Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bavaria Laakkonen ja Schmiedman korjaamo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7543
    • Kotona

    #16
    Originally posted by TheRipper View Post
    Jos tämä kuitenkin nyt oli vakuutusjuttu niin olisihan se kannattanut suoraan reklamoida sinne Laakkoselle että nyt ei tullut kuntoon...
    Laakkoselle reklamointi saattaa olla yhtä tyhjän kanssa. Nätisti lupaavat muuttaa toimintatapojaan, olla huolellisempia jatkossa ja saattavat jopa pahoitella, mutta rahallista hyvitystä ei helpolla tipu. Jos kokee omasta mielestään vääryyttä tai huonoa palvelua niin parempi äänestää jaloillaan ja jättää käyttämättä heidän palveluitaan jatkossa. Tarpeeksi moni kun näin tekee niin palvelu ja työnjälki saattaa joskus parantua.

    En sitä sano, että aina hommat menisivät perseelleen ja varmasti suurin osa on tyytyväisiä, mutta sitten kun ne menevät vikaan niin vastaantulonkin pitäisi olla molempia osapuolia tyydyttävä.
    Last edited by Zeta; 07-05-2022, 16:25.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
    -

    Comment

    • jad
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 279
      • Helsinki

      #17
      Me Schmiedmann:lla pyrimme palvelemaan asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla ja tarjoamaan asiakkaille kattavampaa ja kustannustehokkaampaa vaihtoehtoa merkkikorjaamoon verrattuna. Verrattain pienikokoisena toimijana haluamme myös ylläpitää mainetta ammattitaidon ja reklamaatioiden suhteen, koska emme ole täydellisiä, niin toivoisimme negatiiviset palautteet työstämme meille, jotta voimme kehittää toimintaamme ja ammattitaitoamme.
      www.carbonracingteam.fi

      Comment

      • tiko4tiko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2020
        • 801
        • Lappeenranta

        #18
        Melkoista säätöö

        Tekevälle virheitä sattuu, mutta jos ei ole mahdollista korjata virhettään niin aika turhaa ulinaa omasta mielestä olipa sitten merkkihuolto tai joku muu.

        Kyllä omalle kohdalle on käynyt että auto ei tule aina ekalla kertaa kuntoon, mutta aina se on kuntoon saatu lopulta. Täältä Lappeenrantaan Laakkoselle 5/5
        Mini, E24, E90, G70
        exät: E23, 2x E34, E39, 2x E83, E61, 2x E70, F15, G05

        Comment

        • Petteri75
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2550
          • Kirkkonummi

          #19
          Originally posted by TheRipper View Post
          Aikalailla valitettavasti perusongelma merkkihuollossa nykypäivänä...siellä toistaitoiset tolvanat toheltavat vaan autot mahdollisimman nopeasti eteenpäin jotta rahhoo tulee taloon ja sillä hyvä...ja kun palkka juoksee vaikkei tekisi yhtään mitään niin ei kait siinä kannata paljoa autoa tutkiskella edes...pari kieppiä jousta pois on sentään sen verran iso juttu että jopa sokean huonosti koulutetun apinan pitäisi se kyllä huomata...autohan laskeekin jo tuon puolesta melkoisesti.
          Itsellä takapäästä puolikas kieppiä poikki ja hyvin näki että perä kulkee alhaalla.


          Onneksi löytyy merkkikorjaamoita parempiakin vaihtoehtoja nykyään.

          Jos tämä kuitenkin nyt oli vakuutusjuttu niin olisihan se kannattanut suoraan reklamoida sinne Laakkoselle että nyt ei tullut kuntoon...eihän se omasta pussista olisi ollut pois...
          Edellisen auton (320iA M Sport -17) kanssa kävin Laakkosen tiskillä yli 15 kertaa. "Yli" sen vuoksi, että sen jälkeiset 3 kertaa liittyivät toisiopiirin jäähdytyskennon rikkoutumiseen, jonka jälkeen auton keulaan tuli BMW:n jälkiasennusverkko. Tätä ei huomattu 2 aiemmalla kerralla, sitten löytyi kun testattiin 2. kertaa. Muut käynnit liittyivät kaikki takuukorjauksiin.

