memebuy23buy

BMW verotus (Offtopikk-keskustelut tänne)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
    • Sep 2002
    • 100
    • Jyväskylä

Originally posted by olaus
    Onko kellään tietoa tampereen tullin autoverotuspuolen ruuhkasta? Kestääkö tällähetkellä kauankin veropäätöksen saapuminen?
    Taitaapi kestää yli kuukauden! Tai ainakin minulla meni juuri pari viikkoa sitten kun veropäätös tuli...

Comment

• Mr. Z
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 943
      • Manse

Originally posted by olaus
      Onko kellään tietoa tampereen tullin autoverotuspuolen ruuhkasta? Kestääkö tällähetkellä kauankin veropäätöksen saapuminen?
      1½ kk sitten ruuhkaa oli.. mulla kesti viikon vaille 3 kk.
      E38 740ia
      E39 530 dAT
      ex. E34 520i sedan
      ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
      ex. E36 325i sedan
      ex. E36 328i touring
      ex. E36 318 iS qp
      ex. E36 325i qp -R.I.P-
      ex. E21 320i sedan
      ex. E30 318i sedan
      ex. E3 2500 sedan

Comment

• Tozi
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2056
        • Epsoo

Tulipas tälläinen mielenkiintoinen juttu eteen

BMW varaosat, tuning & styling!

E92 335i -06
        ex E46 330Ci -02
        ex E46 328i Coupe -99
        ex E36 325i Coupe -92

Comment

• nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

lokakuun 2005 veropäätökset

Vuonna 1995 (tähän mennessä) verotetut Motorsportit;
          loka 14
          syys 14
          elo 9
          heinä 24
          kesä 9
          touko 19
          huhti 13
          maalis 3
          helmi 2
          tammi 3
          yhteensä 110 kpl

E30 nelivetojen verotusarvoista
          -89, ajettu 310tkm, veropvm 13.10.05 verotusarvo 2.400, vero+alv 833,52
          tour -89, 300tkm, 28.10.05, 1.595, vero+alv 550,66
          tour -91, 188tkm, 3.10.05, 4.430, vero+alv 1.557,18
          -88, 252tkm, 31.10.05, 1699,46, vero+alv 586,72
          tour -92, 182tkm, 6.9.05, 6.200, vero+alv 2.193,56
          tour -90, 178tkm, 29.8.05, 3.493, vero+alv 1.220,42
          -87, 216tkm, 8.8.05, 1.865, vero+alv 643,88
          -90, 227tkm, 31.8.05, 3.200, vero+alv 1.118,05
          -87, 228tkm, 2.6.05, 2.300, vero+alv 794,06
          -90, 137tkm, 9.5.05, 4.645, vero+alv 1.622,92
          -88, 202tkm, 10.2.05, 1.615, vero+alv 557,57
          Last edited by nullzwei; 20-12-2005, 23:36.

Comment

• Rasmus
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1130
            • Varsinais-Suomi

mitä tälläseen ruoskaan mahtais tulla veroa? joku e30 on nyt hakusessa ja suomesta niit ei tunnu "hyviä" pitäiskö sanoa sopivia löytyvän..

eli mitä mahtaa tulla veroja:

tai sitten jos hurjaks heittäytyy niin ostais toisen cäbin:

joku vanhan koulukunnan pimpmobile täytyy saada!
            Last edited by Rasmus; 07-01-2006, 20:40.

Comment

• jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5728
              • Rovaniemi

Originally posted by Rasmus
              mitä tälläseen ruoskaan mahtais tulla veroa? joku e30 on nyt hakusessa ja suomesta niit ei tunnu "hyviä" pitäiskö sanoa sopivia löytyvän..

eli mitä mahtaa tulla veroja:

tai sitten jos hurjaks heittäytyy niin ostais toisen cäbin:

joku vanhan koulukunnan pimpmobile täytyy saada!
              Eiköhän kova kattoseen aina ala pääsemään alle 1000 veroilla, eli säästä tonni veroihin., niin sit on hyvä mieli, kun tuli odotettua pienempi
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

Comment

• nullzwei
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 11056
                • ?

Originally posted by jmp2002
                Eiköhän kova kattoseen aina ala pääsemään alle 1000 veroilla, eli säästä tonni veroihin., niin sit on hyvä mieli, kun tuli odotettua pienempi
                Tullin sivuilla (lokakuun veropäätökset) ovat verot E30 325i -88-90:lle luokkaa 400-600 euroa.

