Announcement

Collapse
No announcement yet.

väärennettyä öljyä ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nyyppa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 43
    • Etelä-suomi

    väärennettyä öljyä ?

    (En keksinyt parempaakaan palstaa, joten tänne)


    Oma 325 N53 koneella syö öljyä innokkaasti, kuten tuolle mallille on tyypillistä. En viitsi täyttää millään kuralla, vaan olen käyttänyt castrol edge 0w-30 tai 5w-30 (en muista ihan tarkkaan) BMW LL04 luokituksella.

    Kärkäisellä maksaa (jos olisi) noin 18€ / litra. Ebay.de:stä löytyy halvimmillaan litran pöniköissä noin 8€/litra jos ostaa 8litraa. Toki siihen tulee toimituskulut, mutta silti.


    Kysymys kuuluukin: Voiko öljyssä olla noin hillittömät katteet, että sitä myydään lähes puoleen hintaan? Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei yleensä ole totta. Öljy on semmoinen tuote, jonka kuvittelisin olevan helppo väärentää: Hankitaan purkit sopivilla etiketeillä ja purkituskone. Mistä minä pystyn sanomaan onko tölkissä oikeaa castrol edgeä vai jotain kuraa?
    Ostaisitko sinä saksasta 8€/litra castrolia? 20€ toimituskulujenkin jälkeen on halpaa kun ostaa hieman enemmän.
    E92 - 325xi N53 - 2008
  • nyyppa
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 43
    • Etelä-suomi

    #2
    Oho, vanha sigu. Auto on siis E92 - 325xi N53 - 2008
    E92 - 325xi N53 - 2008

    Comment

    • HC91
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 999
      • 29100/310053

      #3
      Originally posted by nyyppa View Post
      Voiko öljyssä olla noin hillittömät katteet, että sitä myydään lähes puoleen hintaan?
      Osin mielikuviin perustuvassa markkinoinnissa monikin asia tulee mahdolliseksi, myös tuoteväärennökset
      92' ///M5 3.8 individual
      09' 320d xDrive
      16' NIU N1 Sport
      19' NIU U+ Sport

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        #4
        Näistä öljyjen "väärennös tehtaista" oli joskus kuvia, kun oli ratsia tehty. Oli aika tolkuton se kapasitetti millä painoivat kuraa ulos eri valmistajien tynnyreissä.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Kusilaitu
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 706
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Näistä öljyjen "väärennös tehtaista" oli joskus kuvia, kun oli ratsia tehty. Oli aika tolkuton se kapasitetti millä painoivat kuraa ulos eri valmistajien tynnyreissä.
          Tuossahan tuo uutisartikkeli olisi:
          Mother Russia is the Eastern Europe`s “land of opportunity” and one of the most renowned countries for counterfeit products, starting with sports


          Siellähän näkyy muutama pönikkä "Magnatecia"
          ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16495
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by nyyppa View Post
            (En keksinyt parempaakaan palstaa, joten tänne)


            Oma 325 N53 koneella syö öljyä innokkaasti, kuten tuolle mallille on tyypillistä. En viitsi täyttää millään kuralla, vaan olen käyttänyt castrol edge 0w-30 tai 5w-30 (en muista ihan tarkkaan) BMW LL04 luokituksella.

            Kärkäisellä maksaa (jos olisi) noin 18€ / litra. Ebay.de:stä löytyy halvimmillaan litran pöniköissä noin 8€/litra jos ostaa 8litraa. Toki siihen tulee toimituskulut, mutta silti.


            Kysymys kuuluukin: Voiko öljyssä olla noin hillittömät katteet, että sitä myydään lähes puoleen hintaan? Jos joku kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se ei yleensä ole totta. Öljy on semmoinen tuote, jonka kuvittelisin olevan helppo väärentää: Hankitaan purkit sopivilla etiketeillä ja purkituskone. Mistä minä pystyn sanomaan onko tölkissä oikeaa castrol edgeä vai jotain kuraa?
            Ostaisitko sinä saksasta 8€/litra castrolia? 20€ toimituskulujenkin jälkeen on halpaa kun ostaa hieman enemmän.
            Onko teboil diamond 5w-40 vaihtoehto vai täytyykö olla xw-30 ?

