Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tänään koeajoin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #16
    Smersu

    blogi jatkuu:

    S-Mersu 2011, ajettu 1tkm.
    -Korimallihan on jo vanha, mutta silti livenä näky on sykähdyttävä -kokoa ja näyttävyyttä riittää. Sisällä sama jatkuu. Kojelaudan pinta on nahkaa ja yleisfiilis on hyvinkin laadukas. Muoviset painikkeet on hopealla maalattuja, joten laatuvaikutelma säilyy. Penkkistä löytyy samat säädöt kuin E39:stä, mutta lisänä vielä sivuttaistukea voi säätää valikoista portaattomasti. Ihan jees. Yllättäen S:n takajalkatilat on oikeastaan melko pieni verrattuna auton kokoluokkaan. Kyllä sinne mahtuu mutta kovin iso Fuhrer ei siellä viihdy. Jalkatilat onkin lisävaruste -Lang!

    Baanalle.
    Tämä on iso auto kaikella tapaa. Autoa on kuitenkin kevyt käsitellä vahvan tehostuksen johdosta. Jenkkirauta tulee mieleen koon puolesta. Alusta on ilmajousituksella ja sen hyödyt on parhaimmillaan kaupunkiajossa. Kaivon kannet ylittyvät todella nätisti ja pienempiä ei edes huomaa. Kaarteissa taas massa alkaa näkyä ja mihinkään urheilulliseen ajotapaan tämä ei houkuta. Renkaat ovat korkeaprofiiliset ja tämä tuntuu epävarmuutena ja muljahteluna. Alustan saa sportille joka vähän parantaa tilannetta, mutta epävarmuus renkaita kohtaan säilyi. Ei tällä halua syöttää kaarteisiin urheilullisesti. Reippaasti voi mennä ja siinä renkaat pysyy vielä mukana. Pysäköinti taas onnistuu ihan ok tutkien ja näytön ansiosta.

    Jotta päivä olisi täydellinen niin koeajo tapahtui saksassa Kone on malliston pienin bensa 350, mutta ei aivan vähäpätöinen tämäkään. Hiljattain uusiutunut motti tarjoaa +300hv ja 6,9s 0-100km/h, tälläkin laivalla (1910kg). Ääneltään tässä on hieman V8 rumblea alakierroksilla ja taas V6 kireyttä yläkierroksilla. Upeaa!

    Eco moodilla kierrokset pysyvät 1300rpm paikkeilla ja laatikko heittää hermostuneesti pienempää sisään ylämäissä. Ilmeisesti ohjelma muuttaa myös aika reippaasti moottorin ohjausta kun auto laiskistuu selvästi verrattuna sportiin vastaavilla kierroksilla, mutta oikein hyvä rauhalliseen ajoon. Start stop toimii kuin ajatus.

    Sportti asennolla taas kierrokset pysyy 2000-3000rpm paikkeilla ja meno maistuu paremmin. Joskus taas tuntuu että suorilla vois pitää kierrokset alemmalla. Sport asennossa start stop ei ole aktivoitu. Ihan en sinuiksi päässyt laatikon toiminnan kanssa. Eli vielä kaipais sportin ja econ väliin yhtä asentoa. Vielä on tarjolla manuaali siivekkeet, mutta kun laatikko ei ole dsg-nopea, niin antaapa olla. Alaspäin vaihtoja saa joskus odotella yli sekunnin.

    Johtuen noista laatikon asennoista niin joskus kaipaa lisää alavääntöä = 1200rpm paikkeille. Muutenhan kone kyllä vääntää hyvinkin iloisesti eteenpäin näinkin painavaa autoa. 5000rpm jälkeen taas alkaa uusi elämä. Mitä ylemmäs kierrättää sitä paremmin tämä laukkaa. Kunnon old-school kone! Kick-downilla meno on yllättävnkin ripeää V6 koneeksi. Ei bensa-V6 ole ollenkaan eilisen päivän kone, vaikka lehdistön mielipide alkaa olla siihen suuntaan. Herraskaista on kyyti

