Ymmärrän toki SUV:ien tarjoamat mahdollisuudet, mutta miksi toi Äxä on niin paljon kilpailijoitaan huonompi maastossa? Sitähän mä tässä nyt ajan takaa. Ja ei ne kilpailijat häviä kyllä kaupungissa tai maantiellä yhtään. Okei, kaikki ei varmaan tarvii maasto-ominaisuuksia mut mulle niiden olis hyvä olla edes välttävät ja kuten sanottua, ei se mitään haittaakaan vaikka sillä autolla edes johonkin pääsis
Oletkohan testannut maastossa X5:sta ennen X drivea vai jälkeen? Itse mielestäni pääsin X drivellä varustetuulla X5:lla ihan kivasti maastossa, joskin vanhemmalla ei kyllä pääse mihinkään.
Tuo uusi koppa miellyttää ihan kivasti kyllä mun silmää.
Tuohon maastokelpoisuus jutusteluun liittyen vähän offtopikkia, mutta
Nykyään ei oikein tahdo olla maastureita tehtynä varsinaista käyttöä, eli maastoajoa varten?
Ihan hyviä yrityksiä on tietty jotku ML mersut ja uudet Land Cruiserit jne, mutta en mie ite niillä tohtis mettään lähteä.
Mielummin ajan tuolla -87 landcruiserilla, kuin uudella ml mesellä mettässä.
Ei haittaa pienet naarmut ja lommot (ja niitähän piisaa).
Tyylikäshän tuo on edestä ja takaa mutta ei yllä edelleenkään uuden ml mersun tasalle. Mersu on paljon "menevämmän" näköinen. Mielenkiinnolla odotan mitä kivaa schnitzer ja hamann tohon keksii.
En tiedä tän uuden X:n maastokyvyistä mutta ainakin edellinen malli on täysin aliarvoinen. Kilpailijansa pääsee maastossa paljon paremmin eivätkä ole sen huonompia ajaa. Esim. ML mersu
vanha ML mersu on aivan karsea kököstys. tavan suomalaisella tiellä ajaessa ajettavuus on samaa tasoa suomenlinnan lautan kanssa. oman lisävärinsä tuo natiseva ja koliseva sisustus, kiihdytettäessä häiritsevän kova veekutosen mölinä ja jostain kasarin romulaarista kaivetut muoviosat. 3.2L bensavehkeen kulutus jossain omilla kymmenlukemillaan. muuan sponssina ML:n saanut suomalainen ratinvääntäjä onnistui jäämään sillä jumiin rantahiekalle vesijettejä kuormatessaan, ja oli naama mustana kun kaveri tuli ja nykäisi sekä trailerin että ML-lossin irti RX-lexuksella. X5 ei mitenkään voi olla paskempi
disclaimer: omat kokemukseni perustuvat yhteen jenkki-ML:ään. uuden ML:n on *pakko* olla aivan eri luokan auto...
[QUOTE=Aukes!;714528]Mutta miksi siitä pitää tehdä maasturin näköinen ja kokoinen? Tuskin toi maantiellä sen parempi on ajaa kuin viissatku?
Jokusen 500-omistaneena niin kyllä esim e53 x5 on huomattavasti vakaampi päästää maantieajossa kuin 500-sarjalaiset onhan tossa ja painokin toista luokkaa..
Ja joka on e53 ajanut niin tietää sehän on tehty todella ketteräksi.. esimerkiksi ihan kaupunkiajossa kääntyy parkkiruutuun todella nöyrästi...Tätä kun kokeilee esim jollain jeepillä nelikko päällä niin sehän pompii ja jytkii vastaan että osuu vasta kolmanteen ruutuun mihin on tähdännyt
Ja esim itsellä e53:ssa on hakkapeliitan 5 talvirenkaat niin mitään huonoa sanottavaa en ole löytänyt ns. pitoasioissa päinvastoin suorastaan törkeä pito vaikka koneena 4.4 niin torguetakin löytyy
Oletkohan testannut maastossa X5:sta ennen X drivea vai jälkeen? Itse mielestäni pääsin X drivellä varustetuulla X5:lla ihan kivasti maastossa, joskin vanhemmalla ei kyllä pääse mihinkään.
Tuo uusi koppa miellyttää ihan kivasti kyllä mun silmää.
Comment