Comment

• nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

Helsingin hallinto-oikeus

Soittelin eilen tuonne. Oikein kiltti täti kertoili, että heillä on tuhansia autoverovalituksia työn alla ja "normaali" käsittelyaika on yksitoista kuukautta. Kyselin sitten, että mites mun autot, otetaan vaikka esimerkiksi tämä E21 323i. Täti kaivoi tämän auton paperit esiin ja kertoi, että "odota kesää"... Nooh, lupasin olla kiltti enkä alkanut häntä siinä "suman seisottamisesta" kiusaamaan.
                  Taustaa tuosta 323i:sta. Vein sen verolle pantavaksi 31.5.2005. Riemukseni tulli teki autoveropäätöksen 8.8.2005, eli tulli arpoi autolle markkina-arvoa kaksi kuukautta ja kahdeksan päivää. (Kirjoittavat polleena kotisivuillaan, että veropäätöksien tekemisessä menee muutama päivä, siitä vain, suit sait) Tuo 323i:n veropäätös oli niin persiistä, että tein 12.8. 2005 keskeytyspyynnön hallinto-oikeuteen, h-o vastasi 26.8. 2005 ja KIELSI tullia ulosmittaamasta veroja ja ilmoitti antavansa päätöksen verovalitukseen myöhemmin erikseen. Eka voitto kotona, vaikka tullin kakkosmies minua erikseen puhelimessa suostutteli maksamaan veron... Matkassa on monta muttaa, joista mielenkiintoisin lienee se, että 31.5. 2005 Suomeen tuotu auto on edelleen ilman rekisterikilpiä. Ja tämä kaikki sen vuoksi, että tulli TAHALLAAN teki virheellisen veropäätöksen. Minulla oli esittää päätöksen tehneelle virkamiehelle KAIKKI tullin sivuilta löytyvät E21 323i-veropäätökset (löytyy KOLME kappaletta), mutta siitä huolimatta tulli/virkamies määräsi minulle lähes viisinkertaisen veron verrattuna samaikäisenä tuotuun samanlaiseen autoon. Poeka luuli olevansa kova jätkä, kun teki päätöksen, naureskeli vielä, kun antoi maksulapun minulle. Vaan eipä poika huomannut, että minä nauroin itsekseni vielä enemmän. Katotaan vaan, niin vielä sen pojan hymy hyytyy Kun h-o aikanaan saa oikaistua tullin idioottimaisen veropäätöksen, tulen tekemään kirjallisen selvityspyynnön tullin virkamiesten tahallisesta veronmaksajan kiusaamisesta sekä vastuuttomasta virkamiesvallan väärinkäytöstä, jota myös raskauttavaksi virkavirheeksi voidaan kutsua. (Taustallahan tässä on se, että olen, tullimiesten itsensä sanomana, osoittautunut oikein hankalaksi tyypiksi näissä autoverohommeleissa...)
                  Jos kyseessä olisi ollut tuon 323i:n asemesta ns kalliimpi käyttöauto, olisi tilanne todella kestämätön. Auto seisoisi KILVETTÖMÄNÄ pihassa, hinta laskisi koko ajan ja veropäätöstä odotellessa taitaisi palaa muutaman kerran hermot. Kun nyt kuitenkin on kyseessä ns harrasteauto, on kaikki päätöksen odotteluun kuluva aika minun etu. -> Mitä kauemmin tulli ja h-o veropäätöstään hierovat, sitä parempi näyttö se on minulle verotusjärjestelmän toimimattomuudesta. Mielenkiintoista on myös se, että kuinka monen käyttöauton verotusarvo voidaan esimerkiksi vuoden kuluttua maahantuonnista määrittää, siis tarkoitan vuoden vanhoilla tiedoilla? Periaatteessa tullin pitäisi tehdä uusi veropäätös, sillä autohan on vuotta vanhempi! Olisiko siitä tuloksena uusi valituskierros?
                  Kävin tässä päivänä eräänä paikallisen lehtimiehen juttusilla. Hän oli aiheestani kovin kiinnostunut, mutta kuulemma presidentinvaalit ovat nyt niin pop, että on parempi odotella muutama viikko ja sitten tehdä juttua.
                  Pian on aika potkia autoverolakia kunnolla munille!
                  Last edited by nullzwei; 24-01-2006, 02:36.

