Announcement

Collapse
No announcement yet.

autonvaraosat24.fi / autodoc.fi / topautoosat.fi / aeromotors.fi yms part 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tekno
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 6

Aeromotors muuten hyvä kauppa mutta alkanut lähettämään eri merkkistä tavaraa kuin tilattu. Vähän korpeaa kun vaikka laitoin lisätietoihinkin ettei saa vaihtaa eri merkkikseen, niin silti taas osa vaihdettu eri merkkikseen ja erilaiseen osaan, mikä ei vastaa sitä minkä tilasin. Toisen kerran jo joutuu palauttamaan.

Nyt vielä sähköpostiinkin tuli jotain sössötystä että pitäisi lähettää auton rekkari tai vin...

Pisteet ipartsille kun kysyvät sähköpostilla jos joutuu vaihtamaan toisen merkkikseen.

Comment

• zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14352
      • Oulu

Originally posted by Tekno View Post
      Aeromotors muuten hyvä kauppa mutta alkanut lähettämään eri merkkistä tavaraa kuin tilattu. Vähän korpeaa kun vaikka laitoin lisätietoihinkin ettei saa vaihtaa eri merkkikseen, niin silti taas osa vaihdettu eri merkkikseen ja erilaiseen osaan, mikä ei vastaa sitä minkä tilasin. Toisen kerran jo joutuu palauttamaan.

Nyt vielä sähköpostiinkin tuli jotain sössötystä että pitäisi lähettää auton rekkari tai vin...

Pisteet ipartsille kun kysyvät sähköpostilla jos joutuu vaihtamaan toisen merkkikseen.
      Tämäpä mielenkiintoista, ei ole vielä ikinä itselläni sattunut näin, vaikka lähes aina tuolta tulee perusosat tilattua.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17508
        • Turku

Originally posted by zener View Post
        Tämäpä mielenkiintoista, ei ole vielä ikinä itselläni sattunut näin, vaikka lähes aina tuolta tulee perusosat tilattua.
        Tuliko kirjoitusvirhe, että kyse olisi sittenkin Autodocista?
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Tekno
          Newbiemmer
          • Jun 2008
          • 6

Originally posted by Laku View Post
          Tuliko kirjoitusvirhe, että kyse olisi sittenkin Autodocista?

Ei ole kyse autodocista vaan aeromotors.fi

Sain rahat tosi nopeasti takaisin kyllä tuosta väärästä osasta, samantien kun he vastaanottivat sen, mutta jälleen postitus meni omaan piikkiin, vaikka pistin kuitin kanssa mukaan tiedot että lähetys maksoi mulle 10,90. Silti eivät tuota hyvittäneet.

Originally posted by zener View Post
          Ei ole ennen sattunut tämmöstä itellekään aeron kanssa, vasta nyt ihan viimeaikoina ja en ole mikään kilpailevan firman pomo trollaamassa vaan vakioasiakas joka syytänyt tuonne nyt tuhansia euroja vähintäänkin (joku 32 tilausta takana ~4 vuoden aikana), mutta ilmeisesti kiitos on tällainen. Täytyy varmaan tilailla sitten jatkossa muualta vaikka voikin tulla muutaman euron kalliimmaksi. Kerran saa mokata mutta toinen kerta on jo liikaa, selvästi tarkoituksellista perseilyä.
          Last edited by Tekno; 02-08-2023, 13:38. Reason: lisäys

Comment

• Silmaauki
            BTCF Member
            • Jan 2015
            • 1785
            • Turku

Ei ole kyse autodocista vaan aeromotors.fi

Sain rahat tosi nopeasti takaisin kyllä tuosta väärästä osasta, samantien kun he vastaanottivat sen, mutta jälleen postitus meni omaan piikkiin, vaikka pistin kuitin kanssa mukaan tiedot että lähetys maksoi mulle 10,90. Silti eivät tuota hyvittäneet.
            Eikös tuossa olisi pitänyt pyytää heitä järjestämään haku?

Ainakin minulla sen ainoan kerran kun on palautus pitänyt tehdä, niin Aeromotors järjesti kuljetuksen.

