memebuy23buy

Nettiautosta bongailtua XXXIX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by jaskap View Post
    Onkohan noissakin ims ongelmat ja sylinterien murtumisia. Rahhoo saapi olla repullisia.
    https://www.autoscopecarcare.com/car...e-ims-bearing/
    Eikös nuo IMS ongelmat kohdistu pelkästään vastaiskumoottoreihin?

    Cayennessahan niitä ei käytetty.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Noihin Cayennen halpoihin hintoihin on syynsä jos kerta pelkät perusjarruremontin osat maksaa yli 5000€!


    Maastureista puheenollen tämä etusivun bongo on aikas komia:
    https://www.nettiauto.com/willys/jeep/12814110
    Onkohan noissakin ims ongelmat ja sylinterien murtumisia. Rahhoo saapi olla repullisia.

    Leave a comment:


  • MeisterW
    replied
    Originally posted by sampsa- View Post
    Harmi. Yksi soitto riitti lannistamaan kiinnostuksen.
    Myyjä kertoi katsastuksessa tulleen huomautusmerkinnän öljyvuodosta moottorissa. Kuulemma vain "pientä kosteutta jossain kohtaa. Ei ainakaan hallin lattialle asti ole tullut".
    Nihkeältä tuntuu, vaikka korjaamo perhepiiristä löytyykin.
    Joo, ainahan näissä nyt varautua tarvii, mutten nyt ehdointahdoin käsiäni kuraan halua lykätä.
    Omasta mielestä on mahtavia laitteita. Aikoinaan mulla oli e53 4.8is, kun eka kertaa kuuli tyhjäkäynnin auton ulkoa niin se oli kaupat.

    Tuossa 4.6is on M62 jakopää pidettävä vaan kunnossa, mut toisaalta on sitten vähemmän muita lci malliin tulleita murheita. Öljyä hikoilee varmaan jo kaikki e53 ja e70 myös, eli sitä voi olla vaikea välttää ton ikäisissä. Jos moottori ei ylimääräisiä raksuttele ja ZF vaihtaa sujuvasti, niin uskaltaisin ostaa puoliharrastepeliksi..

    Xoutpost.com noista löytyy hyvin tietoa lisää

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by E39Fin View Post
    Sitten myös cayennet pyörinyt mielessä, mutta niistä taitaa ainoat järjelliset vaihtoehdot olla 3.2/3.6 ja Turbo. 4.8 osalta en tiedä mitään. Nuo tuntuu olevan aika halpoja myös.
    Noihin Cayennen halpoihin hintoihin on syynsä jos kerta pelkät perusjarruremontin osat maksaa yli 5000€!


    Maastureista puheenollen tämä etusivun bongo on aikas komia:

    Leave a comment:


  • Zeta
    replied


    Vähän ajettu 125i coupe

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    En tiedä onko tuossa Land Roverissa mitään järkeä kun ei se mikään tykki ole kuitenkaan tuolla koneella ja syönti aika reilua. Tosin jos ei sillä ole väliä, niin..

    Mielenkiintoinen laite silti, en tiedä noista mitään.

    Noihin VW tuotteisiin luulisin että se hinnan lasku liittyy juuri niihin kalliisiin huoltoihin ja siihen että saat kaivaa lompakkoasi jopa enemmän kuin Bemarin kanssa Ja ajat muka Porschella, joka todellisuudessa on vaan VW.

    Land Roverissa jopa dieselin keskikulutus on 11,3l? Tosin se nyt varmaan tippuisi hiukan jos tuota konetta piristäisi.

    Oman 184hp automaatti E53 keskilutus on 9,7l joka on mielestäni sangen ok tämän kokoiselle autolle. Nyt vähän tippunee kun manuaaliksi tekee. Tosin isompia jarruja ja torsenit molempiin periin, ja 21" alle 11,5" leveydellä, niin enpä tiedä.........

    Leave a comment:


  • E39Fin
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    X5 e70 4.8i - myyntipalstalla olisi yksi edullinen :think
    Ois mun valinta jos V8 X5 pitäisi ostaa.
    Samoilla linjoilla olisin, etenkin jos kriteerinä oli jonkin sortin modernius. Mun makuun E53 huonoin puoli on kyllä sisusta, joka ei oikein varusteillakaan tule tälle vuosituhannelle. Etenkin faceliftien kohdalla tuntuu, että ulkokuori ja sisusta on eri vuosituhannelta (niin kuin ne itse asiassa onkin).

