E32 730 on auto ja löysin foorumilta vain 750:n katista taakse putkiston.
Asennutin sen paikallisella korjaamolla ja oletin jotain hinnasta ja näin hän se yleensä menee. Todettiin mekaanikon kanssa että pitää modifioida vähän ja hitsata sovitekappale vanha putki/uusi-käytetty-putki. Lähdin kotiin odottamaan hänen soittoaan, 5min. matka. 2tunnin kuluttua tulin takaisin ja mekaanikko kertoi että piti tehdä uusiksi, koska otti kiinni kardaaniin ja kun tarkistin niin nyt oli väliä about 2mm. ymmärsin että hän oli ensimmäisen hitsi-kartion tehnyt uusiksi ja tämä oli toinen versio. Sitten hän yritti omalla verihydrauliikalla vääntää siihen lisää väliä. Ainut nimenomainen vaatimukseni oli että pakoputken päät takana pitää olla vaaka suorassa ympäröivien vaakasuorien linjojen kanssa. No eipä ole!
Uskoin että hommaan menis runsas tunti pieteetillä, mutta meni 4½ tuntia.
Tuppukylässä kun olen niin täytyy ottaa huomioon vaimon "kaikkien kanssa kaveri" mentaliteetti ja niellä mitä vaan. Seuraavana päivänä sitten alatukivarren vaihto ja kaveri ei saanut sitä vanhaa irti ja sanoi että täytyy hitsipillillä lämmittää, johon minä että ei helvetissä, silloinhan sulaa kumi/muovi osat liittyvistä tukivarsista. Näin hän katsoi kuitenkin parhaaksi tehdä ja niinhän siinä kävi, eli kävin ostamassa uuden raidetangon pään.
Samalla kävi niin että vanhaan raidetankoon hän kiinnitti muovisen pikakiristimen, joka toimi merkkinä ,jolla hän mittasi työntömitalla määreen aurausta varten, tämähän sitten suli, jolloin hän ei enää voinut millintarkkaan asentaa uutta raidetangon päätä työntömitalla.
Ei hän siitä mitään maininnut,mutta satuin näkemään. Tämä toisen päivän työ sai alkunsa, kun edellisenä päivänä totesin että on hieman vaakasuuntaista glappia eturenkaassa ja hän sanoi ettei sen korjaaminen kauaa kestäisi. Kysyin että miten kauan ja vastaus oli ettei kovin kauan!
Mitä vittua se kellekkään tarkoittaa. Eikö duunari pysty verbaalisesti ilmaisemaan ajatuksiaan vai onko tämä tietoista juridispohjaista kieroutta?
Kertokaa mulle jos tässä piilee jokin itsestään selvyys, kun en hiffaa.
Ajattelin että vartti, mutta siihen meni 1½tuntia!
Nyt autossa ratti on vinossa noin 5min. ja täristää/ravistaa.
Molemmissa työsuoritteissa mulla on ollut tietty uskomus niitten ajallisesta kestosta kun olen vastaavat itse joutunut tekemään.
Molempina kertoina kaveri tekee virhearvioita ja joutuu tekemään uusiksi pakoputki-sovittimen sekä joudun hankkimaan lisää osia hänen toimistaan johtuen. Hän kuitenkin katsoo häpeilemättä voivansa veloittaa tuntien mukaan! Ja edellämainitusta syystä minähän maksoin! Muistui mieleen keväinen tapaus kun kävin säädättämässä aurauskulmia paikallisella ykköshuoltamolla ja kysyin vanhemmakta staralta joka hommaa rupes hoitamaan, että kai te laskette auton mittauksen yhteydessä alas, kun niillä oli se ylhäällä kun tein lähtöa hallista kahvion puolelle, no tämä osoituksena millainen maallikko olen, ja stara rupes halveksien pyytämään" mene nyt jo". Kahviossa tutustuin ohjekirjaan jossa sanotaan että kabiinissa pitää olla toista sataa kiloa lisä-painoa säädön yhteydessä. Kysyin tästä sitten heidän työnsä valmistuttua että käyttivätkö lisä painoja ja vastaus oli että ei ja "me tehdään tällä tavalla". Pyysin heitä palauttamaan säädöt ennalleen. Veloittivat yhden säädön hinnan ja maksoin, edellä mainitusta syystä, perkele.