    Tällä on mahdollista päästä hyvinkin alhaisiin kulutuslukemiin ja joskus ajotietokone näyttikin noin 5l/100km lukemia. Käynnistyksen jälkeen taas kaupungilla räppäiltäessä 25-30l/100km. Koko lenkin kulutus autobahn ajoineen oli 12l/100km, mikä on huima tulos tämän kokoluokan automaattimersulle. Maantieajoa oli paljon, pääosin +140-160km/h vauhdilla ja useita kertoja yli 200km/h vetoja. Vielä 190km/h kohdalla kick-downilla tulee alasvaihto ja selkä nojautuu penkkiä kohden. Matkaan mahtui myös tietöitä 60-80km/h vauhdeilla. Maukkaat äänet saavat suorituskyvyn tuntumaan selvästi kovemmalta kuin F10 530d, vaikka paperilla suunnilleen samat arvot. Odotukset olivat hyvinkin korkealla tasolla auton suhteen ja vähän yllättävää oli rengasmelu huonoilla teillä näikin korkealla profiililla ja toisaalta kyllä se tuuli suhisi hyvinkin selvästi +200km/h nopeudella. Ja jos tarkkoja ollaan, niin hälyääniä oli kuultavissa pahemmissa kuopissa vaikka autolla oli ajettu vasta 1tkm. Edelleenkän en ole ajanut täysin hälyäänetöntä autoa. Ei tämä nyt NIIN paljoa muita edellä ole..

    Varusteita riitti. Ilmastoitu penkki on todellakin hyödyllinen varuste ja nyt olen sitten tavannut oikeasti toimivan ensiasennus navin. Tästä löytyi riittävästi POI pisteitä moskeijoita myöten! Myös TMC vakuutti kattavuudellaan ja toiminnallaan. Ehkä suomessa toisin? Distance tronic on ihan hyödyllinen sekin, mutta toisaalta se aiheuttaa turhaa jarrutus-kiihdytys-jarrutus sykliä. Tämän takia jonossa ajelussa mieluummin distronic pois päältä.

    Luksus kyytiä, mutta turhan iso omaan makuun. Kiva myös huomata ettei S-mersukaan täydellinen ole, mutta maineensa veroinen silti. Vielä kun saisi kokeilla V8 mallia..!
    Attached Files
    Last edited by Vanquish; 26-07-2011, 17:55.

    Comment

    • teme[[
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 269
      • Lake Worth, FL

      #17
      Originally posted by Vanquish View Post
      blogi jatkuu:

      S-Mersu 2011, ajettu 1tkm.
      -Korimallihan on jo vanha, mutta silti livenä näky on sykähdyttävä -kokoa ja näyttävyyttä riittää. Sisällä sama jatkuu. Kojelaudan pinta on nahkaa ja yleisfiilis on hyvinkin laadukas. Muoviset painikkeet on hopealla maalattuja, joten laatuvaikutelma säilyy. Penkkistä löytyy samat säädöt kuin E39:stä, mutta lisänä vielä sivuttaistukea voi säätää valikoista portaattomasti. Ihan jees. Yllättäen S:n takajalkatilat on oikeastaan melko pieni verrattuna auton kokoluokkaan. Kyllä sinne mahtuu mutta kovin iso Fuhrer ei siellä viihdy. Jalkatilat onkin lisävaruste -Lang!

      Baanalle.
      Tämä on iso auto kaikella tapaa. Autoa on kuitenkin kevyt käsitellä vahvan tehostuksen johdosta. Jenkkirauta tulee mieleen koon puolesta. Alusta on ilmajousituksella ja sen hyödyt on parhaimmillaan kaupunkiajossa. Kaivon kannet ylittyvät todella nätisti ja pienempiä ei edes huomaa. Kaarteissa taas massa alkaa näkyä ja mihinkään urheilulliseen ajotapaan tämä ei houkuta. Renkaat ovat korkeaprofiiliset ja tämä tuntuu epävarmuutena ja muljahteluna. Alustan saa sportille joka vähän parantaa tilannetta, mutta epävarmuus renkaita kohtaan säilyi. Ei tällä halua syöttää kaarteisiin urheilullisesti. Reippaasti voi mennä ja siinä renkaat pysyy vielä mukana. Pysäköinti taas onnistuu ihan ok tutkien ja näytön ansiosta.

      Jotta päivä olisi täydellinen niin koeajo tapahtui saksassa Kone on malliston pienin bensa 350, mutta ei aivan vähäpätöinen tämäkään. Hiljattain uusiutunut motti tarjoaa +300hv ja 6,9s 0-100km/h, tälläkin laivalla (1910kg). Ääneltään tässä on hieman V8 rumblea alakierroksilla ja taas V6 kireyttä yläkierroksilla. Upeaa!