Comment

• legionetranger2e
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 95
                    • Finland

pian on aika potkia autoverolakia kunnolla munille
                    Originally posted by nullzwei
                    Soittelin eilen tuonne. Oikein kiltti täti kertoili, että heillä on tuhansia autoverovalituksia työn alla ja "normaali" käsittelyaika on yksitoista kuukautta. Kyselin sitten, että mites mun autot, otetaan vaikka esimerkiksi tämä E21 323i. Täti kaivoi tämän auton paperit esiin ja kertoi, että "odota kesää"... Nooh, lupasin olla kiltti enkä alkanut häntä siinä "suman seisottamisesta" kiusaamaan.
                    Taustaa tuosta 323i:sta. Vein sen verolle pantavaksi 31.5.2005. Riemukseni tulli teki autoveropäätöksen 8.8.2005, eli tulli arpoi autolle markkina-arvoa kaksi kuukautta ja kahdeksan päivää. (Kirjoittavat polleena kotisivuillaan, että veropäätöksien tekemisessä menee muutama päivä, siitä vain, suit sait) Tuo 323i:n veropäätös oli niin persiistä, että tein 12.8. 2005 keskeytyspyynnön hallinto-oikeuteen, h-o vastasi 26.8. 2005 ja KIELSI tullia ulosmittaamasta veroja ja ilmoitti antavansa päätöksen verovalitukseen myöhemmin erikseen. Eka voitto kotona, vaikka tullin kakkosmies minua erikseen puhelimessa suostutteli maksamaan veron... Matkassa on monta muttaa, joista mielenkiintoisin lienee se, että 31.5. 2005 Suomeen tuotu auto on edelleen ilman rekisterikilpiä. Ja tämä kaikki sen vuoksi, että tulli TAHALLAAN teki virheellisen veropäätöksen. Minulla oli esittää päätöksen tehneelle virkamiehelle KAIKKI tullin sivuilta löytyvät E21 323i-veropäätökset (löytyy KOLME kappaletta), mutta siitä huolimatta tulli/virkamies määräsi minulle lähes viisinkertaisen veron verrattuna samaikäisenä tuotuun samanlaiseen autoon. Poeka luuli olevansa kova jätkä, kun teki päätöksen, naureskeli vielä, kun antoi maksulapun minulle. Vaan eipä poika huomannut, että minä nauroin itsekseni vielä enemmän. Katotaan vaan, niin vielä sen pojan hymy hyytyy Kun h-o aikanaan saa oikaistua tullin idioottimaisen veropäätöksen, tulen tekemään kirjallisen selvityspyynnön tullin virkamiesten tahallisesta veronmaksajan kiusaamisesta sekä vastuuttomasta virkamiesvallan väärinkäytöstä, jota myös raskauttavaksi virkavirheeksi voidaan kutsua. (Taustallahan tässä on se, että olen, tullimiesten itsensä sanomana, osoittautunut oikein hankalaksi tyypiksi näissä autoverohommeleissa...)
                    Jos kyseessä olisi ollut tuon 323i:n asemesta ns kalliimpi käyttöauto, olisi tilanne todella kestämätön. Auto seisoisi KILVETTÖMÄNÄ pihassa, hinta laskisi koko ajan ja veropäätöstä odotellessa taitaisi palaa muutaman kerran hermot. Kun nyt kuitenkin on kyseessä ns harrasteauto, on kaikki päätöksen odotteluun kuluva aika minun etu. -> Mitä kauemmin tulli ja h-o veropäätöstään hierovat, sitä parempi näyttö se on minulle verotusjärjestelmän toimimattomuudesta. Mielenkiintoista on myös se, että kuinka monen käyttöauton verotusarvo voidaan esimerkiksi vuoden kuluttua maahantuonnista määrittää, siis tarkoitan vuoden vanhoilla tiedoilla? Periaatteessa tullin pitäisi tehdä uusi veropäätös, sillä autohan on vuotta vanhempi! Olisiko siitä tuloksena uusi valituskierros?
                    Kävin tässä päivänä eräänä paikallisen lehtimiehen juttusilla. Hän oli aiheestani kovin kiinnostunut, mutta kuulemma presidentinvaalit ovat nyt niin pop, että on parempi odotella muutama viikko ja sitten tehdä juttua.
                    Pian on aika potkia autoverolakia kunnolla munille!

AI LUUV JUUU juuri näin pienikin virhe ja sellanen kattilan paukutus pystyyn heti kun mahdollista niinhän nekin tekee.
                    I have become Best. Destroyer of Livers.

