olis semmonen pikku kysymys, kun ostin e36 M3 3.2 coupen saksasta noin kuukausi sitten ja nyt olen seisottanut sitä tallissa ja odottanut kesäkelejä.. nyt tuli sit tuo uus vero uudistus ja tuli mieleen et kannattaisiko minun laittaa tullille menemään paperit tosta autosta jo tällä viikolla ennenkuin kuukausi vaihtuu, pystyisinkö tällä tavalla välttämään alv. ja sit ens kuun alussa korottuvat autoverot..?? onks kellään mitään haisua oisko toi järkevää tehdä noin, autoahan kun en kumminkaan viel rupea ajoon ottamaan, mut ainahan jos verot tulis halvemmaks ni ois tietty parempi..!??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa uudesta verotusarvosta ja veroprosentista
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by _nixu_ View PostJep. Katsastuskonttorilla käydessäni bongasin Pohjantähden säästökaskon mainoksen, alle 10k€ autoon ensimmäinen vuosi muutaman euron alle 200 oli hinta. Ei paha. Omassa seiskassa nyt aluksi ainakin IF:n BMW-vakuutus ja kaskolle jäi hintaa 750€ kaikkine alennuksineen ja täysillä bonuksilla.
Niin ja veroissa on päätöksen tultua 15vrk maksuaikaa.
Mulla ainakin IF olisi monta sataa kalliimpi.
Comment
-
-
Originally posted by B_MAN View Postolis semmonen pikku kysymys, kun ostin e36 M3 3.2 coupen saksasta noin kuukausi sitten ja nyt olen seisottanut sitä tallissa ja odottanut kesäkelejä.. nyt tuli sit tuo uus vero uudistus ja tuli mieleen et kannattaisiko minun laittaa tullille menemään paperit tosta autosta jo tällä viikolla ennenkuin kuukausi vaihtuu, pystyisinkö tällä tavalla välttämään alv. ja sit ens kuun alussa korottuvat autoverot..?? onks kellään mitään haisua oisko toi järkevää tehdä noin, autoahan kun en kumminkaan viel rupea ajoon ottamaan, mut ainahan jos verot tulis halvemmaks ni ois tietty parempi..!??BMW E90 330dA 2007
BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View Postkyllä halvemalla pääset jos laitat paperit nyt menemään sanotaan että noin 22% halvemalla pääsetLast edited by jva; 24-03-2009, 12:51.
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostEikös toi ole aika paljon, laskin että Pohjolassa noin 550€ 70% bonuksilla ilman mitään muita alennuksia. Mulla -02 525:ssä Pohjolan täyskasko 427€/v
Mulla ainakin IF olisi monta sataa kalliimpi.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostTaitaa tosiasiassa mennä jokseenkin tasan, koska autovero korottuu saman verran kuin mitä aiheuttaa laskua "arvonlisäveron kaltaisen veron" poistuminen.
Etu siis tuskin on -22%?!
Jos kuukauden vaihdon jälkeen laittaa paperit niin menee korotetulla veroprosentilla -> tulee kalliimmaksi.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostTaitaa tosiasiassa mennä jokseenkin tasan, koska autovero korottuu saman verran kuin mitä aiheuttaa laskua "arvonlisäveron kaltaisen veron" poistuminen ja en muista ulkoa miten toimitaan ennen 1.4. mutta tuntuisi oudolta jos tässä välissä olisi jokin veroton kausi?!
Kuitenkin ennen 1.4.09 eli tiistaihin 31.03.2009 asti Tulli ei saa periä autoveron päälle tuota alv:tä (elv:tä), joten jättämällä veroilmoituksen autosta viimeistään tiistaina 31.03.2009 säästää tuon alvin osuuden. Joka on kalliimmissa autoissa useita tuhansia euroja!All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostOlet ymmärtänyt asian osittain väärin. Autovero on 1.4.09 alkaen suunnilleen samaa tasoa kuin esimerkiksi kuukausi sitten. Autoveron päälle laskettava alv (elv) poistuu, mutta itse autoveroa korotetaan tuon poistuvan alv:n (elv:n) verran.