    Itse myönnän kyllä myös kuolanneeni V8-koneisia E53, mutta olen kyllä nyt tullut lopputulokseen, ettei ole varmaan kaiken vaivan arvoisia. Jos täytyisi jotain ehdottaa, niin jos on valmis ottamaan E53 ongelmikseen, niin ei se saman ikäluokan Range Rover V8:llä ole siitä enää edes juuri pahempi vaihtoehto. Sillä sitten voi oikeasti myös lähteä kuralätäkköä kovempaankin maastoon halutessaan.



    Sitten myös cayennet pyörinyt mielessä, mutta niistä taitaa ainoat järjelliset vaihtoehdot olla 3.2/3.6 ja Turbo. 4.8 osalta en tiedä mitään. Nuo tuntuu olevan aika halpoja myös.
    Last edited by E39Fin; 14-05-2022, 09:59.

    Leave a comment:


  • sami83
    replied
    https://m.nettiauto.com/hummer/h2/12...nt=14&vifNav=Y Vielä mahtuu muutama lisävalo🤔

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Jos E70 pitäis alkaa katsomaan niin varmaan dieselinä sitten veis voiton.
    Itseä vaan ei mallina sytytä ollenkaan. Tuollainen IS taas puolestaan saa kuolaamaan. Siksipä omasta dieselistä tulee löytymään samoja ulkonäön elementtejä "kas kummaa"

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Juu, en välttämättä ostaisi 20v vanhaa V8 audia, kokemusta on

    Mitä sait jakopään hinnaksi? Kyllä sen pitäisi kohtuu kalliiksi hilata jos teetät sen muualla ja aletaan vaihtamaan kaikkea kuluvaa mitä matkalla tulee vastaan.

    Onhan tuo ihan siistin oloinen yksilö, ilmoituksessa ei kyllä ole mitään mainintaa huoltokirjasta joten huoltokuiteista kannattanee ainakin kysellä. Mahdollisella koeajolla kuuntelisin tarkkaan miltä kylmä kone kuulostaa startissa/startin jälkeen ja että vaihdelaatikko ei tee mitään hämärää missään tilanteessa. Näissä on ilmeisesti ZF 5HP24 laatikko mikä ei myöskään ole täysin huoltovapaa.
    Reilun tonnin maksaa pelkät osat. Repullinen tiivisteitä ja muuta. Sitä ei usko, ennenkuin kokee. Jos joutuu työn ostamaan jostain, niin en tiedä.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Originally posted by sampsa- View Post
    Joo, ja tähän E53 keskusteluun vielä:
    Kakkosauto nyt siis vaihdossa. Nykyinen -06 punto, jolla ei vuoteen ajettu metriäkään. Joku sellainen hakusessa, millä pääsee parhaillaan pohjoisen kinttupolulla, retkikäytössä kesäaikana, sekä satunnaiset muutama pakollista ajoa talven aikana.
    Oltava bensa, ja haluaisin ekan veekasin omistaa.
    Olen katsellut X5, Q7, Ml -mese, xc90 volvo… nämä nyt äkkiseltään.
    Sais olla nyt jotain siedettävää varustettakin ja jonkunverran edes moderni auto.
    Mese ja volvo on tyrmätty ”saatanan rumina” joten rupeaa vaihtoehdot olemaan kovin vähissä.
    Huoltohommiin liittyen tosiaan hiukan vilkuilin noita jakopään hintoja, eikä ne maailman pahimmilta vaikuttaneet. Jollakin tavalla se nyt voisi olla sitten ”ihan sama” jos joku öljytihku jossain näkyy, jos sen koneen nyt muutenkin huoltaisi isosti.
    Q7:n hinnat huoltoihin ihan toiselta planeetalta.
    X5 e70 4.8i - myyntipalstalla olisi yksi edullinen :think
    Ois mun valinta jos V8 X5 pitäisi ostaa.

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by sampsa- View Post
    Joo, ja tähän E53 keskusteluun vielä:
    Kakkosauto nyt siis vaihdossa. Nykyinen -06 punto, jolla ei vuoteen ajettu metriäkään. Joku sellainen hakusessa, millä pääsee parhaillaan pohjoisen kinttupolulla, retkikäytössä kesäaikana, sekä satunnaiset muutama pakollista ajoa talven aikana.
    Oltava bensa, ja haluaisin ekan veekasin omistaa.
    Olen katsellut X5, Q7, Ml -mese, xc90 volvo… nämä nyt äkkiseltään.
    Sais olla nyt jotain siedettävää varustettakin ja jonkunverran edes moderni auto.
    Mese ja volvo on tyrmätty ”saatanan rumina” joten rupeaa vaihtoehdot olemaan kovin vähissä.
    Huoltohommiin liittyen tosiaan hiukan vilkuilin noita jakopään hintoja, eikä ne maailman pahimmilta vaikuttaneet. Jollakin tavalla se nyt voisi olla sitten ”ihan sama” jos joku öljytihku jossain näkyy, jos sen koneen nyt muutenkin huoltaisi isosti.
    Q7:n hinnat huoltoihin ihan toiselta planeetalta.
    Juu, en välttämättä ostaisi 20v vanhaa V8 audia, kokemusta on

