Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tielle jättäneet viat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rhodry
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 3270
    • Siuntio

    #31
    Originally posted by Rhodry View Post
    E34 520i -93, laturi hajos matkalla partyilta kotiin.

    E34 525i -91, laturin hihnapyörä räjähti.

    E46 320d -04, auton alla oleva dieselpumppu hajos.

    E46 320d -02, turbo hajos, tosin en jääny tielle vaan ajoin max 70km/h loppumatkan koska kovempaa ei päässyt.
    Originally posted by Rhodry View Post
    Yks unohtu, E30 318 -88, sisäkennolle menevä vesiletku räjähti jaloille.
    Toinenki unohtu, tää nykynen tds heitti vesipumpusta jäähärit pihalle Motonetin parkkipaikalla. Kaadettiin vettä koneeseen ja ajettiin muutama km lähimmälle korjaamolle jossa vaihtoivat sitte vesipumpun. Muuten ois voinu kotiin nilkutella mutta asuttiin sillon Myrskylässä ja hajos Vantaalle.
    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

    Comment

    • hencca89
      BTCF Member
      • Sep 2011
      • 619
      • ikaalinen

      #32
      Tämmösiä matkantekoa hidastavia settejä on tapahtunut.
      Mutta tasan kerran jouduttu narulla hinaamaan.(400metriä e36 m3)

      E30
      -kerran kyykkäs laturi, pääsi ajamalla töihin.
      -Yhdellä kertaa sanoi kiilahihna moro, pääsi ajamalla, pari kertaa taisin pysähtyy ettei lämmöt nouse.
      -Kerran omaa huolimattomuutta vesiletku irtosi ajossa. Lähellä olevasta talosta sai kastelukannussa vettä ja matka jatkui.
      -tampereen rantatiella irtosi vetoakseli perästä. Motonetistä halpis työkalusetti ja vetari paikallee ilman tunkkia viliseväs rantaties.

      E34
      -Laturivkyykkäs ajossa. Pääsi ajamalla kotiin.

      E36
      -bensapumppu hajos laakista. Ei auttanu koputtelu. Narulla hinattii pajalle 400metrin matka. Tuli kivasti poliisitkin risteyksessä. Ei joko huomannu tai oli parempaa tekemistä mutta pulssi kerkes nousta.
      -innostuin ja poltin vahinhos kumeista rungot paskaksi 50km päästä kotoa. Tärräs ja räpäleet hakkas kaariin ikävästi vaikka ajo 30kmh. Jätin siihen paikkakuntaan omiin harrastetiloihin ja seuraavana päivänä hain vararenkailla.

      W123
      -järjetön munkki ja jousi poikkes kotipihalla käännelles. Vajos rengas lokarinkaareen asti kii. Paikalliselta pajalta mesen oma puristin lainaan ja uusi jousi pihassa keskellä talvee paikallee.

      Nissan sunny
      -kansi meni paskaks ja pitkän valkosen savun saattelemana ensin silloinen tyttöystävä himaa ja sit vasta kotiin.

      Tämmöset ny muistu mielee:think

      Ylivoimasesti varmin peli ollut e34 520i 230-310tkm/4v
      BMW E91 320
      MB W108 280SE
      SUZUKI GSX-R
      BMW K100 "cafe"

      Comment

      • Janza182
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4988
        • 013

        #33
        E30 316
        Akku kuoli

        E36 318TiA
        Akku kuoli

        E36 320
        Huohotin jäätyi

        E36 325
        Perä repesi irti

        E34 525
        Jäkiasennus hälytin meni jumiin

        E38 740
        Moottoripalo

        VW Passat
        Sähköisen käsijarrun moottori jumi kiinni

        BMW Moottoripyörä
        Vaihdelaatikko leikkasi kiinni
        Sähköt hävisi

        Caterham super seven
        De dion akseli meni poikki

        Comment

        • sierra4x4tbo
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 2098
          • Lappeenranta

          #34
          2004:
          Cossu Sierrasta "räjähti" ecun triggeröinti Ahvenistolle. Samalla meni vaihteistokin, tämä selvisi vasta myöhemmin.
          Toki auto saatiin kotiin, ensin narun perässä Lahteen, siellä kärrylle ja Lappeenrantaan.

          2017:
          E28:sta kakkosen rattaat sileäksi pikku kiihdytyksessä. Lavetilla pajalle.. (omalla kylällä, lasketaanko edes?!?)


          Läheltä piti ettei jäänyt tielle:
          2007:
          Cossu alkoi oireilemaan Alastarossa, ei lähtenyt enää avaimesta käyntiin. Työntämällä käynnistyi mallikkaasti, tämähän ei tietenkään lopettanut rata-ajoa.

