Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lunastetun auton arvo vrt ei lunastetun...Z3 coupe pohdinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4623
    • Lahti.

    Lunastetun auton arvo vrt ei lunastetun...Z3 coupe pohdinta

    En tiedä/löytänyt onko vastaavia topiikkia olemassa.

    Minulle on siis sellainen tilanne että kaksi autoja kiinnostaa ns. semi investoinniksi. Kyse siis on bmw z3 coupeesta. Niiden hinnat ovat jo nousseet mutta voisin olettaa että se jatkuisikin, ainakin ulkomaalla.

    Kyse siis missä ns keräily auton km katto tulee vastaan, vrt. kunto, vrt historia, vrt alkuperäisyyttä

    Tapaus #1

    https://www.nettiauto.com/bmw/z3/11933273.

    Autossa on jo 215tkm ajettu. Ei ole ihan originaali ( madallussarja) ja putkisto (?). On hieman laitettava muttei paljon ( ikkunanostin tod näk vaan bmw osa 200€), antenni ja tankin koho. Interaction feikki lemmarit mikä inhoan yli kaiken mutta orkis talvi sarja. Muuten aika siisti.
    Katto luukku ja nähtävästi HK sarja, vaikka luettelossa ei niin lue, kauittimien perusteella.


    Tapaus #2



    Vähän ajettu 127tkm, hieno sisustus ainakin omasta mielestä. Kesävanteet ovat bbs RC malliset vaikka nyt maalattu. Sachin coiloverit ja mikä lienee talvi vanteet. No brainer right?
    Olin jo jättämässä tarjous kunnes toisesta firmasta tuli ilmoitus että "tiedät kai että auto on lunari peli"...!:think
    Kysyin asiasta ja ne vahvisti asia vaikka on siis yksi kilpinen. 3% on mennyt koko takaakselin uudistamiseen, hammastankoon, kallistuksenvakaajat jne.
    Mua taas tietysti vit**ti ettei sellaista ei sanotaan jo kättelyvaiheessa. Sain kuvia onnettemuus hetkestä, ei se niin paha näköinen mutta kyllä alusta on kärsinnyt.



    Jobbarit on samasta puusta veistetty kuten aina jaksan sanoa.

    Ok, Sanotaan että saisin molemmat auton samaan hintaan. Yleensä km ei mua hirveästi kiinnosta mutta tässä tapauksessa arvon(nousun) kannalta. Mikä teidän mielestä painaa enemmän?

    Pähkinäkuoressa: Vähäiset KM tai että ei ole lunastettu?

    Äänestekää pollissa.
    64
    Tapaus #1 Enemmän kilometria
    0%
    41
    Tapaus #2 Vähemmän km mutta lunastettu
    0%
    23
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6
  • Juh4
    Moderator
    • Oct 2004
    • 5452
    • Seinäjoki

    #2
    Tapaus #1 olisi valintani. Mittarilukemalle mielestäni aivan sama, jos meinaat ns pitää nafltaliinissa ja odottaa arvonnousua. Jos niin radikaalinen temput teet, että purat auton ja käyt läpi osa osalta, niin silloin varsinkin mittarilukemalla ei ole väliä hevonhumppaa.
    -Official member of BTCF-Sauna team-

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10512
      • Saaressa

      #3
      Mä varmaa ostaisin itselleni nro 2 ja ajelisin auringonlaskuun.

      Edit: mitä väliä pikku pusulla varsinkin jos tähyät vaikka 5 vuoden päästä myyntiä ulkomaille.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Kakkonen on ykkönen.

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1367
          • Lempäälä

          #5
          kuvat mällistä ei näy.

          mutta :

          jos mietit asiaa puhtaan taloudellisesti sijoitusnäkökulmasta, niin ajokm ei näyttele ihan niin suurta osaa tarpeeksi vanhassa autossa - kunhan on ns. clean-sheet. Ohjaisi siis valintaan nro 1.

          mutta sit jos taas miettii ajokm perustaisesti, että mitenkä on vielä ajokm jäljellä, ja meinaa auton pitää todella kauan itsellä - nro 2 on taas parempi.

          Jossain vaiheessa nuokin loppuvat maailmasta, ja silloin pieni vaihdettujen osien määrä ei näyttele enää minkäänlaista osaa tai arpaa auton haluttavuudessa markkinoilla. Hintaan ehkä vaikuttaa, tai sit ei, mutta ei niinkään etteikö se kelpaisi kenellekään.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #6
            näkeekö nyt?

            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • ///MJ
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 1869
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by EPDM View Post
              Näkyy

              Tuo #1 kait tämä, ollut täällä Joensuussa harrastajalla (Janza182) ja ainakin silloin hyvin pidetty ja huollettu...

              Showroom: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82825
              Last edited by ///MJ; 10-03-2021, 12:23.
              F36 428iA GC M-Sport
              Z3 2.8i Roadster Myytävänä

              M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

              M: E36 328i osia

              M: E39 business cd ja info display

              M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

              Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

              Comment

              • hartge e46
                BTCF Member
                • Aug 2006
                • 777
                • e-pohjanmaa

                #8
                Mä miettisin haluanko tehdä/pitää sitä täysin alkuperäiskuntoisena vai laitella oman mielen mukaan...

