Originally posted by olaus
BMW verotus (Offtopikk-keskustelut tänne)
Collapse
X
-
Originally posted by olausOnko kellään tietoa tampereen tullin autoverotuspuolen ruuhkasta? Kestääkö tällähetkellä kauankin veropäätöksen saapuminen?E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Tulipas tälläinen mielenkiintoinen juttu eteen
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
lokakuun 2005 veropäätökset
Vuonna 1995 (tähän mennessä) verotetut Motorsportit;
loka 14
syys 14
elo 9
heinä 24
kesä 9
touko 19
huhti 13
maalis 3
helmi 2
tammi 3
yhteensä 110 kpl
E30 nelivetojen verotusarvoista
-89, ajettu 310tkm, veropvm 13.10.05 verotusarvo 2.400, vero+alv 833,52
tour -89, 300tkm, 28.10.05, 1.595, vero+alv 550,66
tour -91, 188tkm, 3.10.05, 4.430, vero+alv 1.557,18
-88, 252tkm, 31.10.05, 1699,46, vero+alv 586,72
tour -92, 182tkm, 6.9.05, 6.200, vero+alv 2.193,56
tour -90, 178tkm, 29.8.05, 3.493, vero+alv 1.220,42
-87, 216tkm, 8.8.05, 1.865, vero+alv 643,88
-90, 227tkm, 31.8.05, 3.200, vero+alv 1.118,05
-87, 228tkm, 2.6.05, 2.300, vero+alv 794,06
-90, 137tkm, 9.5.05, 4.645, vero+alv 1.622,92
-88, 202tkm, 10.2.05, 1.615, vero+alv 557,57Last edited by nullzwei; 20-12-2005, 23:36.
Comment
-
-
mitä tälläseen ruoskaan mahtais tulla veroa? joku e30 on nyt hakusessa ja suomesta niit ei tunnu "hyviä" pitäiskö sanoa sopivia löytyvän..
eli mitä mahtaa tulla veroja:
tai sitten jos hurjaks heittäytyy niin ostais toisen cäbin:
joku vanhan koulukunnan pimpmobile täytyy saada!Last edited by Rasmus; 07-01-2006, 20:40.
Comment
-
-
Originally posted by Rasmusmitä tälläseen ruoskaan mahtais tulla veroa? joku e30 on nyt hakusessa ja suomesta niit ei tunnu "hyviä" pitäiskö sanoa sopivia löytyvän..
eli mitä mahtaa tulla veroja:
tai sitten jos hurjaks heittäytyy niin ostais toisen cäbin:
joku vanhan koulukunnan pimpmobile täytyy saada!E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Helsingin hallinto-oikeus
Soittelin eilen tuonne. Oikein kiltti täti kertoili, että heillä on tuhansia autoverovalituksia työn alla ja "normaali" käsittelyaika on yksitoista kuukautta. Kyselin sitten, että mites mun autot, otetaan vaikka esimerkiksi tämä E21 323i. Täti kaivoi tämän auton paperit esiin ja kertoi, että "odota kesää"... Nooh, lupasin olla kilttienkä alkanut häntä siinä "suman seisottamisesta" kiusaamaan.
Taustaa tuosta 323i:sta. Vein sen verolle pantavaksi 31.5.2005. Riemukseni tulli teki autoveropäätöksen 8.8.2005, eli tulli arpoi autolle markkina-arvoa kaksi kuukautta ja kahdeksan päivää. (Kirjoittavat polleena kotisivuillaan, että veropäätöksien tekemisessä menee muutama päivä, siitä vain, suit sait) Tuo 323i:n veropäätös oli niin persiistä, että tein 12.8. 2005 keskeytyspyynnön hallinto-oikeuteen, h-o vastasi 26.8. 2005 ja KIELSI tullia ulosmittaamasta veroja ja ilmoitti antavansa päätöksen verovalitukseen myöhemmin erikseen. Eka voitto kotona, vaikka tullin kakkosmies minua erikseen puhelimessa suostutteli maksamaan veron... Matkassa on monta muttaa, joista mielenkiintoisin lienee se, että 31.5. 2005 Suomeen tuotu auto on edelleen ilman rekisterikilpiä. Ja tämä kaikki sen vuoksi, että tulli TAHALLAAN teki virheellisen veropäätöksen. Minulla oli esittää päätöksen tehneelle virkamiehelle KAIKKI tullin sivuilta löytyvät E21 323i-veropäätökset (löytyy KOLME kappaletta), mutta siitä huolimatta tulli/virkamies määräsi minulle lähes viisinkertaisen veron verrattuna samaikäisenä tuotuun samanlaiseen autoon. Poeka luuli olevansa kova jätkä, kun teki päätöksen, naureskeli vielä, kun antoi maksulapun minulle. Vaan eipä poika huomannut, että minä nauroin itsekseni vielä enemmän. Katotaan vaan, niin vielä sen pojan hymy hyytyyKun h-o aikanaan saa oikaistua tullin idioottimaisen veropäätöksen, tulen tekemään kirjallisen selvityspyynnön tullin virkamiesten tahallisesta veronmaksajan kiusaamisesta sekä vastuuttomasta virkamiesvallan väärinkäytöstä, jota myös raskauttavaksi virkavirheeksi voidaan kutsua. (Taustallahan tässä on se, että olen, tullimiesten itsensä sanomana, osoittautunut oikein hankalaksi tyypiksi näissä autoverohommeleissa...)
