Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW xDrive Tourit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pertsa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 219
    • Tampere

    330dX coupe ja X6 tuli eilen ajettua.

    Coupe oli kyllä aikas maukas peli, tehoa tuntu olevan hyvin, eikä erottanu dieseliks muuta kun kierroslukumittarista. Mukavasti jakso kiihtyä vielä kutosella +100 vauhdeista. Itse ottaisin kyseisen pelin mielummin automaattina, jotenkin jäi siitä manuaalista huono maku, ei oikein sopinu tuohon.

    X6 oli taas aika erilainen, todella mukava ja tilava, mutta jotenkin äänekkäämpi kolmoseen verrattuna. Todella vaivaton ajettava. Tehoa tuntu siinäkin olevan ihan kivasti.

    Muita pelejä ei ehtiny koittaa, 530:stä ois voinu vielä käydä ajamassa, mut ei ehtiny :(
    eikä tänään taida kehdata uudestaan mennä
    G31 530dxA 2017
    ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
    ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
    ex:E60 525iA 2008 titan silber

    Comment

    • Tomi T
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 3828
      • Nokia

      Tuli käytyä ajamassa 330xd Coupe ja X5. X6:sta oli jo aiempaa kokemusta niin tällä kertaa tuo X5.

      Coupe oli kyllä mahtava peli, tuntu ihan sairaan äkäseltä kun tuolla 525iA Touringilla nyt talven ajellut Ei oikein mitään moitittavaa. Dieselin äänetkin oli varsin jees.

      X5 oli aika lossi kyllä, mutta kelpaisi kyllä sekin Sähköratin vetäytyminen sisään kun otti virrat pois ärsytti, on kyllä turhaakin turhempi ominaisuus.. Varusteita oli muutenkin aika rivosti, 120ke luki hintalapussa

      edit: X5:n lämmitettävä ratti oli aivan kuningas! Eikä maksanutkaan paljon mitään.
      Last edited by Tomi T; 17-02-2009, 16:15.
      ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
      ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
      BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
      BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

      ex. 53*BMW

      Comment

      • Madfexx
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3646
        • Lempäälä

        Tuli käytyä tuolla Tampereen Autokeskuksessa tyypittämässä tuo X6. Onhan se aivan järjettömän epäkäytännöllinen laitos, mutta kyllä siinä kapteenin paikalla oli vaan niin kuningas olo avensisten seisoessa liikennevaloissa puoli metriä alempana Erityisesti mieleen oli punertavanruskea nahkasisusta - nam! Eipä tuo vajaa 300 hummainen diisselikone tuosta mastodontista mitään rakettia tehnyt, mutta mukava kruisailtava oli ja ainakin pysyi helposti liikenteen mukana (ja vähän enemmänkin).
        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

        Comment

        • ++500Nm
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1356
          • Turus nykyää

          Originally posted by Tomi T View Post
          330xd
          Coupe oli kyllä mahtava peli, tuntu ihan sairaan äkäseltä
          Itsekin yllätyin (vaikka ajelen samalla koneella, E60 530dA).
          Vääntöä löytyy ja työntää ihan perkeleesti !
          Ero omaan oli todella suuri.
          Suurelta osin kiitos uuden tiukan automaatin (mietin vaan millaisen elämyksen 335dA tarjoaa...ja sitten vielä lastu)

          Tuntui maantiellä jopa nopeammalta, kuin 335xiaT...vaikka vaan yhden ahtimen perhekuljettimesta (siis kone) oli kyse.
          Blow My Whistle

          Comment

          • ++500Nm
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1356
            • Turus nykyää

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post

            Tempesillä kellotin 80-120 km/h parhaimmillaan 3,9 s. Jos tuo pitää paikkansa niin melko hyvä arvo ottaen huomioon, että autossa oli kaksi aikuista ja lapsi, sekä täysi tankki bensaa.
            Tuntuu aika rajulta tolla kuormalla.
            Mun E60 272 hv / 565 Nm mitattu n. alle 4,5 sec. yksi henkilö ja puoli tankkia.

