Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston diagnostiikka, jälkiasennus osaajia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 789
    • Espoo

    Webaston diagnostiikka, jälkiasennus osaajia?

    Auto Subaru Forester Diesel 2009
    Webasto Evo 5kW+kello+kaukosäädin

    Webasto asennettu vuonna 2012 ja nyt vasta alkoi temppuilemaan. Toimii ok viikon pari jonka jälkeen menee lukkoon, aukeaa sulakkeilla boottaamalla.

    Tilasin Ebaysta diagnostiikkapurkin ja softan, en vaan saa yhteyttä väylään. Kokeilin kellosta sinivalkoista johtoa kello irti ja kello kiinni. Seuraavaksi auton alle ja purkin johto kiinni ohjaustöpselin piinnin numero 2, ei vieläkään yhteyttä.

    Löytyiskö apuja tähän asiaan, olen kiitollinen kaikista vinkeistä?
    Last edited by antti; 17-03-2023, 20:13.
    E46 325ti Compact
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Yleensä weban johtosarjassa on liitin diagnostiikkaa varten, olikohan keltainen piuha
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • JiiVee92
      BTCF Member
      • Mar 2017
      • 931
      • Kouvola/Myllykoski

      #3
      Lämmittimen sulakerasian (2 sulaketta) vieressä pitäisi olla w-bus väylä looppi, siihen laitat sen testerin piuhan, ja sitä looppia ei saa irroittaa, silloin lämmitin ei toimi. Ja keltainen johto kuten Urpo_rotta sanoi.
      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
      NYT: E61 530xd -08 käyttis
      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        #4
        Humpuukia koko esilämmitys:

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by nullzwei View Post
          Humpuukia koko esilämmitys:

          https://yle.fi/a/74-20054543
          Toi on ihan päivänselvä asia ilman tuollaista tutkimustakin jos nyt vaikka hetken miettii asiaa pelkällä maalaisjärjellä.
          Nykyautoissa noi "lohkolämmittimet" eli (säteilijät öljypohjan kyljessä) on enimmäkseen sellaisia mielen lämmittimiä. Eli lämmittää mieltä mukavammaksi kun on esilämmitetty moottori. Toki en väitä etteikö niillä nyt saataisi moottoriöljyjä hieman notkeimmiksi mutta kyllähän noi nykypäivän 0w/5w öljyt melko hyvin pumppautuu pikkupakkasellakin niin ei niillä kyllä kovinkaan isoa hyötyä saada ainakaan täällä eteläsuomen lyhyissä leudoissa talvissa. Enemmän noi lämmittimet ovat sellaisia perinteitä vanhoista ajoista kun moottoriöljyt olivat kankeita ja käsiryypylliset kaasuttajat ei olleet ihan niin tarkkoja seoksien kanssa sekä akkutekniikat oli mitä oli ja käynnistys virtalaitteissa oli 1/3 tehoa nykypäivään nähden niin eihän sen aikakauden moottorit välttämättä lähteneet edes käyntiin talvella pakkasella ilman lohkolämmitintä ym peittoja moottorin päällä.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3598
            • Raisio

            #6
            Harvinaisen vähän noita autoja vuosikymmeniä sitten paloi vaikka monen esilämmitysratkaisut eivät kestä päivänvaloa. Öljypohja ja töhö oli hyvä nopea ratkaisu ja näppärimmät irroittivat akun ja kantoivat sisälle lämpimään.

            Enemmän noi temppuilevat webastot nostaa verenpainetta kuin kova pakkanen epävarmat starttaukset
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • M-ERiMiEs
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 210
              • Porvoo

              #7
              Originally posted by nullzwei View Post
              Humpuukia koko esilämmitys:

              https://yle.fi/a/74-20054543
              Mukavampi se on lämpimään autoon istahtaa kun kylmään saati raapia niitä laseja auki jollain parkkikiekolla.
              F11 LCI 535i M-Sport
              Voorti -12

              Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

              Comment

              • antti
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2002
                • 789
                • Espoo

                #8
                Originally posted by M-ERiMiEs View Post
                Mukavampi se on lämpimään autoon istahtaa kun kylmään saati raapia niitä laseja auki jollain parkkikiekolla.
                Juuri niin, sen vuoksi tuli ostettua 12 vuotta sitten kun keikka duunia teki ympäri Suomen ja edelleen toimii.
                E46 325ti Compact

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