Kannanottoja pyydetään.
Asennutin sen paikallisella korjaamolla ja oletin jotain hinnasta ja näin hän se yleensä menee. Todettiin mekaanikon kanssa että pitää modifioida vähän ja hitsata sovitekappale vanha putki/uusi-käytetty-putki. Lähdin kotiin odottamaan hänen soittoaan, 5min. matka. 2tunnin kuluttua tulin takaisin ja mekaanikko kertoi että piti tehdä uusiksi, koska otti kiinni kardaaniin ja kun tarkistin niin nyt oli väliä about 2mm. ymmärsin että hän oli ensimmäisen hitsi-kartion tehnyt uusiksi ja tämä oli toinen versio. Sitten hän yritti omalla verihydrauliikalla vääntää siihen lisää väliä. Ainut nimenomainen vaatimukseni oli että pakoputken päät takana pitää olla vaaka suorassa ympäröivien vaakasuorien linjojen kanssa. No eipä ole!
Uskoin että hommaan menis runsas tunti pieteetillä, mutta meni 4½ tuntia.
Tuppukylässä kun olen niin täytyy ottaa huomioon vaimon "kaikkien kanssa kaveri" mentaliteetti ja niellä mitä vaan. Seuraavana päivänä sitten alatukivarren vaihto ja kaveri ei saanut sitä vanhaa irti ja sanoi että täytyy hitsipillillä lämmittää, johon minä että ei helvetissä, silloinhan sulaa kumi/muovi osat liittyvistä tukivarsista. Näin hän katsoi kuitenkin parhaaksi tehdä ja niinhän siinä kävi, eli kävin ostamassa uuden raidetangon pään.
Samalla kävi niin että vanhaan raidetankoon hän kiinnitti muovisen pikakiristimen, joka toimi merkkinä ,jolla hän mittasi työntömitalla määreen aurausta varten, tämähän sitten suli, jolloin hän ei enää voinut millintarkkaan asentaa uutta raidetangon päätä työntömitalla.
Ei hän siitä mitään maininnut,mutta satuin näkemään. Tämä toisen päivän työ sai alkunsa, kun edellisenä päivänä totesin että on hieman vaakasuuntaista glappia eturenkaassa ja hän sanoi ettei sen korjaaminen kauaa kestäisi. Kysyin että miten kauan ja vastaus oli ettei kovin kauan!
Mitä vittua se kellekkään tarkoittaa. Eikö duunari pysty verbaalisesti ilmaisemaan ajatuksiaan vai onko tämä tietoista juridispohjaista kieroutta?
Kertokaa mulle jos tässä piilee jokin itsestään selvyys, kun en hiffaa.
Ajattelin että vartti, mutta siihen meni 1½tuntia!
Nyt autossa ratti on vinossa noin 5min. ja täristää/ravistaa.
Molemmissa työsuoritteissa mulla on ollut tietty uskomus niitten ajallisesta kestosta kun olen vastaavat itse joutunut tekemään.
Molempina kertoina kaveri tekee virhearvioita ja joutuu tekemään uusiksi pakoputki-sovittimen sekä joudun hankkimaan lisää osia hänen toimistaan johtuen. Hän kuitenkin katsoo häpeilemättä voivansa veloittaa tuntien mukaan! Ja edellämainitusta syystä minähän maksoin! Muistui mieleen keväinen tapaus kun kävin säädättämässä aurauskulmia paikallisella ykköshuoltamolla ja kysyin vanhemmakta staralta joka hommaa rupes hoitamaan, että kai te laskette auton mittauksen yhteydessä alas, kun niillä oli se ylhäällä kun tein lähtöa hallista kahvion puolelle, no tämä osoituksena millainen maallikko olen, ja stara rupes halveksien pyytämään" mene nyt jo". Kahviossa tutustuin ohjekirjaan jossa sanotaan että kabiinissa pitää olla toista sataa kiloa lisä-painoa säädön yhteydessä. Kysyin tästä sitten heidän työnsä valmistuttua että käyttivätkö lisä painoja ja vastaus oli että ei ja "me tehdään tällä tavalla". Pyysin heitä palauttamaan säädöt ennalleen. Veloittivat yhden säädön hinnan ja maksoin, edellä mainitusta syystä, perkele.
Kannanottoja pyydetään.
Comment