            Jos pitää paikkansa, niin hyvä hyvä.
            Blow My Whistle

            Comment

            • juu-das
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 756
              • Kuopio

              Originally posted by ++500Nm View Post
              Tuntuu aika rajulta tolla kuormalla.
              Mun E60 272 hv / 565 Nm mitattu n. alle 4,5 sec. yksi henkilö ja puoli tankkia.

              Jos pitää paikkansa, niin hyvä hyvä.
              onko tuo mitattu "paikaltaan" 80 vai lentävällä lähdöllä?

              eli siis lähdit vakkari päällä 80 vai rupesit jo kiihdyttämään esim 60?

              Comment

              • jsr85
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1375
                • Oulainen

                Originally posted by ++500Nm View Post
                Tuntuu aika rajulta tolla kuormalla.
                Mun E60 272 hv / 565 Nm mitattu n. alle 4,5 sec. yksi henkilö ja puoli tankkia.

                Jos pitää paikkansa, niin hyvä hyvä.

                Kyllä sul on jotai ongelmaa tuossa, mulla menee 4.5s omalla jossa ei oo läheskään noin paljoa voimaa.

                -Janne
                ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                Comment

                • Kaivo
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 866
                  • Helsinki/Nurmijärvi

                  Tänään tää olisi keravalla.. Tietääkö kukaan, moneen asti ko. tapahtuma kestää + onko foorumilaisia menossa paikalle.. itseäni voisi kiinnostaa käydä sielä..
                  E39 530iA 2001

                  Comment

                  • ++500Nm
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1356
                    • Turus nykyää

                    Originally posted by juu-das View Post
                    onko tuo mitattu "paikaltaan" 80 vai lentävällä lähdöllä?

                    eli siis lähdit vakkari päällä 80 vai rupesit jo kiihdyttämään esim 60?
                    Originally posted by jsr85 View Post
                    Kyllä sul on jotai ongelmaa tuossa, mulla menee 4.5s omalla jossa ei oo läheskään noin paljoa voimaa.

                    -Janne

                    OFFTOPIC JATKUU...
                    Näin kirjoittelin aijemmin:

                    --------------------------------------------------------------------------

                    Originally Posted by ++500Nm
                    A-vot!

                    Eilen laiton Penariin (E60 530dA) Speedkitin.
                    Täytyy myöntää, että soiva peli on.
                    Siirsin heti jumpperit tappiin asti ja tuntuu potkivan kovin kivasti.

                    Vakiona mittasin (Steppi nelosella) sekkarilla 80-120 n. 5,5 sec. (mittarissa n. 80-123)
                    Boxin kanssa kanssa mittailen lähipäivinä.

                    Persdyno kertoo, että vääntöä on vähintään se, mitä luvataan.
                    N. 1700-1800 rpm alkaen työntää oikein kunnolla.

                    ...

                    No nyt on mitattu (taas sekkarilla) lastun kera.

                    Steppi nelosella ~80-123 n. 4,7-5,0 sec.
                    Steppi kolmosella sama n. 4,0-4,2 sec.
                    Kolmosella kierrokset menee jo kovin ylös, mutta ei sentään hyytymisrajalle.

                    Noissa suurpiirteisissä ajoissa lienee siis karvan verran ylimääräistä, kun lähdössä (80 km/h) en huomioi mittarivirhettä, kuten lopussa (123 km/h).

                    --------------------------------------------------------------------------

                    -Todellinen aika SAATTAA siis olla 4 tai jopa alle (80 - 123).
                    -Ajat oli kyllä sopivasti pienempiä, mitä muut kertoivat saaneensa E39:llä, eli ihan linjassa, kun voimaakin on enempi...

                    -Siis lentävä lähtö oli.
                    Blow My Whistle

                    Comment

                    • Pande
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1324
                      • Helsinki

                      Originally posted by Kaivo View Post
                      Tänään tää olisi keravalla.. Tietääkö kukaan, moneen asti ko. tapahtuma kestää + onko foorumilaisia menossa paikalle.. itseäni voisi kiinnostaa käydä sielä..
                      Eilen oli myös keravalla ja kävin itse ajamassa 330xd ja X5:sta
                      Taitaa kahteen olla autosalpa tänään auki. Eilen oli aika hiljasta iltapäivällä kun kävin ajamassa. Homma toimi paremmin kuin hyvin ei tarttenut mitään selitellä kunhan sanoi mitä halus käydä ajamassa ja avaimet kouraan ja palautus noin 30min päästä. Joten kerkes aika hyvin vetää.