Comment

• mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8004
                      • Vantaa

Originally posted by legionetranger2e
                      quottaili miten sun sattuu
                      Opetteles quottaamista hippasen
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

Comment

• Riedle
                        BTCF Member
                        • Dec 2003
                        • 440
                        • Kokkola

Originally posted by nullzwei
                        Taustaa tuosta 323i:sta. Vein sen verolle pantavaksi 31.5.2005. Riemukseni tulli teki autoveropäätöksen 8.8.2005, eli tulli arpoi autolle markkina-arvoa kaksi kuukautta ja kahdeksan päivää. (Kirjoittavat polleena kotisivuillaan, että veropäätöksien tekemisessä menee muutama päivä, siitä vain, suit sait) Tuo 323i:n veropäätös oli niin persiistä, että tein 12.8. 2005 keskeytyspyynnön hallinto-oikeuteen, h-o vastasi 26.8. 2005 ja KIELSI tullia ulosmittaamasta veroja ja ilmoitti antavansa päätöksen verovalitukseen myöhemmin erikseen. Eka voitto kotona, vaikka tullin kakkosmies minua erikseen puhelimessa suostutteli maksamaan veron... Matkassa on monta muttaa, joista mielenkiintoisin lienee se, että 31.5. 2005 Suomeen tuotu auto on edelleen ilman rekisterikilpiä. Ja tämä kaikki sen vuoksi, että tulli TAHALLAAN teki virheellisen veropäätöksen. Minulla oli esittää päätöksen tehneelle virkamiehelle KAIKKI tullin sivuilta löytyvät E21 323i-veropäätökset (löytyy KOLME kappaletta), mutta siitä huolimatta tulli/virkamies määräsi minulle lähes viisinkertaisen veron verrattuna samaikäisenä tuotuun samanlaiseen autoon.
                        Olivat liian hätäisiä...? Mun 323i:lle arvottiin veroja reippaasti yli 3kk!! Eli katsastuskin ehti mennä umpeen ! Mut eipä se verokaan sit ollu niin huimaava.

Parasta kuitenkin on että mulla lukee papereissa:
                        Verotettava ajoveuvo: BMW 4d 323i aut. 105kW

Auto on vm.80 oleva 323i, 4-vaihteisella manuaali-laatikolla.
                        Z3 Coupé 2.8
                        Pajero Pinin
                        BMW Cruise Bike

Comment

• nullzwei
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 11056
                          • ?

Originally posted by legionetranger2e
                          pian on aika potkia autoverolakia kunnolla munille

AI LUUV JUUU juuri näin pienikin virhe ja sellanen kattilan paukutus pystyyn heti kun mahdollista niinhän nekin tekee.
                          Mikä on sun mielestä pieni virhe? Yli 400% liikaa peritty vero? Ja veroprosenttikin ihan perseestä! Asioita pitää ajatella objektiivisen subjektiivisesti ja ONNEKSI minun tapauksessani euromääräinen virhe on pienehkö. Perusasiaa se ei kuitenkaan muuta mitenkään, eli tulli on tehnyt taivaaseen asti pahalta haisevan kasan tökeröitä virkavirheitä, joita tässä nyt kieli poskessa korjaillaan.

Comment

• olaus
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2003
                            • 685
                            • jyväskylä

Onko kellään tietoa miten on ruuhkaa Turkuun jätetyissä veroilmotuksissa/hakemuksissa tälllähetkellä tai lähiaikoina..?

Comment

• henri
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 5752
                              • Kiuruvesi/Iisalmi

kävin tossa tullin sivuilla kattelemassa sitä veroprosenttitaulukkoo ja se näytti vain vuodelle 2002 asti

elikkäs tässä on nyt foorumilla ollut juttua, näistä että joku auto ei ole listasta löytynyt niin on mennyt sitte prosenteilla sarjaan esim. muu 500-sarja

no, jotka näyttää olevan pienemmillä prosenteilla

elikkäs..listassa oli 330d ja 330Ci yms...mutta ei ollut 330Cd, niin meneekö tuo nytte muu 300-sarjan mukaan 28% vai diiseleiden yleisellä 30% säännöllä vai noitten 330d mukaan 31-33% mukaan, kun sitä ei listassa ollut
                              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                              Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

----------------------------

Comment

• tuoppix
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 368

03 Eteenpäin tulli käyttää yleisprosenttia 28%On kyllä kunnon neuvostomeininkiä tuo verotus,maaliskuun taulukkoa katselin,niin joku oli tuonut mitsun 2004 evo8,jolla menty 30tkm.Tullin mielestä ko.autolle oikea pyyntihinta oli melkein 53ke,josta laskettiin vähennykset,mikä oli varsin reilua,kun ajamattoman uudemman ja uudistetun evo9 mallin lähtöhinta on 51.900...Kansa on kyllä heti kuumana,kun jonkun lordin pärstä näytetään lehdessä,mutta tälläinen tragikoominen näytelmä saa jatkua vuodesta toiseen...

Comment

Working...
                                X