Jos kyseessä olisi ollut tuon 323i:n asemesta ns kalliimpi käyttöauto, olisi tilanne todella kestämätön. Auto seisoisi KILVETTÖMÄNÄ pihassa, hinta laskisi koko ajan ja veropäätöstä odotellessa taitaisi palaa muutaman kerran hermot. Kun nyt kuitenkin on kyseessä ns harrasteauto, on kaikki päätöksen odotteluun kuluva aika minun etu. -> Mitä kauemmin tulli ja h-o veropäätöstään hierovat, sitä parempi näyttö se on minulle verotusjärjestelmän toimimattomuudesta. Mielenkiintoista on myös se, että kuinka monen käyttöauton verotusarvo voidaan esimerkiksi vuoden kuluttua maahantuonnista määrittää, siis tarkoitan vuoden vanhoilla tiedoilla? Periaatteessa tullin pitäisi tehdä uusi veropäätös, sillä autohan on vuotta vanhempi! Olisiko siitä tuloksena uusi valituskierros?
Kävin tässä päivänä eräänä paikallisen lehtimiehen juttusilla. Hän oli aiheestani kovin kiinnostunut, mutta kuulemma presidentinvaalit ovat nyt niin pop, että on parempi odotella muutama viikko ja sitten tehdä juttua.
Pian on aika potkia autoverolakia kunnolla munille!Last edited by nullzwei; 24-01-2006, 02:36.
Comment
-
-
pian on aika potkia autoverolakia kunnolla munilleOriginally posted by nullzweiSoittelin eilen tuonne. Oikein kiltti täti kertoili, että heillä on tuhansia autoverovalituksia työn alla ja "normaali" käsittelyaika on yksitoista kuukautta. Kyselin sitten, että mites mun autot, otetaan vaikka esimerkiksi tämä E21 323i. Täti kaivoi tämän auton paperit esiin ja kertoi, että "odota kesää"... Nooh, lupasin olla kilttienkä alkanut häntä siinä "suman seisottamisesta" kiusaamaan.
Taustaa tuosta 323i:sta. Vein sen verolle pantavaksi 31.5.2005. Riemukseni tulli teki autoveropäätöksen 8.8.2005, eli tulli arpoi autolle markkina-arvoa kaksi kuukautta ja kahdeksan päivää. (Kirjoittavat polleena kotisivuillaan, että veropäätöksien tekemisessä menee muutama päivä, siitä vain, suit sait) Tuo 323i:n veropäätös oli niin persiistä, että tein 12.8. 2005 keskeytyspyynnön hallinto-oikeuteen, h-o vastasi 26.8. 2005 ja KIELSI tullia ulosmittaamasta veroja ja ilmoitti antavansa päätöksen verovalitukseen myöhemmin erikseen. Eka voitto kotona, vaikka tullin kakkosmies minua erikseen puhelimessa suostutteli maksamaan veron... Matkassa on monta muttaa, joista mielenkiintoisin lienee se, että 31.5. 2005 Suomeen tuotu auto on edelleen ilman rekisterikilpiä. Ja tämä kaikki sen vuoksi, että tulli TAHALLAAN teki virheellisen veropäätöksen. Minulla oli esittää päätöksen tehneelle virkamiehelle KAIKKI tullin sivuilta löytyvät E21 323i-veropäätökset (löytyy KOLME kappaletta), mutta siitä huolimatta tulli/virkamies määräsi minulle lähes viisinkertaisen veron verrattuna samaikäisenä tuotuun samanlaiseen autoon. Poeka luuli olevansa kova jätkä, kun teki päätöksen, naureskeli vielä, kun antoi maksulapun minulle. Vaan eipä poika huomannut, että minä nauroin itsekseni vielä enemmän. Katotaan vaan, niin vielä sen pojan hymy hyytyyKun h-o aikanaan saa oikaistua tullin idioottimaisen veropäätöksen, tulen tekemään kirjallisen selvityspyynnön tullin virkamiesten tahallisesta veronmaksajan kiusaamisesta sekä vastuuttomasta virkamiesvallan väärinkäytöstä, jota myös raskauttavaksi virkavirheeksi voidaan kutsua. (Taustallahan tässä on se, että olen, tullimiesten itsensä sanomana, osoittautunut oikein hankalaksi tyypiksi näissä autoverohommeleissa...)