Kuitenkin ennen 1.4.09 eli tiistaihin 31.03.2009 asti Tulli ei saa periä autoveron päälle tuota alv:tä (elv:tä), joten jättämällä veroilmoituksen autosta viimeistään tiistaina 31.03.2009 säästää tuon alvin osuuden. Joka on kalliimmissa autoissa useita tuhansia euroja!Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostIhan älytön hinta, oletko kysellyt tarjouksia useista paikoista ja muutenkin kuin netissä? Eikös jotkut firmat tarjoa kaskoon 50% aloitusbonukset.
Pitää katsoa sitten kun auto on siirtokilvissä.Varaosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostOlet ymmärtänyt asian osittain väärin. Autovero on 1.4.09 alkaen suunnilleen samaa tasoa kuin esimerkiksi kuukausi sitten. Autoveron päälle laskettava alv (elv) poistuu, mutta itse autoveroa korotetaan tuon poistuvan alv:n (elv:n) verran.
Kuitenkin ennen 1.4.09 eli tiistaihin 31.03.2009 asti Tulli ei saa periä autoveron päälle tuota alv:tä (elv:tä), joten jättämällä veroilmoituksen autosta viimeistään tiistaina 31.03.2009 säästää tuon alvin osuuden. Joka on kalliimmissa autoissa useita tuhansia euroja!
Eli meneekö tuo niin että kun aloittaa verotuksen ennen 1.4, mennään "vanhojen" sääntöjen mukaan ja veropäätöksen pitää noudattaa sen hetkisijä pykälöitä?
- Lanakt
Comment
-
-
Originally posted by Lanakt View PostOnko verotuksen aloituspäivä se ratkaiseva, ei päätöspäivä? Luulis et tulli pelaa omaan pussiin ja ei anna yhtään päätöstä ennen 1.4.09 jonka jälkeen veroihin tulee kys. 22% korotus.
Eli meneekö tuo niin että kun aloittaa verotuksen ennen 1.4, mennään "vanhojen" sääntöjen mukaan ja veropäätöksen pitää noudattaa sen hetkisijä pykälöitä?
- Lanakt
eli viikko aikaa vielä
Comment
-
-
Jos jättää verohakemuksen, ni pitääkö auto olla suomessa katsastettu ennen sitä? Vai miten se menee? Mitkä pitää olle tehtynä?
Eipä tule hirveästi halvemmaksi, ku pitäis eka mennä Viroon laittaa auto mun nimii ja tulla takas, siihen kaikki laivaliput ja bensat.
Vai nouseeko autovero 1.4 jälkeen?Varaosat, huolto ja maalaus.
-BMW käytetyt ja uudet varaosat 040 635 4450
Comment
-
-
Eli nakataas asiasta tietäville muutama selventävä kysymys mahdollisimman selkeässä muodossa.
Mitä suoritteita on tuontiauton kanssa tehtävä ennen 1.4.09 jos haluaa säästyä tältä uusimmalta metkulta kerätä laitonta veroa.
Riittääkö pelkkä veropäätöksen hakeminen tullista > laput tulliin ennen 31.3.09 vai pitääkö esim. maahantuontikatsastus tms. olla aloitettu ennen tuota päivää?
Sellainen "step by step" tee näin ja säästä verot olis varmasti tähän paikkaan ihan asiaaBMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by snoub View PostEli nakataas asiasta tietäville muutama selventävä kysymys mahdollisimman selkeässä muodossa.
Mitä suoritteita on tuontiauton kanssa tehtävä ennen 1.4.09 jos haluaa säästyä tältä uusimmalta metkulta kerätä laitonta veroa.
Riittääkö pelkkä veropäätöksen hakeminen tullista > laput tulliin ennen 31.3.09 vai pitääkö esim. maahantuontikatsastus tms. olla aloitettu ennen tuota päivää?
Sellainen "step by step" tee näin ja säästä verot olis varmasti tähän paikkaan ihan asiaa
Step 1: Hankit auton paperit ja kauppakirja
Step 2: Mene tulliin ennen 1.4.2009 ja täytä veroilmoitus +se toinen lappu. Voit myös postittaa kopiota kauppakirjasta ja auton papereista sekä täytetty veroilmo. Näin ei tarvitse fyysisesti käydä Tullissa.
Step 3: Säästit 22% alvia
Step 4: Nyt on 10 päivää aikaa katsastaa auto. Tässä vaiheessa tarvitset itse auton Suomeen.
(Step 5: Jos Tulli pyytää, niin näytä auto joskus niille, mutta tämä ei vaikuta mihinkään, koska sen voi näyttää niille sitten joskus)
Comment
-
Comment