Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-sarjan bensiinimoottorien joutsenlaulu G87 M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5425
    • S:t Karins

    M-sarjan bensiinimoottorien joutsenlaulu G87 M2

    No niin, M divisioonan viimeinen bensiikäyttöinen auto tulee olemaan 2023 myyntiin tuleva G87 M2. Vahvasti jenkkimarkkinoille suunnattu peli, vain manuaali ja valmistuskin on Mexicossa.
    BMW M CEO confirmed that the M2 will be the last of its kind as the automaker's performance division forays into electrification.

    Yllä olevan sivun mukaan tuon M2 jälkeen kaikki tulevat M automallit tulevat olemaan sähköisiä, näistä ensimmäisenä loppuvuonna myyntiin tuleva XM.
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    #2
    Originally posted by Tommix View Post
    No niin, M divisioonan viimeinen bensiikäyttöinen auto tulee olemaan 2023 myyntiin tuleva G87 M2. Vahvasti jenkkimarkkinoille suunnattu peli, vain manuaali ja valmistuskin on Mexicossa.
    BMW M CEO confirmed that the M2 will be the last of its kind as the automaker's performance division forays into electrification.

    Yllä olevan sivun mukaan tuon M2 jälkeen kaikki tulevat M automallit tulevat olemaan sähköisiä, näistä ensimmäisenä loppuvuonna myyntiin tuleva XM.
    Niin, pelkkä potttis, uskoisin että näemme hybridejä ennenkuin siitä bensamoottorista irrottaudutaan kokonaan...
    Ja Suomen verotuksen huomoiden hybridi on parempi kuin pelkkä polttis...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6746
      • PK-seutu

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Ja Suomen verotuksen huomoiden hybridi on parempi kuin pelkkä polttis...
      Nimenomaan tämä on tärkeä seikka! BMW:hän vahvisti jo, että seuraava M5 on hybridi. Pidän itse erittäin tervetulleena asiana sitä, että M5:n hinta Suomessa ei ole kahta sataa tuhatta euroa enemmän kuin sivistysvaltioissa. Toki mitä ehtii tapahtua ennenkuin tuleva M5 on BTCF:llä "kunkkukoppa" statuksella, eli vähintään 20vuotta vanha raato
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • naikou
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 1757
        • vihti

        #4
        Onhan tuo bensaturbo ja sähkömoottorin yhteistyö aika hieno, esim. vaggilainen joku 1.5 turbo plugari on sport modella jo aika menijä, vähän isommalla iskutilavuudella varmaan olis paljon kivempi kun sen ”alkusysäyksen” jälkeen bensamoottorin kierroksilla menohalut vain tuplaantuisi
        E39 523i Turbo

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5425
          • S:t Karins

          #5
          Huhu kertoo että seuraava M2 olisi tosi tehokas täyssähkö. Ei se ehkä kuitenkaan huono asia ole .
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • H3nu
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 252
            • Hämeenlinna

            #6
            S58 moottori ja kylkeen sähkömoottori. Yhteisteho päälle 600hp, co2 päästöt 40g/km, autovero tuhansia euroja edellisten kymmenien tuhansien sijasta. Hintaa uutena Suomessa alle 100ke. Mulle ainakin sopisi tällainen M perheen tuote.
            BMW F82 M4 -16
            BMW F20 116d M-sport -14
            Aprilia Dorsoduro 900 -20
            Sea-Doo RXP300RS -16

            Comment

            • ekkoo1
              BTCF Member
              • Jun 2019
              • 1368
              • Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by H3nu View Post
              S58 moottori ja kylkeen sähkömoottori. Yhteisteho päälle 600hp, co2 päästöt 40g/km, autovero tuhansia euroja edellisten kymmenien tuhansien sijasta. Hintaa uutena Suomessa alle 100ke. Mulle ainakin sopisi tällainen M perheen tuote.
              Ja omamassaa 200-500kg lisää.
              E39 540i -96 Ajamisen iloa
              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5425
                • S:t Karins

                #8
                Ei mitään hybridiä kuin suoraan 1300 hv sähkö M2

                Rumor says that BMW is working on an electric M2 model that will have no less than 1,000 kW of power or a MegaWatt
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5021
                  • Paimio

                  #9
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Niin, pelkkä potttis, uskoisin että näemme hybridejä ennenkuin siitä bensamoottorista irrottaudutaan kokonaan...
                  Ja Suomen verotuksen huomoiden hybridi on parempi kuin pelkkä polttis...
                  Tehomallien muuttaminen hybrideiksi olisi kyllä suomen autoverotushelvetin kautta ajateltuna erittäin suotavaa. Hinnat laskisivat roimasti.

                  Ja hybridissä sekin hyvä puoli että voi sitten bensalla ajella jos haluaa vanhaa fiilistä...toki jos moottorin sijaan tykätään joku litran 3 sylinterinen mopon moottori niin vähän se kyllä sitten latistaa, mutta jos raaskittaisiin sentään edes 3l kutonen laittaa niin siitä jotain fiilistä vielä saisi sitä haluaville.

                  Voi olla että kannattaisi keräilymielessä kenties tämä M2 ostaa ja laittaa talliin...voi olla vuosikymmenien päästä ihan arvossaankin.
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Tommix View Post
                    No niin, M divisioonan viimeinen bensiikäyttöinen auto tulee olemaan 2023 myyntiin tuleva G87 M2. Vahvasti jenkkimarkkinoille suunnattu peli, vain manuaali ja valmistuskin on Mexicossa.
                    BMW M CEO confirmed that the M2 will be the last of its kind as the automaker's performance division forays into electrification.

                    Yllä olevan sivun mukaan tuon M2 jälkeen kaikki tulevat M automallit tulevat olemaan sähköisiä, näistä ensimmäisenä loppuvuonna myyntiin tuleva XM.
                    Näyttäisi olevan tarjolla G87:sta sekä manuaali-, että automaattiversio.
                    Nuo M3/M4 lisävarusteiset kuppipenkit ovat kyllä hienot

                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