Announcement

Collapse
No announcement yet.

kortti lähti mitää veikkaatte tuomioksi?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maako77
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 234
    • Kotka

    Originally posted by arosuzi View Post
    Aika hurjia tapauksia kyllä

    Itse tässä oottelen oikeudenkäyntiä. Enskuun 9pv lukee haastelapussa. Tuli 5vko sitte ajettua 80kmh alueella maijjaa vastaan 143kmh. Perkele kun on kaukonäkö aika huono, niin en tunnistanut poliisiksi.. Hämäräaikaan tapahtui, ei muuta liikennettä, ajokeli hyvä. Syyttäjä vaatii ajokieltoa 3kk ja sakkorangaistusta. Siinä oli myös mainittu, että lieventävänä tekiänä voidaan pitää joknkun pykälän jonkun momentti Ei mitään hajua mitä sillä tarkoittivat. Olen toimittanut oikein pyynnöstä todistuksen ajokorttini tarpeellisuudesta työssä (työmatka 35km/suunta) Niin juu, meikäläinen vetoaa tässä pakkotilaan, kun oli makkaraperunat unohtunut uuniin Ihan oikeesti

    Eli oikeudenkäyntipäivänä kortti on ollut kuivumassa hieman reilu kaksikuukautta. Porukka on veikkaillut että saan silloin kortin takaisin, koska olen ensikertalainen. Mitäs mieltä te ootte?
    Mitä tod.näköisimmin saat kortin sillon kouraan.. voi olla et sinäkin saat sit tota ehdollista...
    535xd f11 -11
    Ex.
    550iA Touring -06
    -545i A -04
    -535i sedan -88-
    -540i -10/97- 6-speed sedan
    -525i -89-
    -320i -98 4d-
    -535i sedan -88-
    -525tdsa touring -93-

    Comment

    • sampakoski
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 74

      Eile yöllä se sit lähti 100:n alueel 157... 3:s tiellä mukaavaan alamääkee tuli turha nopeeta vauhtia tollane. Matkavauhtina tuli muute pidettyä sellast 110-120km/h ja just toho alamäkee piti tulla sit lp vastaa. Olis ny aikasemmi tullu nii olis sakoilla selvinny nii ei olis varmasti enää hurjastellu ku seuraavasta olis kortti lähteny. Kortti ollu jotai yli kuukaude. Inssi menee varmaa uusiks ja mitenkähä kauaks sit kortti lähtee? Opiskelujen takia korttia tarvis ku ei tääl maalla mitää busseja mee et kouluu pääsis. Täytyy vaa toivoo et paikallinen poliisipäällikkö on armollinen.
      Last edited by sampakoski; 16-10-2007, 11:39.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by sampakoski View Post
        Eile yöllä se sit lähti 100:n alueel 157... 3:s tiellä mukaavaan alamääkee tuli turha nopeeta vauhtia tollane. Matkavauhtina tuli muute pidettyä sellast 110-120km/h ja just toho alamäkee piti tulla sit lp vastaa. Olis ny aikasemmi tullu nii olis sakoilla selvinny nii ei olis varmasti enää hurjastellu ku seuraavasta olis kortti lähteny. Kortti ollu jotai yli kuukaude. Inssi menee varmaa uusiks ja mitenkähä kauaks sit kortti lähtee? Opiskelujen takia korttia tarvis ku ei tääl maalla mitää busseja mee et kouluu pääsis. Täytyy vaa toivoo et paikallinen poliisipäällikkö on armollinen.
        suurinpiirtein samat nopeudet ja saman tapainen tilanne mut kaks kaverii kyydis. 4kk kortti pois, max 35pv sakkoo eli jotain 210€ ja inssi ja kirjallinen uusiks.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • SidiOus
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 523
          • Helsinki

          Originally posted by maako77 View Post
          Ainakin tossa mun sakkolapussa on kohdat joihin setä voi raksia jo tienpäällä kun tiedot on tullu keskukselta. Eli 3 sakkoa vuodessa tai 4 2vuodessa = ajokieltoon.
          Noissa tapauksissa taitaa olla käytäntö 1kk ajokieltoa...
          Sitten jos on ykkösvaiheen kortti, niin raja taitaa olla 2 vuoden sisään tai 3 kahden vuoden aikana? :think

          ediit. No nyt meni editit vähä v*tuiks, tän voi poistaa.

