Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bavaria Laakkonen ja Schmiedman korjaamo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petteri75
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2550
    • Kirkkonummi

    #31
    Originally posted by PNM2 View Post
    En jaksanut vielä avata uutta ketjua, mutta:

    https://www.laakkonen.fi/uutinen/hed...NGYOpeJZLmiKWw
    Mielenkiintoista. Ruotsalaista liikettä tuntematta, onkohan niilläkin paikalliset BMW-monopolit isoissa kaupungeissa, kuten Laakkosella on pk-seudulla? Siinä ei ainakaan maahantuojan neuvotteluvoima lisäänny, varsinkin jos tarvitsee keskustella esim. jostain täysin hypoteettisesti, kuten jakopäiden korjauksista.

    Toisaalta, toivotaan että hinnat laskisivat. Se kiva G20 330e-kasaus bmw.fi:n rakennussivuilla olisi tullut maksamaan 65k€.. hirveän kallista 3-sarjalaisesta.
    BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

    Comment

    • suppari
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4049
      • Turku

      #32
      Originally posted by Petteri75 View Post
      Mielenkiintoista. Ruotsalaista liikettä tuntematta, onkohan niilläkin paikalliset BMW-monopolit isoissa kaupungeissa, kuten Laakkosella on pk-seudulla? Siinä ei ainakaan maahantuojan neuvotteluvoima lisäänny, varsinkin jos tarvitsee keskustella esim. jostain täysin hypoteettisesti, kuten jakopäiden korjauksista.

      Toisaalta, toivotaan että hinnat laskisivat. Se kiva G20 330e-kasaus bmw.fi:n rakennussivuilla olisi tullut maksamaan 65k€.. hirveän kallista 3-sarjalaisesta.
      Asiaa sen koommin tarkastamatta mutta lienee Hedins bil joita ainakin ruotsin itärannikko täys kuin kamuxeja ja bmw merkkareita kaikki..
      sigpic
      P:0409699000

      JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
      tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
      huollot/korjaukset!

      BMW E&F sarjaan.
      Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
      8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
      AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16460
        • Asikkala

        #33
        Originally posted by suppari View Post
        Asiaa sen koommin tarkastamatta mutta lienee Hedins bil joita ainakin ruotsin itärannikko täys kuin kamuxeja ja bmw merkkareita kaikki..
        Kyllä, virallisesti Hedin Mobility Group.

        Comment

        • Samu81
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 146
          • Espoo

          #34
          Entisellä Laakkosella eli nykyisellä "Hedin Groupilla" on black friday -tarjouksena kaikki määräaikaishuollot -20%.

          Sattui omalle kohdalle hyvään saumaan, sigun seiska kolkuttelee "laajan huollon" virstanpylvästä, mm. sytytystulpat ym. normaalisti hintaa yli 830e, nyt Airportin huoltolaskuri näyttää 671e.

          i8 '14

          Comment

          • Samu81
            Bimmer Rookie
            • May 2009
            • 146
            • Espoo

            #35
            Autokeskus

            Ei tunnu Autokeskuksella olevan sen osaavampaa touhottajaa hommissa. Olen nyt päässyt kolme (!!) kertaa käyttämään sigun rotteloa (g12 plugari vm2018) siellä, ja palvelukin ollut vähän niin-ja-näin:

            -Auto lopetti akuston lataamisen latausportin kautta marraskuulla. Hetken yrittää, mutta latausportin rinkula muuttuu punaiseksi ja näytölle tulee tekstiä "unable to charge. mains power too low".

            Kelasin että yksinkertainen juttu, koska tosta käytännössä TYYPPIVIASTA on netissä pilvinpimein juttua ihan alkaen alkupään i3 -malleista ja läpi koko bemarin hybridimalliston (330e / 530e / 740e).

            Toimitan auton vikadiagnoosiin Autokeskukselle joulukuun alussa, työmääräykseen kirjataan auton vikailmoitus sanasta sanaan "unable to charge. mains power too low" -> saan korjausajan joulukuun puoliväliin ja autoa hakiessani huoltoneuvoja kertoo että "vika löydetty ja korjattu".