      Eco moodilla kierrokset pysyvät 1300rpm paikkeilla ja laatikko heittää hermostuneesti pienempää sisään ylämäissä. Ilmeisesti ohjelma muuttaa myös aika reippaasti moottorin ohjausta kun auto laiskistuu selvästi verrattuna sportiin vastaavilla kierroksilla, mutta oikein hyvä rauhalliseen ajoon. Start stop toimii kuin ajatus.

      Sportti asennolla taas kierrokset pysyy 2000-3000rpm paikkeilla ja meno maistuu paremmin. Joskus taas tuntuu että suorilla vois pitää kierrokset alemmalla. Sport asennossa start stop ei ole aktivoitu. Ihan en sinuiksi päässyt laatikon toiminnan kanssa. Eli vielä kaipais sportin ja econ väliin yhtä asentoa. Vielä on tarjolla manuaali siivekkeet, mutta kun laatikko ei ole dsg-nopea, niin antaapa olla. Alaspäin vaihtoja saa joskus odotella yli sekunnin.

      Johtuen noista laatikon asennoista niin joskus kaipaa lisää alavääntöä = 1200rpm paikkeille. Muutenhan kone kyllä vääntää hyvinkin iloisesti eteenpäin näinkin painavaa autoa. 5000rpm jälkeen taas alkaa uusi elämä. Mitä ylemmäs kierrättää sitä paremmin tämä laukkaa. Kunnon old-school kone! Kick-downilla meno on yllättävnkin ripeää V6 koneeksi. Ei bensa-V6 ole ollenkaan eilisen päivän kone, vaikka lehdistön mielipide alkaa olla siihen suuntaan. Herraskaista on kyyti

      Tällä on mahdollista päästä hyvinkin alhaisiin kulutuslukemiin ja joskus ajotietokone näyttikin noin 5l/100km lukemia. Käynnistyksen jälkeen taas kaupungilla räppäiltäessä 25-30l/100km. Koko lenkin kulutus autobahn ajoineen oli 12l/100km, mikä on huima tulos tämän kokoluokan automaattimersulle. Maantieajoa oli paljon, pääosin +140-160km/h vauhdilla ja useita kertoja yli 200km/h vetoja. Vielä 190km/h kohdalla kick-downilla tulee alasvaihto ja selkä nojautuu penkkiä kohden. Matkaan mahtui myös tietöitä 60-80km/h vauhdeilla. Maukkaat äänet saavat suorituskyvyn tuntumaan selvästi kovemmalta kuin F10 530d, vaikka paperilla suunnilleen samat arvot. Odotukset olivat hyvinkin korkealla tasolla auton suhteen ja vähän yllättävää oli rengasmelu huonoilla teillä näikin korkealla profiililla ja toisaalta kyllä se tuuli suhisi hyvinkin selvästi +200km/h nopeudella. Ja jos tarkkoja ollaan, niin hälyääniä oli kuultavissa pahemmissa kuopissa vaikka autolla oli ajettu vasta 1tkm. Edelleenkän en ole ajanut täysin hälyäänetöntä autoa. Ei tämä nyt NIIN paljoa muita edellä ole..

      Varusteita riitti. Ilmastoitu penkki on todellakin hyödyllinen varuste ja nyt olen sitten tavannut oikeasti toimivan ensiasennus navin. Tästä löytyi riittävästi POI pisteitä moskeijoita myöten! Myös TMC vakuutti kattavuudellaan ja toiminnallaan. Ehkä suomessa toisin? Distance tronic on ihan hyödyllinen sekin, mutta toisaalta se aiheuttaa turhaa jarrutus-kiihdytys-jarrutus sykliä. Tämän takia jonossa ajelussa mieluummin distronic pois päältä.

      Luksus kyytiä, mutta turhan iso omaan makuun. Kiva myös huomata ettei S-mersukaan täydellinen ole, mutta maineensa veroinen silti. Vielä kun saisi kokeilla V8 mallia..!
      Hieno koeajoraportti. Pisteet siitä

      Itse olen ajanut pienempien mallien ohella v12 biturbo mallia (S65amg) ja täytyy sanoa että vaikka se on iso auto niin on myös samalla abc jousituksen ansiosta todella urheilullinen eikä kallistele sitten millään.
      Ei voi puhua edes samasta autosta muihin verrattuna.
      Samaan aikaan comfort asennolla saa tasaisinta kyytiä mitä voi ikinä kuvitella. Ihan uskomaton laite.
      Ja ne moottorin äänet on hienointa mitä olen kuullut.
      Kyllähän tuota tuulen suhinaa toki siinäkin kovemmassa vauhdissa on ja rengasäänetkin jonkin verran kuuluu, mutta missäpä ne ei kuulu, kuten sanoit,kaikissa ne vähän kuuluu.