          Comment

          • SidiOus
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 523
            • Helsinki

            Originally posted by maako77 View Post
            Ainakin tossa mun sakkolapussa on kohdat joihin setä voi raksia jo tienpäällä kun tiedot on tullu keskukselta. Eli 3 sakkoa vuodessa tai 4 2vuodessa = ajokieltoon.
            Noissa tapauksissa taitaa olla käytäntö 1kk ajokieltoa...
            Sitten jos on ykkösvaiheen kortti, niin raja taitaa olla 2 vuoden sisään tai 3 kahden vuoden aikana? :think Näin muistelisin LIIKENNEOPETTAJAN sanoneen.

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              Originally posted by NokiLeka View Post
              Voi tietysti olla, että tarkoitti sitä, että kolmannesta vuoden sisällä ja neljännestä kahden vuoden sisällä otetaan kortti pois. Näin ainakin ennen on ollut.
              Ei korttia oteta välttämättä pois:
              - jos ylitykset eivät ole suuria,
              - aikaisempia rikkeitä ei pahemmin ole
              - kuulusteluja pitävällä komisariolla on hyvä päivä
              - töissä tarvitsee autoa
              - tai sakot on jakautuneet tasaisesti kahden vuoden ajalle.

              Itellä 4kpl (joista 2 rikesakkoa) kahden vuoden sisällä ja komisario sanoi, että seuraavan vuoden aikana ei saisi sitten tulla sakkoja enempää. Tosin sanoi myös, että vaikka tulisikin, niin sekään ei tarkoita vielä, että kortti lähtisi, vaan silloin katotaan tilanne uudestaan Eli kortti ei lähtenyt, mutta tuli kirjallinen varoitus tjsp. Ihan jees toimintaa skoudeilta tällä kertaa...

              Ja mitä tulee siihen työnantajalta saatavaan paperiin, jossa puhutaan kortin merkityksestä työn tekemiseen, niin kyllä siitä VOI olla apua. Yhdellä mun alaisella lyheni sillä ajokielto kuukauden verran tossa keväällä. Samoin mulla komisario merkkasi papereihin, että yksi perusteluista kirjalliselle varotukselle oli tarve auton käyttöön työn takia. Ja mulla ei ollut työnantajan paperia näyttää, mutta uskoi silti.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • sampakoski
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 74

                Originally posted by Tonton View Post
                suurinpiirtein samat nopeudet ja saman tapainen tilanne mut kaks kaverii kyydis. 4kk kortti pois, max 35pv sakkoo eli jotain 210€ ja inssi ja kirjallinen uusiks.
                Ajokiellon pituus kuulostaa kovalta. Jonku 1-2kk vois kestääkki ilma korttia, jotenki, mutta ei ny pidempää ku ei täällä maalla millää pääse muute liikkuu mihinkää. Tänään autokoulun sihteeri sano, että B-kortti tulis takas normaalisti ku ajokielto päättyy ja sit vois jatkaa C-kortin suorittamista, tiedä sit tätä ku en ollu sanonu vie tota ylitystä. Kerta saa kyl riittää tätä lajia. Sakot olis kyl mukavat verrattuna tälläsee ku hyvä et kouluu pääsee ku vanhemmat viittii heittää.

                Comment

                • Markus84
                  Newbiemmer
                  • Feb 2007
                  • 25
                  • Partyplace

                  itselläni kävi pari vuotta sitten paskaa mäihää kanssa.
                  kattelin että kaveri näpäytti pitkiä kun autoa parkissa lepuutin,
                  no siitä sitten lähdin ajamaan perään (luulin että em. hepulla on asiaa), kaveri alko kiihdyttämään vauhtia ja minä tietenkin perässä.
                  lopulta päätin että
                  "v*ttu, pyyhkäsen edelle, kun ei kaveri tunnu muuten asiaansa kertovan",
                  no siinäpä sitten ohi pääsin ja samantien räpsähti siniset ja maija perään, kaveri otti ja pelimiehen elkein ajoi karkuun, itse pysäytin välittömästi auton tienlaitaan.

                  ylitystä oli loppupeleissä 87 kilometriä tunnissa ja käräjä-reissuhan siitä tuli.
                  syyttäjä vaati ehdollistaa vankeusrangaistusta ja oheissakkoa,
                  mutta loppupeleissä selvisin 300 euron sakolla (opiskelija vielä tuolloin)
                  ja 6 kuukauden kortittomuudella, sen jälkeen kun kortin sai poliisilta noutaa, piti vielä c-teoria suorittaa uusiksi.

                  kaveri sai sakkoa 530 euroa ja 7 kuukautta oli kortitta,
                  en tiedä joutuiko hän pelkän B-kortin omaavana suorittamaan B-teorian uusiksi.

                  eipä ole kyllä enää kaasujalkaa pakottanut saati
                  isompia ylityksiä ajettu, mutta kyllä oli pelko persiissä käräjillä.
                  ja nykyään tuo jo oikeastaan hävettää, kuinka sitä onkaan ollut ajattelematon idiootti joskus.