            Ajelen tyytyväisenä kotiin vain huomatakseni ettei lataus toimi vaan aivan sama vika päällä. Eli tehdyn korjaustyön / vaihdettujen osien toimivuutta ei oltu viitsitty edes testata, suorittaa huollon jälkeistä "koeajoa" eli käytännössä nähty minuutti vaivaa ja kytkeä autoa joko Autokeskuksen pihan laturitolppiin tai huollon seinän schukopistoriasiaan. Sen sijaan asiakasta ajatellaan aika pitkiä matkoja ees-taas turhan takia. 0/5 -touhua

            Soittelen Autokeskukselle seuraavana päivänä ja saan ajan viikon päähän, tämän viikon tiistaille 20.12. Asentaja ropailee autoa 4 tuntia, putsailee jotain vaihdetun (arvatenkin täysin väärän osan, "latausportin") liittimiä ja ties mitä, nyt sentään autoa yritetään kytkeä laturiin 6-7 kertaa (My BMW äppiin tulee ilmoitus asiasta) -> jokainen kerta em. äppi herjaa ettei lataus startannut - ota yhteyttä huoltoon.

            Haen autoa huollosta niin minulle ollaan antamassa yhtä rikkinäinen auto kuin sinne viedessäni: "Tässä olisi avaimet" eikä mitään mainintaa siitä, ettei auto tullut kuntoon, aivan käsittämätöntä. Pyydän, että auto kytketään pihalla lataustolppaan ja kappas - aivan sama vika päällä -> uutta aikaa tiistaille 27.12.

            En voi kuin ihmetellä millaisella asiantuntemuksella tai viitsimisellä tuolla jengi tekee töitänsä? Kyseessä on käytännössä tyyppivika (KLE-unit) josta löytyy netistä kymmeniä ja kymmeniä hittejä, forumkirjoitteluita, valokuvia, Youtubepostauksia. Silti virallinen huolto ei löydä / osaa paikantaa oikeaa vikaa?

            Vian tultua päälle luin auton vikakoodeja "Bimmercode" -ohjelmalla ja silläkin löytyi koodeja, jotka viittaasivat AC/DC konvertteriin eli käytännössä KLE-unittiin.
            i8 '14

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7543
              • Kotona

              #36
              Originally posted by Samu81 View Post
              En voi kuin ihmetellä millaisella asiantuntemuksella tai viitsimisellä tuolla jengi tekee töitänsä? Kyseessä on käytännössä tyyppivika (KLE-unit) josta löytyy netistä kymmeniä ja kymmeniä hittejä, forumkirjoitteluita, valokuvia, Youtubepostauksia. Silti virallinen huolto ei löydä / osaa paikantaa oikeaa vikaa?

              Vian tultua päälle luin auton vikakoodeja "Bimmercode" -ohjelmalla ja silläkin löytyi koodeja, jotka viittaasivat AC/DC konvertteriin eli käytännössä KLE-unittiin.
              Kerroitko tästä KLE-unitista huollossa? Jos kerran itse vian tiedät, niin varsinkin jos maksumiehenä olet (tuskin koska noin monta tuntia on jo turhaan tutkittu) niin kaikki apu kannattaa antaa vaikka olisi kuinka merkkikorjaamo :think
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
              -

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5018
                • Paimio

                #37
                Originally posted by Zeta View Post
                Kerroitko tästä KLE-unitista huollossa? Jos kerran itse vian tiedät, niin varsinkin jos maksumiehenä olet (tuskin koska noin monta tuntia on jo turhaan tutkittu) niin kaikki apu kannattaa antaa vaikka olisi kuinka merkkikorjaamo :think
                Eipä nuo asiakkaan "avut" paljoa merkkarilla merkkaa. Toisesta korvasta sisään toisesta ulos, "koska ei se perusautoilijia mitään tiedä". Tämäkin on tullut koettua.
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7543
                  • Kotona

