?
Miksi himoita jotain vain sijoitusmielessä? Mieluummin hankkii jotain jolla voi sesonkina päästää jopa tuhansia nautinnollisia kilometrejä
Comment
-
-
[QUOTE=Kiina yksistään 1,4miljardilla asukkaalla edustaa jo kuudesosaa kaikista ihmisistä. Joten tämä ei ole mikään merkityksetön suuntaus.
Kiinassa on muunmuassa nyt ensimmäinen massiivinen moottoritie minkä tienpinta on aurinkokennoista tehty. Eli samalla kun se toimii tienä niin se toimii myös voimalaitoksena./QUOTE]
Mitenköhän kyseinen aurinkokennotie tykkää nastarenkailla ajosta?
Kiina toki määrää monta asiaa nyt ja etenkin tulevaisuudessa, mutta asenteissa on suurin työ ilmastotalkoissa. Länsimaiden yksityisautoilun vaikutus on lähes olematon, mutta jonkun pitää näyttää esimerkkiä.
Lähikauppaan voi (pitäisi) kävellä.
Lihaa ei tarvitse syödä joka (ei ikinä) aterialla.
Uutta tavaraa ei tarvitse (tarvitko oikeasti, löytyykö käytettynä) hankkia.
Autot kiertää jo nyt hyvin omistajalta toiselle ja tätä samaa pitäisi hyödyntää tehokkaammin myös muihin tuotteisiin.Last edited by -J-T-A-; 19-03-2019, 23:50.----------------‐‐‐--------
G21 330e x-drive
E34 530i
F800S
F30 330d (ex)
E91 330d (ex)
E81 120d (ex)
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostYsisatku SAAB rättikatolla ja viistokeulalla on jo arvossaan. Aivan samalla tavoin kuin on viistokeulainen matalapaineturbo (900S) Nelipyöräohjauksesta tulee maksalaatikon lisäksi mieleen Honda. Saattaa olla vaikeaa löytää em. ja samalla sopiva harrastepeli, arvonnousua tuskin on odotettavissa?
Miksi himoita jotain vain sijoitusmielessä? Mieluummin hankkii jotain jolla voi sesonkina päästää jopa tuhansia nautinnollisia kilometrejä
Mulla yks karvalakki pystykeula tallissa, 62tkm mittarissa. On ku uus. Ostin nostalgiatarkoituksissa(ite koko lapsuuden istunut tällaisessa), ja veikkaan että perikunta saa muutaman vuosikymmenen jälkeen tuon sijoitetun 2500euroa jollakin korolla takaisin.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by L.H View PostJos joku on oikeasti sijoitusmielessä jonkun ns. perusauton hankkinut, niin paljonko on arvioidut huolto- ja säilytyskulut + mahdolliset vakuutukset/ajoneuvoverot/katsastukset vaikkapa parille vuosikymmenelle?-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Kai ne oikesti hyvät sijoitukset on niitä pienen tuotantosarjan erittäin haluttuja autoja, jotka viedään jo uutena käsistä. Vaikka 911 GT3 RS 4.0 ja muut vastaavat. Muistaakseni Evon entinen toimittaja (Chris Harris) teki ihan hyvän tilin tuolla edellä mainitulla autolla, vaikkei edes pitänyt sitä kauaa. Sitä ei tarvinnut hillota vuosikymmeniksi latoon odottaman nousua, vaan se nousu alkoi heti, kun sen sai kaupasta ulos.
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostViimeisen 15 vuoden aikana GTS:n säilytys on maksanut suunnilleen saman mikä on sen päivän arvo. Eli paljon saa nousta ennen kun pääsee edes omilleen etenkin inflaatio huomioiden. Mutta toisaalta eipä tuo koskaan mene myyntiin ellei sitten lähde itseltä katto pään päältä ja lopu ruoka kaapista. Siis äärettömän huono sijoitus vaikka hinnat on tänä aikana 2-3 kertaistuneet. Jos perikunta sillä jotain joskus tienaa niin hyvä.
Omat ei varsinaisesti mitään keräilyharvinaisuuksia ole koskaan olleet, joten siksi tuollainen parkkiruutukin on OK, vaikka omat riskinsä siinä toki on. Mitään Ferraria en tuollaisessa hallissa säilyttäisi.Last edited by j-a; 21-03-2019, 16:55.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
170e/kk lämpimässä kimppatallissa kehä ykkösen sisällä. GTS:lle 6x3m paikka ja oven edessä käytettävissä myös yksi yhteinen käyttöautojen korjauspaikka jota on tullut käytettyä koko rahan edestä. Kyllä tuosta yli kolmekymppiä 16 vuodessa kertyy.
Ei ole koskaan tullut selvästi halvempaa rakentelupaikkaa vastaan näiltä nurkilta. Kaverit on joutuneet maksamaan enemmänkin. Jos haluaa rakentaa on pakko maksaa joko vuokraa tai isoa lainaa omasta paikasta. Olisi kyllä ollut järkevää aikoinaan ostaa joku paikka omaksi, vuokrata suurin osa muille ja maksattaa se noilla vuokralaisilla.
Yksi manuaali GTS myytiin juuri huutokaupassa vähän vajaalla neljällä kympillä. Noita tehty alle tuhat autoa manuaalilla niin hinnat on viime vuosina olleet nousussa ja nykyisin tuo tuntuu jopa kohtuu halvalta.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Kaverilla on siistikuntoinen 900 Saabas Aero sillä tehokkaammalla koneella, onko vuosimallia 1987. On bensawebasto, uutena lisävarusteena tarjolla olleet lisämittarit, USAsta asti tilattu uusi kojelauta haljenneen tilalle yms.. ja joku faijansa wanha NMT puhelin rekvisiittana , ja kun tekniikka/alusta kunnossa , niin olipa kivat kyydit
Heidän perheellään oli aikoinaan suht uutena 205 GTI Pösöä, Audi 200 Quattro, yms mitä nyt sitten saa kyllä hyväkuntoisena latomalla ison kasan pelimerkkejä €€£$Last edited by tonkain; 21-03-2019, 19:05.Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D
Comment
-
-
Itellä ei mitää super klassikko autoja ole mutta kuitenkin 5autoo ja pari pyörää. Mutta jos pitäs laskee säilytyskulut nii miten sen nyt sit laskee jos ilman autoja on samat tilat:think
No kimppatallis on yks e30 ja siitä kulut 35€/kk.
Ja siinä kimppatallissa olisin edelleen vaikka e30 siältä lähtiskin.
Pointti on se että auton säilyttämiskulujen laskeminen sijoitusmielessä on monesti turhaa kun ne samat tilat monilla on joka tapauksessa erilaisessa harraste/hyötykäytössä.
Ja itellä ainakin autojen pitokulut ovat olleet hyvin alhaiset kun pääsääntösesti kuitenkin yks kerrallaan ajossa:think
Tottakai poikkeuksia on.
Edit. Omat romut eivät siis sijoitus mielessä ole. Mä poltan niistä ajamalla arvon nousunLast edited by hencca89; 21-03-2019, 17:26.BMW E91 320
MB W108 280SE
SUZUKI GSX-R
BMW K100 "cafe"
Comment
-
Comment