Originally posted by Antti O
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pihka pois maalipinnalta
Collapse
X
-
Originally posted by jhelen View PostPihkan poistoon on paras, helpoin ja turvallisin konsti jota en itse uskonut ennen kuin kokeilin.
Käsidesi.
Pumppupullosta 1 pieni ruiskaus pihkaklöntin päälle, odotus 15 sek ja talouspaperilla pois.
Monet näistä hienoilla nimillä varustetuista tar removereista ja valet pro höpöhöpö kamoista sisältää oikeasti aika pitkälti 1-3 euron litrahinnalta aineita maustettuna vähän jollain hajusteella. taitaa suurinosa noista olla oikeasti lakkabensiiniä eli tärpättiä. Se on kohtuu turvallinen aine poistaa piet ja muut maalipinnalta. tutkikaa tuoteselosteita ja jos sellaista ei purkissa ole on se jo aika hyvä syy siirtyä toiseen merkkiin.
Comment
-
-
Originally posted by jhelen View PostPihkan poistoon on paras, helpoin ja turvallisin konsti jota en itse uskonut ennen kuin kokeilin.
Käsidesi.
Pumppupullosta 1 pieni ruiskaus pihkaklöntin päälle, odotus 15 sek ja talouspaperilla pois.
Tässä tosin mitä aloittajan viestistä ymmärsin on kyse lehtipuista pudonneeseen pistemmäiseen (melko varmasti kirvanpaska).
Tosin aloittaja ei ole nyt kertonut tarkemmin mistä on kyse.
Itse edelleen suosittelen että auton maalipinnalle ei käytetä mitään muuta kun autonhoitoon suunniteltuja tuotteita. Tuo pistemäinen lehtipuista putoava harmi lähtee macserien flugbortilla näppärästi.
Last edited by Antti O; 02-01-2020, 08:23.
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostIPA seos toimii myös hyvin näihin havupuitten pihkaklöntteihin.
Tässä tosin mitä aloittajan viestistä ymmärsin on kyse lehtipuista pudonneeseen pistemmäiseen (melko varmasti kirvanpaska).
Tosin aloittaja ei ole nyt kertonut tarkemmin mistä on kyse.
Itse edelleen suosittelen että auton maalipinnalle ei käytetä mitään muuta kun autonhoitoon suunniteltuja tuotteita. Tuo pistemäinen lehtipuista putoava harmi lähtee macserien flugbortilla näppärästi.
https://www.adita.fi/tuote/041290005...ine-0-5l-spray
Myös IPA sitä saanut 3-5 euron litrahinnalla, mutta joku hieno tarra kylkeen ja hinta onkin parin desin pullolla sitten 5-10 euroa.
Comment
-
-
Mineraalitärpätti eli lakkabensiini on ihan hyvää ainetta ja itse olen aina joskus laittanut sitä pumppupulloonkin ja suihkinut menemään, esimerkiksi konehuoneeseen ja painepesuria perään. Hyvin on pelannut. Turha ostaa mitään ”hienompaa ja erikoisempaa” mielestäni. Mutta itsehän en olekaan mikään kinnashifisti, heille se suotakoon.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View PostMonet näistä hienoilla nimillä varustetuista tar removereista ja valet pro höpöhöpö kamoista sisältää oikeasti aika pitkälti 1-3 euron litrahinnalta aineita maustettuna vähän jollain hajusteella. taitaa suurinosa noista olla oikeasti lakkabensiiniä eli tärpättiä. Se on kohtuu turvallinen aine poistaa piet ja muut maalipinnalta. tutkikaa tuoteselosteita ja jos sellaista ei purkissa ole on se jo aika hyvä syy siirtyä toiseen merkkiin.
Kyseessä olevan Valet Pro:n tuoteturvatiedote löytyy ainakin täältä:
Lentopetrolia se pääasiassa näkyy olevan.
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View Post
Voi siinä periaatteessa olla muutakin...
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostVaikka lamppuöljy onkin alle euron litra, tuossa tiedotteessa mainitaan vain ihmiselle/ympäristölle haitalliset aineet.
Voi siinä periaatteessa olla muutakin....
Tarkotan vaan sitä että pieni tutkiskelu niin monet aineet voi ostaa huomattavasti halvemmalla(ja helpommin kun tilata netistä kun saman aineen saa joka marketista kauppareissun yhteydessä). lechat pesee sisätilat, tärpätti ulkonta ja pinelineltä löytyy mantynestepohjanen liotinpesuaine keskitason liuotinpesuun. Vahana en sentään käytä veetiä enkä skiwaxia, mutta ei siitäkään satasia tarvitse maksaa. collinitea pintaan niin ollaan aika pitkällä eikä maksa kun pari kymppiä purkki.
Comment
-
-
Originally posted by duckland View Postvoi tietysti sokeria ja porkkanaa, mutta vaikuttava aine on tuo ja avot euron tuote maksaa 10 euroa, mutta näyttää hemmetin hyvältä autonhoitokaapissa kun siinä lukee valet pro eikä joku tärpätti tai lamppuöljy.