                  #38
                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Eipä nuo asiakkaan "avut" paljoa merkkarilla merkkaa. Toisesta korvasta sisään toisesta ulos, "koska ei se perusautoilijia mitään tiedä". Tämäkin on tullut koettua.
                  No kieltämättä olen itsekin tälläiseen tilanteeseen joutunut, pienemmillä pajoilla on sitten taas kuunneltu ja vikaa alettu selvittämään sieltä missä sen on kerrottu oman selvityksen mukaan olevan.
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  Myydään: HP 12.5" kannettava **230e**
                  -

                  Comment

                  • VilleP
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2225
                    • Vantaa

                    #39
                    Sinänsä ymmärtää, neuvojaa riittää varmasti ja valtaosa ei ymmärrä autostaan mitään. Huoltoneuvoja ei voi tietää kuka on rasvanäppi ja kuka ei. Ja hyvin usein se huoltoneuvojakaan ei välttämättä tiedä mistä puhutaan, lukee vaan sen mitä asentaja kirjoittanut paperille
                    F11 530xd LCI
                    S2 Avant

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6200
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by Zeta View Post
                      No kieltämättä olen itsekin tälläiseen tilanteeseen joutunut, pienemmillä pajoilla on sitten taas kuunneltu ja vikaa alettu selvittämään sieltä missä sen on kerrottu oman selvityksen mukaan olevan.
                      Minä olen erittäin kiinnostunut jos saa lisä tietoa asiakkaalta, kuin se että tuodaa se auto pihaan ja sanotaan, että vikaa on
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Takalo_kari
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 1359
                        • tku

                        #41
                        Originally posted by MikeDry View Post
                        Minä olen erittäin kiinnostunut jos saa lisä tietoa asiakkaalta, kuin se että tuodaa se auto pihaan ja sanotaan, että vikaa on
                        Sama täällä, kaikki tieto otetaan mielellään vastaan.

                        Pitää muistaa että asiakas voi olla paljon viisaampi autonsa ongelman suhteen kuin ammattilainen, mutta hänellä ei ole esim. paikkaa tai työkaluja autonsa korjaamiseen.

                        Pitää myös muistaa että ammattilaisena oleminen ei tarkoita sitä että pitää osata korjata kaikki maailmaan autot ja viat. -On täysin normaalia että ammattilainen etsii tietoa ja ohjeita sekä kouluttaa itseään.
                        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                        Kiitos ajastasi? :think

                        Comment

                        • Samu81
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 146
                          • Espoo

                          #42
                          Originally posted by Zeta View Post
                          Kerroitko tästä KLE-unitista huollossa? Jos kerran itse vian tiedät, niin varsinkin jos maksumiehenä olet (tuskin koska noin monta tuntia on jo turhaan tutkittu) niin kaikki apu kannattaa antaa vaikka olisi kuinka merkkikorjaamo :think
                          Mainitsin siitä sekä ekaa kertaa autoa vikadiagnoosiin viedessä että nyt kolmannella kerralla sitä sinne viedessä.

                          Autoon oli papereiden mukaan vian korjauksena vaihdettu latausluukku ja merkitty "toiminta testattu. ok". Ja siis tosiasiassa mitään ei ollut testattu kun sama vika päällä kotipihassa.

                          Kun laittaa googleen taikasanat "mains power too low" niin sieltä tulee varmaan sata osumaa bemarin "KLE-unit". Ei mitään muita vian syitä. Samalla oppii kuinka surullisen epäluotettava tuo "KLE-unit" on, siitä on jotain 6 vai 7 kehitysversiota.
                          i8 '14

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1749
                            • vihti

                            #43
                            No miten he perustelevat sen että ilmesesti viallinen dc-dc muunnin on korjaamon diagnoosin mukaan ehjä? Dokumentoiko mekaanikko ylipäätään mitään sille työtilaukselle?
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