Olkaa varovaisia kokeiluissa. Sytyn ennakkoa myöhäselle reilusti ja uusista autoista saattaa moottorinohjaus antaa vikakoodia, kun kuvittelee että mitä se nyt kun nakuttaa...
Nollailaan sitten pois. Diagnostiikkapiuha löytyy.
Itse ajellut jo muutaman kuukauden 50/50 suhteella eikä valittamista ainakaan ole.
Vääntö on ainakin parempaa perstuntumalla,eikä kulutus ole minun mielestä noussut mihinkään.
Oon testannu kahta autoa, jotka oli tankannu tuota aika raa'alla seoksella niin niissä ainakin vei rutkasti tehoja... en tiä sitten jos laimeammilla seoksilla tankkais. Mutta ne ainaki tuumasivat että ei koskaan enää.. Itehän en aio kokeilla, vaikka lähellä asunkin.
Ois kiva ostaa joku ruatsinrauta (tai siis sellanen uudempi ), joko bifuel tai joku semmoottinen, mikä tykkäis maakaasusta ja etanolibensasta, ja tietty tavallisesta.
ja -PT-, tuli selväksi, toki varmasti muillekkin, kuha vähä pilkkua viilasin.
ps. Itse asiassa, tähänkin volvoon varmaan sais ruotsista maakaasulaitteiston, maksaa vissiin vaan aika paljon, ja ei oo suomessa laillista asentaa kiinni, eli pitäis pistää "salaa"...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
ps. Itse asiassa, tähänkin volvoon varmaan sais ruotsista maakaasulaitteiston, maksaa vissiin vaan aika paljon, ja ei oo suomessa laillista asentaa kiinni, eli pitäis pistää "salaa"...
Ja irrottaa joka katastukseen
Ettei tartteis selitellä siellä konttolla haalarisedälle:
-"Mikäs tämä on?"
-"Öööö totaaa, imuri!"
Tosin et tiedä minkä näkösiä ne on ne laitteet. Kai niihin kaikkia pulloja sun muuta joutuu säätää?
Lexus GS430 Sport '03
Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.
Ja irrottaa joka katastukseen
Ettei tartteis selitellä siellä konttolla haalarisedälle:
-"Mikäs tämä on?"
-"Öööö totaaa, imuri!"
Tosin et tiedä minkä näkösiä ne on ne laitteet. Kai niihin kaikkia pulloja sun muuta joutuu säätää?
Kyllähän se säiliö melko suuri on.. semmooonen iiso paineilmasäiliön näkönen hässäkkä. Ja eihän täällä sellaisella saa ajalla, tai saa mutta kellään varaa niitä veroja sit maksella Eihän sitä nyt luonnonsuojelun takia millään halvemmalla / puhtaammalla aineella voi ajaa
edit: Konehuoneesta melko huomaamaton eikä ne letkutkaan mitä konehuoneeseen pitää vetää säiliöltä mitään yyberisoja ole. Mutta miksipäs tuota vastustaa valtiovaltaa joka toimii naurettavan kaksinaamaisesti oikeasti että pistää repeilyttään
Hyvin tuntuu ainakin Opelin vanhemmat ruiskukoneet sietävän etanolibensan ja 95E:n sekotusta. Oma entinen 2.0 GSi 16v Kadetti ei ollu moksiskaan kun laitoin aina kolmanneksen viinaa tankkiin. Veli tankkailee 1.6i Astraansa vissiin vielä kovemmalla seoksella eikä ole ollu ongelmia. Itelle tuli ainaki ihan vanhat ajat mieleen kun sai tooooosi halvalla aina Kadetin tankin täyteen. Nyt ei oo enää Kadettia ja Passattiin en viinabensaa uskalla tankata...
"O! it is excellent/
To have a giant's strength, but it is tyrannous/
To use it like a giant."
Joo, no ehkä se säiliö olisi se helpoiten huomattava seikka esim katsastuksessa. Eniten varmaan tuottaa ongelmaa tankkaus, koska se kaasuhan ei taida kovin helpolla tulla sieltä pistoolista... No tietysti jos valmiin maakaasulaitteiston saisi, niin kai siinä tuo oikeanlainen "töpseli" olisi pistoolille?
Ja vitut kiinnostaa mitkää lait jostain maakaasusta, jos ois mahollisuus sellanen laittaa kiinni, niin tulis...
No niin. Nyt on seos about 1/3 E85 eli noin 20l etanolia tankissa. Kulutus nousi noin 0,5-0,8l. Merkittävää tehon laskua en huomannut. Moottori pelasi hyvin eikä ilmennyt minkäänlaisia käyntihäiriöitä.
Comment