Luin ilmoituksen toisin kuin ne yleiset, joissa tehtaan varustelista kopioitu, joskus jopa kahteen kertaan. "DUMMY SALAPA, SELECTION COP RELEVANT VEHICLES jne."
Ja myyjäkin vaikuttaa ihan hauskalta tyypiltä. Täytyy soittaa klo 13
Luin ilmoituksen toisin kuin ne yleiset, joissa tehtaan varustelista kopioitu, joskus jopa kahteen kertaan. "DUMMY SALAPA, SELECTION COP RELEVANT VEHICLES jne."
Ja myyjäkin vaikuttaa ihan hauskalta tyypiltä. Täytyy soittaa klo 13
[/url]
Oikeilla jäljillä olet. Soita ihmeessä. Mika on todella mukava kaveri ja ehkä reiluimpia miehiä, joita Suomessa tunnen. Ei ole pahaa sanottavaa miehestä. Persoona hän on, mutta sellaisista ihmisistä pidänkin.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Sopivasti 8v täyttyy kesällä ja 100tkm jo ajettu rikki = akku takuu ummessa?
Jos siis korkeajännite akun kapasiteetti on laskenut dramaattisesti ja rajusti pienentynyt range johtuu siitä.
Vai lieneekö ihan normi i3 rangen lasku talvella niin kuin foder jo mainitsi?
Kävin tämän eilen koeajamassa. Omaan silmään todella mukava väritys, ja i3:n laatuvaikutelma oli positiivinen yllätys. Ajoin n. 30km lenkin pääasiassa moottoritietä ja akun varaustaso laski noin kolmanneksen. Liekö tuo normaalia vai ei, en tiedä, kun oli ensikosketus i3:en.
Mutta ajotuntumaltaan tämä oli selkeästi surkein bemari, jolla olen ikinä ajanut. Samalla myös surkein ns moderni auto. Tämä oli niin surkea, että en usko, että BMW on tällaisena auton päästänyt markkinoille. Alustassa on jotain pahasti vialla, sillä auto haki tietä kuin ajokoira. Samalla ohjauksessa oli väljää ja se jotenkin kummasti tahmasi, joten kokoajan oli tunne ettei tiennyt mihin suuntaan ollaan menossa. Kun korjausliikkeen teki, niin pienellä viiveellä koko kori keinahti ja auto teki ylisuuren heilahduksen, ihan kuin peräpää ei olisi korissa kiinni. Autoa ei saanut menemään suoraan ollenkaan.
Täytyy käydä koeajamassa joku toinen i3 verrokiksi.
Auto oli otettu käyttöön 2014, eka huolto vasta vuonna 2017 auton mukaan myöhässä tehtynä vain 9tkm mittarissa, seuraava merkintä marraskuussa 2020 vajaa 70 tkm taulussa (ajoissa tehtynä) ja viimeinen 2022, kun mittarissa oli 102tkm. Ilmeisesti siis joku huolto välissä kuitenkin tehty, muttei merkattu autoon.
Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Kävin tämän eilen koeajamassa. Omaan silmään todella mukava väritys, ja i3:n laatuvaikutelma oli positiivinen yllätys. Ajoin n. 30km lenkin pääasiassa moottoritietä ja akun varaustaso laski noin kolmanneksen. Liekö tuo normaalia vai ei, en tiedä, kun oli ensikosketus i3:en.
Mutta ajotuntumaltaan tämä oli selkeästi surkein bemari, jolla olen ikinä ajanut. Samalla myös surkein ns moderni auto. Tämä oli niin surkea, että en usko, että BMW on tällaisena auton päästänyt markkinoille. Alustassa on jotain pahasti vialla, sillä auto haki tietä kuin ajokoira. Samalla ohjauksessa oli väljää ja se jotenkin kummasti tahmasi, joten kokoajan oli tunne ettei tiennyt mihin suuntaan ollaan menossa. Kun korjausliikkeen teki, niin pienellä viiveellä koko kori keinahti ja auto teki ylisuuren heilahduksen, ihan kuin peräpää ei olisi korissa kiinni. Autoa ei saanut menemään suoraan ollenkaan.
Täytyy käydä koeajamassa joku toinen i3 verrokiksi.
Auto oli otettu käyttöön 2014, eka huolto vasta vuonna 2017 auton mukaan myöhässä tehtynä vain 9tkm mittarissa, seuraava merkintä marraskuussa 2020 vajaa 70 tkm taulussa (ajoissa tehtynä) ja viimeinen 2022, kun mittarissa oli 102tkm. Ilmeisesti siis joku huolto välissä kuitenkin tehty, muttei merkattu autoon.
Ei kuulosta lajinsa parhaimmalta yksilöltä tuo
Mutta kyllähän i3 on erilainen ajaa siinä missä eri näköinenkin. Ohjaus on nopea, siihen tottuu kuitenkin hetkessä. Eikä se muutenkaan mikään seiska ole motariajossa. Ei sitä yritäkään olla.
Aika pitkälle saadaan mennä, jos melkein kymmenen vuotta valmistetun sähköauton pitäisi olla jotenkin hyvä harrastemielessä, jottei sitä pääsisi huomauttamaan kertakäyttökulttuurista, jonka kritisointi kuuluu nimenomaan ympäristön eteen tehtävään työhön. i3:a on valmistettu 220000 kpl. Kuinka paljon valmistetaan yleensä Bemareita puhumattakaan muista merkeistä, joissa ei sitä harrastepotentiaalia ole?
Olen tänne foorumille raportoinut omasta i3 4tkm ajetusta koeajoautosta ja kokemukset olivat vähän samankaltaiset ajovakauden suhteen :think.
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Minun ex, joka oli minun omistuksessa 2015 ja oli silloin todella siistissä kunnossa.
Sen jälkeen on ollut melkoinen kiertopalkinto.
Vinkvink: autoon on asennettu täydellinen harmaan värinen ja sähkösäätöinen M3 nahkasisusta muistilla, aidot M3 sivupeilit ja M-Sport mallin korisarja
Minun ex, joka oli minun omistuksessa 2015 ja oli silloin todella siistissä kunnossa.
Sen jälkeen on ollut melkoinen kiertopalkinto.
Vinkvink: autoon on asennettu täydellinen harmaan värinen ja sähkösäätöinen M3 nahkasisusta muistilla, aidot M3 sivupeilit ja korisarja
Surullista katsottavaa tuo rappeutuminen. Kyllä se niin on, että järvi ei soutamalla kulu, mutta kaiken muun polkeminen toteuttaa entropiaa tehokkaasti.
e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Mutta kyllähän i3 on erilainen ajaa siinä missä eri näköinenkin. Ohjaus on nopea, siihen tottuu kuitenkin hetkessä. Eikä se muutenkaan mikään seiska ole motariajossa. Ei sitä yritäkään olla.
Olikos se niin että tuota ohjausta sai hiukan paremmaksi jos laittaa vanteisiin spacerit ja leventää faceliftin mittoihin?
Comment