Voi olla että heidän ehdoissaan on just tuo, että eivät hyvitä muiden järjestämiä kuljetuksia?
            E93 335i Aarre, Montego blue
            E90 318i talvipulkka

Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

Comment

• Tekno
              Newbiemmer
              • Jun 2008
              • 6

Originally posted by Silmaauki View Post
              Eikös tuossa olisi pitänyt pyytää heitä järjestämään haku?

Ainakin minulla sen ainoan kerran kun on palautus pitänyt tehdä, niin Aeromotors järjesti kuljetuksen.

Voi olla että heidän ehdoissaan on just tuo, että eivät hyvitä muiden järjestämiä kuljetuksia?

Ennen palautusta kysyin aspasta että miten se palautus tehdään niin muuta ei kerrottu kuin postiosoite mihin lähetetään.

Niiden sivuilla lukee:
              Aero Motors OÜ palauttaa tuotteen palauttamisen (kauppasopimuksesta vetäytymisen) tapauksessa Kuluttajalle kaikki hänen maksamansa kauppasopimuksenmukaiset maksusuoritukset, mm. toimituskulut (paitsi lisäkustannukset, jotka johtuvat Kuluttajan valitsemasta toimitustavasta, joka poikkeaa Aero Motors OÜ:n ehdottamasta kaikkein edullisemmasta toimitustavasta) viipymättä, mutta viimeistään 30 päivän kuluttua päivästä, jolloin tuote on toimitettu Kuluttajalle.
              No jos olis ollu joku 0€ euroa maksava (ts. just tollanen hakupalvelu) niin sittenhän se käy järkeen että lähetyskuluja ei hyvitetäkkään. Mutta voi luoja, pitäähän tuosta nyt kertoa sitten aspassa kysyttäessä, jos sen palautuksen voikin tehdä noin.

Ja kun aspalta kyselen niiden LÄHETYSKULUJEN palautusta, niin tivaavat vieläkin rekisteritunnuksen perään. Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä...
              Last edited by Tekno; 02-08-2023, 14:04. Reason: lisäys2

Comment

• zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14352
                • Oulu

Itse olen palautuskulut maksanut ja korvauksen saanuy aeromotorsilta, mutta seon monesti pitänyt erikseen vielä kysyä sähköpostilla, kun tahtoo muuten unohtua.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1785
                  • Turku

Ennen palautusta kysyin aspasta että miten se palautus tehdään niin muuta ei kerrottu kuin postiosoite mihin lähetetään.

Niiden sivuilla lukee:

No jos olis ollu joku 0€ euroa maksava (ts. just tollanen hakupalvelu) niin sittenhän se käy järkeen että lähetyskuluja ei hyvitetäkkään. Mutta voi luoja, pitäähän tuosta nyt kertoa sitten aspassa kysyttäessä, jos sen palautuksen voikin tehdä noin.

Kaiken huippuna, kun aspalta kyselen niiden LÄHETYSKULUJEN palautusta, niin tivaavat vieläkin rekisteritunnuksen perään. Ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä...
                  Ok, sitten toi on mennyt eri tavalla kuin muinoin minulla.
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

Comment

• pablo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 732
                    • Pirkanmaa

Ompas kirjavaa settiä aeron suhteen

Just palauttelin kytkinpaketin mikä ei sopinut autoon levyn boorin takia. Plalautin sen matkahuollolla, kun ajattelin et se tuotiin postnordilla ja on lähimpänä vissiin sitä. Paketti oli revitty ja raadeltu auki jo saadessa, mut aattelin ettei se kait haittaa, kun olin varma sopivuudesta.

Palautin ja maksoin kulut. Kysyin sähköpostilla maksavatko kulut takaisin, niin kuulemma lähettäjä maksaa🙄. Lisäks alko viipyä yhteydenotto niin siellä kuulemma tarkkariosasto puntaroi asiaa, kun heidän mielestään osia on yritetty asentaa. Saa nähä tuleeko reilu 200e takkiin vai miten käy.

-Anssi

Comment

• jeepitus
                      Newbiemmer
                      • Aug 2023
                      • 4
                      • Oulu

Originally posted by pablo View Post

Just palauttelin kytkinpaketin mikä ei sopinut autoon levyn boorin takia. Plalautin sen matkahuollolla, kun ajattelin et se tuotiin postnordilla ja on lähimpänä vissiin sitä. Paketti oli revitty ja raadeltu auki jo saadessa, mut aattelin ettei se kait haittaa, kun olin varma sopivuudesta.

