Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW vara- ja tuningosa puljuja

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roito
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2009
    • 3921
    • Tavastila/Kotka

Originally posted by hietase View Post
    Mihin ne paketit sitten päätyvät? Kuka voi olla työpäivän aikana kotona odottelemassa pakettia, en minä ainakaan.
    Itsekin harvoin olen kotona kun paketit olisivat tuloillaan, alihankkijan terminaaliin palautuvat takasin odottamaan uudelleentoimitusta.

Yleensä olen sitten uudelleenjakelun sopinut seuraavaksi päiväksi töihin.

Ei viime mutta sitä aikasempi paketti meni kuljetusjärjestyksessä näin: profiteile->DHL->postnord->MM service, jonka terminaaliin se palautui odottamaan uudelleenjakoa kun en kotona ollut.. päädyin lopulta sen sieltä varikolta itse noutamaan.

Välillä on myös tullut DHL->MM service->kuljetus s.valtonen.

Postnordilla on lähin terminaali Vantaalla, siksi antavat tämän suunnan paketit vielä alihankkijalle tai alihankkijan alihankkijalle.
    BMW E70 X5 käyttismöhkö
    MB W639 Kummisetä

Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

Comment

• hietase
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 539
      • Espoo

Originally posted by Roito View Post
      Itsekin harvoin olen kotona kun paketit olisivat tuloillaan, alihankkijan terminaaliin palautuvat takasin odottamaan uudelleentoimitusta.

Yleensä olen sitten uudelleenjakelun sopinut seuraavaksi päiväksi töihin.

Ei viime mutta sitä aikasempi paketti meni kuljetusjärjestyksessä näin: profiteile->DHL->postnord->MM service, jonka terminaaliin se palautui odottamaan uudelleenjakoa kun en kotona ollut.. päädyin lopulta sen sieltä varikolta itse noutamaan.

Välillä on myös tullut DHL->MM service->kuljetus s.valtonen.

Postnordilla on lähin terminaali Vantaalla, siksi antavat tämän suunnan paketit vielä alihankkijalle tai alihankkijan alihankkijalle.
      Kiitos vinkeistä. Mistä näiden alihankkijoiden yhteystiedot löytyvät, näkyvätkö ne sitten aikanaan sillä lähetystunnuksella vai pitääkö soittaa DHL:lle ja kysyä?

Comment

• Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

Kiitos vinkeistä. Mistä näiden alihankkijoiden yhteystiedot löytyvät, näkyvätkö ne sitten aikanaan sillä lähetystunnuksella vai pitääkö soittaa DHL:lle ja kysyä?
        Se alihankkija joka sen paketin sun ovelle koittaa tuoda, siinä lapussa on yhteystiedot josta sopia uudelleenjakelu, sieltä samasta voi myös kysyä kenen alihankkijan kyydissä se on ja että onko heillä esimerkiksi mahdollisuutta noutaa itse terminaalista ja missä se terminaali sijaitsee, yleensä he mielellään kyllä sopivat uuden toimitusajan ja siinä samalla voi pyytää sen myös johonkin toiseen osoitteeseen esim. työpaikalle.
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

Comment

• hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 539
          • Espoo

Originally posted by Roito View Post
          Se alihankkija joka sen paketin sun ovelle koittaa tuoda, siinä lapussa on yhteystiedot josta sopia uudelleenjakelu, sieltä samasta voi myös kysyä kenen alihankkijan kyydissä se on ja että onko heillä esimerkiksi mahdollisuutta noutaa itse terminaalista ja missä se terminaali sijaitsee, yleensä he mielellään kyllä sopivat uuden toimitusajan ja siinä samalla voi pyytää sen myös johonkin toiseen osoitteeseen esim. työpaikalle.
          Kiitos vielä kerran.

Jostain syystä tilaukseni jaettiin kahteen lähetykseen joista toisen pitäisi tulla tänään iltajakeluna kotiin ja toinen makaa yhä Saksassa (kuva). Ihmeellisiä koukeroita. Kuvakaappaus on siis otettu juuri hetki sitten, eli sivustoa ei ole päivitetty kahteen päivään.

Jälkikirjoitus aatonaatolta. Ei tullut pakettia eilen illalla. Sähköpostiini vastattiin kuitenkin tänä aamuna, että paketti on kuulemma jaettu eilen klo 19.25 ja ilmoitettiin vielä kuittaajan nimikin (joka siis eri kuin minulla). Eipä jää DHL:n toiminnasta kovin positiivista kuvaa, sehän on ihan samaa tasoa kuin Posti! Ja kuka ihme kuittaa itselleen lähetyksen, jossa on eri osoite ja eri nimi? Että hyvää joulua vaan...
          Last edited by hietase; 13-02-2018, 20:42.

Comment

• Jesse93
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 938
            • Mustio

Mihin ne paketit sitten päätyvät? Kuka voi olla työpäivän aikana kotona odottelemassa pakettia, en minä ainakaan.
            Mulle ainakin soittivat etukäteen ennen toimitusta että oletko kotona päivänä x kello x-x sanoin olevani töissä ja kysyi työpaikan osoitteen ja se toimitettiin mulle töihin. Se mikä asiassa oli outoa niin työkaveri oli sen kuitannut enkä minä. Olisi voinut päätyä kenelle tahansa
            E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

Comment

• Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17505
              • Turku

Originally posted by Jesse93 View Post
              Mulle ainakin soittivat etukäteen ennen toimitusta että oletko kotona päivänä x kello x-x sanoin olevani töissä ja kysyi työpaikan osoitteen ja se toimitettiin mulle töihin. Se mikä asiassa oli outoa niin työkaveri oli sen kuitannut enkä minä. Olisi voinut päätyä kenelle tahansa
              Näin se yleensä tapahtuu, kun ottaa työpaikalle. Outo käytäntö.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

• Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

Multa kysy puhelimessa kun töihin toivat että saako jättää varastohenkilökunnalle kun oli muutakin tavaraa sinne tuomassa, osa alihankkijoista ei tehdasalueelle omaa ajolupaa niin ne paketit on täytynyt itse pääportilta hakea.
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

Comment

• lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

Itsellä on ollut eri paikoista tilatut niin DHLää, UPSää jne. Ja tuntuu, että aika random käytäntö. Joskus soittavat ja joskus vaan on paketti yllärinä terassilla. Tai sitten läihipostissa. Muutaman kerran seurannassa on lukenut että toimitusyritys päivä x klo x ja paketti viety postiin. Hassua vaan kun autoa ei ole näkynyt vaikka etätöisdä olen ollut
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

Comment

• Jesse93
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 938
                    • Mustio

Originally posted by lj123 View Post
                    Itsellä on ollut eri paikoista tilatut niin DHLää, UPSää jne. Ja tuntuu, että aika random käytäntö. Joskus soittavat ja joskus vaan on paketti yllärinä terassilla. Tai sitten läihipostissa. Muutaman kerran seurannassa on lukenut että toimitusyritys päivä x klo x ja paketti viety postiin. Hassua vaan kun autoa ei ole näkynyt vaikka etätöisdä olen ollut
                    Saman huomannut kun dhl seurannasta pakettia seuraillut. istuin kotona kello 20.30 ja tulee puhelimeen viesti seurantapalvelusta että yritetty tavoittaa vastaanottaja ei kotona
                    E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

Comment

• meteor
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2013
                      • 123
                      • Hämeenlinna

Lohko porauksessa ja kampi kiillotuksessa, sen jälkeen laakereiden hankinta ja futurez myy edullisesti kingin laakerisarjaa kiertokankiin ja runkoon. Soitto ei tuota tulosta vaan täytyy jättää yhteystiedot niin soittavat takaisin. Sitä kun ei viitsi soittoa odotella montaa päivää koska kone täytyisi saada nippuun. Futerezin sivut näyttää vihreää kyseisten osien osalta, mutta soitolla olisin varmistanut varmuudella niitä hyllystä löytyvän. Onneksi tammer diesel vastaa puhelimeen ja hyllystä löytyy vaikka maksaakin hieman enemmän kuin nämä verkkokaupan olemattomat laakerit. Se taitaa näillä verkkokaupoilla olevan se taktiikka että näytetään vihreetä varastosaldoa vaikka mitään ei olekaan omassa varastossa vaan ne on tukun tai maahantuojan hyllyssä jos on.

Comment

• lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

Originally posted by meteor View Post
                        Lohko porauksessa ja kampi kiillotuksessa, sen jälkeen laakereiden hankinta ja futurez myy edullisesti kingin laakerisarjaa kiertokankiin ja runkoon. Soitto ei tuota tulosta vaan täytyy jättää yhteystiedot niin soittavat takaisin. Sitä kun ei viitsi soittoa odotella montaa päivää koska kone täytyisi saada nippuun. Futerezin sivut näyttää vihreää kyseisten osien osalta, mutta soitolla olisin varmistanut varmuudella niitä hyllystä löytyvän. Onneksi tammer diesel vastaa puhelimeen ja hyllystä löytyy vaikka maksaakin hieman enemmän kuin nämä verkkokaupan olemattomat laakerit. Se taitaa näillä verkkokaupoilla olevan se taktiikka että näytetään vihreetä varastosaldoa vaikka mitään ei olekaan omassa varastossa vaan ne on tukun tai maahantuojan hyllyssä jos on.
                        Kyllä, eikä päde vain autonosiin. Schmiedmann sentään ainakin omalla kohdalla on pitänyt aika hyvin paikkansa. Tosin useimmiten on oan kohdalla lukenutkin, että tulee maahantuojan varastosta ja kestää x päivää.

Bmwautoparts myös on toiminut tuon osalta hyvin, kunhan on suoraan kysynyt.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

Comment

• Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17505
                          • Turku

Originally posted by meteor View Post
                          Futurezin "varasto" on ainakin viimeisen vuoden ajan ollut Keravalla Ketjutie 3:ssa pienvarastokompleksissa.
                          Näillä mennään:

Comment

• huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1196
                            • Tyrnävä

Mitä Autoteilemann.de:lle on tapahtunut? Sivu ei ole toiminut moneen viikkoon. Mistä varaosat nyt sitten ostetaan..?
                            I01 i3s 94

Comment

• Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17505
                              • Turku

Originally posted by huupi View Post
                              Mitä Autoteilemann.de:lle on tapahtunut? Sivu ei ole toiminut moneen viikkoon. Mistä varaosat nyt sitten ostetaan..?
                              Samaa ihmetellyt. Pakko käyttää Profiteilea ja Autodocia sitten.
                              Näillä mennään:

Comment

• MNi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2008
                                • 3143
                                • Tampere

Eipä ole enää autoteilemann:ia olemassa: KLIK ja Google translate samalle: KLIK:

"From confidential sources I could learn that the Autoteilemann GmbH has died. It will no longer act, it will be liquidated. Rest in peace."

Tekstin mainitseman WM SE - jonne Autoteilemannin henkilökuntaa kerrotun mukaan on siirtynyt - on näköjään pistämässä englanninkielisiä verkkosivuja pystyyn: KLIK. Hassu juttu.

Auf Deutsch sivut ovat toiminnassa, en ole tuommoisesta putiikista kuullut aiemmin.

Autoteilemann oli hovihankkija tarvikeosissa, ei ollut ongelmia tilauksissa. Myös Prinz-Autoteileä olen joskus käyttänyt: KLIK.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