          Kotiinlähdön aika; portista pihalle, piiiitkä burnis kakkosella ja KA-BLAMO!! Auto käy ja rullaa nätisti, varosvasti kokeilua löytyykö moottorin ja takarenkaiden välillä yhteyttä, kyllä. Auto tien sivuun ja konepelti auki, mitään kummallista ei näy. Kävellen paikkaan missä ääni kuului, maasta löytyy laturin siivet kahdessa osassa. Siivet oli murtuneet jossain kohtaa laturilta irti ja rajoittimella burnatessa päättivät hajota ja lähteä tangentin suuntaan. Ahtoputkessa ja imuputkessa reiät, onneksi ei osunut vesiletkuihin. Kiveä vasten räikällä ja pitkällä jatkolla ahtoputket takaisin muotoonsa, kaveri kävi lainaamassa juuri paikalle saapuneelta kiihdytystiimiltä jeesusteippiä, jolla parsittiin putkien reiät umpeen.

          Kotimatka Lappeenrantaan voi alkaa. Vähän ennen Riihimäkeä alkoi auto hyytyä, hetken tuumaus ja tajusin että laturi ei lataa (tästä varmaan johtui ettei lähtenyt radalla avaimesta käyntiin). No onneksi kaveri tulee samanlaisella Cossulla perässä, soitto sille että ajappa auto tänne niin vaihdetaan akut päittäin. Kotiin päästiin muistaakseni 3 tai 4:llä akun vaihdolla.

          2016:
          E28 ja Saksan reissu. Ruotsin ja Tanskan läpiajon jälkeen yöpyminen Saksan puolella pikkukaupungissa, aamupala ja matkaan. No ei, auto ei halua käynnistyä. Ihmettelyä, ja johtojen heiluttelua. Mitään kummallista ei löydy. Hetken päästä kaikki toimii, matka jatkuu. Epäilys virtalukon pohjasta.

          Matka sujuu hyvin, kunnes Span F1 kisasta takaisin Saksaan ajaessa alkaa auto oireilemaan pahemmin. Auto tuntuu käyvän todella huonosti tai ei ollenkaan. Taas ihmettelyä jonkin aikaa, kunnes auto käynnistyy normaalisti ja toimii taas. Matka jatkuu, yöpyminen Hampurissa, josta enää ajo Travemundeen jäljellä. Kaikki hyvin, kunnes Travemunden laidalla taas vika päälle, nilkuttaen Lidlin tai vastaavan pihaan. Ihmettelyä ja kiroilua, onneksi ei ole kiire. Tuntuisi, että auton jäähtyminen auttaa vikaan. Jossain kohtaa taas päästään jatkamaan ja laivalle asti. Ikinä ei selvinnyt mikä vian aiheutti, paras veikkaus oli, että sytkäyksikkö oli liian lähellä turboja/pakosarjoja ja sai pahan heatsoakin. Ei toki selitä ensimmäistä hyytymistä hotellilta lähdettäessä.

          Toinen "vika" samalle reissulle: Span kisasta lähtiessä kuuluu samanlainen ääni kuin joku tiputtelisi pikku kiviä teräsputken päälle. Samalla tulee voimansiirtoon uusi pikku välys. No ristinivelen kupin laakerithan ne sillä tippuivat kardaaniputken päälle (selviää kotona, vahva arvaus tästä olikin). Yli 240km/h ei pysty ajamaan tärinän takia. Ihmetys on kova, kun juuri sen ristikon olen vaihtanut juuri ennen reissua. Syy löytyy kardaanin poori-osasta, on mennyt jo aiemmin rusetille: tuhoaa takaristikon nopeasti.

          2017:
          E28 ohjaustehostimen hihna hyppäsi irti ja meni triggeripyörän ja -anturin välistä Heurekalla burniksessa. Auto tuntui kuitenkin toimivan suht hyvin; välillä sammui, mutta lähti kuitenkin avaimesta käytiin. Nilkuttaen majapaikkaan. Aamulla kaverin nakitus kuskiksi Motonettiin, josta uusi anturi ja hihna. Oikean puolen renkaat jalkakäytävälle ja vasemman puolen eturenkaan alle pari lautaa, siinä uusi anturi ja hihna paikalleen ja kotiin.

          -Timo
          Last edited by sierra4x4tbo; 11-02-2020, 11:16.
          M535i BiTurbo -85
          740iA -95 ”#tonnin_pommi"

          --=MushroomMotorsport=--
          --=MaxTuned.com=--

          Comment

          • mcleod
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 60
            • Ruovesi

            #35
            Senator B 3.0 24v
            Töistä lähtiessä keskuslukitus ei enää avannutkaan muutakuin kuskin oven ja alkuperäiset hälyt/ajonesto ei poistunut, Hinaamalla pois.