Palautin ja maksoin kulut. Kysyin sähköpostilla maksavatko kulut takaisin, niin kuulemma lähettäjä maksaa🙄. Lisäks alko viipyä yhteydenotto niin siellä kuulemma tarkkariosasto puntaroi asiaa, kun heidän mielestään osia on yritetty asentaa. Saa nähä tuleeko reilu 200e takkiin vai miten käy.

-Anssi
                      Minulla tismalleen samanlainen vääntö menossa Aeromotorsin kanssa. Tilasin ilmastoinnin kompuran autooni, jonka havaitsin olevan väärä osa autooni nähden. Tilasin sen räjäytyskuvista selvittämälläni osanumerolla ja tosin erääseen muun merkkiseen autoon, kuin BMW. Minun olisi pitänyt vielä hoksata tarkistaa, että ko. auton malli olisi löytynyt sieltä "vastaavat ajoneuvot" -luettelosta Aeromotorsin sivuilta, eikä sitä tietystikään sieltä löytynytkään, eli minun moka siltä osin. Tiesin siis osan minulle jo saapuessa sen olevan väärä ja vielä osan käteeni saatuani kuitenkin asian tarkistin, että ei varmasti tule sopimaan autooni. Eli avasin minulle saapuneen Aeromotorsin paketin, pyörittelin sitä pari minuuttia kätösissäni ja totesin myös silmämääräisesti, ettei tule autooni sopimaan, paketoin lähetyksen uudelleen ja laitoin menemään matkahuollon kautta aeromotorsille takas ja tietysti minä vastasin lähetyskuluista (n. 30e). Olin henkisesti valmistautunut ottamaan noiden lähetyskulujen verran oman mokan vuoksi takkiin asiassa.

Aloin nyt tänään kyselemään tuon hyvityksen tilaa, kun sitä ei tunnu kuuluvan ja vastauksena sain, että he ovat nyt yllätys yllätys havainneet, että olisi merkkejjä siitä, että olisin yrittänyt asentaa osaa autooni ja liittäneet 3 kuvaa todisteeksi asiasta ja ovat ilmeisesti osien toimittajalle nyt lähettäneet kompuran jotain jatkotutkimuksia varten sen osalta, onko sitä yritetty asentaa vai ei. Tästäkään en mitään tietoa etukäteen saanut, että osa on toimittajalle lähetetty vaan tiedon sain kun aloin itse asiasta kyselemään muutaman viikon viiveen jälkeen paketin palauttamisesta lukien..

Tietystikään en itse tajunnut kuvia ottaa osasta vaan kylmiltään laitoin sen heti seuraavana aamuna siitä lukien menemään takas viroon kun se oli minulle saapunut.

Tässä alla kuvat kuvat, jotka ovat minulle todisteina lähettäneet:

1.
                      2.
                      3.

Kyllähän minäkin maallikkona noista jotain jälkiä näen, mutta siitä olen 100% varma, että minä niitä en ainakaan ole aiheuttanut sillä, että olen osaa kädessäni pari minuuttia pitänyt. Mikäli tuo on sama osa kuin minä olen heille palauttanut, niin mistä minä voin siitä päästä takuuseen, ettei tuokin ole käynyt ensin jollain muulla asiakkaalla, joka osaa on koittanut asentaa ja nyt koittavat minua laittaa sitten vastuuseen siitä asiasta. Kyllä ottaa pannuun, että en tajunnut itsekin ottaa kuvia ennen palautusta osasta, vaan mitäpä nekään asiassa olisi auttaneet kun varmaan ihan samalla tavalla tuosta hyvityksestä olisi saanut vääntää, vaikka kuinka minulla omia todisteita asiasta olisi. Harmittaa kyllä, kun tähän asti n. 10 tilauksen verran minulla ei ole ollut muuta kuin positiivista ko. firmasta sanottavaa, mutta kun ensimmäinen palautus tulee kyseeseen, niin siitäpä ne vaikeudet alkaa. Enpä enää ikinä aio kompuraa lähteä ulkomailta ostamaan ja katsotaanpa vielä jatkot tämän liikkeen kanssa asioinnin kanssa, kun saadaan tuon osien toimittajan kanta asiaan, jonka nyt tyhmempikin osaa jo etukäteen arvata ja laittavat varmasti asiakkaan piikkiin asian.