            Comment

            • e36coupe
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 722
              • Nokia

              #7
              Originally posted by nyyppa View Post

              Oma 325 N53 koneella syö öljyä innokkaasti, kuten tuolle mallille on tyypillistä.
              Ei kai tuo N53 mikään öljysyöppö yleisesti ole? Edellinen malli (325 N52) useasti syö öljyä merkittävästi 10tkm vaihtovälillä, mutta N53 ei kai tästä samasta kärsi?


              Itsellä ei ainakaan tarvetta lisätä lainkaan 10tkm välillä öljyä. N52:et kaikki tuntemani yksilöt ovat pyytäneet vähintään 1,5l vaihtovälillä ja onhan noita useamman litran pyytäviäkin ilmeisesti paljon liikenteessä.
              Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

              Työn alla: E21 320/6
              Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3112

                #8
                Originally posted by jr66 View Post
                Onko teboil diamond 5w-40 vaihtoehto vai täytyykö olla xw-30 ?
                Itse ajelen kaikki sigun laitteet Teboil Diamond 5W-40:llä. ja olen edeltäjiäkin ajanut monia vuosia.

                Esim tuo F06 kun käy merkkihuollossa viralliset huollot, niin sitä Bemarin huollon 0W-30 öljyä se vie n. puoliväliin mittatikkua 15000km aikana.
                Teen väli öljynvaihdot ja tuolloin laitan Teboilia, niin ei syö yhtään samoilla kilsoilla...
                Kulkineet/projektit:

                M2 F87
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6217
                  • Helsinki

                  #9
                  Noita Castrol öljyjä oli kyllä väärennetty ja paljon, esim Italiassa mentii jo moottoripyörä puolelle, auto puolen lisäksi.
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Kyllä voi olla öljyväärennöksiä.
                    Hillittömästä en tiedä mutta kyllä, öljyssä voi olla suuret katteet.

                    13 vuotta vanhassa moottorissa voi olla myös ihan vaikka vikaa huohotuksessa, venavarrenkumeissa ja/tai männänrenkaissa.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Hattis
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 166
                      • Finland

                      #11
                      On näitä tullut ihan täällä kotimaassakin vastaan.

                      https://www.ksml.fi/paikalliset/2854170

                      Comment

                      • GOOFY
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 4139
                        • .

                        #12
                        Minä en näistä mitään tiiä mutta jos mulla ei oo koneessa joku öljy pysyny niin olen tehnyt niinkin hurjan ratkaisun että olen kokeillut jäykempää ja eri merkkistä öljyä epäilen että minkään merkin öljy koneeseen sopivalla luokituksella ei ole niin kuraa että kone menisi sillä rikki. Mutta jos sillä kalliilla öljyllä saa itelle mielenrauhaa niin siitä vain. Mää oon käyttäny ligu mölyn öljyjä kaikissa autoissa useamman vuoden. 20 e/5 litraa. Ei tartte tilailla ulkomailta piraatti öljyjä.
                        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 2000
                          • Tampere/kainuu

                          #13
                          Öljynkulutus moottorissa ei sinällään ole vaarallista tai huono asia jos sitä ei kulu järjettömiä määriä.

                          Itse olen ajanut 15tkm N52 moottorilla (talvikulkine) jonka öljynkulutus on ollut 1litra/200km taajama tai 1litra/1000km matka-ajoa. Liikaa toki, mutta vikaisena auton ostinkin.

                          Suutarin lapsella ei aina kenkiä...
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 999
                            • 29100/310053

                            #14
                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Öljynkulutus moottorissa ei sinällään ole vaarallista tai huono asia jos sitä ei kulu järjettömiä määriä.
                            M54:n ja S38:n öljynkulutuksia joskus ääneen pohtiessani isäukko naureskellen rauhoitteli että "sitten vasta kannattaa huolestua jos näyttää että öljyn määrä lisääntyy" :think
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • Kuqi
                              Moderator
                              • Sep 2002
                              • 12552
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by e36coupe View Post
                              N52:et kaikki tuntemani yksilöt ovat pyytäneet vähintään 1,5l vaihtovälillä ja onhan noita useamman litran pyytäviäkin ilmeisesti paljon liikenteessä.
                              Edellisen öljynvaihdon välillä ei tarvinut lisäillä öljyä omaani mutta vaihtovälikin oli vain noin 7000km.

                              Joskus hörppi enemmän kunnes löysin öljyn mistä moottori tykkää ja viimeiset 5 vuotta on menty max 1l 10.000km lisäyksillä.
                              BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
                              BMW CRUISE BIKE 2017
                              TREK POWERFLY 4 2021
                              @kukisenjussi instagram

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