    Mitä sait jakopään hinnaksi? Kyllä sen pitäisi kohtuu kalliiksi hilata jos teetät sen muualla ja aletaan vaihtamaan kaikkea kuluvaa mitä matkalla tulee vastaan.

    Onhan tuo ihan siistin oloinen yksilö, ilmoituksessa ei kyllä ole mitään mainintaa huoltokirjasta joten huoltokuiteista kannattanee ainakin kysellä. Mahdollisella koeajolla kuuntelisin tarkkaan miltä kylmä kone kuulostaa startissa/startin jälkeen ja että vaihdelaatikko ei tee mitään hämärää missään tilanteessa. Näissä on ilmeisesti ZF 5HP24 laatikko mikä ei myöskään ole täysin huoltovapaa.

    Leave a comment:


  • sampsa-
    replied
    Joo, ja tähän E53 keskusteluun vielä:
    Kakkosauto nyt siis vaihdossa. Nykyinen -06 punto, jolla ei vuoteen ajettu metriäkään. Joku sellainen hakusessa, millä pääsee parhaillaan pohjoisen kinttupolulla, retkikäytössä kesäaikana, sekä satunnaiset muutama pakollista ajoa talven aikana.
    Oltava bensa, ja haluaisin ekan veekasin omistaa.
    Olen katsellut X5, Q7, Ml -mese, xc90 volvo… nämä nyt äkkiseltään.
    Sais olla nyt jotain siedettävää varustettakin ja jonkunverran edes moderni auto.
    Mese ja volvo on tyrmätty ”saatanan rumina” joten rupeaa vaihtoehdot olemaan kovin vähissä.
    Huoltohommiin liittyen tosiaan hiukan vilkuilin noita jakopään hintoja, eikä ne maailman pahimmilta vaikuttaneet. Jollakin tavalla se nyt voisi olla sitten ”ihan sama” jos joku öljytihku jossain näkyy, jos sen koneen nyt muutenkin huoltaisi isosti.
    Q7:n hinnat huoltoihin ihan toiselta planeetalta.

    Leave a comment:


  • jaskap
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Minkä auton kanssa ei? Taitaa olla nuo ketjun laahaimet se akilleenkantapää vain. Eli kunhan kuulostelee ettei ala pitämään ylimääräisiä ääniä, pitäisi pelata.
    Tuohan on käytännössä se "Alpinan kone"
    Kallis paikka remontoida on moottori jos sen paskoo, siksi lähinnä ennalta tuo jakopää. Hupailuttaa joskus nähdä näitä myynnissä "koneesta kuuluu pieni tikitys, ei haittaa ajoa ja ei tutkittu" Alkaa nuo V8 vaihtokoneet olemaan maailmallakin vähän hukassa.
    Näin on. Ihan vain pieni ääni jakopäästä. Tai eihän ne tiedä, mikä jakopää on.
    Tosin, jos ohjuri on kunnolla kuoriutunut, pitää olla aika hönö, joka jatkaa ajamista. On aika karski ääni.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Ei ole tosiaan pidemmän päälle mikään halpa ylläpidettävä. Jos ei löydy jo huoltokirjasta niin jossain 200-300tkm välillä saa tehdä jakopään, vanokset ja eikö näiden x5 4.6is kanssa ole ihan alakertojakin mennyt?
    Minkä auton kanssa ei? Taitaa olla nuo ketjun laahaimet se akilleenkantapää vain. Eli kunhan kuulostelee ettei ala pitämään ylimääräisiä ääniä, pitäisi pelata.
    Tuohan on käytännössä se "Alpinan kone"
    Kallis paikka remontoida on moottori jos sen paskoo, siksi lähinnä ennalta tuo jakopää. Hupailuttaa joskus nähdä näitä myynnissä "koneesta kuuluu pieni tikitys, ei haittaa ajoa ja ei tutkittu" Alkaa nuo V8 vaihtokoneet olemaan maailmallakin vähän hukassa.

    Leave a comment:

Working...
X