          Kyllä niitä vikoja yritettiin löytää aina, mutta kieltämättä usein kiire tuntui. Esim. niitä kolisevia takaiskunvaimentimia ihmeteltiin kahtena talvena kunnes vastaan tuli tarpeeksi kylmä aamu, jotta ne saatiin diagnosoitua. Ryömintää N-vaihteella ihmeteltiin ainakin 4-5 kertaa, kunnes todettiin, että ryömiihän se. Juuttuvaa käsijarrua (1. talvesta alkaen) säädettiin, vaijeri vaihdettiin ja lopulta vaihdettiin kaikki liikkuvat osat jarrukenkiä lukuunottamatta, joka auttoi 95%:sesti. Ja pienempiä kutistuvista takaovien ulkotiivisteistä ja kitisevästä kojelaudasta alkaen jne jne.

          Lyhyesti, autosta Espoon Laakkosella sellainen vajaan 5 vuoden aikana kuin sen olisi pitänyt olla suoraan tehtaan linjalta. Se mikä ehkä olisi säästänyt kaikkien aikaa, olisi ollut tarkempi diagnosointi. Joka kerran jälkeen auto kävi kyllä lyhyellä koeajolla ennen takaisinluovutusta, ehkä tämä jäi kiireessä tekemättä ja toivottavasti tämän viestiketjun jälkeen sitten vähemmän.
          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1894
            • 01830

            #20
            Tyhjän päiväistä sensurointia taas täällä. Taitaa olla Omasta puolestani aika jättää hyvästit foorumille.

            Adios!
            ...

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #21
              Touhuhan on jo kuin suoraan Venäjältä. Oksettavaa.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 1996
                • Tampere/kainuu

                #22
                Ottaen huomioon mekaanikkojenkin inhimillisen virheen mahdollisuuden taitaa niitä totaalisia työvirheitä sattua suhteellisen vähän.

                Otetaan esimekkinä valtuutetun huoltopisteen yhden mekaanikon vuotuinen autojen läpimeno, joka on luokkaa 500-800autoa / vuosi. Ja jos kerrotaan tuo luku korjaamon mekaanikko määrillä ja se vielä korjaamoiden määrillä.

                Yhtälailla sama pätee ei valtuutettuihin, paljon kun tekee niin aina voi joskus tulla se työvirhe.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6741
                  • PK-seutu

                  #23
                  Originally posted by van cleef View Post
                  Tyhjän päiväistä sensurointia taas täällä. Taitaa olla Omasta puolestani aika jättää hyvästit foorumille.

                  Adios!
                  Todellakin erikoista siivousvimmaa. Miksiköhän? Mitä sääntöjä on rikottu?
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6200
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by pyroz View Post
                    Todellakin erikoista siivousvimmaa. Miksiköhän? Mitä sääntöjä on rikottu?
                    Varmaan topic:in aloittaja ehkä pyytänyt tai joku..Olihan siinä aikamoista settiä heti kättelyssä
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • anv
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2012
                      • 328
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by zakspeed View Post
                      Ottaen huomioon mekaanikkojenkin inhimillisen virheen mahdollisuuden taitaa niitä totaalisia työvirheitä sattua suhteellisen vähän.

                      Otetaan esimekkinä valtuutetun huoltopisteen yhden mekaanikon vuotuinen autojen läpimeno, joka on luokkaa 500-800autoa / vuosi. Ja jos kerrotaan tuo luku korjaamon mekaanikko määrillä ja se vielä korjaamoiden määrillä.

                      Yhtälailla sama pätee ei valtuutettuihin, paljon kun tekee niin aina voi joskus tulla se työvirhe.