                      Oli mahtava käydä vetää sipoon pikkuteitä jotka oli ihan lumisia.. kiihtyvyys kyllä aika mykistävää kun otti kaikki luistonestot pois

                      Mukavaa oli ja kenkää autot sai, mutta sitähän varten ne onkin. Kulutus mykisti eniten 330xd:ssä
                      Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
                      330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
                      sigpic

                      Comment

                      • Kaivo
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 866
                        • Helsinki/Nurmijärvi

                        Otetaas tää nyt vielä kerran ylös, mulla on asiaa suhteellisen paljon nytten:

                        Eli, tänään käytiin porvoon autosalpassa xDrive-tourilla, parit autot tuli koeajettua.

                        Lampsittiin sisään ja heti tervehdittiin ja kysyttiin, jotta mitä saisi olla. Kuulemma X5(jota tultiin koeajamaan) ehti juuri mennä joten otimme X3 siksi aikaa ajoon. Tosi hienosti sujui ja ementä oli nätti! Terkkuja vaan jos luet tämän saa soittaa vieläkin..

                        Tuli ajettua siis X3, X5, X6 sekä yksin ajoin 320xDa touringin

                        X3: Auto oli positiivisen hiljainen ja todella jämäkkä ajaa. Jopa isäni, joka on hyyvin tarkka tästä, jotta tarvitseeko autoa ohjata suoralla tiellä oikein kehui, miten tätä ei tarvitse ohjata. Tekniikkana oli muistaakseni 2l diesel, tämä kori kyllä vaatisi vähän isomman pannun, mutta kyllä tuollakin saa kortin hyllylle, jos niin haluaa. Ei mitään pahaa sanottavaa, mitä nyt kabiinissa ei kovin väljää ollut, jopa yllättävän lähellä oli matkustajan ja kuljettajan penkit.. Jos kummatkin piti kättään käsituella, ne ottivat yhteen. Tämä oli jännä.

                        X5: Yllättäen, nopeasti kuunneltuna, femmassa kuului sisään vähän enemmän maantieääniä, tiedä sitten johtuiko siitä, että joka nurkassa oli 225/40 nastarenkaat. Tilaa oli reilusti ja autoon mahtui kyllä hyvin sisään. Tällä kertaa ukko tuumasi, että tätä saa ohjata enemmän suoralla tiellä. Muuten oli laatuvaikutelma kohdillaan eikä ollut mitään pahaa sanottavaa. Kulkupuolikin oli 3l dieselillä kohdallaan ja automaatti toimi kuin nakutettuna, ei valittamista.

                        X6: Tämä oli selvästi suurin pettymys, minä enkä ukkoni ei keksinyt oikeen mitään käyttötarkoitusta tälle kulkineelle.. Missään nimessä ei ollut huono auto ja 3.5l diesel kuljetti hienosti autoa.. Mutta tällä autolla ei kyllä maitokauppaan kehtaisi lähteä, mutta varmasti matka-ajossa on ihan lyömätön vehje, mutta koeajamistamme autoista vähiten mielenkiintoisin.

                        Sitten, ukkoni lähi juttelemaan X5 hinnosta ym. Itse pyysin vielä koeajoon 320xDa:n, tourgina.
                        Se oli kyllä uskomattoman mukava auto ajella ja nelivetotekniikka toimi todella hyvin. Itse ajan sigun 520iA:lla ja tässä nokilekassa oli vähintäänkin samat tehot persdynolla ja automaatti toimii vähintään yhtä hyvin tässäkin. Sisällä oli kaikki kohallaan ja lisävarusteena saatava panoraamakatto oli kyllä upea.
                        Olihan se nelivedon toimivuus pakko testata. Eli sopiva liikennöimätön jäätie, sportti päälle vaihteistosta ja lappu lattiaan. Tuli fiilis, että onko joku unohtanut kertoa autolle, että ollaan hyvin liukkaalla alustalla, sillä bemari ampui menemään vähintään samaa tahtia kun sulalta tieltä lähdettäessä. Olin kyllä hyvin suuresti yllättynyt tästä. Eli pojot täältä xdrivelle..