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    Originally posted by sampakoski View Post
                    Eile yöllä se sit lähti 100:n alueel 157... 3:s tiellä mukaavaan alamääkee tuli turha nopeeta vauhtia tollane. Matkavauhtina tuli muute pidettyä sellast 110-120km/h ja just toho alamäkee piti tulla sit lp vastaa. Olis ny aikasemmi tullu nii olis sakoilla selvinny nii ei olis varmasti enää hurjastellu ku seuraavasta olis kortti lähteny. Kortti ollu jotai yli kuukaude. Inssi menee varmaa uusiks ja mitenkähä kauaks sit kortti lähtee? Opiskelujen takia korttia tarvis ku ei tääl maalla mitää busseja mee et kouluu pääsis. Täytyy vaa toivoo et paikallinen poliisipäällikkö on armollinen.

                    Edit. Kaks kaveria myös kyytis, mut se tohon tuskin vaikuttaa. Mahtaako lieventää juur sekään et ei oo koskaa enne mitää sakkoja tullu.
                    Onnea vaan - juuri tälläisiltä "kortti ollut kuukauden" kaahaajilta voi korttia pitää kuivumassa pidempäänkin. Voit hankkia vaikka polkumopon työmatkoihin. Ei mitään henkilökohtaista, mutta vähän voi niitä omia kykyjään pohtia. Kampanja "pysy edes vuosi hengissä kortin saatuasi".

                    Comment

                    • ville1b
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 220
                      • asd

                      Originally posted by sampakoski View Post
                      Sakot olis kyl mukavat verrattuna tälläsee ku hyvä et kouluu pääsee ku vanhemmat viittii heittää.
                      Milläs kuukaus sitten menit kouluun kun ei vielä ollu korttia?

                      Comment

                      • sampakoski
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 74

                        s
                        Originally posted by ville1b View Post
                        Milläs kuukaus sitten menit kouluun kun ei vielä ollu korttia?
                        Kortti oli jo ku koulut alko, et ihan autolla menin... Ny ei pääsis oikee millää ellei vanhemmat viittis heittää... Kyl meinaa kaduttaa et piti vääräs paikas väärään aikaan polkasta ja eritoten noin paljo liikaa... Ei tästä sen enempää.
                        Last edited by sampakoski; 16-10-2007, 11:35.

                        Comment

                        • OrioN
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 197
                          • Lohja Finland

                          Onko täällä kellään mitään valmista pohjaa, kun pitäisi poliisille lähettää muutoksenhaku kirje, että saisi kortin nopeammin takaisin!?
                          En oikein tiedä et mitä siihen pitäis laittaa..?
                          OrioN

                          -----------
                          EX. - 328IA -95 e36 Cabriolet
                          EX. - 325i -94 E36 Coupe
                          EX. - 316 -88 E30

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15214
                            • Ajamisen Iloa

                            tuhannen pisteen vihje, mene itse paikalle tarvittavan todistusaineiston kera ja vaadi lievennystä.

                            Itse valitsin kirjallisen käsittelyn, laitoin tarvittavat työnantajan paperit menemään. Tulos = syyttäjän vaatima 6kk muuttui 10kk kiitos yksinkertaisen ajatusvirheen.

                            en tiedä voisiko tuollaisesta saada korvauksiakin, ainakin niistä saa jos joutuu olemaan ylimääräistä aikaa vankilassa, itse olen ainakin menettänyt paljon rahaa tuon takia...
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Konna-
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2007
                              • 185
                              • Seinäjoki

                              Originally posted by sampakoski View Post
                              s Kortti oli jo ku koulut alko, et ihan autolla menin... Ny ei pääsis oikee millää ellei vanhemmat viittis heittää... Kyl meinaa kaduttaa et piti vääräs paikas väärään aikaan polkasta ja eritoten noin paljo liikaa... Ei tästä sen enempää.


                              Nii että poliisit on ainut syy olla polkematta täysiä? Meinaatko tosissas että 57km/h ylityksellä pitäs päästä 1-2kk ajokiellolla?




