pakko kai tässä on sitten pistää oma auto kanssa tälle harvinaisuuksien listalle, eli E28 535i touring joita valmistettu 20kpl schulz-karosserien toimesta.
Onko kyseessä tämä yksilö?
Klikkaamalla isommat kuvat.
Menneitä E32, E34, 3 x E21, 2 x E30, 1 x E28, 1 x E114 (miksi hukkasin )
Nykyään E39 530d
Bullshit. Olen nähnyt toisenkin ja oli taatusti aito ja alkuperäinen tehtaan proto.
Ainakin E31.netissä mainitaan vain se yksi prototyyppi. josta on moottoritiedot pidetty salaisena. Oman käsityksen mukaan tämäkin proto olis jo tuhottu.
Tuossa suoraan kopioitu teksti.
The BMW 850CSi is a detuned version of the M8 which has never been produced and remained a prototype only. The M8 should have been built in a consequently lightweight manner in order to be a 'Ferrari-Killer'. The specially developed 550 hp engine has never been used except in the prototype - of which only one exists. But with the support of McLaren the M8 engine was transformed into the power plant of the McLaren F1 super sports car. At the time of development of the M8 there was virtually no market for such a car, so the BMW manager cancelled the project.
The M8-Prototype is perhaps the best-kept secret of BMW. Absolutely no one must see it or can get information, by order from the general manager himself. Questions from motorsport magazines remain unanswered as well. The car is locked away in the so-called Giftschrank, which could be translated as 'poison-storage'. According to BMW it is hidden behind lots of boxes anyway and will be destroyed in the near future as the 8 series doesn't exist any more and neither a successor.
Oulun pinnassa pölyttyy säilössä joku jenkkimallin E9, vuosimalli tais olla -73 , tuotu muuton myötä kanadasta joskus -80 luvulla ja käsittääkseni omistaja on jossain vaiheessa palannut takaisin ja auto jäänyt tänne .
Tuohon ei mitenkään liittyen, Oulussa joskus majaili e120 2000cs, oli kuulemma jonkun kokin mukana päätynyt ouluun Sveitsistä, kaksinkappalein solexeja oli(kuten kai kuuluukin?) ja kunto mielestäni erittäin hyvä, muistikuvan mukaan osittain entisöity Suomessa. Oli jollain trokarilla muistaakseni myynnissä, pitkän auton ihmettelemisen ja turhien tietojen tenttaamisen jälkeen sain jopa käydä heittämässä lenkin korttelin ympäri, vaikka hyvin tein selväksi etteivät rahkeeni riitä ko. auton ostoon.
Hassusti juurikmi 9999 kpl tehty, ei siis mikään varsinainen harvinaisuus, mutta ikä on taatusti tehnyt selväksi, ettei noitakaan montaa suomessa liene, onko kenellekkään tuttu auto? ylläkuvattu tapahtunut vuoden 2000 tienoilla.
Tuohon ei mitenkään liittyen, Oulussa joskus majaili e120 2000cs, oli kuulemma jonkun kokin mukana päätynyt ouluun Sveitsistä, kaksinkappalein solexeja oli(kuten kai kuuluukin?) ja kunto mielestäni erittäin hyvä, muistikuvan mukaan osittain entisöity Suomessa. Oli jollain trokarilla muistaakseni myynnissä, pitkän auton ihmettelemisen ja turhien tietojen tenttaamisen jälkeen sain jopa käydä heittämässä lenkin korttelin ympäri, vaikka hyvin tein selväksi etteivät rahkeeni riitä ko. auton ostoon.
Hassusti juurikmi 9999 kpl tehty, ei siis mikään varsinainen harvinaisuus, mutta ikä on taatusti tehnyt selväksi, ettei noitakaan montaa suomessa liene, onko kenellekkään tuttu auto? ylläkuvattu tapahtunut vuoden 2000 tienoilla.
Hmm... Yksi tuntemani kokki oli ihan oikeasti töissä Sveitsissä ja oli lähtöisin Oulusta. Tällä hemmolla oli ennen Sveitsiin muuttoa omistuksessaan 2000cA, johon mahdollisesti vaihdettu tuplasolexit. Sveitsissä aikansa töissä ollessaan ja Suomeen palattuaan toi sieltä tuliaisina E21 323i:n vm-80. Mutta mielestäni tuo NK-coupe ei ollut Sveitsintuliainen, vaan kuningaskolmisatanen tarttui sieltä mukaan.
Melkein uskaltaisin väittää, että samasta, nimikirjaimia T.A kantavasta hemmosta on kysymys.
Myöhemmin mies vaihtoi kokinhommat taksikuskin ammattiin(hänen isänsä oli ajanut Oulussa koko ikänsä taksia). Taksikuskin ammatti vei jossainvaiheessa miehen Helsinkiin. Noin kymmenen Helsingissä vietetyn vuoden jälkeen hemmo muutti akkansa kanssa Tallinnaan, asuen siellä noin vuoden ja yllätys yllätys... Tämän vuoden alusta, on mies taasen asunut Oulussa ja ammattina taksikuski.
Maailma on pieni, sanotaan.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Ainakin E31.netissä mainitaan vain se yksi prototyyppi. josta on moottoritiedot pidetty salaisena. Oman käsityksen mukaan tämäkin proto olis jo tuhottu.
Mahdollisesti vai yksi tehtykkin. Tuo kuva tuolla aiemmin ei nimittäin ole m8:sin kuva.
Niin no... Z8 on jopa "harvinaisempi" kuin Z1 tai ainakin valmistus määrältään pienempi... Ja eikä noista kumpikaan mikään volyymimalli ole
Ja hyvinkin tutusta E30 mallista ei taida olla alkuperäistä 333i mallia yhtään ? Eikä myöskään E30M3 raiskausta nimeltään Alpina B6s ?
Total bmw lehdessä ainakin esitelty 2002 vuonna yksi vanhan papan joku afrikan mallin 333i-85.Nii ja onkos kaikki 745i e23 mallit joutunu elimenluovuttajiks ku eipä noita montaa taida suomen maalla olla?
Comment