                        E60 jäi koeajamatta, ukolla tuli yhtäkkiä kova kiire jonnekkin, mutta E91 kyllä tosiaan iski kuin miljoona volttia, suosittelen! Keskikulutuskin oli hetkellisesti niin hurjat, kun 5l/100km 80km/h vauhdissa!

                        Loppuyhteenvetona, X3 ja E91 olivat ylivoimaisesti kiintoisammat autot, e91 ehkä jopa hieman mielenkiintoisampi.

                        Kannattaa kyllä käydä tuola tourilla, jos yhtään kiinnostaa. Vielä huomenna tour on porvoossa.
                        Last edited by Kaivo; 11-03-2009, 00:06.
                        E39 530iA 2001

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11680
                          • Kouvola

                          Tulipa käytyä itsekkin tuossa ohimennen pyöräyttämässä lenkki X5:lla ja X6:lla. X6 on kyllä nätti "maasturiksi" ulkoisesti, mutta en kyllä itsekkään oikein ymmärtänyt sen käyttötarkoitusta. Jotenkin ahdasmielinen auto ollakseen jyhkeä maasturi. Taisin odottaa ihan liikaa..

                          X5 oli hitusen parempi, mutta jotenkin sekään ei tuntunut edelleenkään "omalta" peliltä (viime vuonna tyypätty myös X5). Alusta oli huomattavasti pehmeämpi kuin X6:ssa. Hallintalaitteet on menny vähän turhan hienoiksi, kun tuotti itselläkin alkuun vaikeuksia noiden molempien kanssa käyttää koko autoa, niin miten sitten joku keski-ikäinen tallaaja tai joku vanhempi nainen selviää? Muuten laatuvaikutelma oli ok. Taisi olla lunta/jäätä vanteissa, kun ratti alkoi täristämään yli 50km/h vauhdissa aika mukavasti.

                          Lisähuomioita molemmista, facelift E39 tuntui huomattavasti hiljaisemmalta autolta kuin noista kumpikaan. 35d vaikutti ihan mukavasti vääntävältä moottorilta, mutta olisin itse kaivannut vielä lisää potkua. Tosin ei se 4.8 V8:kaan jaksanut tuota tarpeeksi pirteästi liikuttaa, joten antaa olla. Jossain max. 1500kg painavassa kopassa toi 35d olisi varmasti melko mehevä motti!

                          Tulipa käytyä heti perään tutun tykönä naapuriliikkeessä koeajamassa tuoretta Range Rover Sporttia vertailupohjaksi. Kyllähän varsinkin sisätilojen laatuvaikutelma oli molemmissa BMW:eissä varmaan sen 10 vuotta edellä, mutta muuten en kokenut Rangea sen huonommaksi juurikaan. Range oli varustettu mopoimmalla 2.7 TDV6 motilla eikä liikkunu kyllä sinnepäinkään mitä X5/X6 35d:llä.

                          Lopuksi voi kai ihmetellä, että vaikka olisi varaa, niin ostaisiko tuollaisen? Range maksoi hyvillä varusteilla 95k€, kiertueen X5 115k€ ja X6 120k€ ja arvo notkahtaa varmaan sen 20k€ noilla kaikilla samantien kun ajat auton liikkeestä ulos.

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6935
                            • N/A

                            Käytiin puolison kanssa tänään ajamassa seuraavia pelejä:

                            X5
                            320XD touring
                            330XD coupe
                            740d köhän se oli... uusin seiska enivei.

                            X5 tuntui ihan mukavalle ajella, mutten kyllä itselle ostaisi tuollaista. Fiilis oli vähän kun ajelisi pientä jakeluautoa.

