Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Gear

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TmK
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 37

    Ensiksikin
    1. Stig:n ruumiinrakenne. Stig on aika pieni, joten Schumi jää jo sillä kertaa pois laskuista
    2. Stig:llä on aika erikoinen ajoasento ja se, mistä kohtaa se pitää ratista kiinni, etenkin peukaloilla. Jos tulee tiukka paikka, niin sitä rattia väänettän just sillai kuin siihen on totuttu, jotta se auto pysyy radalla. Sitä otetta tuskin kameran edessä vaihdellaan. (mielessä eräs hlö)
    3. Miksi sen ääntä ei kuulu? No siksi, koska Stig:n kovinkin selvän brittiaksentin ja äänensävyn tunnistaisi heti. (taas sama tyyppi mielessä)
    4. Kuka oli se hlö, joka oli BBC.n palkkalistoilla silloin kun TopGear alkoi....joskus kuokka ja pakoputki. Ja on muuten yhä edelleen (taas sama tyyppi)?
    5. Hän on jo elämää ja ratoja kokenut kuski, joten mikään näppynaamainenkourulippalakkiamisteini hän ei ole.
    Mun mielestä kriteerit täyttää ainoastaan Tiff Needle.

    Comment

    • Tibexe
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 485
      • Tampere

      Hyvä seasonin avaus kyllä jälleen kerran. Hetken jo tuota katsellessa luulin että The Stigin henkilöllisyys oikeasti paljastettaisiin, mutta kun Schumi kypärän alta löytyi niin sai huokaista helpotuksesta
      sigpic

      Comment

      • henu
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 702
        • 01520

        Originally posted by TmK View Post
        Ensiksikin
        1. Stig:n ruumiinrakenne. Stig on aika pieni, joten Schumi jää jo sillä kertaa pois laskuista
        2. Stig:llä on aika erikoinen ajoasento ja se, mistä kohtaa se pitää ratista kiinni, etenkin peukaloilla. Jos tulee tiukka paikka, niin sitä rattia väänettän just sillai kuin siihen on totuttu, jotta se auto pysyy radalla. Sitä otetta tuskin kameran edessä vaihdellaan. (mielessä eräs hlö)
        3. Miksi sen ääntä ei kuulu? No siksi, koska Stig:n kovinkin selvän brittiaksentin ja äänensävyn tunnistaisi heti. (taas sama tyyppi mielessä)
        4. Kuka oli se hlö, joka oli BBC.n palkkalistoilla silloin kun TopGear alkoi....joskus kuokka ja pakoputki. Ja on muuten yhä edelleen (taas sama tyyppi)?
        5. Hän on jo elämää ja ratoja kokenut kuski, joten mikään näppynaamainenkourulippalakkiamisteini hän ei ole.
        Mun mielestä kriteerit täyttää ainoastaan Tiff Needle.
        tuo sun 1 ja 5 ei täsmää. Tiff Needell on 1.88 pitkä
        Ford Mondeo ST220
        Suzuki GSX1300R Hayabusa

        Comment

        • jazma
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1115
          • Oulu

          Oli aika hyvä avausjakso. Ei ainakaan tässä jaksossa vielä näkynyt budjetin leikkaus millään lailla, oikeastaan päinvastoin. En juuri eroa huomannut aiempaan. Taas tuli todistettua Top gearin kuvaajien kyky vangita maisemia näiden racejen ohessa, erityisesti tässä jaksossa junakohtaukset oli paikoin todella upeaa katseltavaa.
          e30 318i

          Comment

          • nun6
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 287
            • where the sun doesn't shine

            Originally posted by Esko View Post
            , joten Schumi oli kai ainoita vaihtoehtoja. Täytyy kyllä sanoa, että oli aika helvetin hätäinen vehe toi FXX ja se myös näkyi radalla!
            Komppaan. Oli aika hyvä pito tossa FXX:ssä, niin ei mikään ihme toi aika. Mitkähän renkaat siinä oli?

            Comment

            • Hydetys
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 111
              • Lohja

              En jaksanu koko threadia lukea, niin voi olla et joku tän oli jo laittanu mut tulkoon uusiksi

              330xd -01

              Comment

              • JonneRacing.com
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 460
                • Vaasa

                Originally posted by nun6 View Post
                Komppaan. Oli aika hyvä pito tossa FXX:ssä, niin ei mikään ihme toi aika. Mitkähän renkaat siinä oli?
                Aika jännä että clarksoni noteerasi ajan taululle ku eikö sinne pääsemiseen oo kriteereinä "tieliikennekelpoisuus" tai vähintäänki että pääsee hidasteen yli?? :think
                E36 <3

                Comment

                • Alfredson
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2007
                  • 463
                  • Uusimaa

                  Stigistä..

                  Minä ainakin elän siinä uskossa että on yksi "pää Stig" joka hoitaa kaikki normi"stiggailut" ... sitten on erikoisstigejä, esim juuri kun hypitään moottorikelkalla tai ajetaan F1 autoa (kovalainen esim mahd) yms. eli Monta eri hahmoa. Jotain puhettahan on ollut että musta stigi oli Perry McCarthy (joka muuten aja Wroom Wroomilla nykyään) ja uusi olisi Ben Collins. Tiedä häntä, mutta Schumacher se ei ole (lukuunottamatta jotain special keikkoja ehkä).