                      Noh, kokemuksia Oulussa eräästä ei-bmw-huollosta. Ko. automerkkien virallinen huolto kyllä. Työkaverilla täysin uusi auto. Ensimmäisen vuoden aikana jokaikinen takuukorjaus vaati uusintakäynnin. Ensimmäinen sellainen jokaikinen kerta johtui siitä että vialliseksi diagnosoitua osaa ei oltu vaihdettu. Toinen uusintakäynti taas siitä että jotain oli jätetty irti/kasattu väärin. Omalla pojalla käytetyn auton kohdalla sama homma.
                      Lopulta työkaverin autoa ei osattu korjata ollenkaan. Kyseessä oli ajonaikainen selvä kolina. Korjausyrityksiä oli monia, joista viimeisessä laikattiin jousilautasesta reuna pois! Väittivät että merkkikohtainen, autoon lisävarusteena uutena tilattu, madallusjousi kolisee lautasta vasten. Kaveri lopulta vaati täydellisen kaupan purun alle vuoden vanhaan autoon ja onnistui siinä. Ennen auton palautusta kävi toisessa korjaamossa tutkimassa mahdollista kolinan syytä. Väljä hammastanko löytyi viidessä minuutissa.
                      Last edited by anv; 09-05-2022, 00:20. Reason: raidetanko-> hammastanko

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17526
                        • Turku

                        #26
                        Originally posted by van cleef View Post
                        Tyhjän päiväistä sensurointia taas täällä. Taitaa olla Omasta puolestani aika jättää hyvästit foorumille.

                        Adios!
                        Ikävää, jos lähdet. Ihmettelen kyllä tätä sensurointia. Oma kommenttini koski vain sitä, että ihmettelin, miksei asiaa hoidettu alkuperäisessä huoltopaikassa.
                        Näillä mennään:
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • van cleef
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1894
                          • 01830

                          #27
                          Tuli vähän kiehahdettua turhan takia. Täällä ollaan taas, mutta olen silti samaa mieltä moderointilinjasta kuin edeltävä kommenttini. Esim. se 525xda:n bänni oli mielestäni aivan aunarista, vaikka ehkä välillä hieman rasittavahko kirjoittaja. Samat voi sanoa Hemistä ja silleen.

                          Hiljenevä foorumi kai tämäkin, niin kyllä tänne mahtuu ajatuksia ja kirjoituksia(selvä spammi poisluettuna)
                          ...

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15251
                            • Ajamisen Iloa

                            #28
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Todellakin erikoista siivousvimmaa. Miksiköhän? Mitä sääntöjä on rikottu?
                            Mä kerroin viimeviikolta päivän vanhan oman kokemuksen Espoon Laakkosen vauriokorjaamon toiminnasta. Jos tämä ei kuulu asiaan ni en tiedä mikä sitten kuuluu. BTW. Maksoin juuri eilen sen Member jäsenyyden 20€ kannatus rahaa siitä että saan kirjottaa tänne forumille. Pistäkää sit lappuluukulle jos noin kovaa ahdistaa.

                            ps. autoni on vakuutusyhtiön toimesta tuolla korjattavana ja arvioitavana ollut joten liittyy noin 1000% pelkkään asiaan. Noh ihan sama vaikka lähtis 10000 postia pois, hyvä vaan. Eikai tää niin vakavaa... ^___^
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2716
                              • .fi

                              #29
                              Originally posted by Remotion View Post
                              BTW. Maksoin juuri eilen sen Member jäsenyyden 20€ kannatus rahaa siitä että saan kirjottaa tänne forumille.
                              eiks se o 25€:think?
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              • PNM2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2015
                                • 1106
                                • Espoo

                                #30
                                En jaksanut vielä avata uutta ketjua, mutta:

                                i4 M50
                                ex: G30 530e xDrive M-Sport
                                ex: F11 525d xDrive
                                ex: F11 520d
                                ex: E91 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