                            Tuo 330xd ehkä teki isoimman vaikutuksen manuaalina, paikaltaan tuntui irtoavan todella iloisesti ja tuo 5.8 0-100 arvo tietysti selittää paljon.
                            Uusi seiska oli myöskin mukava ja hiljainen, muttei taaskaan oikein omaan makuun autona.

                            Comment

                            • Heiska
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 2024
                              • Mikkeli

                              Originally posted by Antti O View Post
                              Käytiin puolison kanssa tänään ajamassa seuraavia pelejä:

                              X5
                              320XD touring
                              330XD coupe
                              740d köhän se oli... uusin seiska enivei.

                              X5 tuntui ihan mukavalle ajella, mutten kyllä itselle ostaisi tuollaista. Fiilis oli vähän kun ajelisi pientä jakeluautoa.

                              Tuo 330xd ehkä teki isoimman vaikutuksen manuaalina, paikaltaan tuntui irtoavan todella iloisesti ja tuo 5.8 0-100 arvo tietysti selittää paljon.
                              Uusi seiska oli myöskin mukava ja hiljainen, muttei taaskaan oikein omaan makuun autona.
                              se seiska on 730d pakko oli korjata. Ja kyllä se 330xd noista se mukavin lelu on.

                              Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

                              Comment

                              • Quatzal
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 373

                                Itse olin ensimmäisen paikalla, kun liike aukaisi ja viimeisenä lähdin pihalle, kun liike meni kiinni. Poikani oli mukana koeajamassa, eikä tuo kovin vastenmieliseltä touhulta vaikuttanut hänestäkään

                                Itse ajoin X6d, X5d, e60 530d, e91 330d, 730d ja 118i:n päivän aikana.

                                X6 oli aikamoinen pettymys. En oikein keksinyt mitään järkeä koko laitteessa. Erikoisuuden tavoittelijoille, järkeilijöille löytyy bemarin valikoimista parempiakin vaihtoehtoja.

                                X5 oli hyvin maasturimainen korkeine istuimineen, mutta hyvin positiivinen kuva autosta jäi. Tähän täytyy kyllä sanoa, että Volvon XC60 D5 on 30t€ halvempi lähtohinnaltaan, eikä sen kyllä tarvitse yhtään hävetä ominaisuuksiaan bemariin verrattuna.

                                530d oli ladattu varmaan kaikilla mahdollisilla varusteilla. Todella nautinnollinen auto ajella, eikä ajolleen juurikaan tarvinnut hävetä seiskasataselle. Hinnatalkaen malliakin tyypänneenä oikein miellyttävä ajokokemus. Yhteenvetona ajaminen mukavaa ja vetokaan ei heti lopu.

                                330d aiheutti kyllä todella pahaa riippuvuutta! Koeajopäivät jatkuvat maanantaina ja aijon mennä ajamaan tällä uudestaan, jos vaan antavat. Aivan p#rkeleen kiva laite! Hauskempi, kuin Linnanmäki ja Särkänniemi yhteensä. Nautinnollinen ajettava kovaa tai hiljaa.

                                730d ainoa vika oli, ettei se ollut oma. Tästä ei kyllä kyyti paljon parane. Dieselin antama suorituskyky oli hyvin rolssimainen, eli "riittävä". Tosin e60 530/535 hyvin varustettuna pääsee hyvin lähelle ajonautinnossa ja mukavuudessa. Välirahalla voi sitten ostaa emännälle uuden e90 325i:n.

                                118i kävin ajamassa tällä, koska olen aikaisemmin ajanut vain 135i coupella, eikä minulla ollut mitään hajua perusmallin ominaisuuksista. Koeajoauto oli hyvin askeettisesti varustettu ja välitön vertailu muihin päivän aikana ajettuihin autoihin ehkä lisäsi tunnetta.
                                Autossa oli kuitenkin semmoista vanhanajan bemarifiilistä ja ajamisen riemua. Itse ottaisin aavistuksen isommalla moottorilla ja ainakin jonkin sortin nahkaratilla, sillä vakio muoviruori oli aivan kamala. Hintaero 300-sarjaan liian pieni.


                                Nämä olivat omia näkemyksiäni autoista ja eriäviä näkemyksiä varmasti löytyy. Ei kannata vetää hernettä nenään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