                  Varmaan suurin syy schumi-stigille oli se, että jaksossa oleva Ferrari FXX oli Schumacherille itselleen tehty erikoisversio FXX:stä joita on vain yksi maailmassa, eikä sitä varmaan hirveästi inspaa lainata sitä lehdistölle ajettavaksi tms.

                  Hyvä jakso muuten
                  Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                  Comment

                  • arpuC
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1377

                    1. Stig ei voi olla Kovalainen, koska Stigu on päässyt jokaisella autolla maaliin paitsi yksi meni nurmikolle ja hajosikin vähän (Oliko Koenigseggin ekoja malleja ilman takaspoileria).

                    2. Stig ei voi olla Hamilton, koska lukkojarrutuksia ei ole juurikaan näkynyt ja varmasti tuo visiirikin oli melkoisesti tummempi. Lisäksi Hamilton ei mene mihinkään ilmän iskää ja veljeä.

                    3. Schumi se nyt ei vain ole.

                    The Stig on Stig Dogg :think
                    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                    En löydä enää sun luo
                    Teitkö sä tän tahallaan?
                    Nyt kaikki palaa.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      Originally posted by JonneRacing.com View Post
                      Aika jännä että clarksoni noteerasi ajan taululle ku eikö sinne pääsemiseen oo kriteereinä "tieliikennekelpoisuus" tai vähintäänki että pääsee hidasteen yli?? :think
                      Kyllä maailmassa on itse asiassa aika monta sarjatotantoautoa, jolla ei pääse hidastetöyssyistä yli tai muutenkin ajaminen julkisilla teillä tuottaa ongelmia. FXX täyttää kuitenkin täysin henkilöauton kriteerit ja näyttää jopa autolta!

                      Eri asia on sitten oliko viime kaudella pohjat vetänyt Caparo T1, joka meni kanssa 1.10 aikoihin mutta aika otettiin "siipiautona" pois samantien. Caparosta on tehty vielä puhdas race-versio, josta löytyy esittely esim EVO:n toiseksi viimeisestä numerosta muistaakseni

                      Alla vielä kuva Caparosta, niin tuosta voi sitten miettiä kumpi on lähempänä autoa, Caparo vai FXX?

                      Comment

                      • Alfredson
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 463
                        • Uusimaa

                        Originally posted by Esko View Post
                        Kyllä maailmassa on itse asiassa aika monta sarjatotantoautoa, jolla ei pääse hidastetöyssyistä yli tai muutenkin ajaminen julkisilla teillä tuottaa ongelmia. FXX täyttää kuitenkin täysin henkilöauton kriteerit ja näyttää jopa autolta!

                        Eri asia on sitten oliko viime kaudella pohjat vetänyt Caparo T1, joka meni kanssa 1.10 aikoihin mutta aika otettiin "siipiautona" pois samantien. Caparosta on tehty vielä puhdas race-versio, josta löytyy esittely esim EVO:n toiseksi viimeisestä numerosta muistaakseni

                        Alla vielä kuva Caparosta, niin tuosta voi sitten miettiä kumpi on lähempänä autoa, Caparo vai FXX?
                        Säännöt on säännöt ja musta FXX pitäisi hylätä tolta listalta, koska se tuskin pääsee hidastetöyssyn yli (kun Enzossakin pitää olla oma viritys sitä varten, ja tuskin ovat tuohon sitä rakentaneet ja ennenkaikkea kun autolla ei ole mitään asiaa yleiseen liikenteeseen...

                        11s jäi muuten vielä F1 autolle se...
                        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          Originally posted by Alfredson View Post
                          Säännöt on säännöt ja musta FXX pitäisi hylätä tolta listalta, koska se tuskin pääsee hidastetöyssyn yli (kun Enzossakin pitää olla oma viritys sitä varten, ja tuskin ovat tuohon sitä rakentaneet ja ennenkaikkea kun autolla ei ole mitään asiaa yleiseen liikenteeseen...

                          11s jäi muuten vielä F1 autolle se...
                          Onhan siellä listalla nytkin esim. toi Ultima GTR mikä on vähintään yhtä laiton jos FXX:kin on. Mikä hiton sääntö toi tollanen on, että urheiluauton pitää päästä hidastetöyssyn yli, että se voidaan luokitella autoksi. Onneksi AKE:n 8cm sääntö ei kata koko maapalloa ja kaikkia urheiluauton valmistajia.

                          Itse odottelen Pagani Zonda R:ää tuonne radalle..

                          Comment

                          • dosentti
                            Newbiemmer
                            • Aug 2008
                            • 23

                            Niin ja onhan yksi FXX:ä rekisteröity tieliikenteeseen Svetsissä

                            Comment

                            • reekoon
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2007
                              • 3426
                              • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                              Stig on varmimman huhun mukaan Ben Collins. Kengäntekijä oli vain "To nights quest.." koska eivät olisi muuten saaneet sitä Ferrari FXX koe ajoon ellei michael olisi antanut omaansa ja ajanut sitä.
                              E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                              JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                              E36 316i Compact Hellrot

                              Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                              Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                              Comment

                              • e46 ci
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 583

                                Se on Stig Lennart Blomqvist (born July 29, 1946 in Örebro, Sweden)!

                                Siis ainoa kuski jota kovempi on vaan "Löysä" Salonen joka onkin sitten kaikkien aikojen kovin kuski.
                                ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