                Näin seitsemän vuotta tuollasen omistaneena oon pyrkiny ite tekemään kaikki muutokset niin että ne voi palauttaa alkuperäiseksi koska joitain osia on tosi vaikee löytää ja jos löytää niin ne maksaa paljon... esim lähes kaikissa hajalla oleva bensamittari maksaa vähän enemmän kun muutaman kympin.. jos ei säkällä löydä sitä piirilevyä jostain.

                Tuo arvon nousu on vähän niin ja näin täällä suomen maalla..
                z3 coupe
                Pari tojotaa
                ex.e36 wompatti alpinweissIII
                ex.e46 titansilber x2
                ex."//HARTGE E46"

                Comment

                • protoni
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2008
                  • 1368
                  • Tampere

                  #9
                  Varmaan valtaosa teini-iän ylittäneistä ajoneuvoista on ollut osallisena jonkinlaisessa kolhussa. Ei välttämättä huono asia että on tiedot ja kuvat minkälaista osumaa on saanut. Ääni kakkoselle.

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    #10
                    Originally posted by protoni View Post
                    Varmaan valtaosa teini-iän ylittäneistä ajoneuvoista on ollut osallisena jonkinlaisessa kolhussa. Ei välttämättä huono asia että on tiedot ja kuvat minkälaista osumaa on saanut. Ääni kakkoselle.
                    +1, perusteluna juurikin tuo että on kuvat näyttää eikä seinään ajettu tai hirvikolari kyseessä.

                    Comment

                    • Turder
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2008
                      • 465
                      • Suomi

                      #11
                      Todelliselle arvonnousulle kilsojen pitäisi olla maksimissaan 1/10 noiden lukemista. Ja kilsat pitäisi pitää niissä lukemissa, eli eipä pääsisi enemmän ajelemaan jos haluaa vain arvonnousua.

                      Comment

                      • ///MJ
                        BTCF Member
                        • Jan 2004
                        • 1869
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Turder View Post
                        Todelliselle arvonnousulle kilsojen pitäisi olla maksimissaan 1/10 noiden lukemista. Ja kilsat pitäisi pitää niissä lukemissa, eli eipä pääsisi enemmän ajelemaan jos haluaa vain arvonnousua.
                        Tuota en sinäänsä allekirjoita kun katsoo miten esim. yli 200tkm ajettujen E36, E46 ja E39 ämmien hinnat ovat nousseet tässä ihan muutamien vuosien sisään...
                        F36 428iA GC M-Sport
                        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                        M: E36 328i osia

                        M: E39 business cd ja info display

                        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4623
                          • Lahti.

                          #13
                          Originally posted by ///MJ View Post
                          Näkyy

                          Tuo #1 kait tämä, ollut täällä Joensuussa harrastajalla (Janza182) ja ainakin silloin hyvin pidetty ja huollettu...

                          Showroom: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82825
                          Ei ole. tämä on vm 2000 ja eri rekkari, valitettavasti.
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • T.P.L
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 36
                            • Joensuu

                            #14
                            Lieneekö vaihtoehto ykkösen kilpi FPK-994?

                            Jos, niin oli rahoitusyhtiöllä joku aika sitten myynnissä, muistaakseni ainakin oli jonkin verran ruostekuplaa etulokareissa, ja jossain muuallakin alaosissa..

                            Kopio lemanssit oli muistaakseni 17" edessä ja 18" takana

                            Comment

                            • Turder
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 465
                              • Suomi

                              #15
                              Originally posted by ///MJ View Post
                              Tuota en sinäänsä allekirjoita kun katsoo miten esim. yli 200tkm ajettujen E36, E46 ja E39 ämmien hinnat ovat nousseet tässä ihan muutamien vuosien sisään...
                              Riippuu vähän miltä ajanjaksolta näitä katsoo. e46 M3 on ollut aika samoissa mitä ne oli 6-7v sitten, eli hinnat 20-30 tonnia. Ehkä välillä kävi alempana? Kilsat haarukassa 150-250tkm. Vähän ajettuja saa hakea Saksasta, jossa alle 50tkm ajetut on 50-60 tonnin kieppeillä kalleimmat. 6-7v sitten noita sai vielä johonkin 35-50 tonnin haarukkaan Saksasta. Suomessa ei oikein näitä tosi vähän ajettuja ole ikinä enemmän tarjolla.

                              e36 M3 on tullut 6-7v ajalla ylöspäin sieltä 7-15 tonnin lukemista, ehkä voisi sanoa, että melkein tuplautunut joidenkin kohdalla.

                              Tietysti joissain kohdin ajomäärällä ei enää ole niin väliä, koska ei ole olemassa markkinoilla riittävästi vähän ajettua kalustoa, joten kysyntä siirtyy aina siihen mitä on saatavilla. Ääriesmerkkinä lopulta esim. 911 ilmajäähy-Porschen ruosteinen kori puuttuvilla osilla oli joku 50-70 tonnin arvoinen joitain vuosia sitten. Mutta näitäkin puolsi se, että aikoinaan niitä tehtiin niin vähän, eli käytännössä kaikki yhä olemassa olevat yksilöt ovat arvokkaita ja kysyttyjä. Milleniumin aikaisia Zetoja ja M:iä on aika paljon tehty, joten sen myötä jonkinlaista tarjontaa tulee olemaan aina, eikä mitään huippuhintoja perusyksilöt tule saamaan. Ja jos reilumpaa hintanousua on, on yksilön oltava joku erikoisversio, tai todella todella vähän ajettu ja OEM-kunnossa.
                              Last edited by Turder; 10-03-2021, 15:30.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