            Omega A 3.0 24v
            Kilometri ennen kotopihaa kesken ajon kytkinlevyn boorit sileäksi, narun jatkona kotio. Teräsvauhtipyörä ja jousittamaton levy, ei ehkä paras yhdistelmä.

            E39
            Viikonloppuna laturi luovutti hämeenlinnaan, siellä on vieläkin

            muuten toimineet kivasti
            e39 540ia m-sport -01
            Opel Commodore gs -67
            Opel Rekord r6 -85
            Opel Senator 3.0 24v -89

            Comment

            • Purtsi123
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1011
              • Kuopio

              #36
              Eka bmw, e36 318i:

              Ei koskaan mitään. Tosin oli vaan vajaa pari vuotta ajossa mulla.

              Ex E34 525i M20 padalla: ajossa mulla liki 8 vuotta.

              Ainoastaan yhden kerran jätti laturivian takia tielle. Hiilet vaihtoon ja kovaa ajua.

              Nykyinen e39 523ia: ajossa reilu kolme vuotta.

              1. Virtalukko pyöri tyhjää. Tässä kävi tuuri ja levisi kotipihaan niin, ettei saanut enää autoo sammumaan vaikka avaimet jo taskussa. Youtubesta löyty kikka kolmonen "korjaukseen", minkä voimalla mennään edelleen, kun kerran toimii.

              2. Ylävesiletku räjähti tyylikkäästi, just kun ohitin muutaman auton letkaa ohituskaistalla. Kaistalle palatessa vedet takana tulijoiden päälle ja auto seis läheiselle bussipysäkille. On ne nauranu, kun menneet ohi.

              3. Akun plus kaapeli hapettunu poikki läpiviennin kohdalta. Tämäkin mahdollisimman nolossa paikassa, just kun olin huoltoasemalla tankilla.

              4. Koko moottori poiki työmatkalla. Nilkutin kyllä vielä loppumatkan töihin armottoman sinisen savun saattelemana. Varmaa ei oo mikä meni, mutta vahva epäilys, että männässä reikä.

              En malta odottaa, mitä sitten, kun joskus päivittää taas tuoreempaan.
              Last edited by Purtsi123; 11-02-2020, 20:11.
              E61 525xda -08

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #37
                Onhan noita, mutta pysytään bemarien selityksisdä:
                E39 525ia: liimaventtiili, pihaan jäi. Ei usko ennen kuin kokee, että kuinka kauan sellaista joutuu sahaamaan ja kuinka sitä on aivan varma, että kone on ilman puristuksia jostain fataalista syystä.
                E90: sähköinen rattilukko hajosi omaan pihaan. Lavetilla Laakkoselle ja siellä tekivät sille jotain ja taas matka jatkui.
                E36 328: rattilukko hajosi ostarin parkkihalliin. Kotoa pora, rattilukon kieli pois ja kotiin vaihtamaan koko häkkyrä.
                E66 760: hyytyi ajosta, ei edes luvannut. Pajalle, jossa seuraavana aamuna lähti napista ilman mitään ongelmia. Oire ei toistunut eikä syy selvinnyt.
                E60 530xi: disan akseli meni imuventtiilin ja seetin väliin. Lavetilla pajalle ja kansiremppa. Ei onneksi kuitenkaan alakertaremppa.
                Last edited by BeamR; 11-02-2020, 20:15.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • O.K.
                  Moderator
                  • Nov 2003
                  • 4854
                  • Espoo

                  #38
                  E34 525i (M50): Vesipumppu levisi -> keitti.
                  E91 325i (N52): venttiilikopan tiiviste vuoti öljyt tulpan päälle -> vikavalo ja epätasainen käynti.

                  Sitten kaupan pihaan jäänyt, ei siis ihan kesken ajon
                  E91 325i (N52): startti hajosi
                  Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                  Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                  E34 525i

                  Comment

                  • Rhodry
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 3270
                    • Siuntio

                    #39
                    Miten mie unohdinkin sen kaikista ikimuistosimman.

                    E34 535i, vesiletku irtos kiertovesipumpusta ja auto keitti, tottakai 1000km päässä kotoa keskellä talvea.
                    BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                    Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                    E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #40
                      Originally posted by Rhodry View Post
                      Miten mie unohdinkin sen kaikista ikimuistosimman.