Tarkotan vaan sitä että pieni tutkiskelu niin monet aineet voi ostaa huomattavasti halvemmalla(ja helpommin kun tilata netistä kun saman aineen saa joka marketista kauppareissun yhteydessä). lechat pesee sisätilat, tärpätti ulkonta ja pinelineltä löytyy mantynestepohjanen liotinpesuaine keskitason liuotinpesuun. Vahana en sentään käytä veetiä enkä skiwaxia, mutta ei siitäkään satasia tarvitse maksaa. collinitea pintaan niin ollaan aika pitkällä eikä maksa kun pari kymppiä purkki.
Tämä pätee suuntaan, jos toiseenkin. Pian on joku höynäytetty pesemään "lehtipuun pihkaa" upottamalla auto polttoöljyyn, joka kuivataan serlalla, tai toinen tyhjentämään autoduden hyllyt kokonaan bemarinsa niskaan. Molemmissa skenaarioissa mitä luultavimmin maalipinta enemmän tai vähemmän pilalla, ja lompakko tyhjä.
Joistain ylihinnoitelluista snake oileista huolimatta monet aineet on ihan oikeasti kehitetty tekemään sitä, mitä niissä sanotaan. Se, että MSDS:ssä on 60-70% jotain tiettyä kemikaalia ei tarkoita sitä, että se kemikaali itsessään toimisi yhtä tehokkaasti ja ennenkaikkea turvallisesti.
Esim. se, että Castrol Magnatec moottoriöljy sisältää ~85% maaöljytisleitä, ei tarkoita sitä että pienkonebensa toimii moottoriöljynä yhtä hyvin, eiksje?
Vielä syvemmälle offtopiciin; oma "lempparini" on kyllä Korrekin liuotinvahashampoo... Siis, mitä tällä tuotteella nyt on tarkoitus tehdä'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Monenlaiset tyydyttyneet hiilivedyt pehmentävät ja irroittavat pihkaa varsin tehokkaasti.
Olen satunnaisia pihkäläiskiä poistanut kasvirasvalevitteellä ja toisinaan ihan oikealla voillakin. Saatavuus on hyvä lähikaupan valikoimasta ja annostelu maalipinnalle peukalolla rauhallisesti pyöritellen. Lopuksi normaali pesu kinnastellen.IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJoo, voihan tästä tehdä taas hirveän ongelman, kunnes joku löytää jotain maagista superdetailing tavaraa, joka on juuri kirvanpaskan irroitukseen tarkoitettua (ja tuoteselosteen mukaan hajustetttua tärpättiä), tai sitten voi vaan mennä pyyhkäisemään sen paskan pois WD:llä ja vetästä perään puhdistavaa autovahaa. Jotkut concours vehkeet sit erikseen, mutta mä oon tän elämän detailingnysväykset semmosessa anaalimittakaavassa tehnyt valmiiksi. Nykyisin teen sen, mikä on tarpeen, että vehkeet pysyy kunnossa, mielummin hieron vaikka uutta tubopakosarjaa kuntoon, kuin vahaan autoa 17 kertaa eri aineilla koko viikonlopun. Joku kysyi millä lähtee ja WD:llä on lähtenyt. Ei sitä oo pakko pullosta siihen maalipinnalle suihkia. Pikkusen rättiin ja sillä täsmähoitoa + putsaus perään. Varmaan lähtee jollain muullakin... WD on ihan kelvotonta mihinkään voiteluun, mutta juuri putsaamiseen ja esim. konehuoneen muoviosien käsittelyyn se on oikein soivaa tavaraa. Tosi rajuun kuntoon paskaantuneet kaasarit putsasin joskus WD:llä niin, että ensin annoin niiden kylpeä siinä reippaan tunnin ja sitten perään kiehuvaa vettä. Lähti IHAN_KAIKKI paska kuin vesi hanhen selästä.
Sumutella se macserien aine, pyyhkästä kevyesti kintaalla yli ja huuhdella.
Vs. wd-40 lotraus ja sen siivous pois, kun sehän tekee joka paikan rasvaiseksi. Se kun ei ole auton maalipinnalle tarkoitettu, eikä se liukene veteen.
Mä olen tämän aiheen kanssa taistellu sen aikaa kun nykysessä kämpässä asuttu. Meillä on isoja koivuja 5 kpl tossa pysäköintialueen laidalla, ja tuuli heittää niistä tätä samaa viheliäistä tavaraa toisen auton päälle. Se sitten auringossa paistuu aika pirun tiukkaan kiinni.
Eri foorumeilla ja fb-ryhmissä tuskailin asian kanssa pitkään, kunnes yksi autodetailing firman yrittäjä laittoi viestiä että kokeiles macserieniä tähän ongelmaan.
Sumuttelin epäuskoisena tuon terävältä haisevan aineen clion konepeltiin, annoin hetken olla ja kinnastelin ja huuhtelin. Wow.. aivan sileä pinta.
Aiemmin en ollut saanut sitä millään muulla pois kun savikintaalla + shampooliuoksella varovasti pyyhkimällä.
Siinä mun kokemus macserien flugbortista. Se toimii.Last edited by Antti O; 04-01-2020, 11:39.
Comment
-
Comment