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #18
        Uusi MB C koeajettu|

        Plussana sisutan materiaalit on eri sfäärissä vs. 3-sarjalainen. Varustetaso vaikuttaa molemmissa paljon tunnelmaan, mutta esim. 90ke 435i vaikuttaa halvalta 60ke c-mersuun verrattuna. Ero on iso! Renagsmelu hyvin matala (kitkat)

        Ilmajousitus muuttaa Suomen tiet Espanjan sileäksi upouudeksi asfaltiksi. Mersu on selvästi valinnut linjansa ollen enemmän matkaan kuin sporttiseen ajoon sopiva.

        Ohjaus sisälsi jopa tuntumaa, mutta kitkojen takia käsitys jäi vielä kesken. Meno muistuttaa 5-sarjalaista laadukkuudeltaan, mutta mutkissa löytyy kolmosen keveyttä. Luokkansa paras kompromissi näiden kahden ominaisuuden väliltä.

        Miinuksiakin löytyy. Ilmajousitus, vaikka loistava onkin, eristää niin hyvin tienpinnasta että ajotuntuma on etäinen jousituksen suhteen. Olo on kuin ilmakuplasssa menisi. Edelleen täytyy siis valita tuntuma vai mukavuuspainotteinen. Moottorista ei löydy terävyyttä johtuen 7-portaisesta laatikosta, mutta tähän tulossa myöhemmin korjaus 9-lovisen laatikon muodossa. Kunhan laatikko vaihtuu, niin myyntikin varmasti vetää,

        Bemari on kyllä urheilullisempi, mutta tavalliseen ajoon uusi C on kokonaisuutena selkeästi parempi. Tuli ajettua vielä a4:kin vertailuksi etuvetona ja voi pojat...järkyttävä vetely puoelta toiselle. Luulin, että tämmöistä ei ole ollut vuosiin. Rengasmelua paljon ja kovamuovi pisti silmään. Voi olla, että tutusta autosta löytää muovit herkemmin, kun ei C-Mersussa niin pistänyt silmään. Muuten sporttisempi kuin C, johtuen ehkä jousituksesta.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #19
          Mersussa:
          Auton sisätilaa voidaan tuoksuttaa AIR-BALANCE-paketin avulla. Valittavissa on neljä laadukasta sisätilan tuoksua oman mieltymyksen ja mielialan mukaan. Hansikaslokerossa on kiinnityspaikka pienelle pullolle. Saatavissa olevat tuoksut ovat NIGHTLIFE MOOD, DOWNTOWN MOOD, SPORTS MOOD ja FREESIDE MOOD. Tai voit täyttää ylimääräisen (toimitukseen sisältyvän) tyhjän pullon omalla parfyymillasi.
          E39 528iA

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16417
            • Asikkala

            #20
            Originally posted by TJJ View Post
            Mersussa:
            Auton sisätilaa voidaan tuoksuttaa AIR-BALANCE-paketin avulla. Valittavissa on neljä laadukasta sisätilan tuoksua oman mieltymyksen ja mielialan mukaan. Hansikaslokerossa on kiinnityspaikka pienelle pullolle. Saatavissa olevat tuoksut ovat NIGHTLIFE MOOD, DOWNTOWN MOOD, SPORTS MOOD ja FREESIDE MOOD. Tai voit täyttää ylimääräisen (toimitukseen sisältyvän) tyhjän pullon omalla parfyymillasi.

            Comment

            • arpuC
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1377

              #21
              Originally posted by TJJ View Post
              Mersussa:
              Auton sisätilaa voidaan tuoksuttaa AIR-BALANCE-paketin avulla. Valittavissa on neljä laadukasta sisätilan tuoksua oman mieltymyksen ja mielialan mukaan. Hansikaslokerossa on kiinnityspaikka pienelle pullolle. Saatavissa olevat tuoksut ovat NIGHTLIFE MOOD, DOWNTOWN MOOD, SPORTS MOOD ja FREESIDE MOOD. Tai voit täyttää ylimääräisen (toimitukseen sisältyvän) tyhjän pullon omalla parfyymillasi.
              Tämähän on hiton hyvä innovaatio. Jos lainaa auton tai myy niin pulloon voi vetäistä krapulapaskat. Muutkaan eritteet eivät ole poissuljettu vaihtoehto.
              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
              En löydä enää sun luo
              Teitkö sä tän tahallaan?
              Nyt kaikki palaa.