Jos kyseessä olisi ollut tuon 323i:n asemesta ns kalliimpi käyttöauto, olisi tilanne todella kestämätön. Auto seisoisi KILVETTÖMÄNÄ pihassa, hinta laskisi koko ajan ja veropäätöstä odotellessa taitaisi palaa muutaman kerran hermot. Kun nyt kuitenkin on kyseessä ns harrasteauto, on kaikki päätöksen odotteluun kuluva aika minun etu. -> Mitä kauemmin tulli ja h-o veropäätöstään hierovat, sitä parempi näyttö se on minulle verotusjärjestelmän toimimattomuudesta. Mielenkiintoista on myös se, että kuinka monen käyttöauton verotusarvo voidaan esimerkiksi vuoden kuluttua maahantuonnista määrittää, siis tarkoitan vuoden vanhoilla tiedoilla? Periaatteessa tullin pitäisi tehdä uusi veropäätös, sillä autohan on vuotta vanhempi! Olisiko siitä tuloksena uusi valituskierros?
Kävin tässä päivänä eräänä paikallisen lehtimiehen juttusilla. Hän oli aiheestani kovin kiinnostunut, mutta kuulemma presidentinvaalit ovat nyt niin pop, että on parempi odotella muutama viikko ja sitten tehdä juttua.
Pian on aika potkia autoverolakia kunnolla munille!
AI LUUV JUUUjuuri näin pienikin virhe ja sellanen kattilan paukutus pystyyn heti kun mahdollista niinhän nekin tekee.
I have become Best. Destroyer of Livers.
Comment
-
-
Originally posted by nullzweiTaustaa tuosta 323i:sta. Vein sen verolle pantavaksi 31.5.2005. Riemukseni tulli teki autoveropäätöksen 8.8.2005, eli tulli arpoi autolle markkina-arvoa kaksi kuukautta ja kahdeksan päivää. (Kirjoittavat polleena kotisivuillaan, että veropäätöksien tekemisessä menee muutama päivä, siitä vain, suit sait) Tuo 323i:n veropäätös oli niin persiistä, että tein 12.8. 2005 keskeytyspyynnön hallinto-oikeuteen, h-o vastasi 26.8. 2005 ja KIELSI tullia ulosmittaamasta veroja ja ilmoitti antavansa päätöksen verovalitukseen myöhemmin erikseen. Eka voitto kotona, vaikka tullin kakkosmies minua erikseen puhelimessa suostutteli maksamaan veron... Matkassa on monta muttaa, joista mielenkiintoisin lienee se, että 31.5. 2005 Suomeen tuotu auto on edelleen ilman rekisterikilpiä. Ja tämä kaikki sen vuoksi, että tulli TAHALLAAN teki virheellisen veropäätöksen. Minulla oli esittää päätöksen tehneelle virkamiehelle KAIKKI tullin sivuilta löytyvät E21 323i-veropäätökset (löytyy KOLME kappaletta), mutta siitä huolimatta tulli/virkamies määräsi minulle lähes viisinkertaisen veron verrattuna samaikäisenä tuotuun samanlaiseen autoon.! Mut eipä se verokaan sit ollu niin huimaava.
Parasta kuitenkin on että mulla lukee papereissa:
Verotettava ajoveuvo: BMW 4d 323i aut. 105kW
Auto on vm.80 oleva 323i, 4-vaihteisella manuaali-laatikolla.Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Originally posted by legionetranger2epian on aika potkia autoverolakia kunnolla munille
AI LUUV JUUUjuuri näin pienikin virhe ja sellanen kattilan paukutus pystyyn heti kun mahdollista niinhän nekin tekee.
Comment
-
-
kävin tossa tullin sivuilla kattelemassa sitä veroprosenttitaulukkoo ja se näytti vain vuodelle 2002 asti
elikkäs tässä on nyt foorumilla ollut juttua, näistä että joku auto ei ole listasta löytynyt niin on mennyt sitte prosenteilla sarjaan esim. muu 500-sarja
no, jotka näyttää olevan pienemmillä prosenteilla
elikkäs..listassa oli 330d ja 330Ci yms...mutta ei ollut 330Cd, niin meneekö tuo nytte muu 300-sarjan mukaan 28% vai diiseleiden yleisellä 30% säännöllä vai noitten 330d mukaan 31-33% mukaan, kun sitä ei listassa ollutNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
03 Eteenpäin tulli käyttää yleisprosenttia 28%On kyllä kunnon neuvostomeininkiä tuo verotus,maaliskuun taulukkoa katselin,niin joku oli tuonut mitsun 2004 evo8,jolla menty 30tkm.Tullin mielestä ko.autolle oikea pyyntihinta oli melkein 53ke,josta laskettiin vähennykset,mikä oli varsin reilua,kun ajamattoman uudemman ja uudistetun evo9 mallin lähtöhinta on 51.900...Kansa on kyllä heti kuumana,kun jonkun lordin pärstä näytetään lehdessä,mutta tälläinen tragikoominen näytelmä saa jatkua vuodesta toiseen...
Comment
-
Comment