                              Noh, mitäpä minä saarnaan. Tulipa sitä itsekkin urpoiltua, vieläpä jonkinlaista kilvoittelua. Tää ei välttämättä tänne ihan kuulu, mutta liippaa niin läheltä ja on mulla oikeastaan aloitusviestin tavoin kysyttävääkin. 60-alueella (muistin kyl ite et 80, mikä vuorostaan on merkityksetöntä) hieman päästeltiin, kun kaveri oli ostanut uuden riisin. Tultiin päätepisteeseen ja meinaan peruuttaa pihaan, kunnes huomaan peräpeilissä vilkkuvan Danny show'n. Siinäpä oli ehkä paskin fiilis koskaan, ottivat mun ja kaverin, mentiin laitokselle. Kysyin matkalla että mitä tutka näytti, poliisi esitti vain vastakysymyksen että mitä pitäis näyttää. Kysyin uudelleen, ja kehui että asemalla selviää.

                              Noh, eipä paljo selvinny. Veivät kaverin omaan huoneeseensa ja mä jäin odottelemaan. Pian toinen poliiseista tuli ja sanoi että kirjotetaan mullekki laput valmiiksi, selvä. Kirjasivat molemmille nopeudeksi 100km/h (todellisuudessa rutosti enemmän), "me vedetään tää niin kevyesti ku voi, käyttäydytte niin hyvin ja näyttää syvä katumuskin olevan" -skeidaa heitti.
                              Siinä tilantees en viittiny mennä sanomaan juuta enkä jaata nopeuteen, kun oli ensinnäkin vähä pihalla vitutuksesta ja siitä syystä että olin aika varma että kaveri on täysiä tuos satkus mukana. Kirjoitti muuten sakkolappuun (ajokieltomääräykseen ei) että mitattu tutkalla, vaikka todennäköisesti tätä ei oikeasti tapahtunut.

                              Ois tietenki pitäny kiistää tuo nopeus ja vaatia pienempää lukua kirjattavaksi. Sehän on aika selvä homma, että poliisit olivat just sen takia niin mukavia, kun tiesivät että voidaan vängätä vastaan ja samasta syystä heittivät noin alakanttiin nopeusarvionkin. "Vou ku pääsen helpolla, nyt ku en vain tyri ja suututa poliisia!" -ajattelumallia todennäkösesti hakivat.

                              Kävin laitoksella juttelemassa ja seitsemän viikkoa määrättiin ajokieltoa, viikon kevennystä siitä että kouluun kulkeminen julkisilla on yhtä paskaa, joko myöhästyy tai odottaa tunnin/kaksi. Tai näin mä sanoin. Eipä se kauas todellisuudesta heitä. Kaverilla tuomio kahdeksan viikkoa, sai viikon pois iltatöiden avulla, viikon pidempi ajokielto johtui kahdesta matkustajasta, mulla auto tyhjä.


                              Käsittääkseni jos olisin kiistäny 100km/h, niin ellei sitten siinä saa sovittua, niin ois pitäny mennä käräjille? Ja käräjiin asti ajokiellossa? Ja todennäköisesti kun tutkattua eivät saaneet, niin sitä myöten oltais saatettu voittaa kuitenkin? Tosin eipä välttämättä rutista saisi, oikeinhan se on että tuomio tuli. Vaikkakin vituttaa niin äärettömästi tämän tästä tää vapaudenriisto :I

                              Niin ja viel, I-vaihe vasta käytynä, ja tarkotus olis ollu viel suorittaa C- ja BC-kortit. Tuo ajokielto vissiin aiheuttaa sen että pitää tehdä kirjalliset (tai koko tutkinto?) uusiksi, mutta jostain kuulin että sen saa kuitattua noilla muilla tutkinnoillakin? Oisko faktaa (tai ees vahvaa mutua ) tarjota?

                              Comment

                              • Wiking
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 1647
                                • Laihia

                                Originally posted by _emotio_ View Post
                                tuhannen pisteen vihje, mene itse paikalle tarvittavan todistusaineiston kera ja vaadi lievennystä.

                                Itse valitsin kirjallisen käsittelyn, laitoin tarvittavat työnantajan paperit menemään. Tulos = syyttäjän vaatima 6kk muuttui 10kk kiitos yksinkertaisen ajatusvirheen.

                                en tiedä voisiko tuollaisesta saada korvauksiakin, ainakin niistä saa jos joutuu olemaan ylimääräistä aikaa vankilassa, itse olen ainakin menettänyt paljon rahaa tuon takia...
                                Ite valittin kans kirjallisen käsittelyn ja syyttäjän vaatima väh. 6kk muuttui 3kk, tosin syyttäjän vaatimaan sakkomäärään tuli parikymmentä päiväsakkoa enemmän.. Laitoin menemään kans työnantajan lapun auton tarpeellisuudesta..
                                Nyt
                                BMW 330e g21 M-Sport
                                Ennen
                                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