                      E34 535i, vesiletku irtos kiertovesipumpusta ja auto keitti, tottakai 1000km päässä kotoa keskellä talvea.
                      Miten minusta tuntuu että näitä on sattunut sinulle rivissä oikein muidenkin puolesta

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        #41
                        36 325 -92 240tkm:
                        ilmausruuvi korkkasi mökkireissulla talvella mökiltä lähtiessä, vesi suihkusi komeasti koneen päälle.
                        Mökin putkitarvike-miljoonalaatikosta löytyi tuurilla sopiva messinkinen sulkutulppa, missä kierre sopi täysin.

                        Vaikka auto oli vielä useamman vuoden, en vaihtanut tulppaa, oli niin "hieno" muisto sattuneesta.
                        Myydessä vasta.

                        En ollut itse ylikiristänyt (?) ilmausruuvia.

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3270
                          • Siuntio

                          #42
                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Miten minusta tuntuu että näitä on sattunut sinulle rivissä oikein muidenkin puolesta
                          No siis 14 bemaria ollu ja 7 jättäny tielle

                          Tasa-arvon nimissä, kolme Nissania ollu joista kaks jättäny tielle. Ja viis Toyotaa joista ykskää ei jättäny tielle
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by Risto113 View Post
                            36 325 -92 240tkm:
                            ilmausruuvi korkkasi mökkireissulla talvella mökiltä lähtiessä, vesi suihkusi komeasti koneen päälle.
                            Mökin putkitarvike-miljoonalaatikosta löytyi tuurilla sopiva messinkinen sulkutulppa, missä kierre sopi täysin.

                            Vaikka auto oli vielä useamman vuoden, en vaihtanut tulppaa, oli niin "hieno" muisto sattuneesta.
                            Myydessä vasta.

                            En ollut itse ylikiristänyt (?) ilmausruuvia.
                            Monethan laittaa messinkisen ilmausruuvin, juuri tämän takia. Itselläkin napsahti vanhuuttaa kun olin ilmaamassa. Napsahti kotipihassa poikki, siinä vaiheessa kun olin kääntämässä kiinni. En siis vielä ehtinyt edes alkaa kiristämään, oli o-rengas vasta kohta ottamassa kiinni. Noh onneksi merkkiliikkeeseen oli vain muutoma kilometri, niin soittamalla varmistin, että hyllystä löytyy ja ajamalla hakemaan se. Siinä parkkipaikalla sitten vaihto. BMW ei osaa tehdä (teettää) muovisia jäähdytysjärjestelmän osia.

                            Jäähdytysneste DME:n päälle termarinlämmitys johtojen kautta -> ei kampuran signaalia. Vuotava venakoppa poltti yhden puolan, mutta ajoin kyllä kotiin seitsemällä.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Oqz
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 139
                              • Espoo

                              #44
                              e39 540i 1998

                              2014 @ ~214tkm Ylävesiletku halkesi vanhuuttaan kehätiellä, huomasin onneksi heti check controlin alkaessa varoittelemaan jäähdytysnesteen tasosta.

                              2016 @ ~220tkm Polttoainepumppu hajosi kesken ajon.

                              2017 @ ~225tkm Pyyhkimien vivusto petti mökkimatkalla ja sadetta oli tietenkin luvassa koko yöksi. Yllättävän hankala vika sopivalla sateella, kun lasi menee täysin "mosaiikkiin" ajoviiman vuoksi. Serkku tuli apuun ja vahattiin lasi, niin pääsin jatkamaan matkaa omin avuin.

                              Kaikki melkolailla perusjuttuja näissä täältä luetun perusteella, polttoainepumput toki hajoavat mistä tahansa autosta ennemmin tai myöhemmin, eiköhän tuo omakin ollut alkuperäinen.

                              Ennen näitä auto oli ongelmitta käyttöautona kaksi vuotta ja 50tkm, otti vissiin itseensä, kun jäi pelkkään kesäajoon.
                              BMW 540iA Touring e39 -98

                              Comment

                              • E39Fin
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2013
                                • 1761
                                • HKI/Orimattila

                                #45
                                Ajovirheeseen on matka katkennut E60 530xdA:lla kun löysin kahdeksankympin laukasta syvän reiän. Jousi poikki, rengas räjähti iskusta halki ja iskari mutkalle.

                                E32 kanssa ylävesiletku räjähti mutta ajelin glykolin haju nenässä vielä salmisaaresta lauttasaaren puolelle. Uus 3€ vesiletku ja homma rokkas ja rokkaa edelleen.

                                Muuten on tullut aina selvittyä perille asti vaikka ois jotain matkalla ollutkin.
                                Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                                E39 523iA Oxfordgreen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