Comment

• Jarger
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 3714
                        • Finnland

Onko tuo kompura ns. kunnostettu?
                        Jos on kunnostettuja, vika todennäköisesti on ollut valmistaessa, tai siis nuo jäljet.

Hidasta noiden kans on vääntää, mutta on se aina toiminut sitten joskus kuukausien päästä..

Jos haluaa että toimii heti, nää kotimaan puljut on hyviä, ei tartte ootella mutta on toki tyyriimpää.
                        Negatiiviset kauppakokemukset:
                        Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

Comment

• ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3507
                          • Raisio

Jaahas, tässä tilauslistaa kasannut tuonne, mutta näköjään pitää korostetusti tuoda esille että vain se tuotemerkki mikä valittu ja muuta EI saa lähettää.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

Comment

• Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3714
                            • Finnland

Originally posted by pablo View Post

-Anssi
                            Ettei ois joku kommunikaatio-ongelma? Jälkikäteen pitää olla nuo vailla takaisin https://aeromotors.fi/sivu/8-tuotteen-palauttaminen

"3.3. Aero Motors OÜ suorittaa em. palautusmaksut, käyttämällä samaa maksutapaa, jolla Kuluttaja on maksanut omat suorituksensa, paitsi jos Kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käytettävän toisenlaista maksutapaa.

3.4. Tuote palautetaan Aero Motors OÜ:lle alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä (pakkauksen avaaminen hyväksytään, mutta pakkaus ei saa olla rikottu, käytetty tai teipattu) ja alkuperäisessä kokoonpanossa (mukana kaikki tuotteen pakkaukseen kuuluvat osat). Vaurioitettuja tuotteita ei hyväksytä palauttavaksi.

3.5. Esineen palauttamisen välittömät kulut maksaa Kuluttaja.
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

Comment

• MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6169
                              • Helsinki

Originally posted by jeepitus View Post
                              Tässä alla kuvat kuvat, jotka ovat minulle todisteina lähettäneet.
                              Tuo kompura näyttää että olisi kunnostettu kompura, kun tuollaisia "syöpymiä" voi tulla ajankanssa kompuraan, ihan uudessa ei ole tuollaisia jälkiä. Noita kunnostettuja on muutama tullut pyöritettyä kädessä, niin näkee että on ollut käytössä, jos vertaa ihan tehdas uuteen osaan, missä koneistuksen jäljet ovat koskemattomia
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

Comment

• pablo
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 732
                                • Pirkanmaa

Originally posted by Jarger View Post
                                Ettei ois joku kommunikaatio-ongelma? Jälkikäteen pitää olla nuo vailla takaisin https://aeromotors.fi/sivu/8-tuotteen-palauttaminen

"3.3. Aero Motors OÜ suorittaa em. palautusmaksut, käyttämällä samaa maksutapaa, jolla Kuluttaja on maksanut omat suorituksensa, paitsi jos Kuluttaja on ilmoittanut haluavansa käytettävän toisenlaista maksutapaa.

3.4. Tuote palautetaan Aero Motors OÜ:lle alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä (pakkauksen avaaminen hyväksytään, mutta pakkaus ei saa olla rikottu, käytetty tai teipattu) ja alkuperäisessä kokoonpanossa (mukana kaikki tuotteen pakkaukseen kuuluvat osat). Vaurioitettuja tuotteita ei hyväksytä palauttavaksi.

3.5. Esineen palauttamisen välittömät kulut maksaa Kuluttaja.

Mikä kommunikaatio ongelma? Joillekki on tässä makseltu kuluja takas, mut mullekki esim vastattiin et kulut hoitaa lähettäjä🤔. Ton viimesen lauseen tossa palautusohjeessa voi tulkita niinkin et lähettäjä maksaa ehdottomasti, ettei lkukaan lähetä niin et vastaanottaja maksaa. Hyvityksistä ei mainita.

Mä voin ottaa noi kulut takkiin, mut kytkinsetistä ois kiva saada rahat takasin.

-Anssi

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