              Comment

              • KissKiss
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2009
                • 900
                • Espoo

                #22
                Originally posted by TJJ View Post
                Mersussa:
                Auton sisätilaa voidaan tuoksuttaa AIR-BALANCE-paketin avulla. Valittavissa on neljä laadukasta sisätilan tuoksua oman mieltymyksen ja mielialan mukaan. Hansikaslokerossa on kiinnityspaikka pienelle pullolle. Saatavissa olevat tuoksut ovat NIGHTLIFE MOOD, DOWNTOWN MOOD, SPORTS MOOD ja FREESIDE MOOD. Tai voit täyttää ylimääräisen (toimitukseen sisältyvän) tyhjän pullon omalla parfyymillasi.
                Jossain citikassa/pösössähän oli tämä keksintö jo vuosia sitten. Muistan, kun ihmettelin edellisessä työpaikassa tuota hommaa, vuosi tais olla 2007 Siinä oli kans vaihtoehtona niiden vakiotuoksujen lisäksi laittaa jotain omaa tuoksua tyhjään pulloon

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5541
                  • Kankaanpää

                  #23
                  Eikö Menneni olis ihan jees?
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • JPalom
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2006
                    • 486
                    • Tre

                    #24
                    Tuli myös pikaisesti tyypitettyä uusi C-Mersu. Se oli niin karvalakki kuin vaan voi olla, eli ei tasan ollut ilmajousituksia eikä muutakaan herkkua. Ensifiilis oli paha pettymys, sillä vanhakorinen C oli eräällä Saksan-reissulla todella hyvän tuntuinen peli kaikin puolin. Tosin, se oli Avantgarde-paketilla ja kaikilla herkuilla, ja nykyään taitaa lisävarusteilla olla ajo-ominaisuuksiin ja tuntumiin isompi vaikutus kuin aiemmin, jolloin lisävarustelistalla oli lähinnä mukavuus- ja luksusvarusteita... Uutukaisessa häiritsi kovasti täysin lättänät, käytännössä muotoilemattomat ja totaalisen sivuttaistuettomat penkit, ohjauksen keveys taajama-ajossa ja keinotekoisuus kaikilla nopeuksilla, sekä kummallinen periksianto alakerrassa mutkiin ajettaessa. Vaikutti ihan kuin alla olisi ollut auton alustalle liian löysät kitkarenkaat, eli kun alusta olisi ottanut sivuttaisvoimat kiinni niin renkaat päästivät vielä koria liikkumaan.

                    Pakko tuota on myöhemmin koittaa paremmilla varusteilla ja kesärenkailla, ei se voi oikeasti olla noin heikko esitys. Nimimerkki Vanquishin kirjoituskin antoi ymmärtää, että rahalla saa aivan eri auton. Ihan tolkuttoman kaunishan se joka tapauksessa on sekä ulkoa että sisältä, muotoilullisesti ollaan ihan eri sfääreissä kuin kilpailijat.
                    Käyttöautona mopon koneella varustettu Audi. Seuraavaksi taas BMW?

                    Comment

                    • casino
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 663
                      • Keski-Suomi

                      #25
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Mersussa:
                      Auton sisätilaa voidaan tuoksuttaa AIR-BALANCE-paketin avulla. Valittavissa on neljä laadukasta sisätilan tuoksua oman mieltymyksen ja mielialan mukaan. Hansikaslokerossa on kiinnityspaikka pienelle pullolle. Saatavissa olevat tuoksut ovat NIGHTLIFE MOOD, DOWNTOWN MOOD, SPORTS MOOD ja FREESIDE MOOD. Tai voit täyttää ylimääräisen (toimitukseen sisältyvän) tyhjän pullon omalla parfyymillasi.

                      Wunderbaum VANILJA....
                      Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                      Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                      http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                      e39 -530d touring 11/1999
                      ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                      Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                      Comment

                      • BMW_Harrastaja
                        BTCF Member
                        • Dec 2012
                        • 819
                        • Oulu area

                        #26
                        Originally posted by casino View Post
                        Wunderbaum VANILJA....
                        Siinäpä vasta ihana tuoksu. Tuo flashbackejä 90-luvulta.
                        BMW driver and owner since 2000.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